Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
LUCIFER
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Maalis 2016 13:38
Mönkijä:: 1000xmr
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja LUCIFER »

odin56 kirjoitti:itellä 2" muunnos spacerit ja hyvin pelaa.
Kiitos vastauksestasi, eli 2" menee tilaukseen.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Oliskos lisätietioa canan nokka-akseleista? Isolohkojen (650 ja 800) orkkisnokkien profiilit on suunnilleen tiedossa, mutta mites pikkulohkon (500:n) nokat verrattuna isompien nokkiin? Iskun pituushan on noissa koneissa on erilainen ja sitä kautta nokkaketjun pituus. Mutta onko nokat muuten ajoituksiltaan samat ja pelkästään nostolla saadaan miedompi viritys 5satkuun?? 650:n ja 800r:än nokkien nostossa on eroa noin 1.5 milliä isomman hyväksi.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
pulukkailia
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Touko 2012 10:50
Mönkijä:: outlander 500 12
Paikkakunta: simo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pulukkailia »

Jaa se tais outlanderista mennä lukko kun ei millään enää saa vetämään molempia etupyöriä...
Vai ruukaako näistä lossahtaa lukkoja?
Soja
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Touko 2017 13:21

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Soja »

Löytyisikö täältä apua?kyseessä 2001 bombardier traxter 500. Siihen on vaihdettu staattori ja vaihdelaatikon kannen tiiviste korjattu itse jollain tiivisteaineella. No nyt sitä yritettiin käyntiin ja huomattiin että öljyt ja jäähdytysneste menee jossain sekaisin. Missä voi olla vika? Onko se tiiviste sittenkin vuotanut vai kasaamisessa mennyt jotain pieleen?ja mistä tähän malliin saisi tilattua ihan uuden tiivisteet jos siinä vika?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

pulukkailia kirjoitti:Jaa se tais outlanderista mennä lukko kun ei millään enää saa vetämään molempia etupyöriä...
Vai ruukaako näistä lossahtaa lukkoja?
Onhan siellä etuperässä öljymäärä oikea? Näkyykö vuotoja?
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
pulukkailia
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Touko 2012 10:50
Mönkijä:: outlander 500 12
Paikkakunta: simo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pulukkailia »

Eilen valutin öljyt pihalle ja kaadoin uudet 75 90 ls öljyt, eikä mitään vaikutusta asiaan
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

visco lukko on noissa täysin suljettu yksikkö (ja tiivistetty, sisällä oma visko "neste") perän sisällä, öljyt ei lähtökohtaisesti vaikuta viscon toimintaan millään tavalla.
tottakai öljyä tulee olla sekä myös oikeanlaista perän yleisen toiminnan kannalta.
DIY
pulukkailia
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Touko 2012 10:50
Mönkijä:: outlander 500 12
Paikkakunta: simo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pulukkailia »

johny1332 kirjoitti:visco lukko on noissa täysin suljettu yksikkö (ja tiivistetty, sisällä oma visko "neste") perän sisällä, öljyt ei lähtökohtaisesti vaikuta viscon toimintaan millään tavalla.
tottakai öljyä tulee olla sekä myös oikeanlaista perän yleisen toiminnan kannalta.
Veikkaisisin että sieltä viscohärdellistä on tullut se mönjä pihalle kun öljyä sai valuttaa melko kauan pois..ja siihen ilmeisesti ole osia saatavilla
johny1332
6WD
Viestit: 828
Liittynyt: 15 Syys 2008 19:27

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja johny1332 »

nooh. se peräöljykin osaa olla välillä vaikka minkä väristä ja olosta (kosteutta, skeidaa yms. seassa). et en tiedä pystyykö suoraan sanomaan onko tommoset visco nesteet sekottunu siihen?

https://www.youtube.com/watch?v=kWAZwjhUTkc tuossa joku purkaa rupakon takana etuperää ilmeisesti niin paljon kun pystyy ja avaa myös viscon stefan (jossa näkyy tota "mönjää").
itelle outti on sen verta vieras keksintö että parempi mun poistua taka-vasemmalle.
mut kantsii nyt varmaan kuitenki kattoo (jos et oo vielä) kaikki muut mahollisuudet tietenkin ekana ennenku rupeaa tosi kalliita osia tai perämurikkaa uusimaan\purkamaan\korjuuttamaan.... vetarit on ehjät ja murrokset yms? mut kummatkin etuset kuitenkin vetää sen minkä pystyy? lukko ei vaan pelaa?
DIY
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Nii eiks noita vetoakselei oo menny sieltä ihan juuresta poikki... Varmaan kannattaa ne tosiaan varmistaa.
pulukkailia
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Touko 2012 10:50
Mönkijä:: outlander 500 12
Paikkakunta: simo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pulukkailia »

Vetoaksilat on ehjät eihän se muutoin vetäis jommalla kummalla...
Ja tuommoista vaseliinimäistä se öljy oli mita sieltä valuttelin ulos sitä siis sai odotella ihan huolela että tulis kaikki pois.... onhan tuola rullattukkin tovi niin suattaahan se olla menny rikki...
Saakohan niihin nuita osia erikseen kun ei ainakaan räjjäytyskuvisa ollu kuin murikka tilattavissa
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Mikähän letku roikkuu 570Pro:n oikealla puolella vesipumpun takana? Pesi mönkijän ja huomasin letkun roikkuvan panssarin päällä, mihin toinen pää kuuluu?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Letkun pää ei kuulu mihinkään vaan on vesipumpun juorureiästä tuleva letku ja jos joskus letkusta tulee öljyä niin on vesipumpusta menny öljypyolen tiiviste huonoksi ja uutta tilalle tai jos tulee jäähdytysnestettä on menny nesteen puolen tiiviste.
SunFire Red
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2017 17:42

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SunFire Red »

Thanks.
Pitää letkun pää laittaa johonkin kiinni ettei roiku miten sattuu.
Avatar
jyrinor
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Marras 2011 12:16
Paikkakunta: Pori

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jyrinor »

Olisiko jollain kuvaa tai tietoa 800 v2 rotaxin nokka-akselin asentotunnistimen ja sille nokan asentotiedon antavan peltilätkän välyksestä?
Can-am renegade 800Xxc
Vastaa Viestiin