Laitetaan pystyyn näillekin oma ketju.
Omani sain eilen ja nyt parin tunnin ajojen jälkeen täytyy olla tyytyväinen.
Pari huomiota kuitenkin;
Sähköinen kaasupoljin vaatii totuttelua. Alkuun aika nykivää lähtöä, mutta nopeasti siihen tottuu. Avattava tuulilasi ilman pyyhintä vaatii jonkin verran puhdistamista näillä keleillä, mutta kartoitetaan mistä löytyisi toimiva ratkaisu. Koko on huikea ja sitä kautta lavakin kerrassaan käyttökelpoinen. Yhdistelmä sivuverho + turvavyö vähän turhauttava, varmaan verhot saa lähteä.
Vinssin vaijeri tuntuu vahvemmalta kuin 500 Outlanderissa, silmämääräisesti paksumpi.
Iso ihmetys kyllä tulee tästä Suomi-version erikoisuudesta: vaihteentunnistin hälyttää jos vaihde on päällä, eikä kukaan istu kuskin paikalla. Mutta laitetta sammuttaessa jää hälyttämään kun vaihde on P-asennossa, tuoli tyhjä ja virrat pois. Pitää siis siirtyä penkiltä, käyttää virrat päällä vaihdevipua uudestaan eestaas ja vasta sitten virrat pois. No, ehkä jotain on jäänyt huomaamatta, mutta tarkistelen asian myyjältä/maahantuojalta.
Mutta lyhyen tutustumisen jälkeen äärettömän tyytyväinen. Hieno laitos ja monta pientä asiaa funtsittu kunnolla. Ja kokoonpano siis 800 Pro, extroina katto, avattava tuulilasi ja pressumallin muovinen takaikkuna. Sähkösarja katolle tulossa vielä. Osakasko 84€ Pohjolasta.
Defender/Traxter
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Defender/Traxter
Se on hieno kapine. Kävin itsekin moiseen Tammikuussa tutustumassa kun uutta kapinetta olin hommaamassa. Erinäisitä syistä päädyin sitten toiseen mutta kyllä tuokin puhutteli.
Re: Defender/Traxter
onkos kellään ilman ohjaustehostinta? vaatiko tämän kokoinen kone jo tehostimen?
ja ilman muuta kertokaa lisää omia kokemuksia traxterista niin saa laittaa ostohousut jalkaan 


Re: Defender/Traxter
Meillä ihmeteltiin piipittelyä kanssa.Iso ihmetys kyllä tulee tästä Suomi-version erikoisuudesta: vaihteentunnistin hälyttää jos vaihde on päällä, eikä kukaan istu kuskin paikalla. Mutta laitetta sammuttaessa jää hälyttämään kun vaihde on P-asennossa, tuoli tyhjä ja virrat pois. Pitää siis siirtyä penkiltä, käyttää virrat päällä vaihdevipua uudestaan eestaas ja vasta sitten virrat pois. No, ehkä jotain on jäänyt huomaamatta, mutta tarkistelen asian myyjältä/maahantuojalta.
Kun vaihdevivun siirtää P-asentoon, tulee mittaristossa näkyä myös P-indikointi, kun on vielä virrat päällä. Jos ei näy, pitää hökötystä heilauttaa eteen / taakse, että vaihteen parkkilukko kytkeytyy ja kuuluu se kiva "klang" ääni. Sitten voi laittaa virrat pois ja pepun penkistä.
Jos se vaihde-indikaattori näyttää viivaa ja laittaa virrat pois ja vasta sitten tuo klan, niin piippi on valmis.

T.Jussi
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 18 Marras 2009 23:12
- Mönkijä:: Defender 800 Pro
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Defender/Traxter
Tuo onkin jäänyt muuten kokonaan huomaamatta. Näin vasta 20h jälkeen voi todeta, että vaihteisto alkaa jo pikkuhiljaa sulata, eli paljon helpommin napsahtelee kohdilleen. Myös piippaukselta välttyy useammin. Mutta toi on tosiaan jäänyt ihan huomaamatta.
Toinen asia, joka ärsyttää on sähkösarjan asentaminen itse. Aivan törkeän hankalaa kuljettaa sitä johtoa katto/turvaputkien kautta. Harkitsin jo sähköjen vientiä katolle suoraan akusta. Projekti jäi tosin etelään, kun lähdettiin kesäksi Lappiin pähkäilemään klassikko-Polariksen (500 OH) sielunelämää. Eka Polaris tuntuu aika kivalta.
Mutta elokuussa takaisin Defenderin kimppuun. Työvalot olisi kiva saada toimimaan syys- ja talvikaudella.
Toinen asia, joka ärsyttää on sähkösarjan asentaminen itse. Aivan törkeän hankalaa kuljettaa sitä johtoa katto/turvaputkien kautta. Harkitsin jo sähköjen vientiä katolle suoraan akusta. Projekti jäi tosin etelään, kun lähdettiin kesäksi Lappiin pähkäilemään klassikko-Polariksen (500 OH) sielunelämää. Eka Polaris tuntuu aika kivalta.
Mutta elokuussa takaisin Defenderin kimppuun. Työvalot olisi kiva saada toimimaan syys- ja talvikaudella.
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 18 Marras 2009 23:12
- Mönkijä:: Defender 800 Pro
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Defender/Traxter
Sen verran näitä käyttökokemuksia voisi kirjata, kun tiedän kuinka hankalaa niitä on ostovaiheessa löytää.
Meille tuli laite siis tykätyn 500 Max Outlanderin jälkeen. Haluttiin kone, jolla kulkee helposti satunnaiset tavarat, jolla tehdä nuoremman pariskunnan päiväretkiä ja eläkeläisfaijan päivittäisiä ajoja 5 km säteellä. Aina ei tarvitse autoa... varsinkin jos puolisolla on sille tarvetta. Minulle iso osa tässä harrastuksessa on rakentelu ja hyviä ideoita on jo hautumassa. Esim noiden vihreiden keulamuovien uppomaalaus. Tuntui älyttömältä maksaa siitä hopeasta, kun muuten Pro-mallissa oli kaikki kohdallaan.
Kotiseudullamme tärkeimmät kohteet ovat kaikki 60km/h alueella. Siten tämä uusi luokka iski oikein hyvin tarpeeseen. Vaikka vanhalla T3:llakin pääsi, niin ärsytti aina ajella turistien edessä neljääkymppiä.
Nyt on todettu, että Defe toimii oikein kivasti omaan käyttöön. Kuusikymppiä riittää hyvin, Speedohealeria ei ole edes ajatellut ruuvata kiinni enää. Vehkeellä on kuljetettu golfautoa isossa kärryssä, pientä Busteria trailerilla ja hyvin jaksaa. Tosin rajoitus yli 250 kg kuormilla L-vaihteen käyttöön ei oikein mahdu järkeen. Sehän tulee täyteen jo kahdella aikuisella miehellä. No pidemmät vetoreissut ovat kyllä menneet H-vaihteellakin.
Alkukeväästä tuli kyllä huomio, että katto/tuulilasi/pressutakalasi -yhdistelmä ei ihan riitä. Jos tilaisin nyt, niin vähintään pleksitakalasi ja ne kangas/keinonahkaovet kesän ympärille. Koeajon perusteella ne riittävät. Lämppäri jää vielä harkintaan, mutta ovet tulevat varmasti syksyllä.
Oviverkot lähtivät viikon jälkeen. Turvavyöt riittävät. Tuulilasin pyyhin olisi hyvä, mutta BRP:n hinnoittelu aivan älytön. Syksyllä etsitään ratkaisua siihen. Samalla hyvä taustapeili olisi hyvä hankkia.
Kun kahden Can Amin Outlanderin jälkeen vaihtaa tällaiseen, on vaikea verrata mihinkään. En tiedä miten Rangerit olisivat toimineet. Nyt mökillä eka (10v vanha) Polaris, ja siinä paljon hyvää verrattuna Canaan, mutta myös paljon asioita joita kaipaa. Meille Defenderin ratkaisu oli onnistunut, mutta ehkä nyt katsoisin myös Polariksen pakettia uudelleen lähinnä mittojen takia. Kun huoltoon on 50-80km, alkaa Defen leveys tuottaa tuskaa kärrylle.
Jos jollain on kysymyksiä, joihin osaan vastata, niin autan mielelläni.
Meille tuli laite siis tykätyn 500 Max Outlanderin jälkeen. Haluttiin kone, jolla kulkee helposti satunnaiset tavarat, jolla tehdä nuoremman pariskunnan päiväretkiä ja eläkeläisfaijan päivittäisiä ajoja 5 km säteellä. Aina ei tarvitse autoa... varsinkin jos puolisolla on sille tarvetta. Minulle iso osa tässä harrastuksessa on rakentelu ja hyviä ideoita on jo hautumassa. Esim noiden vihreiden keulamuovien uppomaalaus. Tuntui älyttömältä maksaa siitä hopeasta, kun muuten Pro-mallissa oli kaikki kohdallaan.
Kotiseudullamme tärkeimmät kohteet ovat kaikki 60km/h alueella. Siten tämä uusi luokka iski oikein hyvin tarpeeseen. Vaikka vanhalla T3:llakin pääsi, niin ärsytti aina ajella turistien edessä neljääkymppiä.
Nyt on todettu, että Defe toimii oikein kivasti omaan käyttöön. Kuusikymppiä riittää hyvin, Speedohealeria ei ole edes ajatellut ruuvata kiinni enää. Vehkeellä on kuljetettu golfautoa isossa kärryssä, pientä Busteria trailerilla ja hyvin jaksaa. Tosin rajoitus yli 250 kg kuormilla L-vaihteen käyttöön ei oikein mahdu järkeen. Sehän tulee täyteen jo kahdella aikuisella miehellä. No pidemmät vetoreissut ovat kyllä menneet H-vaihteellakin.
Alkukeväästä tuli kyllä huomio, että katto/tuulilasi/pressutakalasi -yhdistelmä ei ihan riitä. Jos tilaisin nyt, niin vähintään pleksitakalasi ja ne kangas/keinonahkaovet kesän ympärille. Koeajon perusteella ne riittävät. Lämppäri jää vielä harkintaan, mutta ovet tulevat varmasti syksyllä.
Oviverkot lähtivät viikon jälkeen. Turvavyöt riittävät. Tuulilasin pyyhin olisi hyvä, mutta BRP:n hinnoittelu aivan älytön. Syksyllä etsitään ratkaisua siihen. Samalla hyvä taustapeili olisi hyvä hankkia.
Kun kahden Can Amin Outlanderin jälkeen vaihtaa tällaiseen, on vaikea verrata mihinkään. En tiedä miten Rangerit olisivat toimineet. Nyt mökillä eka (10v vanha) Polaris, ja siinä paljon hyvää verrattuna Canaan, mutta myös paljon asioita joita kaipaa. Meille Defenderin ratkaisu oli onnistunut, mutta ehkä nyt katsoisin myös Polariksen pakettia uudelleen lähinnä mittojen takia. Kun huoltoon on 50-80km, alkaa Defen leveys tuottaa tuskaa kärrylle.
Jos jollain on kysymyksiä, joihin osaan vastata, niin autan mielelläni.
Re: Defender/Traxter
Mulla on 6kk vanha Can-an defender d8 traxfer TM t3, tänään se Sireeni Rupes piippaamaan ja valo vilkuttaa keskellä koe lautaa. Kun soitettiin huoltoon eivät tienneet mikä vikana. Tietääkö kukaan mikä voisi olla syynä????? T:Jabe 
