Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Nyt arvon raati pikainen veikkaus viasta, laite on 2011 ja 1400km.
Olen ostamassa laitetta ja myyjä aikoi vaihdattaa sen kuluneemman oikenpuolen eturenkaan ja antaa huollon tutki auraukset yms.
Minä vain 4 kpl mökkärin omistajana en asiasta ole vakuuttunut, myyjä (merkkiliike) teki hyvän tarjouksen. Houkuttelisi ostaa laite itselle.
Kun kävin koeajolla, niin menin suoraan vasemmalle kartavaan ramppiin joka vei 4 kaistaiselle tielle jossa 80 km/h rajoitus.
Rampissa kiihdyttäessä laite lähti vetämään niin paljon ulkokaarteeseen että minun oli pakko löysätä vetoa... avot! siitä laite ei tykkäbyt yhtään vaan meinasi karata hyppysistä ihan oikeasti.
Kellä näitä Outlandereita on olkaa hyvät ja kertokaa kuinka sen tulee käyttäytyä asfaltilla vakionrenkailla?
Suoralla testasin vetoja ja hitaasti nousi 97 km/h lukemaan, olisi voinut nousta enempään, mutta en uskaltanut vetää.
Siitä pikkuhiljaa hiljentelin alle 80 kh(h vauhteihin seuraavann ulosmenoramppiin. Meno oli jotenkin kuin olis ollut kumiveneen päällä?
Pihalle saavuttuani siellä oli muissa homissa toinen myyjä ja kysyi olenko tekemässä kauppoja ko. laitteesta... vastasin että ne on kesken.
Hän sitten sponttaanisti sanoi että laite puoltaa oikealle tosi paljon ja vastasin että huomasin!
Tutkin sitten laiteen perinpehjin ja en kyllä nähnyt että olis saanut hittiä mihinkään. Pohjapanssarikin oli ihan virheeton ja samoin pyörinen tuenat yms.
Nyt kysynkin että voiko vika tosiin olla renkaissa, vai missä vika on?
Minulla ensin Polaris 500 HO ja se oli hieno peli, se oli isoilla renkailla ja ensimmäisen kannon päällä istumis session jälkeen siihen laitettiin pahjapanssari.
Oli tosissaan sellainen peli että meni ihan järjettömistä paikoista ja kun oli talvella mökillä lumitöissä, niin viikon seisomisen jälkeen -25asteessa käynnistyi aina ekalla.
Mahtava rallipeli metsäautoteillä, vaikka kulki vain sen 80km/H, niin oli sellainen ajettava ettei puoltanut tai horjunut. Uskalsi vetää täyttä!
Polle ei ollut Tie versio ja laskin että kun myyn sen, niin saan uuden kiinan 4wd 500cc mökkärin Tie versiona samalla rahalla.
No sainhan minä, semmoisen paskan että myyjäliike lunasti sen takaisin "takuuna".
Seuraava hankinta oli Suzukin 450R takaveto mönkkäri ja joku kertoi että sillä pystyy myös tekemään lumityöt. Mitä sitä pesää!
Olihan sillä hauska ajaa, veti kuin piru köyhää... maastossa viellä 3. vaiheella hiljennys rykkyyn ja vahongossa kaasu auki... niin siinä sai olla nopsana jalkajarrun kanssa ettei keulinut ympäri!
Neljäs oli taas kiinan 500cc nyt efi mönkkäri, todella paskaa... siinä hajosi takuu aikana kaikki mahdollinen. Teräs oli siinä laitteessa jotain meltorautaa...
Takaisin topiikkiin. Mitä arvon raati on ko. Outlander 500 EFI XT:stä miltä, onko raju puoltaminen ja epävakaa ajattavuus vain renkaista kiinni?
Olen ostamassa laitetta ja myyjä aikoi vaihdattaa sen kuluneemman oikenpuolen eturenkaan ja antaa huollon tutki auraukset yms.
Minä vain 4 kpl mökkärin omistajana en asiasta ole vakuuttunut, myyjä (merkkiliike) teki hyvän tarjouksen. Houkuttelisi ostaa laite itselle.
Kun kävin koeajolla, niin menin suoraan vasemmalle kartavaan ramppiin joka vei 4 kaistaiselle tielle jossa 80 km/h rajoitus.
Rampissa kiihdyttäessä laite lähti vetämään niin paljon ulkokaarteeseen että minun oli pakko löysätä vetoa... avot! siitä laite ei tykkäbyt yhtään vaan meinasi karata hyppysistä ihan oikeasti.
Kellä näitä Outlandereita on olkaa hyvät ja kertokaa kuinka sen tulee käyttäytyä asfaltilla vakionrenkailla?
Suoralla testasin vetoja ja hitaasti nousi 97 km/h lukemaan, olisi voinut nousta enempään, mutta en uskaltanut vetää.
Siitä pikkuhiljaa hiljentelin alle 80 kh(h vauhteihin seuraavann ulosmenoramppiin. Meno oli jotenkin kuin olis ollut kumiveneen päällä?
Pihalle saavuttuani siellä oli muissa homissa toinen myyjä ja kysyi olenko tekemässä kauppoja ko. laitteesta... vastasin että ne on kesken.
Hän sitten sponttaanisti sanoi että laite puoltaa oikealle tosi paljon ja vastasin että huomasin!
Tutkin sitten laiteen perinpehjin ja en kyllä nähnyt että olis saanut hittiä mihinkään. Pohjapanssarikin oli ihan virheeton ja samoin pyörinen tuenat yms.
Nyt kysynkin että voiko vika tosiin olla renkaissa, vai missä vika on?
Minulla ensin Polaris 500 HO ja se oli hieno peli, se oli isoilla renkailla ja ensimmäisen kannon päällä istumis session jälkeen siihen laitettiin pahjapanssari.
Oli tosissaan sellainen peli että meni ihan järjettömistä paikoista ja kun oli talvella mökillä lumitöissä, niin viikon seisomisen jälkeen -25asteessa käynnistyi aina ekalla.
Mahtava rallipeli metsäautoteillä, vaikka kulki vain sen 80km/H, niin oli sellainen ajettava ettei puoltanut tai horjunut. Uskalsi vetää täyttä!
Polle ei ollut Tie versio ja laskin että kun myyn sen, niin saan uuden kiinan 4wd 500cc mökkärin Tie versiona samalla rahalla.
No sainhan minä, semmoisen paskan että myyjäliike lunasti sen takaisin "takuuna".
Seuraava hankinta oli Suzukin 450R takaveto mönkkäri ja joku kertoi että sillä pystyy myös tekemään lumityöt. Mitä sitä pesää!
Olihan sillä hauska ajaa, veti kuin piru köyhää... maastossa viellä 3. vaiheella hiljennys rykkyyn ja vahongossa kaasu auki... niin siinä sai olla nopsana jalkajarrun kanssa ettei keulinut ympäri!
Neljäs oli taas kiinan 500cc nyt efi mönkkäri, todella paskaa... siinä hajosi takuu aikana kaikki mahdollinen. Teräs oli siinä laitteessa jotain meltorautaa...
Takaisin topiikkiin. Mitä arvon raati on ko. Outlander 500 EFI XT:stä miltä, onko raju puoltaminen ja epävakaa ajattavuus vain renkaista kiinni?
Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Ettei vaan ole päässyt runko nitkahtamaan. Ei toki noi pahasti mutta mutta...



Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Hurjalta kuulostaa. Onkohan takamurros rikki ja vetää vain yhdellä renkaalla. Oliko käytös sama 2/ 4 wd päällä?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Siinähän oli molemat eturenkaat kuluneet ja sen oikean puolen rangas oli lähes sileä.
Takarenkaat OK ja ei kulumiseroa ainakaan paljoa?
Myyjähän selitti että puoltaa siksi oikealla kun se oikean puolen rengas lähes siliä, ajettu hänen mielestä tiellä liian pienillä paineilla... itse ajattelin että nuinkohan on?
Ise ajatellin että renfas oli kulunut juurikin sen "puoltamisen" takia.
Lupasi tosiaan "uusia" ne eturenkaat ja että huollossa katsovat auraukset, jarrut jne.
Kokeilin neli ja takavetoa, mun mielestä puolsi samalla lailla.
Tuota runko hommaa mietin itsekkin, mutta kun laite siisti kuin mikä ja missä ei näkynyt että olis saanut "hittiä"?
Vuosia sitten treenasin MK spirttejä varten ja kisakautta varten sitten ostin ihan uuden 500 pollen ja siihen tehtiin kaikki edellisvuoden mestari mukaiset muutokset. Olihan hyvä kelkka ajaa... sitten mökillä kun naapurin poromies oli aurannut vastapäiselle pellolle tietä ja tehnyt hyvän lumikasan, niin sain kuningasajatuksen!
Vedän siitä parit kunnon hypyt ja kaveri ottaa ne videolle... ensimmäinen hyppy ja pitkäksi eli tielle saakka, eihän se kelkka jäisellä tiellä mihinkään kääntynyt ja 5km matkalla ainut liikenne merkki tuli vastaan, tuumarin että mihin kohti sen tolpan tähtään ja päätin että keskelle keulaa. Sinnehän se upposi kuin kuuluisa kusi lumeen.
Vak.yhtiö. päätti että kelkka korjataan ja sehän näytti ihan uudelta jälleen. Mutta ei kulkenut suoraan, tukivarret, sukset, aurauksen yms. tarkastettiin, mutta oikealle kääntyi kuin olisi ollu tehostin, suoralla veti kokoajan oikealle ja vasemmalle kääntyminen oli tosi vaikeaa.
Syy, runko oli notkahtanut niin vähän etttä silmä sitä nähnyt, mutta lazerilla sen näki.
Niin, se jos se työntää takaa vain toisella? Kummalta puolen sen pitäisi työtää että puoltaisi oikealle? Vasemmalta?
Mutta eikö tasauspyörästö laitteissa aina veto/työntö ole vain toisella puolen?
Taidan laitaa ilmoittaa, että kun ei Can-am ei puolla enää, niin jatketaan sitten kaupantekoa?
Harmittaa vain kun muuten olisi kaikki varusteet mitä tarvitsen ja sopiva ja siisti laite... tuli jo kuume päälle
No, yön aikana se kuume on jo hiukan laskenut... epäilen että eivät tee mitään sille, vaan odottavat sen tahvon, joka uskoo siihen renkaanvaihtoon ja ostaa "kuumeessa" se pois ja kohta on sairaalaassa kun laite karkasi käsistä!
Takarenkaat OK ja ei kulumiseroa ainakaan paljoa?
Myyjähän selitti että puoltaa siksi oikealla kun se oikean puolen rengas lähes siliä, ajettu hänen mielestä tiellä liian pienillä paineilla... itse ajattelin että nuinkohan on?
Ise ajatellin että renfas oli kulunut juurikin sen "puoltamisen" takia.
Lupasi tosiaan "uusia" ne eturenkaat ja että huollossa katsovat auraukset, jarrut jne.
Kokeilin neli ja takavetoa, mun mielestä puolsi samalla lailla.
Tuota runko hommaa mietin itsekkin, mutta kun laite siisti kuin mikä ja missä ei näkynyt että olis saanut "hittiä"?
Vuosia sitten treenasin MK spirttejä varten ja kisakautta varten sitten ostin ihan uuden 500 pollen ja siihen tehtiin kaikki edellisvuoden mestari mukaiset muutokset. Olihan hyvä kelkka ajaa... sitten mökillä kun naapurin poromies oli aurannut vastapäiselle pellolle tietä ja tehnyt hyvän lumikasan, niin sain kuningasajatuksen!
Vedän siitä parit kunnon hypyt ja kaveri ottaa ne videolle... ensimmäinen hyppy ja pitkäksi eli tielle saakka, eihän se kelkka jäisellä tiellä mihinkään kääntynyt ja 5km matkalla ainut liikenne merkki tuli vastaan, tuumarin että mihin kohti sen tolpan tähtään ja päätin että keskelle keulaa. Sinnehän se upposi kuin kuuluisa kusi lumeen.
Vak.yhtiö. päätti että kelkka korjataan ja sehän näytti ihan uudelta jälleen. Mutta ei kulkenut suoraan, tukivarret, sukset, aurauksen yms. tarkastettiin, mutta oikealle kääntyi kuin olisi ollu tehostin, suoralla veti kokoajan oikealle ja vasemmalle kääntyminen oli tosi vaikeaa.
Syy, runko oli notkahtanut niin vähän etttä silmä sitä nähnyt, mutta lazerilla sen näki.
Niin, se jos se työntää takaa vain toisella? Kummalta puolen sen pitäisi työtää että puoltaisi oikealle? Vasemmalta?
Mutta eikö tasauspyörästö laitteissa aina veto/työntö ole vain toisella puolen?
Taidan laitaa ilmoittaa, että kun ei Can-am ei puolla enää, niin jatketaan sitten kaupantekoa?
Harmittaa vain kun muuten olisi kaikki varusteet mitä tarvitsen ja sopiva ja siisti laite... tuli jo kuume päälle

No, yön aikana se kuume on jo hiukan laskenut... epäilen että eivät tee mitään sille, vaan odottavat sen tahvon, joka uskoo siihen renkaanvaihtoon ja ostaa "kuumeessa" se pois ja kohta on sairaalaassa kun laite karkasi käsistä!

Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Jos mahdollista niin mittaisin itse akselivälin molemmilta puolilta. Mutta viisainta lienee jättää tämä yksilö väliin.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Näissä ei pääsääntöisesti ole tasauspyörästöä takana, vaan jäykkäyhteys renkaiden välillä. Jos oikea rengas ei vedä, niin kaartaa oikealle. Hiekalla helppo testata takavedolla. Jos kumpikin sutii, niin vika ei ole siellä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Ei kait ne aurauskulmat olisi pielessä vähän liikaa haritusta oikeassa pyörässä. Sen näkee kyllä suoraan edestä katsomalla takarenkaan ulkoreunaan vertaamalla etupyörän asentoa. Molenpia pyöriä erikseen ohjauksen ollessa suunnilleen suorassa. Mitta jos on mukana voi mitata etu ja taka pyörien vanteen reunasta toiseen onko akseliväli kuinka lähellä sama. Lukemalla ei ole väliä kunhan molemmin puolin mittaa samanlailla. Voihan olla että on osunut pyörä vauhdilla kovaan tai aura vääntänyt keulaa muutaman millin.
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Tuli joku vuosi sitten ostettua sunfin rengassarja 500sataseen tieliikenne outlanderiin.
Heti kun laitoin renkaat alle niin se rupesi kampeamaan pirusti oikealle, laitteessa oli takuu vielä voimassa niin vein sen sitten huoltoon ihmeteltäväksi.
Viikon päästä soitti sitten huoltomies että olivat tarkastaneet auraukset, pyöränlaakerit, nivelet, rengaspaineet, takaa vetoakselit, jarrut ja muutenkin koko voimansiirron.... Ja missään ei ole vikaa
Viimeisenä temppuna vaihtoivat sitten eturenkaat puolelta toiselle ja kuinka ollakkaan laite rupesi kampeamaan vasemmalle.
Diaknoosi oli eturenkaissa noin sentti koko eroa. Laitoin ne takaisin ostopaikkaan ja sain takuuna uudet.
Heti kun laitoin renkaat alle niin se rupesi kampeamaan pirusti oikealle, laitteessa oli takuu vielä voimassa niin vein sen sitten huoltoon ihmeteltäväksi.
Viikon päästä soitti sitten huoltomies että olivat tarkastaneet auraukset, pyöränlaakerit, nivelet, rengaspaineet, takaa vetoakselit, jarrut ja muutenkin koko voimansiirron.... Ja missään ei ole vikaa

Viimeisenä temppuna vaihtoivat sitten eturenkaat puolelta toiselle ja kuinka ollakkaan laite rupesi kampeamaan vasemmalle.
Diaknoosi oli eturenkaissa noin sentti koko eroa. Laitoin ne takaisin ostopaikkaan ja sain takuuna uudet.
Can-am 1000r xtp l7 2016
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
Polaris 570 t3 2015
Can-am 500 max l7 2014
Polaris 500 efi t3 2013
Can-am 500 l7 2013
Can-am 400 l7 2011
Rally-usa 300 l7 2010
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
No tuohan tarkoittaisi että kun nut se oikean puolen etunen lähes sileä, niin kokoeroan on varmaan 3-4cm!
Silloin myyjä voi olla oikeassa että eturenkaat uusimalla vika voisi poistua... taidan laittaa sähköpostia että vaihtaa ne molemmat etuset samaan hintaan ja tarkistavat aurauksen... jota silmämääräisesti oli aikas reippaasti, ei ainakaan haritusta ollut. Nyt en muista aiemmista 4x4 vehkeistä oliko niissä aurausta vai haritusta, Takaveto crossissa piti kyllä olla reilusti haritusta.
Ja sanon että kauppoja käyn uudella koeajolla... testaan samalla soralla sen takovedon. Tuo olis kyllä hyvä uutinen, kun Can-am:ja ei ole näin vähän ajettuja paljon tarjolla... tai sitten ovat paljon uudempia ja maksavat jo uuden Polariksen verran!
Silloin myyjä voi olla oikeassa että eturenkaat uusimalla vika voisi poistua... taidan laittaa sähköpostia että vaihtaa ne molemmat etuset samaan hintaan ja tarkistavat aurauksen... jota silmämääräisesti oli aikas reippaasti, ei ainakaan haritusta ollut. Nyt en muista aiemmista 4x4 vehkeistä oliko niissä aurausta vai haritusta, Takaveto crossissa piti kyllä olla reilusti haritusta.
Ja sanon että kauppoja käyn uudella koeajolla... testaan samalla soralla sen takovedon. Tuo olis kyllä hyvä uutinen, kun Can-am:ja ei ole näin vähän ajettuja paljon tarjolla... tai sitten ovat paljon uudempia ja maksavat jo uuden Polariksen verran!

Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Onko takarenkaat yhtä kuluneet molemmilla puolilla? Renkaiden ilmanpaineilla on myös iso vaikutus ajokäytökseen ylipäätään. Myös jos takarenkaissa on paineissa eroa, niin kampeaa vajaamman renkaan puolelle.
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Takarenkaat muistaaksi samanlaiset?
Joo ei, tämä puoltaminen oli ihan eriluokkaa kuin ilmanpaineista johtuva. Toisen eturenkaan oli pitänyt ihan tyhjä, että oli kammennut noin... vielä kun on ohjaustehostin laite.
Kävin illalla Lidlissä ja siellä oli Lazer 29.90€
Sillä se olisi nopsaan selvinnyt onko runko nitkahtanut.
Se akselivälin mittaaminen molemilta puolilta on kyllä epävarma keino, kun etupyörissä haritusta tai aurausta ja kun sitten käännetään rengas suoraan mittausta varten, niin mitan saa sentilleen, ei millilleen. lisäksi jos runko on nitkahtanut, niin etu ja takapyörien linja on enemmän liikkunut kuin akseliväli muuttunut.
Nyt kun autolle tarjotaan nelipyöräsuuntausta, niin sehän tehdään just lazerilla. Etupyörät saadaan aina säädettyä kohdilleen, mutta lähes jokaisessa autossa takarenkaiden kulmat eivät ole ihan kohdillaan. Mutta mitä sille tekeen kun ei säätöjä ole?
Mutta ei ne kyllä sen takia puolla/kampea.
Mutta en kyllä mene myynnissä olevaa laitetta itse mittailemaan, jos korjaavat kuntoon niin sitten eriasia.
Aion kyllä olla niin epäluuloinen, että toisella koeajolla otan rengaspaine mittarin mukaan ja katson onko puoltaminen korjattu vain lisäämällä paineita oikealle puolelle!
Itse asiassa kun vedin liittymä ramppia joka kaarsi vasemmalle, niin laite ei meinannut kääntyä ja löysäsin vetoa, niin sehän perskules ampui välittömästi sitten vasemmalle, oli kuten sanoin aika häijyä menoa. Siinä tuli vastaan se kumivene efekti
Itse ajanut kilpaa kartingia, motocrossia, MK Enduroa ja MP dragracingia, joten ihan pelokkain kuski en ole.
Vielä kun olen asiaa miettinyt, epäilen yhä vahvemmin vikaa voimalinjassa.
Pitää toisella koeajolla myös testata ohjaustehostimen tominta tarkemmin, nyt siitä jäi olematon mielikuva.
Joo ei, tämä puoltaminen oli ihan eriluokkaa kuin ilmanpaineista johtuva. Toisen eturenkaan oli pitänyt ihan tyhjä, että oli kammennut noin... vielä kun on ohjaustehostin laite.
Kävin illalla Lidlissä ja siellä oli Lazer 29.90€
Sillä se olisi nopsaan selvinnyt onko runko nitkahtanut.
Se akselivälin mittaaminen molemilta puolilta on kyllä epävarma keino, kun etupyörissä haritusta tai aurausta ja kun sitten käännetään rengas suoraan mittausta varten, niin mitan saa sentilleen, ei millilleen. lisäksi jos runko on nitkahtanut, niin etu ja takapyörien linja on enemmän liikkunut kuin akseliväli muuttunut.
Nyt kun autolle tarjotaan nelipyöräsuuntausta, niin sehän tehdään just lazerilla. Etupyörät saadaan aina säädettyä kohdilleen, mutta lähes jokaisessa autossa takarenkaiden kulmat eivät ole ihan kohdillaan. Mutta mitä sille tekeen kun ei säätöjä ole?
Mutta ei ne kyllä sen takia puolla/kampea.
Mutta en kyllä mene myynnissä olevaa laitetta itse mittailemaan, jos korjaavat kuntoon niin sitten eriasia.
Aion kyllä olla niin epäluuloinen, että toisella koeajolla otan rengaspaine mittarin mukaan ja katson onko puoltaminen korjattu vain lisäämällä paineita oikealle puolelle!
Itse asiassa kun vedin liittymä ramppia joka kaarsi vasemmalle, niin laite ei meinannut kääntyä ja löysäsin vetoa, niin sehän perskules ampui välittömästi sitten vasemmalle, oli kuten sanoin aika häijyä menoa. Siinä tuli vastaan se kumivene efekti

Vielä kun olen asiaa miettinyt, epäilen yhä vahvemmin vikaa voimalinjassa.
Pitää toisella koeajolla myös testata ohjaustehostimen tominta tarkemmin, nyt siitä jäi olematon mielikuva.
Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Aurausta laitetaan näihin laitteisiin, jos halutaan metsässä lisää kääntyvyyttä. Samalla tulee pitävällä pinnalla erittäin rauhaton käytös. Nyökkii puolelta toiselle ja jos tosiaan vielä renkaissa koko/paine-eroa tai muita ongelmia voimalinjassa tai rungossa, niin käytös on juuri kuvatun mukainen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Mulla oli ekassa kiinan ihmeessä sama vika että haki rajusti oikealle. Eikä saanu kulmia säätämällä mitenkään kohilleen. Oikea rengas oli kuluneempi koska kulmat oli ollu pielessä ennenku kone tuli mulle. Vika korjaantu sillä kun vaihdoin eturenkaat puolelta toiselle.Joten on hyvinki mahdollista että vika renkaissa.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Kiitos kaikille vastauksista ja jotain vieltä tulee mieleen niin kommentoikaa ihmeessä?
Nyt odotan myyjän soittoa milloin peli olisi uudelleen koeajettavissa!
Kerron sitten oliko vika saatu korjattua renkalla ja aurauksen/harituksen säädällä, vai mitä vikaa oli huollossa pelistä löytynyt?
Nyt odotan myyjän soittoa milloin peli olisi uudelleen koeajettavissa!
Kerron sitten oliko vika saatu korjattua renkalla ja aurauksen/harituksen säädällä, vai mitä vikaa oli huollossa pelistä löytynyt?
Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Re: Can-am 500 EFI XT aj. 1400km puoltaa rajusti oikealle?
Nyt olis peli sitten kuulemma hyvä. Molemmat eturenkaat nyt uudet ja auraus/haritus kohdallaan.
Pitää mennä testaamaan.
Pitää mennä testaamaan.
Ex. Polaris Sportman 500 H.O
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT
Ex. Goes 520 pitkä TL.
Ex. Kazuma 500 Tl.
Ex. Suzuki LTR 450
Can-am Outlander 500 Efi XT