Honda trx 300 Big Red
Re: Honda trx 300 Big Red
24x8-12 = 24 tuumaa korkea x 8 tuumaa leveä ja vanne on 12 tuumaa
Eli kun tuo ensimmäinen numero on molemmissa renkaissa sama niin ne ovat suunnilleen yhtä korkeat. Ero tulee lähinnä valmistajien välillä ja rengaspaineilla jos katsoo tarkasti renkaan korkeutta. Jos siltikin arveluttaa nuo erot niin mittaa kehä kummastakin renkaasta. Todennäköisesti on pieni ero mutta ei taida olla merkitystä.
Eli kun tuo ensimmäinen numero on molemmissa renkaissa sama niin ne ovat suunnilleen yhtä korkeat. Ero tulee lähinnä valmistajien välillä ja rengaspaineilla jos katsoo tarkasti renkaan korkeutta. Jos siltikin arveluttaa nuo erot niin mittaa kehä kummastakin renkaasta. Todennäköisesti on pieni ero mutta ei taida olla merkitystä.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Honda trx 300 Big Red
Mitä nyt pikaisesti varaosia kattelin tuolta aikakaudelta, niin edessä näyttäs olevan (23x8-11) kokoinen rengas "vakiona".trustus kirjoitti:Renkaista ja vanteista kysymystä, kun omassa 300 big red -96 renkaat on edessä 24x8-12 ja takana 24x9-11, niin onkohan nuo ihan päin sitä itseään vierintäkehän eron suhteen? Oli tuollaiset alla ostettaessa ja ilmeisesti on vaihdettu jostain uudemmasta mallista tai jotain.
Tuosta http://www.hondapartshouse.com/oemparts ... ront-wheel
-
- 3WD
- Viestit: 78
- Liittynyt: 02 Touko 2012 12:21
Re: Honda trx 300 Big Red
Itse korvasin vakio renkaat 25/10/12 ja 25/12,5/12 bear claweilla ja ei mitään negatiivista sanottavaa. Jos nyt ei kilometrejä asfalttia pitkin ajele.
Re: Honda trx 300 Big Red
Tuosta juuri huolestuinkin, kun takana on orggiskoko 24x9-11 ja edessä tuuman korkeampi rengas ja tuuman isompi vanne, että miten vaikuttaa voimansiirtoon. Asfaltilla en aja, lähinnä maastossa ja sorateillä. Näyttäisi olevan nuo etuvanteet mallin perusteella vaihdettu uudemmasta ja isommasta mallista. Eihän se hyvä ole, jos etupää "vetää" liikaa suhteessa takapäähän. Miten tuossa on välitetty tuo veto? Pitäisikö renkaissa olla ihan sama halkaisija edessä ja takana, vai onko välitetty halkaisijaltaan eriparirenkaille?ViiMax kirjoitti:Mitä nyt pikaisesti varaosia kattelin tuolta aikakaudelta, niin edessä näyttäs olevan (23x8-11) kokoinen rengas "vakiona".trustus kirjoitti:Renkaista ja vanteista kysymystä, kun omassa 300 big red -96 renkaat on edessä 24x8-12 ja takana 24x9-11, niin onkohan nuo ihan päin sitä itseään vierintäkehän eron suhteen? Oli tuollaiset alla ostettaessa ja ilmeisesti on vaihdettu jostain uudemmasta mallista tai jotain.
Tuosta http://www.hondapartshouse.com/oemparts ... ront-wheel
Re: Honda trx 300 Big Red
Tuli pieni ajatuskatko.
Tietenkin tuo 24 on renkaan kokonaiskorkeus, eikä vannekoko vaikuta siihen, eli nykyiset eturenkaat on tämän mukaan tuuman liian korkeat, orggis 23 -> nykyinen 24 vaikka on tuumaa isompi vanne.

Re: Honda trx 300 Big Red
Millaiset vanteet on? Kiinnostaisi myös päivittää renkaat ja ehkä vanteet.Wokkipannu kirjoitti:Itse korvasin vakio renkaat 25/10/12 ja 25/12,5/12 bear claweilla ja ei mitään negatiivista sanottavaa. Jos nyt ei kilometrejä asfalttia pitkin ajele.
-
- 3WD
- Viestit: 78
- Liittynyt: 02 Touko 2012 12:21
Re: Honda trx 300 Big Red
Vanteet on edessä ja takana perus itp peltivanteet. Nyt en kyllä millään muista mikä et, mutta duellin luettelosta se löytyy.
Re: Honda trx 300 Big Red
Ok kiitos tiedosta. Mahtuuko ilman muutoksia pyörimään hyvin?
-
- 3WD
- Viestit: 78
- Liittynyt: 02 Touko 2012 12:21
Re: Honda trx 300 Big Red
Mahtuu hienosti. Bear claw on myös aika keveä rengas niin toimii kyllä hyvin pikku hondassa. Isompaa rengasta en kyllä enää laittaisi alkaa loppumaan voima.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Honda trx 300 Big Red
Hirveesti ei metsään pitäisi mennä jos valitsee jäykkäperäseen hondaan eteen (5+2) ja taakse (2+5) ET-luvuilla rullaavat vanteet.
Offroadtarvike-kaupasta saa perus peltivanteita, taitaa olla sieltä edullisimmasta päästä.
Offroadtarvike-kaupasta saa perus peltivanteita, taitaa olla sieltä edullisimmasta päästä.
Re: Honda trx 300 Big Red
Moi, maasturi meni ja tilalle tuli 1991 mallin TRX300 mökin lumikoneeksi.
Ölpät vaihtelin joka paikkaan, ja sen keskitasauspyörästön öljyntäyttötulppa oli nuljattu paskax, mistäs kandee uutta kysellä?
(Sinne laitoin 2desiä ölppää, olikohan siihen tason tarkastustulppaa?)
Ilmansuod. oli repaleinen, en viittinny pestä vaan tilaan uuden, parilla kympillä saa.
Akku näytti 1,7V, latausjännite akun navoista 4,5V tyhjäkäynnillä ja kierroksia kun antaa tippuu...
Käyntii lähtee kyl aina ekalla polkaisemalla mutta saishan tuo lataus toimia niin valaistuskin onnaisi paremmin.
Eli onko joku selkee osa jonka vaihdan, staattori tms, vai pitäskö mittailla jotenkin vielä?
Toinen ongelma öljyproppu, siellä ilmeisesti joku venälainen pystykierre.
Imuvaihto toimii ja kaikki saa pois mutta korjatahan tuo pitäs.
Onko tietoa kierteestä mikä tuolla on?
Jarrui ei ole kuin vasemassa eturenkaassa, mutta niiden ihmettely lienee normi hommaa.
Kun sain nestesäiliön auki iskumeisselillä olikin aika kuraa siellä...
Ryyppyvaijeri puuttuu kokonaan, sen tilasin stormilta.
Muuten käy ja kukkuu hyvin, kaikki katteetkin ehjiä
Ölpät vaihtelin joka paikkaan, ja sen keskitasauspyörästön öljyntäyttötulppa oli nuljattu paskax, mistäs kandee uutta kysellä?
(Sinne laitoin 2desiä ölppää, olikohan siihen tason tarkastustulppaa?)
Ilmansuod. oli repaleinen, en viittinny pestä vaan tilaan uuden, parilla kympillä saa.
Akku näytti 1,7V, latausjännite akun navoista 4,5V tyhjäkäynnillä ja kierroksia kun antaa tippuu...
Käyntii lähtee kyl aina ekalla polkaisemalla mutta saishan tuo lataus toimia niin valaistuskin onnaisi paremmin.
Eli onko joku selkee osa jonka vaihdan, staattori tms, vai pitäskö mittailla jotenkin vielä?
Toinen ongelma öljyproppu, siellä ilmeisesti joku venälainen pystykierre.
Imuvaihto toimii ja kaikki saa pois mutta korjatahan tuo pitäs.
Onko tietoa kierteestä mikä tuolla on?
Jarrui ei ole kuin vasemassa eturenkaassa, mutta niiden ihmettely lienee normi hommaa.
Kun sain nestesäiliön auki iskumeisselillä olikin aika kuraa siellä...
Ryyppyvaijeri puuttuu kokonaan, sen tilasin stormilta.
Muuten käy ja kukkuu hyvin, kaikki katteetkin ehjiä

- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Honda trx 300 Big Red
Tervetuloa Foorumille!
Ikiliikkujan olet hommannut
Keskitasauspyörästössä on tarkastusproppu 2dl on oikea määrä öljyä ja uutta korkkia siihen saa Honda diileriltä taitaa olla sama kuin etu ja takaperässäkin.
Kannattaa käydä kaikki liitokset/maadoitukset läpi ennen kuin menet staattori kauppaan, toki vika voi olla jännitteensäätimessäkin joka sijaitsee vasemman takapyörän yläpuolella.
netistä löydät service manualin Big Rediin en muista oliko siellä mittaus arvoja, voin illemmalla vilkaista.
Moottorin öljytulpan kierteestä ei mitään hajua.
Itse laitoin eteen levyjarrut bolt on kit (Highlifter)kun rumpujarrujen kunnostus oli tullut melkein yhtä kalliiksi ja niiden toimivuus ja vedenpitävyys on vähän niin näin.
Ei muuta kun kuvaa kehiin niin voidaan ihastella
Ikiliikkujan olet hommannut

Keskitasauspyörästössä on tarkastusproppu 2dl on oikea määrä öljyä ja uutta korkkia siihen saa Honda diileriltä taitaa olla sama kuin etu ja takaperässäkin.
Kannattaa käydä kaikki liitokset/maadoitukset läpi ennen kuin menet staattori kauppaan, toki vika voi olla jännitteensäätimessäkin joka sijaitsee vasemman takapyörän yläpuolella.
netistä löydät service manualin Big Rediin en muista oliko siellä mittaus arvoja, voin illemmalla vilkaista.
Moottorin öljytulpan kierteestä ei mitään hajua.
Itse laitoin eteen levyjarrut bolt on kit (Highlifter)kun rumpujarrujen kunnostus oli tullut melkein yhtä kalliiksi ja niiden toimivuus ja vedenpitävyys on vähän niin näin.
Ei muuta kun kuvaa kehiin niin voidaan ihastella

Re: Honda trx 300 Big Red
Thanks vastauksesta 
Jostain syystä nyt lataa ja starttaa.
Mittasin staattorin, oli ok, sitten koitin mittailla säädintä ja siitä ei saanut mitään lukemaa irti.
No pistin kuitenkin uuden akun kiinni ja kasasin liittimet ja alkoi toimimaan.
Testasin latausjännitettä ilman akkua ja oli sen 4V, että vanha akkukaan ei vaikuttanut asiaan.
Liittimet oli OK mutta ehkä niissä oli jotain...onneks en kerinny tilaamaan mitään vaikka jo lähellä olikin
Starttikin ekana hieman nikotteli, ehkä kun ei ole starttailtu vuosiin oli hieman kesä terässä,
Etujarrun tsekkasin, oli toinen sylinteri ihan juntturissa ja säädot ei kun onnaa ihan helpolla, aika jumissa on.
MUn ajaminen on mäkin pihan ja mökkitien (400m) auraamista että heikommatkii jarrut kyl kelpaa.
Pitää tuo levyhomma tutkailla, kiitti vinkistä.
Aura oli aika lerppa, lisäjouset pistin, nyt OK.
Ostin kylelle kääntämän "peru ja huoltopukin", ihan kätsy laite, leveys nihkee eli ottaa renkaan sivut hieman kiinni kun siihen menee, mutta ei tarvii leventää onneks.
Hieman modasin niin ny saa akkukoneella laskut ja nostot.
VAsen sisälokari uupui, sen tein 70 lukun mikä lie pönikästä leikellen ja puskurimaalia perään ettei punaisena sieltä loista silmille.
Ja kaikee muuta...pitkä päivä oli puuhastellessa, sääkään ei kamalasti jelppinny.
Mukana oli uusi Warnin 424 palikka, en kyl itse laita kiinni, paljonhan siitä vois koittaa kiskoa rahaa?

Jostain syystä nyt lataa ja starttaa.
Mittasin staattorin, oli ok, sitten koitin mittailla säädintä ja siitä ei saanut mitään lukemaa irti.
No pistin kuitenkin uuden akun kiinni ja kasasin liittimet ja alkoi toimimaan.
Testasin latausjännitettä ilman akkua ja oli sen 4V, että vanha akkukaan ei vaikuttanut asiaan.
Liittimet oli OK mutta ehkä niissä oli jotain...onneks en kerinny tilaamaan mitään vaikka jo lähellä olikin

Starttikin ekana hieman nikotteli, ehkä kun ei ole starttailtu vuosiin oli hieman kesä terässä,
Etujarrun tsekkasin, oli toinen sylinteri ihan juntturissa ja säädot ei kun onnaa ihan helpolla, aika jumissa on.
MUn ajaminen on mäkin pihan ja mökkitien (400m) auraamista että heikommatkii jarrut kyl kelpaa.
Pitää tuo levyhomma tutkailla, kiitti vinkistä.
Aura oli aika lerppa, lisäjouset pistin, nyt OK.
Ostin kylelle kääntämän "peru ja huoltopukin", ihan kätsy laite, leveys nihkee eli ottaa renkaan sivut hieman kiinni kun siihen menee, mutta ei tarvii leventää onneks.
Hieman modasin niin ny saa akkukoneella laskut ja nostot.
VAsen sisälokari uupui, sen tein 70 lukun mikä lie pönikästä leikellen ja puskurimaalia perään ettei punaisena sieltä loista silmille.
Ja kaikee muuta...pitkä päivä oli puuhastellessa, sääkään ei kamalasti jelppinny.
Mukana oli uusi Warnin 424 palikka, en kyl itse laita kiinni, paljonhan siitä vois koittaa kiskoa rahaa?
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Honda trx 300 Big Red
No hyvä että lähti toimimaan
Ne sulakepesät akun vieressä on aika onnettomat jos ovat vielä alkuperäiset.
Omaan Big Rediin laitoin Blue Sea vesitiivit sulakepesät voi huoletta dippailla syvemmällä
Starttiin ja yleensä muita osia on hyvin saatavana rapakon tuolta puolen esim.Ebaysta sinne tuo 424 kannattaa laittaa myyntiin ensin tietysti kotimaan markkinointi jos jollain tarvetta.
Hintaa en osaa sanoa 369taalaa näytti uusi maksavan, silloinhan se on sopiva kun kaupat syntyy.
Ne sulakepesät akun vieressä on aika onnettomat jos ovat vielä alkuperäiset.
Omaan Big Rediin laitoin Blue Sea vesitiivit sulakepesät voi huoletta dippailla syvemmällä

Starttiin ja yleensä muita osia on hyvin saatavana rapakon tuolta puolen esim.Ebaysta sinne tuo 424 kannattaa laittaa myyntiin ensin tietysti kotimaan markkinointi jos jollain tarvetta.
Hintaa en osaa sanoa 369taalaa näytti uusi maksavan, silloinhan se on sopiva kun kaupat syntyy.
Re: Honda trx 300 Big Red
Aika erikoisen oloiset oli ne sulakehässäkät 
Alkuperäiset lienee...
Tosiaan rapakon takana osaa tarjolla paljon, EU alueella nihkeemmin.

Alkuperäiset lienee...
Tosiaan rapakon takana osaa tarjolla paljon, EU alueella nihkeemmin.