Kokemuksia 550XP?
Re: Kokemuksia 550XP?
Öljyt vaihdettu. Melko yksinkertainen kuvio, mitä nyt täyttöproppujen avaamisessa meni liikaa aikaa. Proput oli niin tiukassa kiinni, että meinas usko loppua.
Öljyjä ei ollut eteen, taakse ja vaihteisiin vaihdettu ehkä n. 100h (4 vuotta). Sinällään harmi kun jengi ei näitä jaksa huollattaa vaikkei paljoa ajakaan.
Jäljelle jää vielä jarrunesteiden kanssa leikkiminen ja nippojen rasvaus. Oliko se punainen vaseliini nyt oikea aine prässillä käytettäväksi?
Öljyjä ei ollut eteen, taakse ja vaihteisiin vaihdettu ehkä n. 100h (4 vuotta). Sinällään harmi kun jengi ei näitä jaksa huollattaa vaikkei paljoa ajakaan.
Jäljelle jää vielä jarrunesteiden kanssa leikkiminen ja nippojen rasvaus. Oliko se punainen vaseliini nyt oikea aine prässillä käytettäväksi?
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Kokemuksia 550XP?
Itsellä TBn punasta mönjää. Se on hyväksi havaittu ja kestää vettä ja kylmää hyvin. Nykyään on PU puslatkin alustassa, joten mielenkiinnolla ajellaan ja seurataan kestävyttä.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Kokemuksia 550XP?
Juu punaista tuubi haettu. Täytyy illalla ryhtyä tuumasta toimeen.
Piti vielä öljynvaihdosta sanoa, että kylläpä vaikutti laitteen toimintaan. Vaihteet menee nätisti kepillä sisään ja ADC ei enää pidä kahinaääntä. En tiedä mistä tuo ääni käytännössä aiemmin tuli, ehkä etuperästä tai jostain.. mutta kaikkien nesteiden vaihtaminen teki kulkemisesta sujuvaa ja ADC:sta hiljaista.
EDIT: ja rasvanippojen kanssa touhuilu oli jonkinmoinen urakka. Edessä ylimmät kaksi nippaa on kyllä sellaisessa paikassa, että perus prässillä ja 30cm letkulla en nippaan päässyt yrityksistä huolimatta kiinni. Pitää ilmeisesti rakentaa putkesta adapteri naaras ja urospäillä, jonka saa tuohon prässin letkuun kiinni. Löysin vain 20 nippaa joten jossain on vielä yksi kappale. Takarenkailla oli per puoli 6kpl, eturenkailla per puoli 4kpl.
Piti vielä öljynvaihdosta sanoa, että kylläpä vaikutti laitteen toimintaan. Vaihteet menee nätisti kepillä sisään ja ADC ei enää pidä kahinaääntä. En tiedä mistä tuo ääni käytännössä aiemmin tuli, ehkä etuperästä tai jostain.. mutta kaikkien nesteiden vaihtaminen teki kulkemisesta sujuvaa ja ADC:sta hiljaista.
EDIT: ja rasvanippojen kanssa touhuilu oli jonkinmoinen urakka. Edessä ylimmät kaksi nippaa on kyllä sellaisessa paikassa, että perus prässillä ja 30cm letkulla en nippaan päässyt yrityksistä huolimatta kiinni. Pitää ilmeisesti rakentaa putkesta adapteri naaras ja urospäillä, jonka saa tuohon prässin letkuun kiinni. Löysin vain 20 nippaa joten jossain on vielä yksi kappale. Takarenkailla oli per puoli 6kpl, eturenkailla per puoli 4kpl.
Re: Kokemuksia 550XP?
Löytyikö tuohon tehostimen "murinaan" syytä, vai onko normaalia?. Ostin tänään XP 850 -09 ,ja pitää kanssa tuommoista ääntä.Polle_AWD kirjoitti:Nyt taas pelaa jarruvalot.mitään en tehny ja pelas laakista. EPS-häiriövalo syttyi kun käynnistin ja ei sammunut vaikka käynnistin uudestaan. Toisella kerralla sammui. Moottori lähti käyntii todella huonosti. Sammutin ja käynnistin niin sama juttu, sai sahata käyntiin. kokeilin vielä muutamia kertoja ja sahata sai. Kun antoi lämmetä niin lähti paremmin.
6 astetta pakkasta. Ja olen jo kauan huomannut
että ohjaustehostin pitää semmoista jännää murisemista vaikka ei kääntele sarvia. Siis kun sytytysvirta on päällä mutta moottori ei ole käynnissä. Mitä ihmettä se duunaa...? Mä kun jo luulin että näistä päästiin.
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Kokemuksia 550XP?
Toi on ihan normaali ääni. Se tulee siitä,nettä ohjaustanko on hieman käännettynä toiseen laitaan.
Ohjaustehostimessa on ohjauksen keskellä hieman liian kapea "kuollut kulma", jossa tehostin ei tee töitä, tai oikeastaan se on siitä, että tanko ei itsestään keskitä siihen 0-kulmaan.
Sen saa loppumaan, kun hieman koskee ohjaustankoon.
Ohjaustehostimessa on ohjauksen keskellä hieman liian kapea "kuollut kulma", jossa tehostin ei tee töitä, tai oikeastaan se on siitä, että tanko ei itsestään keskitä siihen 0-kulmaan.
Sen saa loppumaan, kun hieman koskee ohjaustankoon.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Kokemuksia 550XP?
Proput voivat olla tosi kovaa kiinni. Tuntuvat tarttuvan tiukasti vaikka ei niin kovasti kiristäisikään. Joissain runkoversioissa on etutukivarsien ylemmät nipat siten että ei mitenkään pysty rasvaamaan irrottamatta tukivartta. Nippa osoittaa suoraan runkoon eikä tilaa ole minkäänlaiselle prässipäälle.Hilikus kirjoitti:Öljyt vaihdettu. Melko yksinkertainen kuvio, mitä nyt täyttöproppujen avaamisessa meni liikaa aikaa. Proput oli niin tiukassa kiinni, että meinas usko loppua.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Kokemuksia 550XP?
Se pitää rasvata vastakkaiselta puolelta. Eturenkaan kin ottaa pois, niin on hieman helpompaa.
Edit. Niin ja keula pitää olla ilmassa.
Edit. Niin ja keula pitää olla ilmassa.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Kokemuksia 550XP?
Juuri näin yleensä mutta joissain rungoissa on muutos juuri siinä kohdassa jottei onnistu.Sandman1 kirjoitti:Se pitää rasvata vastakkaiselta puolelta. Eturenkaan kin ottaa pois, niin on hieman helpompaa.
Edit. Niin ja keula pitää olla ilmassa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Kokemuksia 550XP?
Joo ne on ne paskimmat nipat siinä edessä ylhäällä. Toiselta puolelta saa ujutettua ilman renkaan irroitustakin kun vähän harjottelee. Ja prässissä kun jättää sen pään vähän löysemmälle, niin saa työnnettyä helpommin nipan sisälle. Tosin pitää olla just sopivalla löysyydellä, että rasvat menee sisälle eikä "jokapuolelle".
Ei oo paljoa metrejä mönkijällä viime aikoina tullutkaan. Pihaa pari kertaa aurannut kun lunta ei ole kovinkaan usein satanut. Pari muuta ajoreissua tehty. Kävin tappisokatkin hakemassa puskulevylle. Täytyy katsoa pitääkö sokat levyn kiinni vai mitä työntäessä tapahtuu.
Ei oo paljoa metrejä mönkijällä viime aikoina tullutkaan. Pihaa pari kertaa aurannut kun lunta ei ole kovinkaan usein satanut. Pari muuta ajoreissua tehty. Kävin tappisokatkin hakemassa puskulevylle. Täytyy katsoa pitääkö sokat levyn kiinni vai mitä työntäessä tapahtuu.
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Kokemuksia 550XP?
Itellä on ollut suunnitelmissa letkuttaa noi tukivarret ja tehdä blokki syylärin viereen. Olis varmaan pikkusen helpompaa toi rasvaaminen.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Kokemuksia 550XP?
Tehtaalla olisi ollut helppoa laittaa nippa oikeaan paikkaan ja suuntaan ehkä kulmanippa vielä niin olisi helppoa rasvata. RZR ja Ranger malleissa selvästi fiksummin laitettu nipat.Sandman1 kirjoitti:Itellä on ollut suunnitelmissa letkuttaa noi tukivarret ja tehdä blokki syylärin viereen. Olis varmaan pikkusen helpompaa toi rasvaaminen.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi