Kokemuksia 550XP?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Hilikus
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Marras 2017 21:44

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Hilikus »

Öljyt vaihdettu. Melko yksinkertainen kuvio, mitä nyt täyttöproppujen avaamisessa meni liikaa aikaa. Proput oli niin tiukassa kiinni, että meinas usko loppua.
Öljyjä ei ollut eteen, taakse ja vaihteisiin vaihdettu ehkä n. 100h (4 vuotta). Sinällään harmi kun jengi ei näitä jaksa huollattaa vaikkei paljoa ajakaan.
Jäljelle jää vielä jarrunesteiden kanssa leikkiminen ja nippojen rasvaus. Oliko se punainen vaseliini nyt oikea aine prässillä käytettäväksi?
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Itsellä TBn punasta mönjää. Se on hyväksi havaittu ja kestää vettä ja kylmää hyvin. Nykyään on PU puslatkin alustassa, joten mielenkiinnolla ajellaan ja seurataan kestävyttä.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Hilikus
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Marras 2017 21:44

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Hilikus »

Juu punaista tuubi haettu. Täytyy illalla ryhtyä tuumasta toimeen.

Piti vielä öljynvaihdosta sanoa, että kylläpä vaikutti laitteen toimintaan. Vaihteet menee nätisti kepillä sisään ja ADC ei enää pidä kahinaääntä. En tiedä mistä tuo ääni käytännössä aiemmin tuli, ehkä etuperästä tai jostain.. mutta kaikkien nesteiden vaihtaminen teki kulkemisesta sujuvaa ja ADC:sta hiljaista.

EDIT: ja rasvanippojen kanssa touhuilu oli jonkinmoinen urakka. Edessä ylimmät kaksi nippaa on kyllä sellaisessa paikassa, että perus prässillä ja 30cm letkulla en nippaan päässyt yrityksistä huolimatta kiinni. Pitää ilmeisesti rakentaa putkesta adapteri naaras ja urospäillä, jonka saa tuohon prässin letkuun kiinni. Löysin vain 20 nippaa joten jossain on vielä yksi kappale. Takarenkailla oli per puoli 6kpl, eturenkailla per puoli 4kpl.
martj7i
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Joulu 2012 20:42

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja martj7i »

Polle_AWD kirjoitti:Nyt taas pelaa jarruvalot. :shock: mitään en tehny ja pelas laakista. EPS-häiriövalo syttyi kun käynnistin ja ei sammunut vaikka käynnistin uudestaan. Toisella kerralla sammui. Moottori lähti käyntii todella huonosti. Sammutin ja käynnistin niin sama juttu, sai sahata käyntiin. kokeilin vielä muutamia kertoja ja sahata sai. Kun antoi lämmetä niin lähti paremmin. :shock: 6 astetta pakkasta. Ja olen jo kauan huomannut
että ohjaustehostin pitää semmoista jännää murisemista vaikka ei kääntele sarvia. Siis kun sytytysvirta on päällä mutta moottori ei ole käynnissä. Mitä ihmettä se duunaa...? Mä kun jo luulin että näistä päästiin. :?
Löytyikö tuohon tehostimen "murinaan" syytä, vai onko normaalia?. Ostin tänään XP 850 -09 ,ja pitää kanssa tuommoista ääntä.
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Toi on ihan normaali ääni. Se tulee siitä,nettä ohjaustanko on hieman käännettynä toiseen laitaan.

Ohjaustehostimessa on ohjauksen keskellä hieman liian kapea "kuollut kulma", jossa tehostin ei tee töitä, tai oikeastaan se on siitä, että tanko ei itsestään keskitä siihen 0-kulmaan.

Sen saa loppumaan, kun hieman koskee ohjaustankoon.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Hilikus kirjoitti:Öljyt vaihdettu. Melko yksinkertainen kuvio, mitä nyt täyttöproppujen avaamisessa meni liikaa aikaa. Proput oli niin tiukassa kiinni, että meinas usko loppua.
Proput voivat olla tosi kovaa kiinni. Tuntuvat tarttuvan tiukasti vaikka ei niin kovasti kiristäisikään. Joissain runkoversioissa on etutukivarsien ylemmät nipat siten että ei mitenkään pysty rasvaamaan irrottamatta tukivartta. Nippa osoittaa suoraan runkoon eikä tilaa ole minkäänlaiselle prässipäälle.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Se pitää rasvata vastakkaiselta puolelta. Eturenkaan kin ottaa pois, niin on hieman helpompaa.

Edit. Niin ja keula pitää olla ilmassa.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Sandman1 kirjoitti:Se pitää rasvata vastakkaiselta puolelta. Eturenkaan kin ottaa pois, niin on hieman helpompaa.

Edit. Niin ja keula pitää olla ilmassa.
Juuri näin yleensä mutta joissain rungoissa on muutos juuri siinä kohdassa jottei onnistu.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Hilikus
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Marras 2017 21:44

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Hilikus »

Joo ne on ne paskimmat nipat siinä edessä ylhäällä. Toiselta puolelta saa ujutettua ilman renkaan irroitustakin kun vähän harjottelee. Ja prässissä kun jättää sen pään vähän löysemmälle, niin saa työnnettyä helpommin nipan sisälle. Tosin pitää olla just sopivalla löysyydellä, että rasvat menee sisälle eikä "jokapuolelle".
Ei oo paljoa metrejä mönkijällä viime aikoina tullutkaan. Pihaa pari kertaa aurannut kun lunta ei ole kovinkaan usein satanut. Pari muuta ajoreissua tehty. Kävin tappisokatkin hakemassa puskulevylle. Täytyy katsoa pitääkö sokat levyn kiinni vai mitä työntäessä tapahtuu.
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Itellä on ollut suunnitelmissa letkuttaa noi tukivarret ja tehdä blokki syylärin viereen. Olis varmaan pikkusen helpompaa toi rasvaaminen.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Sandman1 kirjoitti:Itellä on ollut suunnitelmissa letkuttaa noi tukivarret ja tehdä blokki syylärin viereen. Olis varmaan pikkusen helpompaa toi rasvaaminen.
Tehtaalla olisi ollut helppoa laittaa nippa oikeaan paikkaan ja suuntaan ehkä kulmanippa vielä niin olisi helppoa rasvata. RZR ja Ranger malleissa selvästi fiksummin laitettu nipat.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin