Vahaateko mönkijöitä ja millä jos vahaatte?
mikä käy mönkijäänn parhaiten?
käykö tuo autoglymin bumper care mönkijän muovi osiihin? ainakin mustiihin pitäisi käydä,mutta käykkö esim canamin keltaisiin katteisiin?tai käykö hondan punaisiin katteisiin?
tarviiko satulaa rasvaa jollain?
Mulla on joku Korrekin muovin kiillotus pullo ja Bilteman vastaava ja niillä hinkkaan säännöllisesti jokapuolelta ihan sen takia että on paljon helpompi pestä puhtaaksi jonkun kura/lurju/suo upotuksen jälkeen ja ylipäätään pitää puhtaana, lähtee ihan liuottimella ja pesurilla suht helposti puhtaaksi.
glymin Aqua Waxi on todella hyvä mönkkärin puunaamiseen voi käyttää kaikille pinnoille! pesun jälkeen vaan ruiskuttaa pintaan ja microkuituliinalla kuivaa kaikki pinnat. istuimen voi jättää käsittelemättä saattaa liukastaa pintaa jonkun verran, ite kyllä käsittelen senkin. huokoset kumipinnat voi käsitellä bumpercarella mut en menis sitä laittaa mihinkää kovaan muovii kuten katteisiin.
Ihan tavallisella autovahalla olen vahannut uudesta asti, kuten muutkin laitteet (moottoripyörät katteineen, kypärät jne.). Pitkään olen käyttänyt Würth -tuotteista Kestovahaa ja Polymeerivahaa. Autoissa olen nyt siirtynyt Korrekin tuotteiden (Kiiltovaha, Uuden auton vaha ja Kestovaha) kautta S-Ryhmän Car-S -vahaan, mutta muistaakseni en mönkijään sitä vielä testannut. Ainakin auton maalatusta etupuskurista tuntuvat itikat ym. lähtevän ihan eri tavalla Car-S -käsittelyn jälkeen, verrattuna edelliseen Korrek Kestovaha -aikaan.
haalistuneiden muoviosien (liituuntunut) näyttää olevan erilaisia kikkoja. esim. Tinnerin ja pellavaöljyn sekoitus jolla rätillä hinkataan katteiden väri ennalleen. Punainen väri on kaikkein herkin uv-säteilylle.
esim. https://youtu.be/KevwAZutZwI
Soveltuukohan tuo Nanolex myös läpivärjättyihin mönkijän muovikatteisiin kun tuotteen esittelyssä puhutaan vain maalipinnasta. Ainakin maalipinnalle näyttäs olevan ihan pätevää ainetta.
Kyllä tuo toimii mönkijän muovikatteissa yhtä hyvin kuin vaikka auton maalipinnassa. Helpottaa puhtaana pitoa paljon kun lika ei tartu katteisiin kovaa kiinni mulla on tuo sama pinnoite myös vanteissa
Koska tuossa uudessa Terralanderissani on maalatut katteet, niin pesen ne autoshampoolla ja kiillotan Korrekin uuden auton vahalla, jossa ei ole hionta-aineita. Myöhemmin voinee sitten kokeilla kestovahaa. Alustassa näkyvissä olevat runkoputket kannattaa sprayata jollain Tectylin tai vastaavalla mustalla alustasuoja-aineella, koska niissä on alunperin vain ohut musta maali ja vuosien saatossa tulee muuten pintaruostetta enemmän tai vähemmän. Näillä eväillä kiinanmönkkä on pysynyt siistinä.
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.