Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kellään kokemuksia noista wisecon tai namuran männistä näissä vehkeissä? Ei ois maailmalla kovin pahan hintasia. Vai onko sama laittaa alkupeiräistä? Esim:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1303887332
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1936909045
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1303887332
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1936909045
Itse ajattelin tuon seuraavan ylikoon Wisecon tilata ja porauttaa etummaisen pytyn. Hyvin ainakin nuo Wisecon tuotteet on itsellä muissa vehkeissä toimineet, miksei tässäkin 

Musta ainaski tuntuu että kannattaa porata molemmat jos poraamaan ja samanlaiset männät.
Jep. Kyllä tuotta mietin kanssa. Puristus on kuitenkin sama tuolla männällä ja en usko että tuo ekan ylikoon poraus kauheasti tilannetta muuttaa. Täytyy viel punnita männät jos eroa merkittävästi niin sitten vaihdan kummatkin kerralla.
-
- 4WD
Jäi vielä vaivaamaan tuo moottorin voitelujärjestelmä, että piti ihan ruveta tutkimaan tuota käyttäjän käsikirjaa. Minulla siis vuosimallin 2014 viissatanen ja käsikirjan mukaan voitelujärjestelmän tyyppi on märkä öljypohja vaihdettavalla öljynsuodattimella eikä kuivasumpusta puhuta mitään. Onko mahdollista, että tuo voitelujärjestelmä on muuttunut jossain vuosimallissa?
Markoolio, ainakin vuosimallin -14 moottorin öljytilavuus on käsikirjan mukaan tasan 2 litraa.
Markoolio, ainakin vuosimallin -14 moottorin öljytilavuus on käsikirjan mukaan tasan 2 litraa.
Kyllä mun ohjekirjassa kerrotaan, että öljytilavuus on 2,2 l.
Kylläpä minäki taidan nuo wisecot investoida. Ite kyllä aattelin porata molemmat pytyt kerralla, nii eipähän jää siitä ainakaan kiinni.
Kylläpä minäki taidan nuo wisecot investoida. Ite kyllä aattelin porata molemmat pytyt kerralla, nii eipähän jää siitä ainakaan kiinni.
-
- 4WD
Varmaan ihan viisasta porata molemmat pytyt kerralla niin eipähän tarvii kohta olla taas purkamassa konetta.
Alkuperäiset männät maksaa 110 €/kpl. Eikä alvia tartte maksaa ja saa ihan kotimaasta parissa päivässä.
Minä laitoin tuohon omaan kone remonttiin n.2500km ajetut pytyt ja niissäkin oli etummainen mäntä leikannut.
Mutta pyttyyn riitti hoonaus.
Eli ei kannata tilata osia ennenkuin on purkanut koneen ja tarkastellut mitä osia remontti oikeasti vaatii
( kokonaista tiivistesarjaa on turha tilata, koska on ennenaikaista vaihtaa esmes vettiilivarren kumeja)
Mika
Minä laitoin tuohon omaan kone remonttiin n.2500km ajetut pytyt ja niissäkin oli etummainen mäntä leikannut.
Mutta pyttyyn riitti hoonaus.
Eli ei kannata tilata osia ennenkuin on purkanut koneen ja tarkastellut mitä osia remontti oikeasti vaatii
( kokonaista tiivistesarjaa on turha tilata, koska on ennenaikaista vaihtaa esmes vettiilivarren kumeja)

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Joo tarkoitus oli toki ensin avata ja vasta sitten tilata hiluja, mutta tuossa vähän niinku varautunu pahimpaan. Mistä noita mäntiä ilman alvia saa? Tai mistä nuo osat yleensäkkin kannattaa hommata?
No juu. Tarkoitin ulkomaan tilauksen alvia.
167€+ 24% alv niin alkaa hinta olla samalla tontilla kotimaassa ja ei tarvitse odottaa viikkoja.
Ja katselin tullin maahantuonti säädöksiä, niin tuolle tilaukselle tulee 2.7% tullia tai ei ollenkaan?
Ja jos jää tulliin ostos, ei kannata soittaa- on maksullinen puhelu
8409910090 on männän yksilöity tuonti tunnus.
Mika
167€+ 24% alv niin alkaa hinta olla samalla tontilla kotimaassa ja ei tarvitse odottaa viikkoja.
Ja katselin tullin maahantuonti säädöksiä, niin tuolle tilaukselle tulee 2.7% tullia tai ei ollenkaan?
Ja jos jää tulliin ostos, ei kannata soittaa- on maksullinen puhelu

8409910090 on männän yksilöity tuonti tunnus.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Noissa markoolion linkin namuran männissä on tuo global shipping program, eli hinta kotio asti tuo 167€. Verot ja muut kulut on jo tuossa hinnassa.
Täytyypi yrittää alkuviikosta napata etummainen pytty pois. Onko mitään hyviä vinkkejä hommaan? Mitä kannattaa/täytyy purkaa että saa sylinterin käteen?
Täytyypi yrittää alkuviikosta napata etummainen pytty pois. Onko mitään hyviä vinkkejä hommaan? Mitä kannattaa/täytyy purkaa että saa sylinterin käteen?
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Outlander 500 Max T3 -13
Täälläpä on ajankohtaista keskustelua. Itsellä 2013 Outlander Max 500 traktori. Tämän tyyppinen nakutus kuin markooliolla kuulunut jo pitkään.
Ajettu nyt n. 8000 km ja 350 h. Pääasiassa maantiellä ollut lasten kulkuvälineenä ja siis nopeusalueella 0-40 km/h. Lisäksi lumitöitä tehty lähinnä omassa pihassa. Öljyt koneeseen vaihdettu n. 2000 km välein. Öljyinä olen käyttänyt Shell Helix Ultra 5W-40.
Venttiilinvälykset säädettiin perjantaina ja se ei poistanut nakutusta. Nyt täytyy avata varikotelo, jos se ääni tuliskin sieltä (toivottavasti, ettei ole mäntävikaa tai muuta pahempaa). Vai olikos tuo varin ääntäminen jotenkin paha korjata (tai tarviiko ylipäänsä korjata)?
Minulla ääni kuuluu ainoastaan tyhjäkäynnillä. Kun antaa vähänkin kaasua, ääni häviää käytännössä kokonaan. Kone ei mun mielestä muuten mitenkään kilkata tai kalkata. Öljyt olleet aina myös OK näköiset vaihtaessa. Eikä mun mielestä suodattimeen ole tarttunut mitään (täytyypä vielä tarkistaa viime viikolla vaihdettu..).
Harmittaa, kun takuuaikana käytin Jyväs-Marinella huollossa ja pyysin tarkistamaan venttiilien välykset. Huollon jälkeen ääni ei ollut muuttunut, joten ajattelin, että ääni jotenkin kuuluu asiaan. En hoksannut kysellä sen enempää. Olisi pitänyt.markoolio kirjoitti:Näin äkkiä puhelimella kuullostellen tämä linkin kone ääntää samanlailla, kuin tuo minunki kampe.
https://youtu.be/OihEgC4qrnE
Ajettu nyt n. 8000 km ja 350 h. Pääasiassa maantiellä ollut lasten kulkuvälineenä ja siis nopeusalueella 0-40 km/h. Lisäksi lumitöitä tehty lähinnä omassa pihassa. Öljyt koneeseen vaihdettu n. 2000 km välein. Öljyinä olen käyttänyt Shell Helix Ultra 5W-40.
Venttiilinvälykset säädettiin perjantaina ja se ei poistanut nakutusta. Nyt täytyy avata varikotelo, jos se ääni tuliskin sieltä (toivottavasti, ettei ole mäntävikaa tai muuta pahempaa). Vai olikos tuo varin ääntäminen jotenkin paha korjata (tai tarviiko ylipäänsä korjata)?
Minulla ääni kuuluu ainoastaan tyhjäkäynnillä. Kun antaa vähänkin kaasua, ääni häviää käytännössä kokonaan. Kone ei mun mielestä muuten mitenkään kilkata tai kalkata. Öljyt olleet aina myös OK näköiset vaihtaessa. Eikä mun mielestä suodattimeen ole tarttunut mitään (täytyypä vielä tarkistaa viime viikolla vaihdettu..).
Tuolla omalla 650 aikalailla samat kilometrit/tunnit kuin sulla. Öljyt ja suodatin puhtaita. Ääni vaimenee ja häviää kun kierroksia hiukan nostaa.
Mistä tuollainen männän kuluminen mikä tuntuu olevan näissä todella yleistä johtuu? Onko nuo alkuperäiset männät sitten vaan huonoja
Mistä tuollainen männän kuluminen mikä tuntuu olevan näissä todella yleistä johtuu? Onko nuo alkuperäiset männät sitten vaan huonoja

Tuo varin korjaaminen ei oo paha rasti, jos sitä nyt tarvii sen kummemmin edes korjata. Youtubesta löytyy hyviä videota tuosta kytkimestä, jos ei muuten oo mitään tietoa.mattive kirjoitti:Nyt täytyy avata varikotelo, jos se ääni tuliskin sieltä (toivottavasti, ettei ole mäntävikaa tai muuta pahempaa). Vai olikos tuo varin ääntäminen jotenkin paha korjata (tai tarviiko ylipäänsä korjata)?
Tämä mietityttää kyllä minuakin, että oisko hyötyä laittaa jotain muuta mäntää, että kestäis sitte kauemmin.chev67 kirjoitti: Mistä tuollainen männän kuluminen mikä tuntuu olevan näissä todella yleistä johtuu? Onko nuo alkuperäiset männät sitten vaan huonoja
Mistä tuo sitten johtuu, niin siihen varmaan syitä moniakin. Mitä ite oon asiaa tutkinut nii jääny semmonen mielikuva, että tuo ykkös pytyn kuumuus ois ainakin yksi syy. Sitte eikö näissä oo melko matalat männät joka osaltaan vaikuttaa. Käyttö varmaan sitte yhtenä tekijänä. Esim. Paljon lumitöitä/ jotain metsä möngintää/ tyhjäkäyntiä, nii ei ajo viima paljoa jäähdytä. Sitten taas paljon tie ajoa nii jäähdytys pelaa paljon paremmin. Nämä sitten vaan mun näkökulmia ongelmaan, että ei kannata pitää faktana

-
- Noppeli
- Mönkijä:: Outlander 500 Max T3 -13
Sitä mietin, että joissain tilanteissa tuntuu, että flekti huutaa aika paljon. Että onko tää herkkä nostamaan lämmöt tosiaan esim. lumitöissä tms?markoolio kirjoitti:Mistä tuo sitten johtuu, niin siihen varmaan syitä moniakin. Mitä ite oon asiaa tutkinut nii jääny semmonen mielikuva, että tuo ykkös pytyn kuumuus ois ainakin yksi syy. Sitte eikö näissä oo melko matalat männät joka osaltaan vaikuttaa. Käyttö varmaan sitte yhtenä tekijänä. Esim. Paljon lumitöitä/ jotain metsä möngintää/ tyhjäkäyntiä, nii ei ajo viima paljoa jäähdytä. Sitten taas paljon tie ajoa nii jäähdytys pelaa paljon paremmin. Nämä sitten vaan mun näkökulmia ongelmaan, että ei kannata pitää faktana
No, kohtahan tuo selviää, onko varin päässä, kun meen avaamaan.