Keskustelua KAZUMA 500:sta
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Heitetääs hyviä arvauksia.1.Etuvedon kytkentämoottori rikki. 2.Korkea tyhjäkäynti on varmasti syy ettei saa vaihdetta vaihdettua, vaihdevivuston säätö saattaa toki myös olla tarpeen.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Myös variaattorin hihna kannattaa tarkistaa vastaako mitoitukseltaan alkuperäistä. Monesti väärä hihna ei ainakaan paranna toimintaa
Täältä palikkaa kazumaan https://www.capadif.com/en/17-kazuma-parts-500cc-500l
Täältä palikkaa kazumaan https://www.capadif.com/en/17-kazuma-parts-500cc-500l
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Tyhjäkäyntiä kannattaa varmaan laskea, jos mahdollista. Itselläni vaihteiden vaihto vaikeutui jonkin verran, kun vaihdoin uuden remmin. Joudun joskus sammuttamaan koneen tai liikuttamaan sitä, että saan vaihteen päälle. Asia ei ole vaivannut niin paljon, että olisin ottanut selvää, voiko tehdä jotain säätöjä.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Kiitos neuvoista. Koitan saada koneen lämpimään tässä joku päivä niin olisi mukavampi tutkia.
Tuleeko etuperästä öljyt pihalle jos ottaa sen sähkömoottorin irti?
Tuleeko etuperästä öljyt pihalle jos ottaa sen sähkömoottorin irti?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Muistaakseni öljyt tulee ainakin osittain ulos. Öljyt varmaan kannattaa vaihtaa muutenkin, öljymäärä on aika vähäinen ja öljyn pinnan tarkastaminen ja lisääminen hankalaa, kun kaikki osat on kiinni.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Pystyykö nelivedon kytkeä päälle ilman sitä moottoria, eli irroittamalla moottori ja pyörittämällä käsin?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Kun moottorin ja vaihteiston ottaa pois, paljastuu vipu, jota voi liikuttaa, vasemmalle, keskelle ja oikealle. Kun vipu on keskellä, koneessa on muistaakseni neliveto päällä. Tämä pitää tarkistaa pyörittämällä etupyöriä. Sitten vain moottori vaihteistoineen kiinni. Kiinnitys voi muuttaa vivun asentoa, joten voi olla, että homma pitää uusia niin kauan, että vipu jää oikeaan asentoon. Sitten koneessa on jatkuva neliveto päällä. Itselläni on näin ja käytän konetta metsässä työkoneena ilman ongelmia.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Nyt on kone saatu lämpimään ja ihmettely on alkanut.
Nelivedon kytkentä saatiin toimiin. Moottori oli ehjä mutta jotenkin jumissa.
Nyt ongelmana on variaattorin kytkin joka tuntuisi olevan jumissa.. otin hihnan pois mutta kytkintä ei ainakaan käsivoimin pysty liikuttamaan. Eikös sen pitäisi kuitenkin olla ihan käsin liikuteltavissa?
Nelivedon kytkentä saatiin toimiin. Moottori oli ehjä mutta jotenkin jumissa.
Nyt ongelmana on variaattorin kytkin joka tuntuisi olevan jumissa.. otin hihnan pois mutta kytkintä ei ainakaan käsivoimin pysty liikuttamaan. Eikös sen pitäisi kuitenkin olla ihan käsin liikuteltavissa?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Samanlaista ongelmaa kohdannut oman Kazuman kanssa mitä ketjussa jo ainakin osittain käsitelty, mutta muutama kysymys vailla vastausta...
Starttiongelma - pyörittää suht laiskasti "puolikierrosta" ja sitten hyytyy riippumatta akun latauksesta/niiden määrästä, joten oletettavasti starttimoottorissa häikkää. Törmäsin netissä olettamaan, että Polaris 500 Sportman:n starttimoottori olisi sama ainakin mitoiltaan --> onko kellään tietoa? Voisi Pollen startin olevan hieman laadukkaampi ratkaisu mikäli vain on "drop-in replacement".
Kaasuttimen tulviminen - millä olette ratkoneet kaasuttimen tulvimiset sähköisen bensapumpun asennuksen jälkeen? Monenmoista viritystä kokeiltu pumpun osalta, mutta aika ajoin tuppaa kaasutin tulvimaan. Äkkiseltään en "lähikaupasta" ole korjaussarjaa kaasarille löytänyt, joten yksi vaihtoehto on poistaa alatankki ja luottaa painovoimaiseen polttoaineen syöttöön. Josko se hillitsi hieman tulvimista.
Starttiongelma - pyörittää suht laiskasti "puolikierrosta" ja sitten hyytyy riippumatta akun latauksesta/niiden määrästä, joten oletettavasti starttimoottorissa häikkää. Törmäsin netissä olettamaan, että Polaris 500 Sportman:n starttimoottori olisi sama ainakin mitoiltaan --> onko kellään tietoa? Voisi Pollen startin olevan hieman laadukkaampi ratkaisu mikäli vain on "drop-in replacement".
Kaasuttimen tulviminen - millä olette ratkoneet kaasuttimen tulvimiset sähköisen bensapumpun asennuksen jälkeen? Monenmoista viritystä kokeiltu pumpun osalta, mutta aika ajoin tuppaa kaasutin tulvimaan. Äkkiseltään en "lähikaupasta" ole korjaussarjaa kaasarille löytänyt, joten yksi vaihtoehto on poistaa alatankki ja luottaa painovoimaiseen polttoaineen syöttöön. Josko se hillitsi hieman tulvimista.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Eihän kaasari ole päässy tulvimaan bensaa öljyn sekaan? Tarkista öljyt tikusta. Mikäli öljytilassa on paljon bensaa ei starttikaan jaksa konetta pyörittää. Täältä kazumaan osia https://www.capadif.com/en/17-kazuma-parts-500cc-500l
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Starttiongelman osalta ongelma alkoi selviämään - startin magneetit tulivat suurimmalta osin muruina vastaan, kun startin purin. Ajatuksena oli vain tarkistaa startin neulalaakerin kunto ja tarvittaessa vaihto. Jumissa oli laakerikin, mutta nyt siis menee koko paketti uusiksi. Lähistöltä sattui löytymään Polaris Sportmanin startti kohtuu hintaan, joten seuraavaksi sen sovittelu alkuperäisen tilalle...
Tulvimiseen liittyen - ei pitäisi kaiketi olla mitään syytä miksei bensan saanti riittäisi ylätankilta ilman pumppua?
Kenelläkään tietoa paljonko ylätankin tilavuus on?
Tulvimiseen liittyen - ei pitäisi kaiketi olla mitään syytä miksei bensan saanti riittäisi ylätankilta ilman pumppua?
Kenelläkään tietoa paljonko ylätankin tilavuus on?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Startti korjaantui Polaris Sportmanin startilla - laakista käyntiin. Tiedä oliko kuinka alkuperäinen, mutta äkkiseltään oli laadukkaamman oloinen kuin originelli.
Jarruista hävisi toimivuus. Onko hajonnut jarrusylintereitä kuinka vai olisiko ilmausta vaille vain?
Jarruista hävisi toimivuus. Onko hajonnut jarrusylintereitä kuinka vai olisiko ilmausta vaille vain?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Jos jollakulla tarvetta niin joutaisi tuo oma 500 jagge myyntiin laittoon tai varaosiksi, kone laakeroitu, pientä haikkää vielä kuitenkin koneessa, pistä viestiä jos kiinnostuit.
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Helmi 2021 20:24
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Moro!
Nyt alkaa keinot loppua Kazuman kanssa. Käyntiongelma: Käynnistyy välillä ja käy tyhjäkäyntiä. Jos saa annettua kaasua alkaa pätkimään ja paukuttamaan putkessa kunnes tukehtuu. Tähän mennessä vaihdettua: Sytytystulppa, sytytyspuola, CDI, akku, Kaasutin putsattu ja vaihdettu uusi, uusi imukaula, uusi alipainebensapumppu (Vanhaa vastaava), Bensansuodatin, Venttiilit säädetty 0.1 imu ja pako. Millään edellä mainituista ei vaikuta olleen tekemistä käyntiin. Myös bensat vaihdettu ja tankit puhdistettu. Moottorin ulkopuolella vaihtamatta siis enää staattori ja jänitteensäädin. Onko kellään ehdotuksia mahdollisesta vian aiheuttajasta?
Nyt alkaa keinot loppua Kazuman kanssa. Käyntiongelma: Käynnistyy välillä ja käy tyhjäkäyntiä. Jos saa annettua kaasua alkaa pätkimään ja paukuttamaan putkessa kunnes tukehtuu. Tähän mennessä vaihdettua: Sytytystulppa, sytytyspuola, CDI, akku, Kaasutin putsattu ja vaihdettu uusi, uusi imukaula, uusi alipainebensapumppu (Vanhaa vastaava), Bensansuodatin, Venttiilit säädetty 0.1 imu ja pako. Millään edellä mainituista ei vaikuta olleen tekemistä käyntiin. Myös bensat vaihdettu ja tankit puhdistettu. Moottorin ulkopuolella vaihtamatta siis enää staattori ja jänitteensäädin. Onko kellään ehdotuksia mahdollisesta vian aiheuttajasta?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
TGB- foorumilla oli vähän vastaavan laisia ongelmia niin viaksi paljastui vauhtipyörän kiila.