Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Kyllä olen aina vaihtanu tiivisteet, ei ole kiva "korjata remonttia" ;)

Jos alkaa kannentiivisteet vuotamaan niin eihän siinä tarvi kun noinikkään: käyttää irti imu ja pakosarja+ tiivisteet, pakkas nesteet+ ilmaus, jakopää+ kiristys ja venakopan tiivisteet ei kestä kahdesti kiristää. Net lyttääntyy ja alkavat tihkumaan läpi.

Popparit mikron vieressä odottaa :D

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
markoolio
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Tammi 2018 22:03

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markoolio »

Kaveri vaan puhu, ku on noita pyörä hommia harrastanu, että esim gixxerissä samanlainen tiiviste kannessa. Käyttävät kuulemma jopa turbo veihkeissä tuon kupari liiman kans toiseen kertaan. Tänää vielä kuulin toiseltakin taholta vastaavia kokemuksia. No nämä nyt oli vaan tällästä speksaamista. Ite sen verran tarkka, että pakko se on nuo tiivisteet vaihtaa, ettei sen takia tuu remontin korjuuta.
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

meura kirjoitti:venakopan tiivisteet ei kestä kahdesti kiristää. Net lyttääntyy ja alkavat tihkumaan läpi.
Mulla oli sitten renessä jotkut über-tiivisteet kun tarkastin/säädin venttiilit monta kertaa sen 11tkm/275h aikana mitä se mulla ehti olla. Kertaakaan en tiivisteitä vaihtanut mutta silti kone oli ulkopuolelta aivan kuiva.

Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että kannentiivistettä en lähtisi uusiokäyttämään.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Mika_M kirjoitti:Mulla oli sitten renessä jotkut über-tiivisteet kun tarkastin/säädin venttiilit monta kertaa sen 11tkm/275h aikana mitä se mulla ehti olla. Kertaakaan en tiivisteitä vaihtanut mutta silti kone oli ulkopuolelta aivan kuiva.
Juu, sun 2010 malliin oli tehty päivitys venakoppien suhteen.

Tuo vanhempi koppa malli oli löysempi ja puristi nurkat lyttyyn.
Ja se uritus tiivisteessä oli kerrasta läjässä.

Eihän tuokaan olisi kallis päivitys jos haluaa tiivisteissä säästää. Koppa n. 15€/kpl.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Anttiko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Loka 2017 11:29

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Anttiko »

Pystyykö mittariston tekstiin vaikuttamaan? Xt-p:ssä on koodattu ainakin itselle oma nimi juoksemaan näyttöön kun virrat laittaa päälle, miten tuon saa muutettua?
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Tekstin pystyy vain jälleenmyyjä muuttamaan.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Anttiko
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Loka 2017 11:29

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Anttiko »

Kysytääs vielä tästä merkkikohtaisesta ketjusta, että onko kukaan asentanut ko. lämmitintä Outlanderiin (1000 xt-p):

https://www.defa.com/fi/Tuote/moottorin ... ulammitin/

Saako asennettua toimivaksi ratkaisuksi? Paljonko letkukoko outlanderissa, lämmittimessä vaihtoehdot 16, 18 tai 19 mm?
Zidi
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 21 Heinä 2011 22:22
Mönkijä:: Can-Am Outlander 650 XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zidi »

Jotain omituisuuksia omasta mielestä (-17 outlander):

- Vaihdetangon lukitus/lukkopesä on aivan järkyttävässä paikassa, ei vissiin huonompia ollut tarjolla. Ratkaisu tietysti ettei käytä ;)
- Bensatankin korkki jäätyi, avain kyllä pyöri pesässä mutta itse korkki pyöri tyhjää. Mites se oli, testattu pohjoisissa oloissa...
- 10 astetta pakkasta, kun starttaa niin kuuluu vain "nngh", startti ei jaksa pyörähtää. Akku irti ja sisälle, kun lämmin niin laturiin > on laturin mukaan täysi. Akku takaisin mönkijään ja startatessa "nngh". Sitten about viidennellä kerralla kun starttia paineli niin pärähti normaalisti käyntiin, sen jälkeen toiminut ok.
- jarrupolkimesta ei tapahdu muuta kuin että jarruvalot syttyvät, jarruta ei. Kahvasta toimii ok. Vielä tutkimatta.

Kokonaisuudessaan kuitenkin tosi hyvä mönkijä :D
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Zidi kirjoitti:- Vaihdetangon lukitus/lukkopesä on aivan järkyttävässä paikassa, ei vissiin huonompia ollut tarjolla. Ratkaisu tietysti ettei käytä ;)
Mitä tää tarkoitaa, en nyt ymmärrä ??
Kisakeissi
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Joulu 2017 08:39
Mönkijä:: Outlander 570 Max Pro -19
Paikkakunta: Tornio

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kisakeissi »

Tarkoittaa sitä, että lukkopesä on vierekkäin P-vaihteen kanssa ja enemmän kuin ahdas ja ärsyttävä lukita vaihdekeppi P-asentoon varkaiden kiusaksi. Jää siis lukitsematta.
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

Hellurei, nyt olisi propleema löytää ehjä mittarin kehys rinkula 2006 outlander 800 vehkeeseen. eli trim ring 710000353.
Kun valmistajalta sitä ei enään saa, enkä ole jenkkilästä löytänyt vielä lafkaa, mikä lähettäisi tänne pohjolaan.
2008 mallisen on vissiin sitten jo erilainen.
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Saattais kelkka puolelta löytyä helpommin noita rinkuloita. Lynx / Ski Doo oli aikanaan samanlaiset jos vaan koko natsaa...
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

Toi sama rinkula on myö pienemmis outeis esim 400 -08 ja vanhemmat.
Samalla varaosa numerolla ei ainakaan ollut viitteitä kelkkapuolelle.
Kai se täytyy vaan alkaa kirjeenvaihtoon rapakon taa, jos lämpeisivät postittaan.
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
LUCIFER
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 04 Maalis 2016 13:38
Mönkijä:: 1000xmr
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja LUCIFER »

mpon kirjoitti:Toi sama rinkula on myö pienemmis outeis esim 400 -08 ja vanhemmat.
Samalla varaosa numerolla ei ainakaan ollut viitteitä kelkkapuolelle.
Kai se täytyy vaan alkaa kirjeenvaihtoon rapakon taa, jos lämpeisivät postittaan.
Samalla tuotennumerolla ei löydy myöskään tankin korkkia. Can-amiin eri hinta ku kelkan tankkiin ja sama tuote brp: llä
Parsa209
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Syys 2017 09:05

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Parsa209 »

Missäköhän on väljää kun etupyöriä liikuttelee sivuittaissuunnassa niin on klappia. Pystysuunnassa ravistellessa ei ole väljää, mikä vissiin eliminoi huonon pyöränlaakerin mahdollisuuden?
Raidetangot liikkuu ihan minimaalisesti kun niitä koittaa työntää pitkittäissuunnassa, että ne tuntuis kyllä ihan hyviltä vielä. Missä muualla vois olla?
Vastaa Viestiin