Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliko Polariksessa jo 2015 2+2v takuu? Jos merkkihuollettu peli, niin takuu.
Polaris Sportsman 570
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on -15 mallinen Sportmann, enkä ole kuullut tollasesta 2+2 takuustaValmet-20 kirjoitti:Oliko Polariksessa jo 2015 2+2v takuu? Jos merkkihuollettu peli, niin takuu.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onhan tuolainen olemassa,koskee vain maastomalleja,Sportman,Ranger 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on rekisteröity traktoriksi, siksi ei ollut myyjän kanssa puhetta asiastaMasentaja kirjoitti:Onhan tuolainen olemassa,koskee vain maastomalleja,Sportman,Ranger
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsman 500 ho 2013
Virtaavaimesta kun kääntää startti asentoon niin ei kuulu pihaustakaan eikä rele naksu eikä mitään muutakaan?? Viikko sitten toimi täysin normaalisti, eikai se starttimoottorikaan itsestään hajoa.
Virtaa on.
Virtaavaimesta kun kääntää startti asentoon niin ei kuulu pihaustakaan eikä rele naksu eikä mitään muutakaan?? Viikko sitten toimi täysin normaalisti, eikai se starttimoottorikaan itsestään hajoa.
Virtaa on.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sulakkeet ja virtalukko ensin tutkia, oisko vika niissä.
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 08 Tammi 2018 12:09
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mittaa tuleeko startin solenoidille ohjaus jännite. Jos ei kuulu naksahdusta niin viittaisi että solenoidi ei joko pelaa, tai sinne ei tule ohjausta.
Ihan vaan varuiksi, tarkasta vielä että on P vaihteella ja vaihde näyttö näyttää vaihteen oikein, sekä jarruvalo syttyy kun painat jarrukahvan pohjaan. Nämä ehdot pitää täyttyä ainakin uudemmissa vehkeissä jotta antaa startata.
Ihan vaan varuiksi, tarkasta vielä että on P vaihteella ja vaihde näyttö näyttää vaihteen oikein, sekä jarruvalo syttyy kun painat jarrukahvan pohjaan. Nämä ehdot pitää täyttyä ainakin uudemmissa vehkeissä jotta antaa startata.
Polaris Sportsman 570 T3B vm-17
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
EFI 15A sulake palanut, vaihdoin uuden mutta poksahtaa heti kun kääntää avaimesta startille. Hmmmm
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itseasiassa sulake palaa kun vääntää avaimesta ensimmäiseen asentoon, eli ei johdu startista..-Peltsi- kirjoitti:EFI 15A sulake palanut, vaihdoin uuden mutta poksahtaa heti kun kääntää avaimesta startille. Hmmmm
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rupes kone tekemään sellaista että avainta vääntämällä ei starttaakkaan. Konetta heiluttelemalla ja avainta vääntämällä alkaa startata ja vihdoin viimen lähteekin tulille. Startti on jotenkin katkonaista. Tosin mittaristossa startatessa palaa teksti "low 9,6", eli akku on ainakin vaihtokunnossa, vallankin jos tuo 9,6 tarkoittaa jännitettä.
Mutta riittääkö pelkkä akunvaihto uuteen vai onkohan mahdollisesti jotain muutakin rikki?
Mutta riittääkö pelkkä akunvaihto uuteen vai onkohan mahdollisesti jotain muutakin rikki?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos on akkulaturi koita ensin ladata akku täyteen kokeeksi ja jos se purkautuu heti taas tyhjäksi on joku kenno sökö . Jännite ei pysy yli 12V on akku vaihdossa ei kannata kauaa pelata . Toivottavasti ei ole mitään sähkön syöjää joka tyhjentää akun.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Säännöllisesti oon lataillu ctekillä. Ohan tuo jo reilu kaks vuotta vanha ja etu+takavinssit kuluttaa aikalailla.
Akku uusiks ja kokeillaan.
Akku uusiks ja kokeillaan.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uutta akkuahan en oo vieläkään saanu hommattua mutta vanhan purin pois. Ihmetyksekseni yleismittari näytti 12.6V, eli akussa ainakin pitäs olla jännitettä.
Huomenissa hajen kuitenkin uuden ja katsotaan jatkuuko ongelmat vai eikö. Vähän jäi kuitenkin kalvamaan että onko sieltä jotain muuta rikki kun akussa vaikuttaa olevan vielä jännite tallessa
Huomenissa hajen kuitenkin uuden ja katsotaan jatkuuko ongelmat vai eikö. Vähän jäi kuitenkin kalvamaan että onko sieltä jotain muuta rikki kun akussa vaikuttaa olevan vielä jännite tallessa

-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuohan ei kerro akun kunnosta mitään ,napajännite on olemassa mutta tuleeko virtaa ulos startatessa.
Aikaisemmin kerroit että herjaa low 9.6v niin kyllähän tämä aika selvä tapaus on.
Orkkis akun ovat olleet aika syvältä, kannattaa panostaa uuteen akkuun hieman enenmän.
Motobatt akun itse laittaisin jos vaihtaisin.
Aikaisemmin kerroit että herjaa low 9.6v niin kyllähän tämä aika selvä tapaus on.
Orkkis akun ovat olleet aika syvältä, kannattaa panostaa uuteen akkuun hieman enenmän.
Motobatt akun itse laittaisin jos vaihtaisin.

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Toivottavasti ratkeaa akunvaihdolla.
Tuli nimittäin semmonenkin ongelma eteen että kuletin tuossa päivänä muuna mönkijää kärryssä ja käsijarru oli päällä. Sen kyydityksen jälkeen jarrukahva meni ihan veltoksi. Kahvaa pumppaamalla jarru kyllä jotenkunte piti ja vähän kovettu, kunnes veltostu taas. Koitin ilmailla etujarruja mutta eipä siitä tuntunu olevan apua, päinvastoin kahva on nyt ihan hervoton. Senverran pistin merkille että j-nestesäiliön kannen välistä tirisyttää jarrua painaessa nestettä pihalle. Tiiviste ok ja kunnolla paikallaan.
Meinaa hermostuttaa
Tuli nimittäin semmonenkin ongelma eteen että kuletin tuossa päivänä muuna mönkijää kärryssä ja käsijarru oli päällä. Sen kyydityksen jälkeen jarrukahva meni ihan veltoksi. Kahvaa pumppaamalla jarru kyllä jotenkunte piti ja vähän kovettu, kunnes veltostu taas. Koitin ilmailla etujarruja mutta eipä siitä tuntunu olevan apua, päinvastoin kahva on nyt ihan hervoton. Senverran pistin merkille että j-nestesäiliön kannen välistä tirisyttää jarrua painaessa nestettä pihalle. Tiiviste ok ja kunnolla paikallaan.
Meinaa hermostuttaa
