Käytiin tuossa juhannuksen aikaan koeponnistaan kone työn ja huvin merkeissä.
Fiilikset muutoksista ja tarvittavista lisä muutoksista:
Kytkimeen tein sellaisen lisämuutoksen, että kevensin alkuperäiset painot 29grammaisiksi 3kpl ja 3kpl 30g. Ykkösessä siis se epin valkoinen jousi ja kakkosessa punainen.
Nyt kytkentä kierrokset uudella remmillä sen 2250 , ja vetokierrokset hitaalla puolen 7950rpm ja isolla puolen 7800rpm. Näillä kone heräs oikeasti henkiin , huipputeho kun sijaitsee penkkilapun mukaan noilla huitteilla.
Nämä siis kovalla pinnalla takaveto päällä. Nelivetopäällä rauhottuu hitaan puolen kierrokset , nopealla pysytään suht samassa. Kuntassa ei hidastumisen merkkejä tai hyytymisen merkkejä. Toistaiseksi saa kelvata tää.
Kone pelasi hyvin lukuunottamatta yhtä erittäin oleellista vastoinkäymistä. Powercommander kuoli

Pikku ajelun jälkeen seuraavana aamuna ei käyntiin ei millään.
Ja yhtäkkiä PAM--> käyntiin. Mönkkä kärryyn, ja työmaalle tekemään riistapeltoa. Paikan päällä ei käyntiin taas millään. Pienen tutkiskelun jälkeen ei PC syttynyt virtoja ei ollenkaan.
Laite irti ja vehje pelasi. No seoksethan siellä oli sit ihan päin ********* mutta saipahan käyntiin ja pelaamaan.
Kyllä huomasi että pc puuttui välistä , kaasuun vastaavuus laski todella rajusti ja tyhjäkäynnillä ja isolla kaasulla vedoilla kävi meleko paksulla.
Pelto saatiin kynnettyä loppujen kopuksi vaikka ongelmaksi meinasi muodostua ite kyntäminen/maan kääntäminen. Meillä oli hevosen perään tarkoitettu sänkiaura, jonka maahan pureminen ei oikein luonnistunut, oli kuntta sen verran kovettunut päältä. Loppujen lopuksi pelto muokattiin sitten bumblebeellä . Kova oli työ, 3 kuskia kädet hellänänä , mut käänty se maa
Etujarrulla hillitsemistä ja takaveto päällä kuovitusta ristiin rastiin niin kauan että maa aines oli noin 25cm matkalta käännetty ja rikottu. Lopuksi karhilla jyrräys perään.
Pari kuvaa ja videota toimenpiteestä.
https://aijaa.com/ZGuD0B
https://aijaa.com/noZbcd
https://aijaa.com/eGnKgL
Soramontulla sit käytiin vesileikkejä leikkimässä. Piti testata samalla koneen tiiviys. Sieltähän paljastui sit seuraav kohde, niinkuin projektin aikana on jo ilmi tullut ongelma kohta.
Variaattorin poisto putki. Alkuperäinen ei vain pidä vettä. Tai siis pitäähän se sen aikaa, kun on kierroksia ja veto päällä. Mut uittoleikin aikana tuli sit puolenvaihdon aikana osuttua sammutusnappiin, ja kone sammui veteen. Ylös kuitenkin omin avuin.
Toinen uittolenkki vahvisti asian. Vaikka kone ei sammunut, kastui remmi hieman. Eli snorkkelin vaatii
https://aijaa.com/pzEgjX
https://aijaa.com/sGjfUE
Sit käytiin vielä vähän mutaleikkejä leikkimässä. Sehän on aina mukavaa, vettä tuli välillä ku esterin ****** mut ei paljon vaikuttanut tunnelmaan kun muutenkin oli jo kypärän sisältäkin paskassa. Kyllä se bumblebee TARVII kaarilevikkeet. ei siitä pääse mihinkään. 1 Mieskin meinas olla siinä pisteessä että kohta ois vinssillä pitäny pois vetää, mut kovat työn jälkeen saatiin sekin irti sieltä.
https://aijaa.com/aIxOVJ
https://aijaa.com/Py1a9d
https://aijaa.com/nePlBf
Väen vängällä se tulee eteen että miinuksia tuli ampparille , mutta plussia vastapainoksi
Ojien ylitys rauhottui käsittämättömän paljon, kun akun siirsi eteen, ja suuremman akun vielä. Painoa sai vähän etuakselillekkin, ei kiikkaillut niin helposti.
Mutta se etu lukko..... voi voi. Pysähtymisen jälkeen tolkuttoman pitkä kytkentäaika sillä yhdellä renkaalla, sen verran pitkä että yleensä sitten oli jo kaivanut sen verran syvälle että ei enää yli päässyt vaikka eturenkaat oli jo penkan paremmalla puolen. Suolla se meni kivasti kun anto happea koneeseen, kyllä siellä pyörii ja vetää ihan ok.
Ensin arvelutti se vinssien koko , kun tuli vahingossa vähän liian isot. No ei ne sit isot ollutkaan loppujen lopuksi. Ei paljoa kyykkäilly ja tuli sukkana perässä vaikka syvältäkin välissä vinssailtiin, ja hyvä puoli on se että puolan koko on iso, jää narulle tilaa. Ei kerää siihen pesän ympärille samallalailla paskaa ku vastaavat pienemmät.
Ja vekottimen keveys oli ihan iloksi , meikän lihaksikkaalle vartalolle
Voimaa tuntuis olevan ilman commanderiakin ihan ajoihin tarpeeksi, mutta koneen eliniän pitkittämiseksi ja kanssa ajelijoiden häkämyrkytyksen välttämiseksi täytyyse puoli saaha kondikseen äkkiä. Jos ei tuota pc saada kuntoon, täytyy uus tilata. ONNEKSI sain kartat talteen boksista.
Renegaden avonaisuus pelotti vähän aluksi, että minkälainen paskakasa se on ajojen jälkeen, mutta täytyy sanoa että yks uitto montulla ja loput kun huuhteli kotona niin puhdasta tuli.
Panssaria kavensin edestä ja takaa, ei kuitenkaan ihan olemattomaksi. Ei kerännyt sekään ihan hirveästi kunttaa kyytiin.
Loput paperille mitä pitää tehdä:
Powercommander kuntoon tai uus tilalle!
Torqmasters lukko keulaan,ehdottomasti!
Varin poiston snorkkelointi,ehdottomasti!
Kaarilevikkeet, suositeltava,ei pakollinen
TU-Box asennus niin ei tarvi romuja taskussa kuljettaa
Aurauksien tarkistus, oli meleko levoton ajaa 100 vauhdissa