
Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- takatuuppari
- 6WD
- Viestit: 707
- Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
- Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
420fm vilkuttaa vikakoodia 7 eli ect sensor herjaa, flekti pyörii kokoajan ja lämpövalo palaa.. missä mahtaa vika olla?
johdot todettu ehjäksi ja anturikin vaikuttais ehjältä..

Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ja nesteitä on? En tunne kyseistä tekniikkaa mut viimeaikoina olen huomannut että kaikki on mahdollista...autopuolella volkkari teki sitä että kun otti avaimet pois niin flekti läks päälle ja avaimet takas niin loppui jotain vikakoodia löytyi mut vika oli palaneessa sulakkeessa...
- takatuuppari
- 6WD
- Viestit: 707
- Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
- Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nestettä on.. täytynee kysyä kaveria paikalle ja napata sen hondasta ensin anturi ja kokeilla, sen jälkeen napata ecu ja kokeilla, jompi kunpi ilmeisimmin hajalla
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
- takatuuppari
- 6WD
- Viestit: 707
- Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
- Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hieman tutkittu asiaa ja moottorin maajohto oli höllässä... nyt maajohto kiinni mutta ei saa enää kipinää ja edelleen valittelee korkeaa lämpötilaa vaikka anturikin todettu ehjäksi! Mitäköhän pitäs seuraavaks tehdä 

Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Flektin anturi
Onko lukijoiden hondiin vaihdettu anturia, joka käynnistää flektin?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkennatko hieman kysymystäsi, koskeeko mitä hondan mallia/vuosimallia ?
Ei ole ainakaan omaani vaihdettu.
Ei ole ainakaan omaani vaihdettu.
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Foreman 450 ja 500-ilmajäähdytteinen. Tiedän muutaman, joiden moottorit kärsineet ylikuumenisesta. Tai epäilen että anturi hajoaa, kun anturin johto on irronnut, ja moottori ylikuumentunut.ViiMax kirjoitti:Tarkennatko hieman kysymystäsi, koskeeko mitä hondan mallia/vuosimallia ?
Ei ole ainakaan omaani vaihdettu.
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19 Maalis 2018 10:17
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hei!
Minulla on Honda trx350fm mönkkäri vm 2006. Asensin siihen vinssin niin että laitoin sen suoraan akulle kiinni ja kytkimen väliin ettei voi tyhjätä akkua kun vinssi ei ole käytössä. Nyt vinssin asennuksen jälkeen on käynyt niin että mönkkäri ei lähdekään sähköllä käyntiin vaan ainoastaan nakuttaa. Aluksi luulin tämän johtuvan siitä että akku on tyhjä kun vinssiä on käyttänyt mutta tekee sitä silloin tällöin vaikka akussa on virtaa. Narusta lähtee aina ensimmäisellä käyntiin.
Tein havainnon että sähköstartti toimii kun vetäisee narusta vain löysät pois eli ensin nakuttaa, sitten vedän narusta löysät veks ja sen jälkeen starttaan sähköllä ihan normaalisti. Mikä mahtaa olla tähän syynä?
Minulla on Honda trx350fm mönkkäri vm 2006. Asensin siihen vinssin niin että laitoin sen suoraan akulle kiinni ja kytkimen väliin ettei voi tyhjätä akkua kun vinssi ei ole käytössä. Nyt vinssin asennuksen jälkeen on käynyt niin että mönkkäri ei lähdekään sähköllä käyntiin vaan ainoastaan nakuttaa. Aluksi luulin tämän johtuvan siitä että akku on tyhjä kun vinssiä on käyttänyt mutta tekee sitä silloin tällöin vaikka akussa on virtaa. Narusta lähtee aina ensimmäisellä käyntiin.
Tein havainnon että sähköstartti toimii kun vetäisee narusta vain löysät pois eli ensin nakuttaa, sitten vedän narusta löysät veks ja sen jälkeen starttaan sähköllä ihan normaalisti. Mikä mahtaa olla tähän syynä?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaikea sanoa teitkö kytkennät ns. oikein vai väärin. Katso nyt ensteksi kontaktit kuntoon, eli hapettumat liittimistä puhtaaksi ja vähän crctä tai jotain väliin. Kaikki kunnolla kiinni kiristäen.
Lataa akku edellisenä päivänä täyteen ja seuraavana aamuna käy tarkistamassa akun jännite, kuitenkin niin että akku ei ole edellisenä yönä ollut enää laturissa. Mikäli jännitteet tippunut lähelle 12 volttia niin akku on sitten kaput, noin niinkuin karkeasti. Naksuminen startatessa yleensä kielii virran vähyydestä, joko akku kaput, tai kaapelointi puutteellinen eli ei riitä virta starttaukseen.
Jos akku on kuitenkin luokkaa 3-4 vuotta vanha tai vanhempi, tai jos se on joskus päässyt kunnolla tyhjäksi/jäätymään - osta uusi akku, ei maksa kuitenkaan niin paljoa, järkeviä akkuja saa kyllä alle sataseen.
Lataa akku edellisenä päivänä täyteen ja seuraavana aamuna käy tarkistamassa akun jännite, kuitenkin niin että akku ei ole edellisenä yönä ollut enää laturissa. Mikäli jännitteet tippunut lähelle 12 volttia niin akku on sitten kaput, noin niinkuin karkeasti. Naksuminen startatessa yleensä kielii virran vähyydestä, joko akku kaput, tai kaapelointi puutteellinen eli ei riitä virta starttaukseen.
Jos akku on kuitenkin luokkaa 3-4 vuotta vanha tai vanhempi, tai jos se on joskus päässyt kunnolla tyhjäksi/jäätymään - osta uusi akku, ei maksa kuitenkaan niin paljoa, järkeviä akkuja saa kyllä alle sataseen.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos solenoidi nakuttaa on yleisimmin akku huono. Vaikka olisi uusi akku, juuri varattu, laturi näyttää vihreää, jännite yli 12V jne. on silti yleensä vikana juurikin se akku. Akun pitää pystyä antamaan riittävästi virtaa ja sitä ei yleismittarilla voi testata. Akkutesteri joka kuormittaa akkua on jo ihan OK.
Originaali Yuasa akku on ollut paras vaihtoehto.
Originaali Yuasa akku on ollut paras vaihtoehto.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19 Maalis 2018 10:17
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Akun jännite ok ja hommasin vielä uuden akunkin eli ei ole siitä kiinni. Jos mönkijä ei starttaa kerrasta (pyörittää siis starttia, mutta ei lähde käyntiin, esimerkiksi jos ei anna ryyppyä) niin toisella kertaa kun painaa napista naksuu vaan. Sitten pikku nykäisy käynnistysnarusta ja taas toimii sähköstartti. Tämä homma tosiaan alkoi vasta kun asensin vinssin. Joku ehdotti että startissa olisi hiilet lopussa, voikohan antaa tuollaisia oireita. Vähän epäilen sillä tämä alkoi vasta vinssin asennuksen jälkeen.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve, kuulostaa kyllä startin hiililtä. Olen vaihtanut muistaakseni 3-4 kertaa hiilet tässä 7 vuoden aikana 500 foremaniin, toinen hiilestä ollut aina loppu.
Toisaalta yleensä vinssi kytketään releen kautta...oletko kokeillut ottaa johdot irti siitä ettei virta jostain syystä katoa sinne.
Toisaalta yleensä vinssi kytketään releen kautta...oletko kokeillut ottaa johdot irti siitä ettei virta jostain syystä katoa sinne.
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19 Maalis 2018 10:17
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hei, minkälainen homma nuo hiilet on vaihtaa? Vinssi siis kytketty seuraavasti: rele, josta lähtee johdot akulle, vinssin käyttökytkimeen, herätteelle, sekä itse vinssiin. Heräte on kytketty suoraan akkuun ja siinä on kytkin välissä eli vinssi ei saa virtaa ellei kytkin ole oikeassa asennossa, muuten virta ei kulje.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uusi startti on myös vaihtoehto, koska neet ei juur paljoa maksa ----------> https://www.ebay.com/bhp/honda-trx-350-starter
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19 Maalis 2018 10:17
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mahtaako olla samanlainen startti tai yhtä hyvä kuin suomessa myytävät? Lähinnä ihmetyttää että ulkomailla maksaa 30€ js Suomessa 200€ 
