Ylläpito yhdistäköön parhaaksi näkemäänsä ketjuun mikäli sellainen on..
Tuusmotor Oy, tuusula
Päädyin liikkeeseen, koska lähellä omaa sijaintia ja myös huolto samassa. Helpottaa asiointia, kun kaikki vieressä.
Tämä vaikutti jopa siihen, että uskalsin ostaa ensimmäisen "kiinan" mönkijän

Lähin huolto ja myynti isommille laatumerkeille olisi ollut Orimattilassa asti tai sitten helsingissä.. Sinne laitteen kuskaaminen ilman omaa perävaunua aika tuskallista..

Ostopäätöksen olin tehnyt jo kotona pitkällisen harkinnan jälkeen. Menin suoraan kauppaan ostamaan käteisellä, joten en saanut tai pyytänytkään pitkää esittelypuhetta ja kaupat oli tehty 20 min liikkeeseen saapumisesta. Hinnasta ei kovin suurta tinkivaraa ollut. 90€ saatiin hinnasta pois ja siihen ei enään öljypulloa saatu mukaan tingattua.
Mönkijäkuumehan on itsellä kova ja kysyessäni toimitusajasta niin kaupan nälkäinen myyjä lupasi toimituksen "parissa" päivässä ja "puolelle viikolle" Kaupat siis tehtiin perjantaina ja seuraavana keskiviikkona, kun tiedustelin toimituksesta ei myyjän mukaan ollut edes vielä kilpi saapunut. Eli homma ei ollut edennyt.
Itsekin myyntialalla ja vieläpä ajoneuvopuolella satun tietämään miten nopeasti tarvittaessa kilvet saa. Olemme yritykseni kanssa "jonossa" oman yhteistyökumppanimme ts katsastusaseman kanssa ja saan kilvet järjestelmään 10 min päästä soitostani. Toki sitten jos kilpi tulee vaikka DPD toimittamana muualle suomeen niin kestää päivän.
Ei silti saa yleistää ja toimintamalleja on monia muitakin ja varmasti yhtä toimivia nekin.
Kiirehän ei toki ollutkaan asian kanssa, mutta jos luvataan tietty päivä toimitusajaksi olisi mielestäni vähintäänkin kohtuullista, että myyjä itse ilmoittaisi viivästyksestä ostajalle eikä toisinpäin.
Vaikka tässä aikuisia ollaankin niin jos lapselle luvataan karkkipäivä lauantaina ja se meneekin seuraavalle lauantaille niin kiukuttelua siitä tulee

Myöskin se, että maksat ison summan rahaa koneesta saamatta tietoa sen toimituksen viivästymisestä aiheuttaa kaikenlaisia ajatuksia.
Eli jatkamatta aiheesta sen enempää jottei mene liian katkeraksi niin siinä ensikokemukset itselle yleisesti ja em liikkeestä

Helppo vaan näinkin pienen asian takia jo katkeroitua ja varautua miten esim huoltohommissa "pari tuntia" onkin pari viikkoa jne
Lisävarustekauppaa teinkin jo muualla ja kaikki meni oikein hyvin. Toisesta alan liikkeestä jopa soitettiin perään, kun erästä tuotetta ei ollut varastossa käydessäni myymälässä. No tietenkin käskin varata minulle tuotteen ja ensi viikolla hakemaan!

Nykyaikana on asiakaspalvelu nostettu melko suurelle jalustalle ja sen ylläpitäminen onkin liikkeissä suuri haaste. Tälläinen odotusten ylittäminen on se jolla asiakkaat sidotaan ja ikävätkin asiat voidaan jopa kääntää positiiseksi riittävällä innolla ja ammattitaidolla.
Huh, venyipä pitkäksi tämä teksti..
Mielellään kuulisi muidenkin kommentteja, kokemuksia & ajatuksia kone & lisävarustekaupoilta.
Sekä tietenkin minun kommentin sivuuttavia kokemuksia ym liikkeestä!