Linkun huolto - osa 1: päivittäinen rasvaaminen

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Linkun huolto - osa 1: päivittäinen rasvaaminen

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Moro,

Tuli oma ajokki taas huollosta kotiin, ...miten tuota mulkosilmää tuleekaan ikävä näin lyhyellä ajalla :rolleyes:

Olen aika tumpelo näissä huoltohommissa mutta tekis mieli opetella jotain tekemään 8)

Monessa viestissä on sanottu että kannattais rasvata, voidella ja öljytä sitä sun tätä aina pesun ym. jälkeen. Itse en omilla puusilmillä löydä yhtään rasvanippaa, öljyttävää tai rasvattavaa kohdetta kun silmäilen omaa Konettani??? Voisitteko kokeneemmat laatia tänne listan mitä JA miten huollan omaa Linkkuani päivittäin?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

äkkisseltään muistelisin et nippoja on :
-taka kardaanin ristinivel
-takakardaanin liuku (näkymättömissä perän luona)
-etu kardaani 2 x ristinivel
-etu kardaanin liuku (jakolaatikon luona)
-alapallonivelet
-ohjaustangon läpivienti
ei kai noita ny joka päivä tarvii....

turhaan sä sitä rukkaat ,tuot sen mulle huoltoon :) pääset paljon helpommalla.
Viimeksi muokannut waari, 12 Elo 2006 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
välittää.....
4x4 jari
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 10 Huhti 2006 14:48

Jep ei tarkemmin oikein voi...

Viesti Kirjoittaja 4x4 jari »

Mutta kaasukahvan koppaan vaseliinia (kerran tayteen, vaijeri ei koskaan kulu), kaljatölkistä suoja pelti huohotukselle (suojaa ruiskeet pysyvästi, ei koskaan enään öljyä paperi filtteriin.. voin ottaa kuvan, jollei leikkaa..

Vaihdevivun vaihtajan suojakumin (jo vakiona haljenneen) alle rasvaa (vaseliinia) apteekista 1 euron hintaan ostetulle kinkku piikille. ja muillekkin "kumien alla oleville samalla setillä.."

sellattii... kuppikuntiin... joo
4x4 pelit
Elämä ei helpommaksi muutu vai..
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

waari kirjoitti: ...
turhaan sä sitä rukkaat ,tuot sen mulle huoltoon :) pääset paljon helpommalla.
Joo, näin olen ajatellutkin että jätän huollon ammattilaisille niin kauan kun en itse osaa... mutta halu on ymmärtää vähän enemmän itsekin. Pitänee ostaa rasvaprässi. Mikähän olis hyvä :shock:

Näin yks päivä Siuntion nurkilla autoillessa "Linhai myynti, huolto, varaosat" -kyltin. Onko se sun liike?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

Logibear kirjoitti:

Näin yks päivä Siuntion nurkilla autoillessa "Linhai myynti, huolto, varaosat" -kyltin. Onko se sun liike?
taisit olla bilskogissa se on bootleggersin mesta. oon pohjosessa, kaffemaalla.
välittää.....
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Juuh,

Jos nippoja alkaa toistuvasti rasvaamaan, kannattaa laittaa sään mukaan sopivaa rasvaa. Tarkoitan lämpimän ja pakkasen rasvat.

Itse olen laittanut aina vedenkestävää saffhire aqua 2 vaseliinia ( -20´c --> 150´c)

Ja talven pakkasiin luultavasta samaa ainetta. Tuskin se ihan tönköksi menee. Höh, olipa hyvät ohjeet :)
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Jep ei tarkemmin oikein voi...

Viesti Kirjoittaja Logibear »

4x4 jari kirjoitti:... kaljatölkistä suoja pelti huohotukselle (suojaa ruiskeet pysyvästi, ei koskaan enään öljyä paperi filtteriin.. voin ottaa kuvan, jollei leikkaa..
Joo, ei oikein leikkaa... :shock:
Vastaa Viestiin