Oulunseutu, Treffí ajot, ajankohta viesteissä
No niin, oli sitten eka treffi ajo.
Pienellä varauksella olin jo 30 min etuajassa sahan rannassa, että menikö treffipaikka oikein ja onko kukaan tulossa.
Pienten sijainti epäselvyyksien kautta kolmikko kokoontui samalle paikalle. Paikalla allekirjoittanut, HoHa, sekä ATC.
Esittely ja kättely. Hemskatti kun on atv kuskit saman henkistä porukkaa, toisin en edes epäillyt, kun olen mp:tä harrastanut.
No kummiski, siinä rupateltiin, ja tietenkin, kun on tekninen laji, niin pohdittiin laitteiden ominaisuuksista.
Sehän selvä, kun paikalla oli 250 DS, 300 linkku ja Bombardier Outlander 800 H.O. SE, ja kaikki tl malleja.
No siitä siirryttiiin kaffelle shellin huoltamolle ja euron hot-dokin tai kahden jatkettiin maastoon.
Siinä välillä ATC testasi DS:sää (ennen shelliä) ja linkkua ( maastoon).
Onhan siinä oikea veijari, kun ei löydä mitään huonoja puolia halvemmista vehkeistä.
(en sitten maininut renkaista mitään)
Itse kokeilin can-amia "puolikaasulla" siirtymällä asfalttia ja metsikköä. Ihmettelen vain, onko mönginta vain laitekohtaista. On vaan senverran helppo ajaa kalliiman puoleista mönkiää. Tietenkin verrattuna linkkuun.
----------
Nyt HoHa ei sitten saa lukea tätä: parjasit can-amin tehoja, joten ATC:n kanssa valittiin vähemmän mukava reitti.
Paitsi että DS/ vai kuski? selvitti sen helposti. Kyllä takatuupparilla pääsee, jos kuski sitä osaa käskeä.
Sitten oikeaan maastoon:
ATC keulilla, kun osasi maaston,
Pikkuinen navigointi virhe ja käännös takaisin. Meinas jäädä linkku siihen pieneen ojaan: no ei nyt ollut kovin syvä se oja,( eturenkaat yhtäaikaa montussa) mutta linkussa on pitkä pakki.
Linkun variaattori päästi vähän toiminta savuja ilmoille. Oma vika, kun takarattaat olivat speedracerit. Muuten ainut paikka johon oikeasti meinasin jäädä kiinni.
Siitä sitten reittiä eteenpäin, ojia, niitähän riitti. Minulla linkussa lyhytpuoli ja 4wd päällä. Ja kun linkulla lyhytpuoli on päällä, huiput on 25km/h, niin otappa sitten ATC kiinni.
Välissä se karkasi, vain pölypilvi kertoi suunnan.
Onneksi siinä reitillä oli oja, jossa pikittäis tukit ajosiltana, siinä ajokaveri oli tarpeen. Pyöreitä pöllejä (puhelintolppia) ja luikkaita moisia. No, kaikki yli päästiin ja tupakki tauko oli enemmän meikäläisen kunto luokassa tarpeen.
No siinä lyhyt katsaus Oulun seutu treffeille: taas ensi tiistaina ja ajopaikka on...
Pienellä varauksella olin jo 30 min etuajassa sahan rannassa, että menikö treffipaikka oikein ja onko kukaan tulossa.
Pienten sijainti epäselvyyksien kautta kolmikko kokoontui samalle paikalle. Paikalla allekirjoittanut, HoHa, sekä ATC.
Esittely ja kättely. Hemskatti kun on atv kuskit saman henkistä porukkaa, toisin en edes epäillyt, kun olen mp:tä harrastanut.
No kummiski, siinä rupateltiin, ja tietenkin, kun on tekninen laji, niin pohdittiin laitteiden ominaisuuksista.
Sehän selvä, kun paikalla oli 250 DS, 300 linkku ja Bombardier Outlander 800 H.O. SE, ja kaikki tl malleja.
No siitä siirryttiiin kaffelle shellin huoltamolle ja euron hot-dokin tai kahden jatkettiin maastoon.
Siinä välillä ATC testasi DS:sää (ennen shelliä) ja linkkua ( maastoon).
Onhan siinä oikea veijari, kun ei löydä mitään huonoja puolia halvemmista vehkeistä.
(en sitten maininut renkaista mitään)
Itse kokeilin can-amia "puolikaasulla" siirtymällä asfalttia ja metsikköä. Ihmettelen vain, onko mönginta vain laitekohtaista. On vaan senverran helppo ajaa kalliiman puoleista mönkiää. Tietenkin verrattuna linkkuun.
----------
Nyt HoHa ei sitten saa lukea tätä: parjasit can-amin tehoja, joten ATC:n kanssa valittiin vähemmän mukava reitti.
Paitsi että DS/ vai kuski? selvitti sen helposti. Kyllä takatuupparilla pääsee, jos kuski sitä osaa käskeä.
Sitten oikeaan maastoon:
ATC keulilla, kun osasi maaston,
Pikkuinen navigointi virhe ja käännös takaisin. Meinas jäädä linkku siihen pieneen ojaan: no ei nyt ollut kovin syvä se oja,( eturenkaat yhtäaikaa montussa) mutta linkussa on pitkä pakki.
Linkun variaattori päästi vähän toiminta savuja ilmoille. Oma vika, kun takarattaat olivat speedracerit. Muuten ainut paikka johon oikeasti meinasin jäädä kiinni.
Siitä sitten reittiä eteenpäin, ojia, niitähän riitti. Minulla linkussa lyhytpuoli ja 4wd päällä. Ja kun linkulla lyhytpuoli on päällä, huiput on 25km/h, niin otappa sitten ATC kiinni.
Välissä se karkasi, vain pölypilvi kertoi suunnan.
Onneksi siinä reitillä oli oja, jossa pikittäis tukit ajosiltana, siinä ajokaveri oli tarpeen. Pyöreitä pöllejä (puhelintolppia) ja luikkaita moisia. No, kaikki yli päästiin ja tupakki tauko oli enemmän meikäläisen kunto luokassa tarpeen.
No siinä lyhyt katsaus Oulun seutu treffeille: taas ensi tiistaina ja ajopaikka on...
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Täytyy omastakin puolestani kiittää meuraa ja ATC:tä mukavasta ajoseurasta. Maastoajo-osuus oli kyllä niin helppo ettei nelivetosille varmasti ollu muuta haastetta kun varoa liiallista kaasunkäyttöä. ATC maltto ajella hissukseen kun oli nöösit perässä
Jatkoja ajatellen voin sanoa että jos maltetaan pitää ajoreitit näissä kekkereissä suunnilleen vastaavalla tasolla niin ei kun kaikki vähän pienemmälläkin vehkeellä liikkujat rohkeasti mukaan. Ei tule ongelmia. Nyt kun kaikki ojatkin on ihan kuivia pääsee noilla perätuuppareilla aika hyvin meneen maastoreitilläkin. Ja jos tökkää niin työnnetään
ATC tarjos höylinä miehenä tosiaan koeajokierroksen 8satasella. Tsiisus kyllä se kiihtyy vaikka oli kuristettu
Katellaanhan taas ensi viikolla mihin päin keulitaan. Tai keulii kuka keulii

Jatkoja ajatellen voin sanoa että jos maltetaan pitää ajoreitit näissä kekkereissä suunnilleen vastaavalla tasolla niin ei kun kaikki vähän pienemmälläkin vehkeellä liikkujat rohkeasti mukaan. Ei tule ongelmia. Nyt kun kaikki ojatkin on ihan kuivia pääsee noilla perätuuppareilla aika hyvin meneen maastoreitilläkin. Ja jos tökkää niin työnnetään

ATC tarjos höylinä miehenä tosiaan koeajokierroksen 8satasella. Tsiisus kyllä se kiihtyy vaikka oli kuristettu

Katellaanhan taas ensi viikolla mihin päin keulitaan. Tai keulii kuka keulii

- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Nyt kun on saatu homma käyntiin, kiitos Meuran
niin ei muuta kuin jatkoa ensi tiistaina. Mukava se on saman henkisten kaa pärtsätä, ja sai vielä luvan pyydettyä, kokeilla kevereiden laitteita. Asiallisia pelejä, oli vaan DS:sän etugummit neliskanttiset, muuten kelpo peli. Linkku yllätti ja sormi meni suuhun, sillä olin siihen enemmän kuin tyytyväinen. Mite tässä nyt näin kävi, pitääköhän noiden ajojen sääntöjä muuttaa, kun nyt ei pääse mukaan, Hondalla, Catilla, Kiinalaisella, Naiset, Rantaruottalaiset, tai on se yx kiintiö laite, ettei syytetä rasisteiksi. Pitäisiköhän tuo Linkku vapauttaa listalta, oli sen verran mieluinen peli.
Kommelluksitta selvittiin joskun vaativastakin reitistä, nyt se oli helpohko ja lähes pölytön kuitenkin. Seuraavan ajon reittikin taidettiin lyödä lukkoon ja se on paljolti samanlainen, joten selviää myös takatuupparilla, jos ei muuten niin pikku avun turvin. 



¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
No niin. Oli sitten II treffi ajo.
Sahalla allekirjoittanut sekä HoHa, ja 5 min yli klo 18.00 jatkettiin seuraavaan kohtauspaikkaan.
Siellä ATC ja polaris kuski, (jonka nimi
ei tarttunut muistiyksikköön, pahoittelut tästä), sekä enduro pyörä: ATC nuorenpi.
ATC, kun veijari kuski on, ajatti hakkuualueen yli. Siinä jo meikäläisen kuntoa koeteltiin.
No sitten oltiin jo sähkölinjan alla. Ensimmäinen tupakkitauko oli, kun ylitettiin syvä oja. HoHa oli edellisellä ajoreissulla laittanut siihen sillaksi hirsiä??? Oli kuulemma ollut siinä lähellä.
No tulin kuulemma viime metrin lentämällä, kun opastajan ilme kertoi, että nyt tippuu linhai lankulta. Pakko oli laittaa kaasut täysille
Loppumatka olikin sitten kiviä, suota, pölyä ja ojia. Eli pari tupakkitaukoa kumminkin oli. =~
Yhdessä välissä luulin jo etuvetoakselin katkenneen, kun sen verran pykivästi otti ohjaukseen. No kunnon karahkan sain imuroitua mukaan. Siitä vetoakselin vierestä se tuli sisälle linhain runkorakennetta, mitään rikkomatta.
Mukava pikku reissu, paitsi alkoi ottamaan kunnon päälle aika mukavasti
. - Ei ollut vieläkään sitä" huono peruskunto" hymiötä 
III treffi kokoontuminen on sahan laiturilla , mutta maasto osuutta en viellä kerro -joten lähe mukkaan, niin et jouvu hukkaan.
Sahalla allekirjoittanut sekä HoHa, ja 5 min yli klo 18.00 jatkettiin seuraavaan kohtauspaikkaan.
Siellä ATC ja polaris kuski, (jonka nimi

ATC, kun veijari kuski on, ajatti hakkuualueen yli. Siinä jo meikäläisen kuntoa koeteltiin.
No sitten oltiin jo sähkölinjan alla. Ensimmäinen tupakkitauko oli, kun ylitettiin syvä oja. HoHa oli edellisellä ajoreissulla laittanut siihen sillaksi hirsiä??? Oli kuulemma ollut siinä lähellä.
No tulin kuulemma viime metrin lentämällä, kun opastajan ilme kertoi, että nyt tippuu linhai lankulta. Pakko oli laittaa kaasut täysille

Loppumatka olikin sitten kiviä, suota, pölyä ja ojia. Eli pari tupakkitaukoa kumminkin oli. =~
Yhdessä välissä luulin jo etuvetoakselin katkenneen, kun sen verran pykivästi otti ohjaukseen. No kunnon karahkan sain imuroitua mukaan. Siitä vetoakselin vierestä se tuli sisälle linhain runkorakennetta, mitään rikkomatta.
Mukava pikku reissu, paitsi alkoi ottamaan kunnon päälle aika mukavasti


III treffi kokoontuminen on sahan laiturilla , mutta maasto osuutta en viellä kerro -joten lähe mukkaan, niin et jouvu hukkaan.
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Oli taas hyvä reissu Tiistaina ja nyt tuli kyllä jo crossi vehkeellä vähän haastetta. Useammin joutu työnteleen ja nosteleen.
Meurakin kokeili DS:ää ja totes parinsadan metrin pikitieajourakan jälkeen että 'Herran jumala miten sä uskallat tällä ajaa'
Noh suoraan sanoen aika p***a ajettavahan tuo minun DS on mutta tottuu sitä elämään vaikka jääpuikko persiissä niin että pahalta tuntuu kun pois ottaa 
Sahalta lähettiin aika tarkkaan 18 reikä reikä ja niin pusikkoistahan alue on että minuutissa ehtii jo kauas näkymättömiin. Patelan Shell on kyllä hyvä paikka ja voi samalla tankata koneet jos on tarvetta.
Jokos te sovitta seuraavan reissun reitit? Meinaan kun tämä viime reissu jäi minulta vähän kesken. Kottoota ku eukko soittaa että heti kotia niinko olis jo niin sitä on mentävä. Näin syksyn lähestyessä ei houkuttele ajatus että joutuis ulkoruokintaan ja kun sopivasti lähti poikkitie reitiltä niin siitä piti lähteä
Jos ajattelitta vielä kovin paljon haastavampaa reittiä kun nyt pahimmat välit oli niin sitten täytyy varata hitosti aikaa DS:n työntämiseen tai kattoo joku toinen kerta. Ei viitsi lähtee kovin jarruksi matkaan. Siinä mielessä olisi hyvä suurinpiirtein tietää minne seuraavaksi on menossa. Ei sen puoleen voin sinne Shellille tulla käymään muutenkin vaikka en reitille lähtiskää.
Meurakin kokeili DS:ää ja totes parinsadan metrin pikitieajourakan jälkeen että 'Herran jumala miten sä uskallat tällä ajaa'


Sahalta lähettiin aika tarkkaan 18 reikä reikä ja niin pusikkoistahan alue on että minuutissa ehtii jo kauas näkymättömiin. Patelan Shell on kyllä hyvä paikka ja voi samalla tankata koneet jos on tarvetta.
Jokos te sovitta seuraavan reissun reitit? Meinaan kun tämä viime reissu jäi minulta vähän kesken. Kottoota ku eukko soittaa että heti kotia niinko olis jo niin sitä on mentävä. Näin syksyn lähestyessä ei houkuttele ajatus että joutuis ulkoruokintaan ja kun sopivasti lähti poikkitie reitiltä niin siitä piti lähteä

Jos ajattelitta vielä kovin paljon haastavampaa reittiä kun nyt pahimmat välit oli niin sitten täytyy varata hitosti aikaa DS:n työntämiseen tai kattoo joku toinen kerta. Ei viitsi lähtee kovin jarruksi matkaan. Siinä mielessä olisi hyvä suurinpiirtein tietää minne seuraavaksi on menossa. Ei sen puoleen voin sinne Shellille tulla käymään muutenkin vaikka en reitille lähtiskää.