Tänne käyttökokemuksia HONDASTA!!!!!!

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Köröttelijä
Noppeli

Tänne käyttökokemuksia HONDASTA!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Köröttelijä »

Olen harkinnut mönkijän ostoa ja todennut hondan olevan ainakin päällisin puolin tutkittuna ja esim.tätä foorumia tarkastellessa mönkijän merkki,mutta malli on vielä hakusessa! Iso painoarvo on myös 4-vuoden takuulla!!!Mönkijällä ajokokemusta ei juurikaan ole, joten kyselisin teiltä vähän käytännönkokemuksia!! Millaisia eroja 500:ssa mekaanisella ja hydrostaattisella vaihteistolla varustetuilla malleilla on käytännön ajossa esim. puunajossa?Onko hydr.malli tehokkaampi, siinä näyttäisi olevan nestekone!! Nykäiseekö nappivaihteinen versio kiihdyttäessä? Entä hydrostaattinen versio ajettaessa "automaatti" puolella??Kumman 500:en valitsisit!! Onko kukaan asentanut lisähydrauliikkaa mönkijäänsä esim.peräkärryn kippiä varten??? Onko vaikea itse asentaa?? Hinta? Mistä voisi tiedustella?? Olen nähnyt jossain kuvan lumilingosta mönkijän keulalla,onkohan kellään lukijoistamme vastaavaa??? Oletteko itse värkänneet millaisia lisälaitteita?? Riittääköhän 500:ssa teho lisähydrauliikkaan jos aikoo pyörittää sillä esim. lumilinkoa??Vai pitäiskö olla rincon jos ottaa lisähydrauliikkaa??Millainen rinconi on ajettavuudeltaan 500:iin verrattuna ja mitä tarkoittaa vaihteiston momentinmuunnin käytännössä?Onko rinconi tehty enemmänkin työkäyttöön kuin vapaaaikaan?Paljonko ajettu hondillanne? Onko ollut millaisia vikoja? Plussat ja miinukset mönkkäreistänne!!! SUURKIITOKSET VAIVANNÄÖSTÄ ja syvä kumarrus!!!!!!!
Don Padre
6WD

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

HOndaa kun halajat niin sanoisin, että hyötykäytössä ehdottomasti 500 hydrostaatti. Myönnetään, muista malleista (lyhyttä 450 kokeilua lukuunottamatta) ei ole kokemusta, mutta itse olen tehnyt Rubiconilla metsätöitä nyt reilu vuoden verran. Kilometrejä on kertynyt noin 500 ja tunteja reilu 100. Hydrostaatti ei nyi vaihdoissa ollenkaan. Vääntöä on hyvin tarjolla ja isompikin kuorma liikkuu kunnialla. Rincon on enemmän vapaa-ajan laite kuin työmönkijä. Rubicon on kuin luotu siihen työhön. Minulle ei ole tullut eteen vielä hetkeä jolloin teho tai vääntö olisi loppunut kesken. Se on tuo pito joka ensin häviää ja siinä varmasti olisi apuna kunnon lukko edessä, joka HOndasta uupuu. Jos kuitenkin ajat suht. normaalissa talousmetsässä metsätöitä tai auraat pihalta lumia, niin en todellakaan usko, että ongelmia kohtaat.

Hydrauliikan asentamisesta ei ole kokemusta, mutta monet tahot puhuvat minimin olevan juuri tuon 500 kuutiota. Muistaakseni näin yhdessä Hondatapahtumassa Rubiconin päällä hydrauliikkapaketin, mutta en nähnyt sitä kylläkään tosi toimissa.

Tarkennettakoon vielä sen verran, että näyttö mulla kilahti viime talvena. Siihen meni kosteutta sisään. Se vaihdettiin takuuseen. Se myös purkasi akun. Kun näyttö vaihdettiin ei akun kanssa ollut enää ongelmia. Muutoin mönkijä on toiminut kuin junan vessa. Se on ollut hyvä työjuhta metsässä. Hauskaakin on kyllä Webbertin järjestämällä safarilla. Kunnon etulukolla ja paremmilla renkailla olisi varmasti päästy paljon pidemmälle.

Summa summarum. Jos ei hinnalla ole väliä niin suosittaisin ehdottomasti Hydrostaatti 500. Ei varmasti toisessa 500 ole mitään erityisiä puutteita, mutta tuo vaihteisto on vain niin hiton loistava rankemmassakin työssä. Rincon on mielestäni kyllä vähän eri tarkoitukseen tehty. En tosin omaa omakohtaista kokemusta siitä. Moni on puhunut, että vaihteisto siinä muistuttaa enemmän tavallista automaattivaihteistoa kuten autoissa.

Joku voinee palstalla puhua Rinconista enemmän. Esim. Bluella on varmasti paljon kerrottavaa.

Mihin malliin päädytkin, merkki on oikea. Jesh :D
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
VKK
3WD

Viesti Kirjoittaja VKK »

Kovaa käyttöä on kestänyt särkymättä jo yli kahden vuoden ajan.
Kyl on mainio vehje.Alitehoisuutta, todella huonoja ajo-ominaisuuksia ym ellei lasketa... :wink:
Ylen sankia priha.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Donpadre oli ihan oikeassa että Rincon ei ole oikein työhön tehty,enemmänkin sporttiseen ajoon tarkoitettu.

Jos aiot vetohommia tehdä niin se 500:nen on kyllä fiksumpi siihen ja muutenkin jos aiot töitä tehdä.Rinconin automaatti on samanlainen kuin hondan henilöautoissa,kun se vaihtaa vaihdetta sitä ei juurikaan huomaa.Miinuksena antaisin automaattipuolelta sen että jos ajelee hissukseen tiellä niin se vaihtaa aika myöhään isompaa pykälää.Esp puolella taas se vaihtaa kun unelma,se menee niin pehmeästä että minkäännäköistä nykimistä ei ole.Omalla rinconilla on nyt n.3000km ja mitään vikaa ei ole ollut,mitä nyt parit tarakat ja raidetanko mennyt vaihtoon mutta ne olikin sitten omaa syytä :oops: Muuten merkki on oikea jos haluat kestävän ja luotettavan pelin.Hydrauliikaa jos haluaa niin kuutioita pitäisi löytää nimenomaan se 500cc ainakin,tai sitten paikallismoottori tarakalle.Olen pari mönkijää nähnyt johon on laitettu hydrauliikkaa ja letkuja menee jonkun verran.

Lumilinkoa olen itsekin havitellut tuohon keulaan,viime talvena katselin vanhoja linkoja ostomielessä mutta se nyt jotenkin jäi.Koetan tulevana talvena saada aikaiseksi sen lingon siihen keulaan...

Itsellä on ollut 300,450 ja nyt 650cc Honda ja kaikki ovat olleet virheettömiä,eli ei mitään vikaa :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
flyer
2WD

Viesti Kirjoittaja flyer »

Rincon ollut 3-vuotta, ajettu 3400km. ei mitään vikoja, vahvasti tehty rakenne, katteet kestää kolhuja. olen ollut tosi tyytyväinen, just minulle sopiva kampe. myös samaa mieltä Bluen kanssa että työkäytössä ei voita rubiconia. mielestäni rinconin ainoana huonona puolena on vaihteiston vaatima lämmityskäyttö noin 5min ennen ajelua (4.1 litraa öljyä saatava notkeaksi)
Honda man
2WD
Paikkakunta: Hämeenkyrö Mönkijät:Honda Rincon 680i, Honda 250 SX

Viesti Kirjoittaja Honda man »

Mulla on 3-pyöränen Honda ja vuosimallihan oli -85, eikä ikinä mitään vikaa oo ollu. Et kyl Honda kestää. 16 vuotta on aikas hyvin ku ainaki kerran viikos on ajettu, yleensä enemmänkin. Huvi käyttöö enimmäkseen mut kyl työkäyttöökin on ollu paljon. On se Honda hyvä kone :D
Honda Rincon 680i vm. -07 ja kolmipyöräset Honda 250 SX vm. -85 ja Honda 185 S vm. -83
Aironmies
Noppeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aironmies »

Mulla on ollu tuo mekaaninen 500 Foreman puoli vuotta ja hyvin on silläkin puut liikkuneet. Sellain pieni huomio siitä että mielestäni 1 ja 2 vaihteen väli on hieman liian iso. 1 liian hidas maastossa lastilla ja 2 vaihe taas liian pitkä eli nykii vähän liikaa. Vaihtaminen normaalisti ajellessa toimii tosi pehmeästi eli sellaista ongelmaa ei ole.

Ostopäätökseen vaikutti näin jälkeenpäin ajatelleen tuo 1000e ero hinnassa ja jonkun kommentti että tuossa hydrossa on turhan paljon 'aluetta' että niitä ei tarvi ja ei tule käytettyä ja että on enemmän hajoavia osia. Mutta kokemusta ei hydrosta ole.

Voima ei ole loppunut kesken vielä, pito kylläkin. Tähän auttaisi renkaat / ketjut ja tietenkin tuo kunnon etulukko, mutta jarrukikkailulla ollaan selvitty. Ja lopuksi vinssillä...

Mulla on tuo TERRAIN PRO 500 lavakärry + TIMBER VARUSTUS ja ovat ihan ok. Paitsi että en vielä ole käyttänyt kuin lavakärryä...johtuen tuosta vaihtourakasta. Mutta tuo kärry telillä rullaa hyvin perässä epätasaisessakin maastossa. Kuvia löytyy tuolta kotisivulinkistä.

Lumet oon työnnelly lumiauralla ja onnistuu kohtuullisen hyvin.

Ei ole ollut mitään vikaa puolen vuoden aikana. Paitsi hajosi tuo vakio vinssi CC, jota ei kannata keulalle ottaa.

Että sellasta, ei muuta kun kauppaan (mihin malliin päädytkin) ja peli alle niin työntekokin tuntuu mukavammalta!
Aironmies
Noppeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aironmies »

Mulla on ollu tuo mekaaninen 500 Foreman puoli vuotta ja hyvin on silläkin puut liikkuneet. Sellain pieni huomio siitä että mielestäni 1 ja 2 vaihteen väli on hieman liian iso. 1 liian hidas maastossa lastilla ja 2 vaihe taas liian pitkä eli nykii vähän liikaa. Vaihtaminen normaalisti ajellessa toimii tosi pehmeästi eli sellaista ongelmaa ei ole.

Ostopäätökseen vaikutti näin jälkeenpäin ajatelleen tuo 1000e ero hinnassa ja jonkun kommentti että tuossa hydrossa on turhan paljon 'aluetta' että niitä ei tarvi ja ei tule käytettyä ja että on enemmän hajoavia osia. Mutta kokemusta ei hydrosta ole.

Voima ei ole loppunut kesken vielä, pito kylläkin. Tähän auttaisi renkaat / ketjut ja tietenkin tuo kunnon etulukko, mutta jarrukikkailulla ollaan selvitty. Ja lopuksi vinssillä...

Mulla on tuo TERRAIN PRO 500 lavakärry + TIMBER VARUSTUS ja ovat ihan ok. Paitsi että en vielä ole käyttänyt kuin lavakärryä...johtuen tuosta vaihtourakasta. Mutta tuo kärry telillä rullaa hyvin perässä epätasaisessakin maastossa. Kuvia löytyy tuolta kotisivulinkistä.

Lumet oon työnnelly lumiauralla ja onnistuu kohtuullisen hyvin.

Ei ole ollut mitään vikaa puolen vuoden aikana. Paitsi hajosi tuo vakio vinssi CC, jota ei kannata keulalle ottaa.

Että sellasta, ei muuta kun kauppaan (mihin malliin päädytkin) ja peli alle niin työntekokin tuntuu mukavammalta!
Köröttelijä
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Köröttelijä »

Onpa ollut mukava kuulla omistajien kokemuksia hondistaan, kovin positiiviselta kamppeelta honda kuulostaa,mutta onko se tosiaan niin viaton kuin olette kertoneet ja olen näiltä sivuilta lukenut,tunnustaa aivan idioottimaisen varmalta vehkeeltä,mutta kertoohan 4-vuoden takuukin luotettavuudesta!!! Äkkiä luulisi että 680:en olisi parempi työajossa momentinmuuntimineen sekä korkeimpine maavaroineen mutta näyttää kokemukset olevan toista, liekö ero vaihteistossa niin suuri 500:en hydron eduksi.Ei taida työkäytössä tarvita olla 500:sta enempää tehoa. Paljonkohan 500:ssa hydrossa on heppoja--- en ole löytänyt mistään tietoja??Tietääkö kukaan onko hondan jotku mallit ns tyyppihyväksyttyjä liikenteeseen, että kun laittaa vilkut ja peilit ,rajoittaa tehoja ja maksaa about 3000e veron niin pääsee ajaan tielle.Muistelen että olisin jostain lukenut niin, mutta korjatkaa jos ja kun olen väärässä!!!Miten tämän 500;en hydron voimansiirto on toteutettu, että kuumuuko siellä öljyt jos ajaa pitempiä matkoja, ajatellen tieajoa?? En tajua tekniikasta mitään mutta ajattelin että onko siellä joku hydr.pumppu jossa oljyt paljosta ajosta kuumus liikaa!Valaiskaapa taas tekniikasta vähän tietävää sekä asioita mitä pitää tarkistaa jos on ostamassa käytettyä 500:sta! Äkkiä vaikuttas että oon kääntymässä 500:en hydron kannalle mutta pitää tässä kuunnella kommentteja ja seurata vähän muitakin merkkejä.Yks vaihtoehto oli polle mutta näyttäs olevan paljon pikkuvikaa joista olen kuullut muiltakin kuin foorumin käyttäjiltä.Pitäs saaha myös Lynx rangeri 550 vm05, 4m matolla, myytyä ensin.Kilometrejä on 2000 ja mukaan 250 mm leveät suksimuovit, tavaraboksin,peitteen, ylimääräset liukukiskot ja takuuta vuoden loppuun.Varmasti virheetön!! Oiskohan kellään tarvista??Ei oo varmaankaan paras paikka kaupitella kelkkaa täällä, mutta tällänen ois tyrkyllä!!
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Ee-speed Nurmijärvellä myy Tieliikenne Hondia, käyppä heidän netti sivuilla vakoilemassa.
Vastaa Viestiin