MXU500

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
exmortes
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Heinä 2006 23:46
Paikkakunta: Tampere/Lempäälä/Sääksjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja exmortes »

Tässä ollaan isäpapan kanssa kattelutu mönkkäreitä ja tähän Kymcon MXU 500 kaaduttu, hinta tieliikennemalliksi on halvin minkä saa, ja lukemastani kaikki ovat kehuneet positiivisesti tätä kyseistä MXU;ta.
Joten nyt kysyn vaan että paljonko on huiput tällä ja onko siinä napilla säätö että 4-veto vai 2-veto päällä :?: :!:

Olen uusi täällä niin älkääpäs ihmetelkö sitten :wink: [/i]
Olisin kattelemassa jonkinlasiat mönkkäriä.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Vakavana vastaan, että on valintakytkin 4 ja 2 vedolle, sekä huippunopeus kuristetuna ylittää 80 km/h, ensimmäisenä kokeilemistani tieliikenne mönkijöistä. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

Jokos ATC on selvittäny mistä toi viis-satku on ahdistettu :D
exmortes
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Heinä 2006 23:46
Paikkakunta: Tampere/Lempäälä/Sääksjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja exmortes »

Kiitti ATC ja eihän sitä vaikeaa ole sitten hieman viritellä että nopeukset menee sinne 90-100 km/h ?? :lol: [/b]
Olisin kattelemassa jonkinlasiat mönkkäriä.
Avatar
Nic
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Maalis 2006 23:46
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 XT-P

Viesti Kirjoittaja Nic »

harrik kirjoitti:Jokos ATC on selvittäny mistä toi viis-satku on ahdistettu :D
...kaasuttimen ja sylinterin välissä oleva kuristeholkki...
Jantza
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Heinä 2006 15:59
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jantza »

Oon kuullu, että olis loivempi nokka-akseli.......
Laite on muuten upea, ja se todellakin on ISO.
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Jokos kohta saadaan lisää koeajo tietoa ?
Sami
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Pahus, kun on sitämyöta myyty, noi Mukxut, kun olen kasannut ja ajamaan ei ole ehtinyt. Vielä on kolme paketissa ja pitääkin olla seuraavan kanssa tarkkana, että ehtii testilenkin heittää. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Pääsin itse tänään kokeilemaan isoa muksua. Tosin vain parkkialuetta pyörien kun värkissä ei lappua ollut. No mutta laite tuntui oikein mukavalle pelille. Iso se tietty on ja sitä myöten huomattavasti kömpelömpi kuin nykyinen Aeon. Pikku nuhakin tuntui koneella olevan mutta siihenhän löytyy lääke :wink: No kuitenkin huomattavasti pirteämpi kuin Katti 500 kuristettuna. Jarrut on huomattavasti huonommat kuin nykyisessä mutta taasen aivan eri planeetalta kuin Katin joka ei jarruilla tunnu pysähtyvän ollenkaan. Ajoasento tuntui heti hyvältä ja vaihteet loksahtelivat päälle mukavasti. Hanaa ja hetkessä mittari näytti 50 ja parkkipaikka lopussa. Peli näytti suorastaan hyvältä ja saundit olivat kohdillaan. Väri vaan ei mielyttänyt kun minusta mönkkäri on vihreä.
Keväästä lähtien jolloin ostin ensimmäisen mönkkärin olen koe ajanut ja valkaillut eri värkkien välillä(nälkä kun kasvoi jo ekan viikon aikana kun AEON:illa ajelin) ja kyllä tämä tuntui kuristetuista kilpivehkeistä parhaalle. Tosin 400 kananen oli katutassuilla ja ilman kuristuksia makee. No kaikkia en tietenkään ole koe ajanut kun ei niitä paljon ole ostamatta koe ajettavaksi ja osalla hinnat kipusivat mielestäni vähän kalliiksi.
Siksi paljon rupesi harmittamaan kun ei tielle tunnu pääsevän koeajolle millään, niin otin ja tilasin itelleni vihreän version värkistä. Johan saa koeajaa, tosin vasta parin viikon päästä kun saavat ton värisiä maahan. :lol: :lol: :lol: :lol:
Sami
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onnea vaan uudelle Kymcolle.
MXU 500
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 17 Elo 2006 07:45

Loisto peli

Viesti Kirjoittaja MXU 500 »

Moro kaikille tasapuolisesti! Viikko takaperin kävin koe-ajamassa MXU500 (vakion) ja se lähti kun norsu makuulta!! Odotukset oli TODELLA kovat ja kun kaasua painoin voitte kuvitella vaan tunteen! :? Nooh... eilen sitten myyjä oli ottanut kuristukset kaasarin tienoolta pois jaa.. :D MUN ON PAKKO SAADA TOI LAITE!!!!! :lol: Tänään menen sit ostamaan sen! JES! Kävin ajamassa sillä tiellä ja maastossa, eikä se kyllä kylmäksi jättänyt! Vaihdossa vien vuoden vanhan MXU 250 jolla on ajettu 6000km, joten laatu merkki on kyllä ollut. Suosittelen kaikille!
KVe
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:27
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja KVe »

Katselin paikallisella kauppiaalla noita muksuja ja huomasin, että toisessa oli Kendan Pathfinder renkaat (mustassa) ja toisessa Maxxiksen M915/916 (punaisessa). Onkohan noilla kumeilla käytännössä paljonkin eroa?
MXU 500
spot_monkey
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Syys 2004 13:44

Viesti Kirjoittaja spot_monkey »

Valmistajan sivujen mukaan tuosta laitteesta on kaupan kahta versiota - luksus-mallissa on alumiinivanteet ja varmaan sitten eri nakitkin. Oliskohan tästä kyse?

Ittellä on kanssa lyhyt testikokemus isosta muxusta takana ja tuntui aika messevältä peliltä. 250 muxun omistajana olen melkoisen vakuuttunut merkin käyttövarmuudesta. Ja ajaahan jotkut hullut noilla pienemmillä maailmaa parhaillaan ympäri... :)

Nykyisessä pikku muxussa hieman syö ukkoa tuo rungon suojaamattomuus. Talven aikana kroppa sai sen verran suolavettä päälleen, että korroosiota esiintyy jo vuoden vanhana usemmissa hitsaussaumoissa. Eipä noista taida käytännössä paljoa haittaa olla, mutta harmittaa katella kun peli ruostuu alta. Onko kellään heittää vinkkiä miten tätä ilmiötä voisi estää/hidastaa? Puhtaana olen yrittänyt peliä pidellä, mutta ehkä jonkinmoinen käsittely tai suojaaminen auttaisi? Sama koskee sähköosia ja johdotuksia - kovasti vauhdilla hapettuvat. Onkohan markkinoilla olemassa jotain sähköjen suojaukseen käytettävää materiaalia (esim. vettä pitävä, hengittävä sukka), siis perinteisten kemikaalien lisäksi...

Oli livetä off topiciksi, mutta ottakaa kantaa viisaammat. Ja palstalle kaivataan kovasti kokemuksia uudesta muxusta! Veikkaan, että kuutiokoko tuplaantuu pian meitinkin taloudessa... :wink:

SM
Kymco MXU 250 - All Terrain Vegetable.
KVe
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:27
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja KVe »

Karvalakkimalleja olivat molemmat!
MXU 500
Avatar
samima
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Huhti 2006 19:56
Mönkijä:: Linhai 2x4
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja samima »

Kyllä karmeeta ja tulee lapsuuden joulut mieleen kun odottelee uutta konetta saapuvaksi :evil: . No ens viikolla pitäis olla vihreitä maassa ja kun matka maahantuojalle on lyhyt niin eiköhän se ole mulla viikon 35 alussa. :lol:
Mutta tämä odottaminen ............................... :shock:
MXU 500 Mönkkäreiden mese :)
Vastaa Viestiin