Jaa, olisiko noin. Itse olen taas ajatellut, että puskulevyn teko on se vaikeampi osa ja kiinnityksen tekeminen se helpompi. Tai noin ainakin aloin ajatella sen jälkeen, kun näin Cycle Countryn työvälinerungon Suzuki Eigerille. Eihän se ole kuin rautalevy (siis se työvälinerunko) joka tulee U-pulteilla kiinni ja alapinnalla on korvakkeet puskulevyä varten.
Puskulevyn taivuttaminen muotoon ainakin tuntuu hankalammalta hommalta. Mutta ei kai mikään ole hankalaa, jos vaan on taitoa ja oikeat välineet
Puskulevyn kaarevuuden teko on helpointa kun menee levytyöstö pajalle ja kertoo heille minkä kokoisen puskulevyn haluaa. Kaarevuus tehdään kanttikoneella ja kaarevuuden voi itse määrittää.
Useilla pajoilla on myös mankeli, jonka läpi levy ajetaan ja rullat vääntävät levyn kaarevaksi, kuin cycle country:ssä. Sitä en tiedä mikä on maksimi vahvuus..
Ja ennekö rynnistääpi romiskaa kohti, askartellee pahvista sen levyisen ja korkuisen sapluunan ku mitä aikeissa tehä ja leikkauttaa sen mukaa valmii palasen. Helpottaa ja jouduttaa jonku verran.
KAHELI kirjoitti:Useilla pajoilla on myös mankeli, jonka läpi levy ajetaan ja rullat vääntävät levyn kaarevaksi, kuin cycle country:ssä. Sitä en tiedä mikä on maksimi vahvuus..
jep, Lohjallakin kalkkipetterillä on monta metallifirmaa jolla on kys. käyttöön sopiva mankeli.
Naapurilla on 2m levee kantti kone jolla voi 1,5mm peltiä taittaa lumilevyyn tai vaikkapa kärryyn. Tosin kaareva muoto on osottautunu hyväks, koska siihen ei tartu lumi niin kovin, ku kulmikkaaseen. Ja levy täytyy maalata joka vuosi jos maali kuluu pois. Sekin huomattu tarpeelliseks. Ihan noissa isommissa vehkeissä..
Naapurilla on myös iso ja pieni sorvi, cnc jyrsin, pylväs koneet ynm. Jos jotain osia tarvii, niin kuulemma mielellään tekee kohtuullista korvausta vastaan..