linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

"Onko arvon linhaisteilla tietoa "kiinteästä" rajoittimesta ja sen poistosta variaattorista etummaisen rullan takapuolelta??"


Ottamistani kuvista näkee, ettei remmi nouse kytkimellä täysin ylös. Tämä "syö" huippunopeudesta jonkinverran pois.

Speedracer 25X10-12 mittarinopeus 85km/h, gps todellinen 75km/h rajoitinta vasten.

Paitsi näkee myös ettei remmi laske ihan alas- "ykkösvaihde on kakkosvaihde"

Lisää tietoa, kun saan purettua variaattorin pöydälle :)
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

No niin, nyt on linkun "takavariaattori" pöydällä.

Tarkemmat todennukset myöhemmin 8)
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Juuh, tulipa sitten purettua linkun kytkimen taka-lautaset. Mielenkiitoinen osa purkaa.
Se saakelin 46mm mutteri oli todella hanurista.

Mittailin josko tässä osassa olisi vika/ syy, joka estää remmin liikkeen, ja mitä sitä edes epäillä linkun insinöörien tekevän liian helppoja ratkaisuja.

No, tulipa puhdistettua ja rasvattua ko. osa.

Ja osat ja remmi paikoilleen ja kone käyntiin. Kas kummaa, remmi ei nouse, eli vika/ ominaisuus on etu-lautasilla.

Lautaspari irti ja nyt parenpaan syyniin: siellähän se kummitus on.

Ovathan osanneet kiinalaiset valaa osan niin, että se ei aukea tarpeeksi, jotta remmi laskeentuisi ihan pohjaan, ja ettei sulkeutuisi nostaen remmin ihan ylös.

Nyt tuossa pirralla tein rullille tilaa, ja kattos kiinan insinöörejä: ovat ottaneen huomioon ihan kotivirittelijätkin: nyt rullat eivät pysy rampeissa, kun on sivuohjaimet loppuvat kesken.

Aamulla virivariaattori tilaukseen. 8)
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

:) tekevälle sattuu,minkäs hintasia nuo virivariaattorit oikein on onko tietoa ja lötyykö niitä ihan hylly tavarana vai pitääkö niitä tilata kiinanmaalta asti,ja onko ne vaikea vaihtaa,tarviiko jotain erikoistyökaluja tms.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Juu, oulun kauppiaalta 240€ hintaan. Tulee EC:ltä ihan hyllytavarana.

Ja kerron vaihto työstä ja käytöksen muutoksesta sitten myöhemmin.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

ilman pulttipyssyy on melko turha yrittää vaihtaa varii. ja 46:nen hylsy tai ¤/¤&n iso jakari sekä ruuvipenkki on helpottavia asioita (kytkimen jousi) hommana helppo.
välittää.....
Avatar
kirppu
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 21 Elo 2006 12:21
Paikkakunta: Pjöörnepori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirppu »

koskas meura laittaa kuvat sivuilleen tosta viimeisemmästä "rempasta"...?

jos joku vielä viittis kertoo, miten sytkää säädetään aikaisemmalle, kun en hanki löytää koko magneettoo

ja kuinka prkleesti ton linkun ny pitäis lähtee, kun on pakokaasukierrätys ja bensan virtauksenrajoitus veke ja on vaparii ja isompaa suutinta ja tehoputkee ja kuskikin laihduttanut. allekirjoittanut ei ainakaan huomaa eroa.
Kyl mönkimine kivaa o

-Satakunnan mönkijät ry-
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kotiviritys on onnistunut, jos puolet tehoista on menetetty. Näin ne ennen konekoulu aikaan opetti.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

kirppu kirjoitti:koskas meura laittaa kuvat sivuilleen tosta viimeisemmästä "rempasta"...?

jos joku vielä viittis kertoo, miten sytkää säädetään aikaisemmalle, kun en hanki löytää koko magneettoo

ja kuinka prkleesti ton linkun ny pitäis lähtee, kun on pakokaasukierrätys ja bensan virtauksenrajoitus veke ja on vaparii ja isompaa suutinta ja tehoputkee ja kuskikin laihduttanut. allekirjoittanut ei ainakaan huomaa eroa.
ei taida pystyä säätämään cdi-sytytystä kotikonstein?
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Kuulin jostain hevosmiehiltä että Linkkuun saisi jostain "jenkki mallin" CDI boxin josta saisi sytkää aikasemmalla ja olisi jotain iloa. :roll:
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Avatar
kirppu
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 21 Elo 2006 12:21
Paikkakunta: Pjöörnepori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirppu »

sitä tuolla sytkähässäkällä tarkotin, kun ekassa viestissä luki, et olis sytkää aikaistettu...
Kyl mönkimine kivaa o

-Satakunnan mönkijät ry-
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

"jenkki"mallia on sellanen misä ei oo rajotettu noi kierrokset niin mataliks ku eu-homossa :mrgreen: oliko muistaakseni reilun tonnin suuremmalla se katkasukohta. faktaks en uskalla väittää ku muisti on hyvä mutta lyhyt :)
välittää.....
MikaR

"remppa"

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jes, nyt on virivari, mutta säädöt on kesken.

Mutta infoa vakion ja virivarin eroista:

osa: vakio: viri

lautanen: 132mm: 134mm.
jousi: 100mm: 116mm.
rulla: 12x20x12,45: 12x20x10,6.
pusla: 60,5mm: 58,8+ prikat 3kpl= 60,4mm

Nyt nuo kolme prikkaa ovat kampiakselin juuressa ja en saanut moottoria kierrettyä rajoitinta vasten, joten huiput ( 81,3Km/h)
Vaihto: suutin 135 (waarin suositus) ja pakoputki, sekö ikuinen riesa nyt pitäisi jalostaa... no nyt ensin suutin ja sitten...
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

eipä siitä suuttimen vaihosta oo paljoo apuja jos kone ei pysty puskemaan tavaraa ulos. toi 135:nen on kantapää kokemuksen ja hyöty/haitta suhteen keskiarvo. :)
välittää.....
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Kokeiltu on noita suuttimia ja toi 135 on hyvä keskiarvo jolla kone käy hyvin kaikilla kirrosalueilla, 138 voisi olla optimi mutta testausta ei ole voitu tehdä koska en ole sellaista löytänyt.
145 todettiin liian suureksi, oli taipumus Linkulla tukehtua ylämäissä, tai sitten jollakin konstilla jos saisi järjestettyä laihempaa seosta sen kanssa mutta ei toiminut kunnolla edes ilman ilmarruuvia.


Meura, onko virivari sulla vielä vakiokytkimellä vai vaihdoitko sen parannetun mallin?
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Vastaa Viestiin