Kamval ajosaappaat

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Kamval ajosaappaat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko kokemuksia kertynyt Kamvalin ajosaappaista? Crossisaappaat hylättiin niiden kankeuden ja pitämättömän pohjan vuoksi. Nyt katse on kääntynyt Kamvalin sappaisiin mutta kun kellään ei tunnu olevan kokemuksia niistä. 4X4 lehdessä oli niistä maininta että hyvät on mutta onko painettuun sanaan uskominen tässä tapauksessa :wink:
Kylätason mönkijäkuski
iippo
4WD

Viesti Kirjoittaja iippo »

Kengistä,

Vieläkään ei ole pahaa sanottavaa ko. kengistä. Soveltuvat loistavasti mönkkäillyyn joustavuutensa ansiosta. Vettä voisivat pitää aavistuksen paremmin. Päivän suorämpimisen jälkeen huomasin sukkien kastuneen muustakin kuin hiestä. Mutta tällöin olin tosiaan rämpinyt päivän suossa ja vesi saattoi mennä varrensuustakin sisälle.

Mönkkäilyyn on tosiaan vaikea valita kenkään. Crossisaappaat on mielestäni epäkelpoja ihan rajastaa, juuri jäykkyytensä vuoksi. Vaihtoehtoja noille Kamvalin kengille ei vielä ole, nokian 45:sen sekä maihareiden lisäksi.
Solaris
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Solaris »

miten nivelletyt crossisaappaat ovat liian jäykät?

nehän joustaa nilkan kohdalta, pitääkö myös sivuttain antaa periksi?

vanhan ajan crossisaappaat esim tech 8 voi sanoa jäykäksi kun niillä hankala kävelläkkin , itse ainakin tykkään todella paljon nivelletyistä saappaista..
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa

Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008

vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Koheltaja
Koheltaja (r)

Harmi että täällä etelärannikolla ei ole paikkaa missä pääsee sovittamaan ja käpistelemään nuita saappaita. Pitää malttaa mieli ja käydä messureissulla kokeilemassa miltä ne tuntuu, jospa ne ajokengät vihdoinkin löytyisi. Kumisaappaat on ihan hyvät silloin kun pesee autoa tai jyrsii kasvimaata, muuhun käyttöön niistä ei ole :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

95% varmuudella Kangasniemen KAN 2006 tapahtumassa pääsee tutustumaan Kamval kenkiin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
iippo
4WD

Viesti Kirjoittaja iippo »

Solaris kirjoitti:miten nivelletyt crossisaappaat ovat liian jäykät?

nehän joustaa nilkan kohdalta, pitääkö myös sivuttain antaa periksi?

vanhan ajan crossisaappaat esim tech 8 voi sanoa jäykäksi kun niillä hankala kävelläkkin , itse ainakin tykkään todella paljon nivelletyistä saappaista..
Pohjat voivat myös olla liian jäykät. Crossailu on erikseen, siinä crossisaappaat voi menetellä. Mutta kun vietetään autuas päivä suossa kahlaten ja vinssaten, oppii arvostamaan kengissä ihan eri ominaisuuksia.
Numppa
3WD

Viesti Kirjoittaja Numppa »

Ite tulee käytettyä metsurimallin Nokialaista, hyvä jämäkkä saapas mönkimiseen ja metässä kävelyyn. Crossia ajaessa sitte crossisaappaat.
waari
6WD
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg

Viesti Kirjoittaja waari »

mulla on rainersin mönkkäsaappaat. oon ollu enemmän ku tyytyväinen. http://www.indusystem.com/ tuolta löytyy atv saappaat
Viimeksi muokannut waari, 28 Syys 2006 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Pitää ensi viikolla käydä sovittamassa Rainersia, niitä kun löytyy vähän lähempäntä kuin Kamvalia.
Kylätason mönkijäkuski
OPA
Noppeli

Viesti Kirjoittaja OPA »

Edelleen pitkävartisen goretexin kannalla.

Yleiskäytössä aina patikoinnista mönkkäilyyn ja kelkkailuun ihan ylivedot, itellä käytössä Vikingin Hunter GTX:t.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Hieman hankalat on varsikengät.
Varren sisäpuolella on hakaset, jotka tarttuvat hankalissa tilanteissa katteisiin. Itse ajan Haglöfsin Gore-kengillä ja pari kertaa on soljet jääneet lokarin reunaan kiinni.

Kyllä ne Mönkimiseen tarkoitetut, vettä pitävät kengät on omiaan tässä puuhassa. Ensi kinkereissä on sellaiset sitten matkassa.

Varsikenkä on erinomainen, jos tekee sitten samalla töitä, esim ojasiltoja ym. Sitten sitä ei pese mikään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
OPA
Noppeli

Viesti Kirjoittaja OPA »

Roosa999 kirjoitti:Hieman hankalat on varsikengät.
Varren sisäpuolella on hakaset, jotka tarttuvat hankalissa tilanteissa katteisiin. Itse ajan Haglöfsin Gore-kengillä ja pari kertaa on soljet jääneet lokarin reunaan kiinni.

Kyllä ne Mönkimiseen tarkoitetut, vettä pitävät kengät on omiaan tässä puuhassa. Ensi kinkereissä on sellaiset sitten matkassa.

Varsikenkä on erinomainen, jos tekee sitten samalla töitä, esim ojasiltoja ym. Sitten sitä ei pese mikään.
Joo tuo on kyllä ihan totta mitä mainitsit hakasista. Lisäksi penkkikin saattaa ottaa skrätsiä osakseen.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Haixin ja Jalaksen varsikengillä on ajettu tähän asti hyvällä menestyksellä mutta kaipaan hiukan pitempää vartta ja enemmän tukea nilkkaan.
Kylätason mönkijäkuski
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

mie olen ajanut kaikki reissuni huskun metsuri-saaphailla, on parasta mitä tiedän...

...oon tekstannu...

...eli älähän sie etelän mies huijo, pistä saaphat jalkhan ja lähe kömpimhän...

(kevennys vakavaan aiheeseenne :lol: )

Vaan ihan oikeastikin, jos ne hype-super-extra-kuu-kengät eivät jalkaa miellytä niin kannattaa kokeilla metsurinsaappaita. Tukee sopivasti, joustaa sopivasti, ei vuoda vettä, hengittää varsista, suojaa enemmän kuin loistavasti, voi käyttää myös leka-vasarana. Yleis ja turvakenkä vailla vertaa, herättää varmhan myös huomiota "ralli-piireissä".

Ei liene tietenkhän niin söpöt kuin jotkut hienommat... Vaimokin välillä moittii kun tuntuu että normi-työpäivän jälkhen minua ei näe kuin joko metsurinsaaphat tai sitten pappa-tohvelit jalassa, heh!

t.Veli-Pekka
Koheltaja
Koheltaja (r)

Johan siinä menee Kaivarin kierrossa katu-uskottavuus jos ei ole tyylipuhtaita ATV-ajosaappaita jalassa :lol:

Metsurisaappaita on käytetty mökillä kun ollaan hommia tehty ja hyvät on siinä olleet mutta kun tota katuajoa tulee harrastettua niin ei oikein viitsi kumppareita vetää kesäkeleillä jalkaan :wink:

Ajosaappaat tulee enemmänkin yleiskäyttöön eli maastoon, radalle, kadulle ym.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin