400 Suutinsarja.... May the power be with you

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

400 Suutinsarja.... May the power be with you

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Elikkäs nytten on Catissa paikallaan kauan odotettu suutinsarja, tässä vähän ensi mietteitä muutamalta kilometriltä.

Ostin maaliskuussa kuluvaa vuotta ensimmäisen mönkijäni. Uudesta lähtien koneessa oli ongelmia kylmäkäynnin kanssa, eli kone ei tahtonu jaksaa käydä kun automaattiryyppy "tippui" pois päältä. Paikallisessa huollossa säädettiin tyhjäkäyntiseos niin rikkaalle kuin saatiin ilman tulosta.

Loppukesästä huomasin toisen ongelman kun ensi kertaa otin tulpan irti [img=http://img179.imageshack.us/img179/9257/valktulppawm0.th.jpg] Tulppa oli ihan valkoinen, Soitto tukihenkilö Roosalle ja kerroin asian hänelle. Neuvot oli selkeet "ajot seis ja suutinsarja tilaukseen".

Eiku seuraavalla viikolla paikalliseen Catti huoltoon tilamaan sarjaa. Siellä yhessä tuumittiin josko jotenki väliaikaisesti saataisiin käymään kissa rikkaammalla kermalla.

Pari prikkaa neulan alle nin kaivattu lopputulos saatiin. Sit ooteltiinki suutinsarjaa tovi saapuvaksi. Mutta niinhän se oli putkahtanu postissa vihdoin perille ja kissa sai uutta kalua sisäänsä :D

Tästä kun summataan yhteen:

Seos saatiin oikeille alueille

kylmäkäynti ongelmat on menneen talven ongelmia, nyt käy todella hyvin kun ryyppy "tippuu" pois.

voimaa on pikkukierroksista lähtien.

Vähäsellä kokemuksella jo voin suositella tätä sarjaa ehottomasti niille jotka on miettiny laittavansa sitä.
Viimeksi muokannut Puuhis, 11 Marras 2006 14:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jukka
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2006 20:57
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Onkos tämä vain kilvellisten ongelma vai onko ollut kilvettömissä? Minulla on kilvetön ja tuntuu käyvän ihan hyvin kylmänä ja vähän lämpimämpänä ja tulppa on mukavasti kahvinruskea, en tiedä liekö alkuperäiset suuttimet. Mistä muuten ostit nuo suuttimet ja mitkä ne oli?
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Jukka kirjoitti:Onkos tämä vain kilvellisten ongelma vai onko ollut kilvettömissä? Minulla on kilvetön ja tuntuu käyvän ihan hyvin kylmänä ja vähän lämpimämpänä ja tulppa on mukavasti kahvinruskea, en tiedä liekö alkuperäiset suuttimet. Mistä muuten ostit nuo suuttimet ja mitkä ne oli?
Itsellä on kilvetön. Eikä tämä välttämättä ole mikään yleinen ongelma. Itsellä vain sattu tällainen. Suutinsarja tilattiin paikallisen catti myymälän toimesta duell:ilta. sarja on dynojetin. Vielä olis isompia suuttimia mut pitäis saada hengittään toi paremmin.
Avatar
atv 250
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 10 Maalis 2006 23:32
Paikkakunta: espoo arctic cat 400cc ja cana 650 xt

Viesti Kirjoittaja atv 250 »

Puuhis kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Onkos tämä vain kilvellisten ongelma vai onko ollut kilvettömissä? Minulla on kilvetön ja tuntuu käyvän ihan hyvin kylmänä ja vähän lämpimämpänä ja tulppa on mukavasti kahvinruskea, en tiedä liekö alkuperäiset suuttimet. Mistä muuten ostit nuo suuttimet ja mitkä ne oli?
Itsellä on kilvetön. Eikä tämä välttämättä ole mikään yleinen ongelma. Itsellä vain sattu tällainen. Suutinsarja tilattiin paikallisen catti myymälän toimesta duell:ilta. sarja on dynojetin. Vielä olis isompia suuttimia mut pitäis saada hengittään toi paremmin.
tl-mallissa on remuksen putki vakiona ja hengittää tosi hyvin ilman mitään ongelmia. ihmettelivät giant-motorssissa myös kyseistä asiaa :shock: :shock:
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

atv 250 kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Onkos tämä vain kilvellisten ongelma vai onko ollut kilvettömissä? Minulla on kilvetön ja tuntuu käyvän ihan hyvin kylmänä ja vähän lämpimämpänä ja tulppa on mukavasti kahvinruskea, en tiedä liekö alkuperäiset suuttimet. Mistä muuten ostit nuo suuttimet ja mitkä ne oli?
Itsellä on kilvetön. Eikä tämä välttämättä ole mikään yleinen ongelma. Itsellä vain sattu tällainen. Suutinsarja tilattiin paikallisen catti myymälän toimesta duell:ilta. sarja on dynojetin. Vielä olis isompia suuttimia mut pitäis saada hengittään toi paremmin.
tl-mallissa on remuksen putki vakiona ja hengittää tosi hyvin ilman mitään ongelmia. ihmettelivät giant-motorssissa myös kyseistä asiaa :shock: :shock:

Oiskos mahdollista saada kuvaa takapöntöstä että minkänäköinen on?
petrif_74
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Elo 2006 10:04
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja petrif_74 »

Minulla on 650 V2 tiemalli ja kyllä tuo remuksen putki on tosi tukkonen heti uudesta lähtien.Tulossa onkin suuttimet ja HMF Utility putki.
Minulla taasen kylmäläkin taasen ei pysty ryyppyä käyttämään koska tukehtuu heti kylmästä käy tyhjää?
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

petrif_74 kirjoitti:Minulla on 650 V2 tiemalli ja kyllä tuo remuksen putki on tosi tukkonen heti uudesta lähtien.Tulossa onkin suuttimet ja HMF Utility putki.
Minulla taasen kylmäläkin taasen ei pysty ryyppyä käyttämään koska tukehtuu heti kylmästä käy tyhjää?
Löytyispä tuohon 400 virivaimentimia
Avatar
Jukkis
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 01 Loka 2006 10:04
Mönkijä:: Grizzly 700 Eps SE1 2019 T3b

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Kerrotko tarkemmat tiedot suutinsarjasta ja paljonko hintaa?
Omassa 400:ssa samat ongelmat tyhjäkäynnin kanssa! :(
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Voisin väittää että Puuhiksella on Dynojet setti, joka on ostettavissa kokonaisena.

http://www.dynojet.com/jetkits/atv/arctic.aspx

sivulta kitti numero 400 tai
ART 03-06 AC400I Auto
Item ID: Q622

Noilla tiedoilla kipinkapin kauppaa tilaamaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Roosa999 kirjoitti:Voisin väittää että Puuhiksella on Dynojet setti, joka on ostettavissa kokonaisena.

http://www.dynojet.com/jetkits/atv/arctic.aspx

sivulta kitti numero 400 tai
ART 03-06 AC400I Auto
Item ID: Q622

Noilla tiedoilla kipinkapin kauppaa tilaamaan.
Juuri tämä dynojetin sarja minulla on.. Eiku tilaamaan vaan niin johan kissa rupee hyrräämään ihan eri sävelellä :wink: Hintaa en kysyny edes mutta eiköhän se jossaki 50-70 € välille mene
Avatar
Jukkis
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 01 Loka 2006 10:04
Mönkijä:: Grizzly 700 Eps SE1 2019 T3b

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Näkyy löytyvän Duellilta hintaan 59€, eikun tilaamaan :)
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Jukkis kirjoitti:Näkyy löytyvän Duellilta hintaan 59€, eikun tilaamaan :)
Toivottavasti löytyy ettei sinunki tarvi pitkään odotella sitä sarjaa.
Jukka
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2006 20:57
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Roosa999 kirjoitti:Voisin väittää että Puuhiksella on Dynojet setti, joka on ostettavissa kokonaisena.

http://www.dynojet.com/jetkits/atv/arctic.aspx

sivulta kitti numero 400 tai
ART 03-06 AC400I Auto
Item ID: Q622

Noilla tiedoilla kipinkapin kauppaa tilaamaan.
Laitoin tänään kiinni juuri tämän sarjan (AC '05) ja ihmetystä herätti kun Dynojet suosittelee 134 pääsuutinta kun orkkis on 142. Eli siis pienempi tilalle? Osaako kukaan kertoa miksi näin?
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Jukka kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Voisin väittää että Puuhiksella on Dynojet setti, joka on ostettavissa kokonaisena.

http://www.dynojet.com/jetkits/atv/arctic.aspx

sivulta kitti numero 400 tai
ART 03-06 AC400I Auto
Item ID: Q622

Noilla tiedoilla kipinkapin kauppaa tilaamaan.
Laitoin tänään kiinni juuri tämän sarjan (AC '05) ja ihmetystä herätti kun Dynojet suosittelee 134 pääsuutinta kun orkkis on 142. Eli siis pienempi tilalle? Osaako kukaan kertoa miksi näin?
koko merkintöjä ei pysty vertaileen keskenään. Huomaakoa eroa koneessa suutinsarjan asennuksen myötä?
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Jokainen valmistaja käyttää omaa koko taulukkoaan.
Eli ei voi verrata suoraan.
Vastaa Viestiin