Mopomönkijöiden viritys
- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Ok. Minä aattelin laittaa isomman eturattaan, mutta eipä löydy mistään mönkiän rattaitarega kirjoitti:joo se pahkura pois sieltä ja voi sitä aukkoo muutenkin ihan vähän suurentaa mutta kato että ei tuu kynnystä pakoputken ja pakoaukon väliin. kyllä siitä tulee kiihtyvyyttä ja vääntöä lisää. onko joku kokeillut isompaa eturatasta laittaa?

Voihan sitä vaihtaa vaikka pienemmän takahampikkaan. Ajaa ihan saman asian kuin se isompi etuhampikaskin. Tosin tuskin löytyy sitäkään sen kummemmin jos menee vaan kyseleen etu/takahampikasta mönkijään. Kattelee hammasratas luettelosta vaan jonkun lähinnä vastaavan ja muokkaa sen sitten sopimaan paikoilleen.
Muitakin vaihtoehtoja muuttaa välitys löytyy:
-Isommat renkaat
-Variaattorin jälkeisen alennusvaihteen rattaiden vaihtaminen
-Variaattorin vaihto overdrive versioon
Kiinnostaisi vaihtaa oman kömpijän suunnanvaihtaja sellaiseen malliin missä on 2-vaihdetta eteen. Adly Silver Foxissa ja Derbi ATV50:ssä taitaa ainakin olla sellaiset? Entä löytyykö mistään muusta mopomönkijästä? Ja olisikohan kellään kuvaa sellaisesta linkata? Välityksiä voisi muuten muutellakkin hieman, mutta pitäisi saada toinen vaihde hitaita ajeluita varten sitä ennen.
Muitakin vaihtoehtoja muuttaa välitys löytyy:
-Isommat renkaat
-Variaattorin jälkeisen alennusvaihteen rattaiden vaihtaminen
-Variaattorin vaihto overdrive versioon
Kiinnostaisi vaihtaa oman kömpijän suunnanvaihtaja sellaiseen malliin missä on 2-vaihdetta eteen. Adly Silver Foxissa ja Derbi ATV50:ssä taitaa ainakin olla sellaiset? Entä löytyykö mistään muusta mopomönkijästä? Ja olisikohan kellään kuvaa sellaisesta linkata? Välityksiä voisi muuten muutellakkin hieman, mutta pitäisi saada toinen vaihde hitaita ajeluita varten sitä ennen.
Malossin valikoimista ainakin löytyy over range nimikkeellä. Varmaan jostain mopo sportista tai vastaavasta voisi kysellä. Sitä miten paljon se vaikuttaa kiihtyvyyteen ja nopeuteen en osaa sanoa. Ei ne ainakaan huonommaksi mene mitä vakiovarilla...
- Morzo
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
- Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc
Tossa nyt ollaan poisettu karstat, porattu sylinteri, ja poistettu änärinkin katti. Vääntöä, tehoa ja kiihtyvyyttä tuli mukavasti lisää. Ja nyt offroad ajo on entistäkin hauskempaa, menee kevisäti jyrkillä kallioilla ja ylittää isompiakin ojia, yms yms
Näytti olevan LINHAIN!!
kone AIEssa. Kyllä siinä sylinterissä LINHAI luki. En sitte tiiä onko kusetusta vai totta.. Ton teho-operaation jälkeen huippunopeus laski, ja teorian mukaan senhän pitäisi johtua siitä että kone hengittää nyt tuplasti paremmin kun on pakoaukko isonnettu ja änärin katti poistettu? Eli isompaa suutinta tarvii teoriassa, mutta totuus on teoriaa ihmeellisempää
Nyt konekkin käy paremmin kuin ennen


Näytti olevan LINHAIN!!




Nyt konekkin käy paremmin kuin ennen
