350fm vs. 500fa ?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
rugeri

350fm vs. 500fa ?

Viesti Kirjoittaja rugeri »

Käyttäjillä kokemuksia otsikon malleista. Kumpiko parempi työssä ja muutenkin? Tällä hetkellä on tuo 350fm mutta harkitsen sen vaihtamista tuohon 500fa malliin kun tuntuu että tarvis lisää voimaa. Mitä mieltä?
mhr1
2WD

Viesti Kirjoittaja mhr1 »

itse vaihdoin 350fe mallin 500fe malliin. tappiota tuli aika lailla kun vanha oli ollut vasta 6kk, mutta ei ole vaihto kaduttanut.
aika paljon on koko eroa varsinkin kun uuteen tuli 27" kendat alle.
mutta on pitoakin aikapaljon enemmän
rugeri

onko..

500satkus kuinka paljon enmmän tehoa/vääntöä kuin 350:kaas? Onko siis ero millainen?
mhr1
2WD

ei siinä paperilla paljon eroa ole, mutta kyllä käytännössä selvästi huomaa.
noi isot renkaat vaan vie aika paljon voimaa...

hondat vaan on tosi ali viritteisiä, mutta kaipa ne sen takia kestää.
rugeri

no..

käyttäjät sanokaas nyt. Kannattaako vaihtaa 50fm tuohon 500fa tai 500fe:iih. Kumpaanko? Tarkoitus on siis tehdä työtä ja tietty muuten vain ajella.. Eli mikä paras noista kolmesta? Onko tuo 500fa ''tylsä'' ajettava siis niinkuin hupikäytössä että olisko sit 500fe parempi jos tarkoitus on työ ja huvi.
mhr1
2WD

uskoisin että fa on paljon mukavampi ajettava, itse vaan otin mielummin varusteita sillä hinta erolla.
ihan mistä itse tykkää.
itse olen ollut tyytyväinen vaihtoon, eli minun mielestä kannattaa!
rugeri

jeps...

kuinkas se 500satku kulkee verrattuna 350kaaseen? Onko tuo fa malli vielä tehokkaampi kuin se fe malli? fa mallissa on ainakin nestekone.. paljoko se 500satku kulkee?
mhr1
2WD

ei ole viellä huippuja kokeiltu, oma käsitys/luulo on että fe kulkee paremmin(johtuu todnäk siitä että itsellä on sellainen)
joku ainakin väitti että fa:n vaihteisto vie enemmän tehoa.
joku joka on kokeillut molempia malleja varmaan osaa kertoa paremmin.
Don Padre
6WD

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Jos noista pitää valita ja vielä työkäyttöön, niiin ehdottomasti 500FA on se vaihteisto vaan niin hiton hyvä. Ja ei se mun mielestä hidasta hauskuuttelua yhtikäs. Kyllä sillä on vaan piru hauska kurvailla eikä tartte hävetä yhtään isommilleen. Nyt kun saa vaan rahat kasaan isompiin renkaisiin, niin hyvä.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
mauke
Noppeli
Mönkijä:: Honda TRX 520 FE T3b

Viesti Kirjoittaja mauke »

Mulla oli aikanaan samat kysymykset joita kyselin itseltäni..kumpi FA vai FE ?? Niinpä.. Mitä sinä haluat ?
En oikeen usko että suorituskyvyssä lumi/metsä/terapia-ajo kumpikaan selkeästi hakkaa toista..mutta..

FAn voimapakettihan on sairaan hieno ja upea kokonaisuus , on hydrostaattinen vaihteisto suunniteltu vain tähän , ei voi muuta kuin ihailla että varmaan lähes täydellinen (lue täydellinen)..olen tunteja katsonut räjäkuvaa ja selvittänyt toimintaperiaatetta joka on todella nerokas , mutta.. sitä sälää ja antureita, prosessoria ja nestejäähdytystä yms tekniikkaa on niin v....i siinä upeassa laitteessa.
Vika yms anturi/prosessori yms muista syistä jothtuvien häiriöiden mahdollisuus kasvaa monin kertaiseksi verrattuna FE malliin jossa voimapaketti on toteutettu ilmajäähdytteisellä käytännössä prätkän lootalla jossa sähkönappi solenoidi tökkää vaihdetta pesään...heavy duty keskipako kytkin (tosi hyvä) ei nesteitä ei mitään kuluvaa herkkää sälää..vain idioottivarmaa perustekniikkaa joka ei oikeen voi hajota jos sitä ei ihan tahallaan jotenkin riko..
Siis minulle ratkaisi vain tämä yksinkertainen lähes huoltovapaa ja huoleton perustekniikka valintani FEn eduksi..metsätöitä ja lumenajoa..terapiakäyttökin sujuu hienosti...
Hinta eroakin näillä on noin tonni..se ei vaikuttanut minulla päätökseen yhtään..ainoastaan luotettavuus ja riittävä teho hommissa...
Tämä on kysymys jonka jokaisen on kysyttävä itseltään..haluanko tosi hienon laitteen...vai vastaavan pomminvarman peruskoneen...
Niitähän ei erota muuten kuin luomalla tarkemman katseen voimapakettiin...muuten ovat kuin kaksoset..

Niin..mietippä tätä...

Mauke.
Niin kauan kuin on mutaa ilmassa..on toivoa.
Vastaa Viestiin