Hondan (erinomainen) lukko?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
jonne
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Touko 2006 15:36
Paikkakunta: Orimattila

Rumpujarrut

Viesti Kirjoittaja jonne »

Rumpujarrut mullakin, jos etupyörä on ilmassa kannattaa veto ottaa lähes nollille. Sitten jarrua ja kas molemmat pyörät on kiinni. Jarruja ei todellakaan tarvitse pilalle polttaa. Jarrutus pakottaa luistin keskelle, jolloin molemmille pyörille tulee täysi veto.
jonne
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Touko 2006 15:36
Paikkakunta: Orimattila

ei anturoita

Viesti Kirjoittaja jonne »

Hondan etuperässä ei ole mitään anturoita. Etuperä toimii täysin mekaanisesti, eikä pyörimisnopeudella ole mitään tekemistä pidon kanssa. Honda on itse asiassa suoraa tasaissella vedolla ajaessa koko ajan lukossa. Etuperä aukeaa eturenkaiden pyörimiseron lisäännyttyä ja etujarrua jarrua painamalla saadaan veto palautettua pitävämmälle puolelle.
( Mitä nopeammin rengas pyörii tyhjää sen varmemmin visco lukko alkaa pitämään ).
Hondan etuperä lukkiutuu heti ilman turhaa pyörimistä, jos osaa käyttää sitä oikein. Täytyy vissiin alkaa pitään aiheesta koulutusta, kun kansa ei osaa käyttää kalliita hienoja laitteitaan.

linkissä 350 kuva vuodelta 2000. http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... &A=64&B=32

Tärkeä osa on numero 18


linkissä 680 2006
http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... A=170&B=39

Tärkeä osa numero 26


Uudenpi perä on täysin samanlainen.
Avatar
Honda man
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Kesä 2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenkyrö Mönkijät:Honda Rincon 680i, Honda 250 SX

Re: ei anturoita

Viesti Kirjoittaja Honda man »

jonne kirjoitti:Hondan etuperässä ei ole mitään anturoita. Etuperä toimii täysin mekaanisesti, eikä pyörimisnopeudella ole mitään tekemistä pidon kanssa. Honda on itse asiassa suoraa tasaissella vedolla ajaessa koko ajan lukossa. Etuperä aukeaa eturenkaiden pyörimiseron lisäännyttyä ja etujarrua jarrua painamalla saadaan veto palautettua pitävämmälle puolelle.
( Mitä nopeammin rengas pyörii tyhjää sen varmemmin visco lukko alkaa pitämään ).
Hondan etuperä lukkiutuu heti ilman turhaa pyörimistä, jos osaa käyttää sitä oikein. Täytyy vissiin alkaa pitään aiheesta koulutusta, kun kansa ei osaa käyttää kalliita hienoja laitteitaan.

linkissä 350 kuva vuodelta 2000. http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... &A=64&B=32

Tärkeä osa on numero 18


linkissä 680 2006
http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... A=170&B=39

Tärkeä osa numero 26


Uudenpi perä on täysin samanlainen.
Mutta eihän siinä Hondan keulalla ole visco-lukkoo.
Honda Rincon 680i vm. -07 ja kolmipyöräset Honda 250 SX vm. -85 ja Honda 185 S vm. -83
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ei anturoita

Viesti Kirjoittaja rmake »

Honda man kirjoitti:
jonne kirjoitti:Hondan etuperässä ei ole mitään anturoita. Etuperä toimii täysin mekaanisesti, eikä pyörimisnopeudella ole mitään tekemistä pidon kanssa. Honda on itse asiassa suoraa tasaissella vedolla ajaessa koko ajan lukossa. Etuperä aukeaa eturenkaiden pyörimiseron lisäännyttyä ja etujarrua jarrua painamalla saadaan veto palautettua pitävämmälle puolelle.
( Mitä nopeammin rengas pyörii tyhjää sen varmemmin visco lukko alkaa pitämään ).
Hondan etuperä lukkiutuu heti ilman turhaa pyörimistä, jos osaa käyttää sitä oikein. Täytyy vissiin alkaa pitään aiheesta koulutusta, kun kansa ei osaa käyttää kalliita hienoja laitteitaan.

linkissä 350 kuva vuodelta 2000. http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... &A=64&B=32

Tärkeä osa on numero 18


linkissä 680 2006
http://216.37.204.206/wps/Honda_OEM/Hon ... A=170&B=39

Tärkeä osa numero 26


Uudenpi perä on täysin samanlainen.
Mutta eihän siinä Hondan keulalla ole visco-lukkoo.
Ymmärtääkseni Jonne vain vertasi tuossa viscon ja hondan lukon toimintaeroa, visko vaatii kierroksia toimiakseen, ja honda jarrun painamista.
BTR- 60 miehistönkuljetusvaunussa on perissä "nystykitkatoiminen" tasauspyörästön lukko joka ainakin kuvien perusteella on täysin saman-näköinen kuin hondankin lukko.
Joten ihan uusi keksintö se ei ole, kun veli venäläinen on sitä käyttänyt jo 50 luvulla...
Intissä kyselin korjaamomestarilta tuon toiminnasta, ja vastauksena oli " ei sitä kukaan tiedä miten se toimii"... :)
Ja ei se häävisti toiminutkaan, huonossa paikassa kuului vaan karua rutinaa kun lukko hoiti hommaansa... eikä silloin jarrua paineltu, kun meno oli niillä tehoilla onnetonta muutenkin.
Ilmeisesti honda on saanut kehitettyä äänettömän version...
Kieltämättä tuo Jonnen selitys kuulostaa ihan järkevältä.
Vastaa Viestiin