Mikäli olen oikein ymmärtänyt AIE:ssä on sama 19mm kaasari mitä keewayssakin ja jos näin on et tarvitse isompaa 50cc kanssa. Riittää varsin hyvin jopa 70cc pytynkin kanssa kunhan ilmanputsari on avarrettu ja suuttimet vaihdettu. Sylinteristä sulla eniten ahistaa, joten viilaa/vaihda se. Automaattirikastimen toiminnan/toimimattomuuden voinee testata ottamalla piuha irti ja kokeilemalla vaikuttaako nopeuteen.
Multivari vaikuttaa vaikka sen perässä olisikin kaiken muun lisäksi ketjuveto. Eihän se variaattori sitä tiedä mitä sen perässä on.
Kone on jo viilattu. Kestääköhän koneen alaosa jos vaihtais 70cc sylinterin ja männän?
Nyt ollaan tilattu malossin se minarelliin sopiva multivari, kaippa toi passaa?
Ja tilattiin myös tehoboosteri, muistaakseni joku automaattinen bensanlauhdutin, saa nähä miten toimii.
Tehopuolankin vois kyllä pistää, kun toi antaa niin mitätöntä kipinää...
Yks ukko esitteli kerran ylpeenä sellasta bensaletkuun asennettua magneettia, joka jotenki kuulemma muuttaa bensan molekyylirakennetta, niin että se palaa paremmin ja tulee lisää tehoo.
Suosittelisin sitä ton lauhduttimen kans, niin sit tulee varmasti tuplasti tehoa.
MALOSSI AUTOMATIC CHAMBER SYSTEM INDUCTION eli automaattinen polttoaineen tasaaja muuttuvalla tilavuussäiliöllä.
tietoa joltain endurosivulta:
MACSI:
Moposportin sivulta: "MACSI = MALOSSI AUTOMATIC CHAMBER SYSTEM INDUCTION eli automaattinen polttoaineen tasaaja muuttuvalla tilavuussäiliöllä. Malossin patentoima keksintö on askel eteenpäin endotermisten moottoreiden teknologiassa ja koska se antaa paremman tehokkuuden on se myös ympäristöystävällinen. MACSI toimii 2-tahtimoottoreissa kiihdytyspumpun tavoin, eli poistaa "miettimisajan" ja vastaa automaattisesti kaasuun välittömästi. Tämän mahdollistaa alipaine / jousikuormitteinen säiliö joka säätää valmiin polttoaineseoksen kullekkin kierrosluvulle sopivaksi." Eli mopo kiihtyy nopeemmin ja bensan kulutus vähenee. En tiedä paljon MACSI vaikuttaa huippunopeuteen vai vaikuttaako ollenkaan. MACSIN hinta moposportissa on €61. Siitä, että onko Macsista mitään hyötyä olen kuullut taas kahdenlaisia mielipiteitä, jotkut sanovat, että on ihan toimiva systeemi ja jotkut, että täyttä huijausta koko Macsi.
Veikkaan että vauhti ei lisäänny. Paitsi siinä tapauksessa että entisessä on ollut jotain vikaa.
Hommahan lähtee tehonlisäyksestä, muuten et saa vauhtia lisää vaikka kuinka vaihtaisit variaattoria tai välityksiä ylipäätään. Nopeuden kaksinkertaistaminen kahdeksankertaistaa tehontarpeen joten laskeskele tuon pohjalta mitä koneesta pitäisi tehoa repiä että kulkisi riittävästi.
Mistäs tuokin hinta on löydetty? Ite ku kattelin niin 38 eskoo kustansi se ainut MACSI minkä moposportista löysin. Saksassa tuotakin mokomaa näyttivät myyvän vielä reilua kymppiä halvemmalla. Tuskin perstuntumalla edes huomaa koko vekottimen vaikutusta.
Kävin paikallisessa pienkoneliikkeessä tiedustelemassa minkälaisella aikataululla ja mihin hintaan saisivat hommattua sen tecnigasin teharin.
Ei vielä ole niin kysytty tuote, että DUELL:illa pitäisivät niitä varastossa.
Seuraava tilaus mihin kerkiäis mukaan saapuu joskus vuodenvaihteen jälkeen. Hinnaksi arvelivat tarkemman tiedon puutteessa sellaset 230€.
Oiskohan tuo masci se buust bottle? eli se varastoi bensaa itseensä ja kun pensan tarve kasvaaa nopeasti (kaasuttaessa) se vapauttaaa bensojaan kaasarille.
-Satasta kulkeva mönkijä aiheuttaa traumoja kaikille muille paitsi mönkijä kuskeille
-Honda 70cc pieni mutta pippurinen.
- Älä yritä mitään mihin vain honda pystyy.
Just joo, eipä passannu minarelliin tarkotettu malossin vari AIEen vaikka niin sanoit. Ihan eri koneet näissä. Masci tuli, mutta ei oo vielä asennettu, huomenna pitää porata imukaulaan reikä sille. Jos ei ala tuota oikeanlaista varia löytyy niin pitää vaan tilata uus vakio, kun tuo nykynen on jo aika pahassa jamassa. Naarmuja ja pieniä koloja on siellä täällä.