Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 05:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

MR Charger kirjoitti:saapi niitä ruuvattavia, jokka on tarkotettu lähinnä aluvanteisiin, tulee noin 3-4 milliä vanteesta ylös. Oon laittanu niitä jonninverran supermotomiehille, jokka joutuu kääntämään etuvanteet väärinpäin, jollonka normi lyhyt venttiili kävisi satulaan. Hyvä esimerkki on vauhtiajojen voittaja!

Rengasliikkeistä löytynee tai voit yrittää soittaa meille kummikorjaamolle.

08 460326
Tänks!!! Ja ATC:lle kans!!
Käykä moottoripyörän venttiilit??
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

nipapn kirjoitti:
MR Charger kirjoitti:saapi niitä ruuvattavia, jokka on tarkotettu lähinnä aluvanteisiin, tulee noin 3-4 milliä vanteesta ylös. Oon laittanu niitä jonninverran supermotomiehille, jokka joutuu kääntämään etuvanteet väärinpäin, jollonka normi lyhyt venttiili kävisi satulaan. Hyvä esimerkki on vauhtiajojen voittaja!

Rengasliikkeistä löytynee tai voit yrittää soittaa meille kummikorjaamolle.

08 460326
Tänks!!! Ja ATC:lle kans!!
Käykä moottoripyörän venttiilit??
Arvasit tapasi mukaan oikein, eli se lyhkäinen tubeles venttiili on nimenomaan tarkoitettu m-pyöriin. Laitan semmoiset aina, kun kasaan rengassatsin, ja vanteissa ei ole ventiileitä valmiina. Myös peräkärrynpyöriin laitan kyseisen venttiilin. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 05:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Olipa ketjun aloittaja kuka tahansa tai millä tarkoitusperällä niin erinomaisen ketjun on aloittanut!!!

Onpahan helppoa tutustua myös laitteen huonoihin puoliin jos on mönkijää laittamassa tai täältä voisi toivottavasti löytää vastauksen oman laitteensa ongelmaan, josko se ois ollu jollain muullakin, ja jos ei ole niin täällä se on kaikkien luettavana ja pähkäiltävänä vaokka ratkaisun löytämiseksi.
Nyt kun vaan kaikki kirjoittaisivat vikakokemuksensa.....
Tai oisko järkevämpää että tämä ois yhtenä aiheena forumissa ja sinne vois selvästi alaotsikoida mistä ongelmasta on kyse.....
Maahantuojakin saa niin halutessaan täältä kenttäpalautetta.....

P.s. tulipahan laitettua eka Bombardier tänään....... BV2S
Viimeksi muokannut nipapn, 09 Elo 2006 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
ATo
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Elo 2006 10:22
Mönkijä:: Polaris Sportman 570
Paikkakunta: Kuopio

Sportman 335

Viesti Kirjoittaja ATo »

Hei ! Minulla on ongelmana 335:n öljynlauhduttimen lämmöntunnistimen rikkoutuminen. Jäähdytin ei lähde pyörimään (kunnossa, testattu). Kyselin sensorin hintaa Polaris kauppiaalta 138 € !! Tosi arvokas. Rapakon takana hinta 73 $, että silleen.
Kysyisin onko joku löytänyt jostakin vastaavan sensorin tarvikkeena tai oliskohan jossakin muussa merkissä vastaavaa?
Kiitos vastaajille!
ATo
EFI 500
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Heinä 2006 09:14

Viesti Kirjoittaja EFI 500 »

Oletan, että se sensori on tyyppiä "on-off". Jos on yksijohtoinen, toimii seuraavasti: Se antaa johtoonsa maata, kun lämpö on kylmä tai "sopiva". Kun öljy on "kuumaa", sensorin yhteys maahan katkeaa, ja jäähdyttimen rele vetää päälle.

Toinen vaihtoehto on tietenkin "off-on". Toimii päinvastoin, kuin edellinen tapaus.

Kaksijohtoinen ottaa sähkönsä "jostakin", kytkee tai erottaa nämä kaksi karvaa toisiinsa jommankumman, (on-off tai off-on) periaatteen mukaisesti.

Sensorissa on joku vakiokierre, ja uusia vastaavia saa vaikka autotarvikeliikkeistä. Jos on hyvä tuuri myötä, niin jossakin kohtaa sensoria on jo valmiiksi stanssattu lämpötila. Tai sitten löytyy tehtaan nimi ja osanumero. Tuskin mikään firma näitä sensoreita itse itselleen tekee.

Malli mukaan ja ostoksille. Hintaa kertyy jotakin 20 €.
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 05:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

EFI 500 kirjoitti:Oletan, että se sensori on tyyppiä "on-off". Jos on yksijohtoinen, toimii seuraavasti: Se antaa johtoonsa maata, kun lämpö on kylmä tai "sopiva". Kun öljy on "kuumaa", sensorin yhteys maahan katkeaa, ja jäähdyttimen rele vetää päälle.

Toinen vaihtoehto on tietenkin "off-on". Toimii päinvastoin, kuin edellinen tapaus.

Kaksijohtoinen ottaa sähkönsä "jostakin", kytkee tai erottaa nämä kaksi karvaa toisiinsa jommankumman, (on-off tai off-on) periaatteen mukaisesti.

Sensorissa on joku vakiokierre, ja uusia vastaavia saa vaikka autotarvikeliikkeistä. Jos on hyvä tuuri myötä, niin jossakin kohtaa sensoria on jo valmiiksi stanssattu lämpötila. Tai sitten löytyy tehtaan nimi ja osanumero. Tuskin mikään firma näitä sensoreita itse itselleen tekee.

Malli mukaan ja ostoksille. Hintaa kertyy jotakin 20 €.
Kannattaa korviketa hankkiessa huomioida, että voipi olla tuumakierre.....
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
rmake
4WD
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
Mönkijä:: Polaris 1000xp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rmake »

EFI 500 kirjoitti:Oletan, että se sensori on tyyppiä "on-off". Jos on yksijohtoinen, toimii seuraavasti: Se antaa johtoonsa maata, kun lämpö on kylmä tai "sopiva". Kun öljy on "kuumaa", sensorin yhteys maahan katkeaa, ja jäähdyttimen rele vetää päälle.

Toinen vaihtoehto on tietenkin "off-on". Toimii päinvastoin, kuin edellinen tapaus.

Kaksijohtoinen ottaa sähkönsä "jostakin", kytkee tai erottaa nämä kaksi karvaa toisiinsa jommankumman, (on-off tai off-on) periaatteen mukaisesti.

Sensorissa on joku vakiokierre, ja uusia vastaavia saa vaikka autotarvikeliikkeistä. Jos on hyvä tuuri myötä, niin jossakin kohtaa sensoria on jo valmiiksi stanssattu lämpötila. Tai sitten löytyy tehtaan nimi ja osanumero. Tuskin mikään firma näitä sensoreita itse itselleen tekee.

Malli mukaan ja ostoksille. Hintaa kertyy jotakin 20 €.
Mulla hiukan samaa vikaa, tuuletin pyörii kyllä, mutta pätkii ja samalla ylikuumenemisvalo syttyy.
Tiedustelin asiaa huollosta, ja tuo samainen anturi ohjaa myös sitä merkkivaloa ( käsittääkseni) eli ei käy tuosta vaan mikä tahansa.
Ehkä sen takia on kallis, jos siinä on lämmpövastukselta otettu useita arvoja ulos -> ensin tuuletin alkaa pyöriä -> lämmöt vaan nousee niin merkkivalo syttyy.
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Kannattaa korviketa hankkiessa huomioida, että voipi olla tuumakierre.....
itse olen myös pähkäillyt näiden pollen pulttien kierteitä.Kyseessähän on amerikkalainen kone niin luulen että on myös tuumasta tavaraa koneessa.

mitenkäs nämä tukivarsien pultit?

en ole niitä vielä uskaltanut avata.
Käytän vehkeen ensiksi ensimmäisessä huollossa,ennen kuin rupean häärämään.

Onkos teillä ollut käynnistyksen kanssa ongelmia.
Joidenkin mielestä se ei ongelma ole (lue:isäni) joka on muutenkin tavallinen jäärä,mutta kone ei käynnisty pienestä avaimen vääntämisestä ei edes vaikka kone olisi käytetty lämpimäksi.
Voisiko johtua startista?vai onko pollessa vielä "tehdas säädöt" kun kyseessähän on uusi peli.
Pateja pussit pullollaan.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Tumppi Onko kyseessä kaasutin vai ruisku peli :?:

Ja tukivarsien pultit ovat tosiaankin tuumasia kokoa en nyt ulkoseltaan muista :roll:
Polaris man
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Tammi 2006 11:37
Paikkakunta: Pori Mönkijä:Polaris ATP330

Viesti Kirjoittaja Polaris man »

Nyppii tuo pollen toiminta kun aina jossain jotain vikaa... Nyt ei etuveto toimi, sulake ja johdot kunnossa. Siihen liitoskohtaan ei tästä huolimatta tullut sähköä kun kokeilin. Missä vois olla vika tällä kertaa?
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

Ettei nyt vaan olis saanu pesu- tai jotain muuta vettä se boksi siinä nopeusmittarin alla. Se on se boksi sellanen että vettä saatuaan ekana hävii 4- veto ja sitten jotain muuta sen jälkeen.
MadMan
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Elo 2006 09:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MadMan »

no perskule, onko Pollen laatu heikentynyt? itellä on Sportsman 500 4x4
vuodelta 1998, ei ole ollut mitään vikaa. ainoa minkä sain rikki tänä syksynä oli oikean takapyörän alatukivarren etummainen uloin pultti.
meni poikki kun raahattiin metsän läpi 6,3 m pitkiä, tosi järeitä, hirsiä
naapurin mökille ( oli hirren pää vetokoukussa liinalla kannatuksella). vaihdoin kaikki takatukivarsien uloimmat pultit
lujuusluokan 12,9 kuusiokolo kovapultteihin.
pultin mitat 3/8" UNC x 3 1/4".
teukka salama
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Marras 2005 20:19
Paikkakunta: Hattula Mönkijä:POLARIS Sportsman 700 -02-

Viesti Kirjoittaja teukka salama »

Ittelle ilmeni tänään semmonen "pieni" mutta aika oleellinen murhe tuossa Pollessa kun huollossa ilmotti että variaattori on kökkönä, että siihen loppu ajelut vähäks aikaa.. :cry:

Ja pätkii vielä sytytystä kun lyöpi pakin päälle eli sieltä on ilmeisesti joku poxi rikki (elkää vaan kysykö mikä :oops: ) no tietääpähän taas miks menee huomena töihin....
jippo
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2006 20:52
Paikkakunta: Mäntsälä

Pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja jippo »

Mulla SP 500 vm.-99 poltti käämit mangeetosta, kallista ku mikä.
Nyt kuuluu rumaa kahnausta takaa, jarruista epäilen mä, ku ääni helpottaa jarruu painamalla. Onkohan kovasti rikki ja mimmonenhan homma on räjäyttää perä ja kurkata sisälle?
Eikkönä kö....
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

Ite en ihan ekana alkais perää repii auki jos jarruissa on hiekkaa tai savee. Miten muut?
Vastaa Viestiin