Mopomönkijöiden viritys

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
rega
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 11 Kesä 2006 11:00

Viesti Kirjoittaja rega »

joo ei se hinta paha oo. mutta oikean kokoisia ei saa mistään ku ne tarvisi olla 17x13mm. kuinka paljon rullilla sit ajaa kun ne menee loppuun?
TGB HORNET
Nimpe
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Maalis 2006 22:28

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

Mistäs ton 17x13 repäsit? TGB:n rullan koko on 17x12mm. EMC:llä näytti ainakin nuita olevan.

Kestosta vaikee mennä sanoon mitään kun taitaa olla vähän tapauskohtaista. Itellä oli ainakin nuo orkkisrullat jo parintuhannnen kilsan jälkeen melko kantikkaat.
Avatar
rega
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 11 Kesä 2006 11:00

Viesti Kirjoittaja rega »

työntö mitalla mittasin kooksi 17x13mm. mutta laitoin sinne 17x12 ja toimii ainakin vielä. mahtaisiko auttaa jos vaihtaa ton 16mm mikunin vaikka PHVA17.5TS dellorttoon kun toi mikuni ei ole 16mm vaan pienempi
TGB HORNET
Nimpe
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Maalis 2006 22:28

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

Kaasaria ei kannata mennä vaihtamaan niin kauan kuin vakiopytty on paikoillaan. Olkoonkin sitten vaikka vähän viilattu... Se kaasarin koon kasvatus kasvattaa enemmän polttoaineen kulutusta mitä nopeutta.

Sitten kun vaihtaa semmoisen sylinterin mistä kans menee ne isomman kaasarin tarjoamat sopat suosiolla läpi niin kannattaa vaihtaa. Seitenkymppisille toi 17.5mm lienee semmoinen minimikoko.
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

vaihdoinpa viikko sitten omaan foxiin polinin 70cc pytyn ja pistin 20mm dellorton kiinni ja kulutus täysin sama, ellei pienempikin (n.5l/100km) suosittelen pytyn vaihtoa kaikille mopomönkijöille!! ja menee siellä missä 200cc nenkin mettässä ja mudassa.. :)
bajak
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Marras 2006 00:54
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja bajak »

juu tuli tossa eile laitettua 70cc stage6 ja 17,5mm dellorto keewayhin.. vääntöä tuli kyllä aika kivasti lisää mutta jotenki loppujen lopuks ei se vaikuttanu paljoo paskaakaa... varmaa auttais jos ottas putkesta hukkaputke pois yms??
bajak
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Marras 2006 00:54
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja bajak »

eipä se mikää hukkaputki ollukkaa ku tarkemmikatoin.. putkee pitäs alkaa varmaa toho seuraavaks värkkää.. kuristaa iha paljonlaisesti toi nykyne.. varmaa järkevin tehä ite semmonen mihi laittas oikee paisarin yms..
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

Katoitko pytyn "tuoteselosteesta" että mitä tarvitsee parhaimman tehon saamiseksi? veikkaan että sulla kuristaa läppä venttiili/imukaula ja mahdollisesti putki... itselläni tossa polinin 70cc luvattiin 10hp vakioputkella ja 17,5mm kaasarilla.. mutta eikös ole sata kertaa mukavempaa ajella kun pääsekin johonkin? :)
Nimpe
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Maalis 2006 22:28

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

JG kirjoitti:mahdollisesti putki...
Ei mitään mahdollisesti, vaan 100% varmuudella sen ainoa tarkoitus sen ohella että se pitää pörinät EU normien tasolla on kuristaa myös ne tehot naurettavan alas. Koko putki vaan halvattuun ja paisarimallinen viriputki tilalle ja ehkä vähän välityksiä vaihtaa niin rupeaa liikkumaan.
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

Juu no kyllä noissa vakio putkissakin paisaria löytyy ja mitä ne kuristaa ei ole kokonaisuudessaan, vaan jotain tehoaluetta.. useimilla tehoputkilla häviää alaväännöt melkosesti ja rupee liikkumaan vasta puolen kaasun jälkeen.. ihan hyvän saa jo tyhjentämällä vakio putken.. mutta jos rupeaa kunnolla virittämään niin on se tehari melko välttämätön... rahakysymys ainakin minulle.. :?
Nimpe
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Maalis 2006 22:28

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

Suurimmassa osassa tehoputkissa mitä on tullu vastaan ja mihin on jonkinnäköinen dynokäppyrä löytynyt seuraksi on ollut alavääntö nimenomaan parempi mitä vakioputkella.
Avatar
Morzo
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc

Viesti Kirjoittaja Morzo »

Nyt ois rahat kasassa siihen 70cc pyttyyn. Miten paljo tuo vaikutti arvioituina prosentteina kiihtyvyyteen ja maastoajoon ja huippunopeuteen vakio pyttyyn verrattuna? Ja onko sitä isompaa kaasaria pakko hankkia kaveriksi?

Sitten sattu läppä vahinko. Eli toi läppäventtiilin läppä katkesi ajossa. Moottorihan tukehtu heti siihen ettei bensaa saa. Ongein sen läpn koneesta ja tuntuu kyllä pyörivän kone ihan normaalisti uudelleen kasauksen jälkeen. Sitten kun laittaa siihen itsetehdyn korvike läpän vähän ravolleen, niin meinaa lähtä, mutta ei kuitenkaan.. Ja kun sen korvike läpän laittaa ihan kiinni niin ei meinaa lähtä millään. Eli nuo 2T koneet siis tarvii kaikkia läppiä toimiakseen? :roll: Mistäs voi tilata hiilikuituarkin että voisi ne uudet läpät askerrella? moposportista?
Avatar
JG
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Loka 2006 23:17

Viesti Kirjoittaja JG »

Nimpe kirjoitti:Suurimmassa osassa tehoputkissa mitä on tullu vastaan ja mihin on jonkinnäköinen dynokäppyrä löytynyt seuraksi on ollut alavääntö nimenomaan parempi mitä vakioputkella.
Kyllä se niin on että tehoputki hävittää ala väännöt enemmän kun antaa.. tehoputkella saa erilaiset vastapaineet ja näin eri tehoalueen toimimaan tehokkaammin.. eli ottaa jossain vaiheessa tehopiikin. voi tietysti riippua putkestakin mutta kyllä vakioputkessa on eniten alavääntöä..
Nimpe
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 31 Maalis 2006 22:28

Viesti Kirjoittaja Nimpe »

JG kirjoitti:kyllä vakioputkessa on eniten alavääntöä..
Kuva
Ja lehmät lentää...
Morzo kirjoitti:Nyt ois rahat kasassa siihen 70cc pyttyyn. Miten paljo tuo vaikutti arvioituina prosentteina kiihtyvyyteen ja maastoajoon ja huippunopeuteen vakio pyttyyn verrattuna? Ja onko sitä isompaa kaasaria pakko hankkia kaveriksi?
~+62%. Ei tarvi, vaihat vaan isomman suuttimen.
Morzo kirjoitti:Eli nuo 2T koneet siis tarvii kaikkia läppiä toimiakseen? Mistäs voi tilata hiilikuituarkin että voisi ne uudet läpät askerrella? moposportista?
Jos tukit yhdenkin, se on sama kun laittaisit kuristimen. Ei kannata nuista mopoliikkeistä hiilikuitua ostaa, maksaa törkeen paljon eikä siinä niin paljon hyötyäkään ole. Osta suoraan joku viriläppis, maksaakin osapuilleen saman mitä pelkkä hiilikuituarkki. Ite kokeilin vakio läppärunkoon hiilikuituläppiä, ja tulos +-0 kulki about saman mitä vakio peltiläpysköilläkin.
Avatar
Morzo
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 19 Tammi 2006 18:24
Paikkakunta: Alavieska Mönkky: AIE 4-Cross 70cc

Viesti Kirjoittaja Morzo »

Ok 62% lisäys kuullostaa mukavalta. Mistäs nuita viriläppiksiä saa? Ja onkos tietoa että onko tuo puola kuritettu?
Vastaa Viestiin