Mönkijän etenemiskyky umpihangessa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
nooh, oli muuten niin, että meillä oli mukana Kangasniemen tapahtumassa yksi 300 Honda FourTrax kovalla laatikolla. Oli kaveri oppinut ajamaan sillä ja kyllä tuntui etenevän ihan umpisessakin. Ei ole niitä korkeimpia pelejä maavaran suhteen, mutta eteni silti edukseen. Taisi keveys olla valttia. Mielestäni kova suoritus n. 10 vuotiaalta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
En kyllä pistäisi keveyden piikkiin.Käytiin tänään ajamassa paikallisessa moottoriurheilukeskuksessa.Tuli testattua mm. mäennousukykyjä eri merkeillä ja kuskeilla.Kyllä siinä asiat meni mukavasti ristiin.Enempi katsoisin,että asia on korvien välistä kiinni,kokemusta täytyy hankkia tässäkin asiassa.Erillisjousitetut menestyivät fyysisistä syistä,mutta samallakin merkillä esiintyi eri kykyjä nousta mäkeä,riippuen kuskista.Siis nyt kyseessä oli upottavassa hangessa noustavia mäkiä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Meitä oli pari grizlykuskia,pari hondakuskia ja pari pollekuskia.Toinen honda oli jäykkäperäinen fourtrax,toinen rincon.Odotetusti jäykkiksellä oli ongelmia,vaikka yrityksenpuutteeseen homma ei kaatunut.Rinconi nousi sinne mihin polletkin.Jammuilla oli keskimäärin paikoin vaikeuksia.Mäet olivat täyttömaita,suht pitkiä ja jyrkkyys vaihteli.Jyrkin oli,jos en nyt valehtele,n. 40 astetta,jossa oli lopussa pahahko tönkyrä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Paljonko oli hankea siinä mäessä? Meillä oli siis tasamaalla=pellolla joitakin ongelmia etenemisessä. Lunta oli 65 cm kun pollet kaivoi turpeen esiin. Mäessä ei kai ole niin reippaasi lunta ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Blue lepo vaan.EI se TRX kuski sitä pahinta nousua tainnut edes yrittää,Joten jäi veri punnitsematta siltä osin.Metsässä TRX oli kelpo laite ja hyvä kun pysyi perässä,jälki oli Off Road autorata.Laitoin Galleriaan kuvia,ei mahtunut montaa joten vaihdan ne muutaman päivän päästä. 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kyllä TRX kuski oli ajomiehiä paineli offiradalla kuin hirvi,tarkoitin vaan,että etenemiskyky ei mäessä ollut niin hyvä fyysisistä syistä.Pitoa haettaessa on etua,kun ei tarvitse pykällellä,voi joko antaa vauhtia,tai sitten pidätellä tarpeen vaatiessa.Lunta oli paikoin paatanut enempi,paikoin sitä oli vähempi.Haastetta oli kuskeille ja laitteille mukavasti.Pääasia kuitenkin oli,että kaikilla oli mukavaa.Enkä haluakkaan mitään enkä ketään moittia.Kysymys oli vain,että pääosin ajokokemus ratkaisee monissa tilanteissa,jos laitteet on kutakuinkin samanmoiset.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Kykykykyllä ne renkaatki varmaan niin jotain ratkaiseeja siitä en anna periksi en.poke kirjoitti:Kyllä TRX kuski oli ajomiehiä paineli offiradalla kuin hirvi,tarkoitin vaan,että etenemiskyky ei mäessä ollut niin hyvä fyysisistä syistä.Pitoa haettaessa on etua,kun ei tarvitse pykällellä,voi joko antaa vauhtia,tai sitten pidätellä tarpeen vaatiessa.Lunta oli paikoin paatanut enempi,paikoin sitä oli vähempi.Haastetta oli kuskeille ja laitteille mukavasti.Pääasia kuitenkin oli,että kaikilla oli mukavaa.Enkä haluakkaan mitään enkä ketään moittia.Kysymys oli vain,että pääosin ajokokemus ratkaisee monissa tilanteissa,jos laitteet on kutakuinkin samanmoiset.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
joroen hepulla on hyvät renkaat alla. käykääpä katsomassa oikein tsuumaten kuva tämä
puna takkisen miehen vasemmalla puolella on joroen kone.
http://koti.mbnet.fi/kukkumyy/kangasnie ... ua%203.jpg
puna takkisen miehen vasemmalla puolella on joroen kone.
http://koti.mbnet.fi/kukkumyy/kangasnie ... ua%203.jpg
Umpisenajo
Ajoimma 5:en kelkan voimin la noin 150km umpisessa, kyllä olen edeleen sitämieltä et kyllä se kelkka on talvella aina kelkka. Ajopaikka Oulusta noin 50km itään lunta oli niin paljon et kaikkien kelkkoja kaiveltiin välillä vaikka kelkat oli 345 tai 365cm telalla olevia. Noissa olosuhteissa ei ois mönkijällä päässy kuin korkeintaan järven jäällä jossa tuuli on juoksuttanut lumen pois/kovettanut sen. Kelkalla sentään pääsee tähänaikaan vuodesta missä vaan. Joellakin pikkusulat tms ei haittaa ja ATV:llä ei mitään asiaa.