Yamaha YFZ450S-06 sylinteri rikko onko muilla hajonnut?
-
- 6WD
- Viestit: 679
- Liittynyt: 04 Loka 2004 12:22
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Kun lähetät vanhan pytyn Karhuselle (Konekeskolla) tutkittavaksi nii kerroppa miten kävi.jokunen kirjoitti:Juu niin on käynyt juu....Mutta jotain outoa on myös,koska vanha oli-05,nen ja se ei mustannut öljyjä vaikka ajoi sen 5h, kun tämä -06,nen taas mustasi jo heti uudesta öljyjä vaikka ei ajanut kun 2h...Mutta nyt on sylinteri ja mäntä tilauksessa ja toivotaan että pian pääsee ajamaan!!
Vois maalikkona veikkailla et ois voinnu sylinterin pinnoitusessa (nicasil?) ollu jotain vikaa (tai puuttunnu?).
- jokunen
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 14 Touko 2006 23:34
- Mönkijä:: Yamaha
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Sitä meidän huoltokin meinasi,,,,oli sen näköinen sylinteri....Mutta nyt pitää vaan saada uusi sylinteri, että pääsee ajamaan.Korkeapuristemäntää ei kuulemma saa vieläkään-06 malliin...minkähän takia??Kenne kirjoitti:Kun lähetät vanhan pytyn Karhuselle (Konekeskolla) tutkittavaksi nii kerroppa miten kävi.jokunen kirjoitti:Juu niin on käynyt juu....Mutta jotain outoa on myös,koska vanha oli-05,nen ja se ei mustannut öljyjä vaikka ajoi sen 5h, kun tämä -06,nen taas mustasi jo heti uudesta öljyjä vaikka ei ajanut kun 2h...Mutta nyt on sylinteri ja mäntä tilauksessa ja toivotaan että pian pääsee ajamaan!!
Vois maalikkona veikkailla et ois voinnu sylinterin pinnoitusessa (nicasil?) ollu jotain vikaa (tai puuttunnu?).
-
- 6WD
- Viestit: 679
- Liittynyt: 04 Loka 2004 12:22
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Oisko noin???Jere itte kirjoitti:Ton pinnoituksen pystyy muuten teettämään jälkikäteen Suomessa. Ainakin R-Koneistus Keravalla tekee niitä noihin Porsche-autoihin.
Mun tietojen mukaan ne pakataan eri firmojen toimesta oisko ollu hollantiin tai belgiaan tms. missä toi nicacil (vai mites se kirjotettii) käsittely tehään.
- jokunen
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 14 Touko 2006 23:34
- Mönkijä:: Yamaha
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Juu just nipin napin kerkeis,,, mutta joudun ikävä kyllä jättämään väliin nämä kisat...mutta nähdään sitten seuraavissa kisoissa!!Hmort kirjoitti:ei noita tarvii sisään ajaa se oli joskus 60 luvulla kun oli koneistukset vähän sinne päin anna happea vaan sille mutta älä vedä mitään kilometrin suoria pilli auki....sähän kerkeet Vauhtiajoihin![]()
ei muuta kun jälkkärinä mukaan....
TSEMPPIÄ VAUHTIAJOIHIN KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!
2007 Yammussa on tehty moottoriin voitelujärjestelmään muutos. Kampikammioon asennetaan pieni suutin, joka ruikkii öljyä männän jäähdyttäen ja voidellen männäntappia. Tuota varten täytyy kone ottaa palasiksi ja porata öljynsuodattimen takana oleva öljykanava auki. Samaa systeemia on käytetty YZ450F krossipyörässä 2004 vuodesta lähtien. www.yfzcentral.com :sta löytyy ohjeet hakusanalla oil mod. Rapakon takana kaverit on tehnyt tuota voitelu muutosta 2004 lähtien.
Öljyllä on myös sormensa pelissä näissä konerikoissa. Yamalube meni jenkeissä pannaan YFZ450:n öljynä... Omassa laitteessa on Motulin 300V:t ja samaa ongelmaa tuskin tulee.
Öljyllä on myös sormensa pelissä näissä konerikoissa. Yamalube meni jenkeissä pannaan YFZ450:n öljynä... Omassa laitteessa on Motulin 300V:t ja samaa ongelmaa tuskin tulee.
No niin, nyt se sitten tapahtui toisen kerran samalle pelille nimittäin konerikko.
Laitteena YFZ 450 -05.
Kone korjattiin viime kesäkuussa takuuseen. Silloin otti kiinni kampiakselin laakereista. Uutta osaa laitettiin kampura, laakerit ja mäntä. Sylinteri todettiin silloin olevan kunnossa. Mitään selvää syytä vaurioon ei löydetty.
Tänään vastaava juttu. Kone kiinni ihan normaalissa ajossa, ei mitään täyskaasu revittelyä. Pyörii kyllä startilla mutta raskaan oloisesti, jostakin jumittaa. Öljyt sekä suodatin juuri vaihdettu, puol tuntia ajettu uusilla öljyillä. Ja öljynä oli tällä kertaa Belray Thumper 10W-40.
Viime remontin jälkeen ajotunteja kertyny enintään 10, syynä vähäiseen ajoon kuskin katkennut solisluu.
Lähinnä kiinnostais muitten kokemukset tosta öljystä ja mitenkähän takuu mahtaa suhtautua kun vaikuttaa samalta vialta vaikka varsinainen takuu aika on jo loppunu.
Laitteena YFZ 450 -05.
Kone korjattiin viime kesäkuussa takuuseen. Silloin otti kiinni kampiakselin laakereista. Uutta osaa laitettiin kampura, laakerit ja mäntä. Sylinteri todettiin silloin olevan kunnossa. Mitään selvää syytä vaurioon ei löydetty.
Tänään vastaava juttu. Kone kiinni ihan normaalissa ajossa, ei mitään täyskaasu revittelyä. Pyörii kyllä startilla mutta raskaan oloisesti, jostakin jumittaa. Öljyt sekä suodatin juuri vaihdettu, puol tuntia ajettu uusilla öljyillä. Ja öljynä oli tällä kertaa Belray Thumper 10W-40.
Viime remontin jälkeen ajotunteja kertyny enintään 10, syynä vähäiseen ajoon kuskin katkennut solisluu.
Lähinnä kiinnostais muitten kokemukset tosta öljystä ja mitenkähän takuu mahtaa suhtautua kun vaikuttaa samalta vialta vaikka varsinainen takuu aika on jo loppunu.
Yamaha YFZ 450 & Lynx Enduro 500