Linhai 260

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
ARant
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700

Viesti Kirjoittaja ARant »

juniorijussi kirjoitti:Tuli mieleeni et joutuuko tosiaan tieliikennemönkijän katsastaa niin kuin autot vai meneekö se tollain niinkuin traktori et ajaa saa ja ei tarvitse katsastella.
Katsoo tuolta 'Ajaminen' osion FAQista. Kyllä näyttää AKE ja FinLex kovasti olevan sitä mieltä, että sama katsastuskäytäntö kuin henkilöautolla. :(
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Taisto, koitahan ettiä jostain pollen palikat tohon linhaihin ja saat itsellesi uuden 4x4 *pollen* linhain hinnalla. Tai siis veljenpoikasi saa. Niin, toi vois kyllä olla totta että alihankkija valmistaa ja polle kasaa. Milloinkahan alkaa tulemaan 800 ruisku linhait markkinoille :lol:
pantterieka
3WD

Tieliikennemönkijän katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Tilasin tänään Linhai 260 tieliikennemönkijän. Torstaina kävin Lohjalla kokeilemassa esittelykonetta ja samalla tuli otettua puheeksi vuosikatsastusasia. Myyjä oli ainakin sitä mieltä että laite pitää katsastaa vuosittain kuten autotkin. (Uusissa välivuodet kuten autoissakin).
Itse olen ainakin varautunut katsastamaan tulevan Linhaini ja tieliikennepelistä kun puhutaan niin kunnossahan sen pitää olla vaikka sitä ei pitäisi katsastaakaan. Aika sitten näyttää miten katsastus käytännössä toteutetaan vai onko se pelkkää mönkijäkuskien rahastusta ?
Olen kuullut huhuja siitäkin, että moottoripyörätkin pitäisi katsastaa ehkä joskus tulevaisuudessa vuosittain. Aika näyttää....>Suomessa ollaan.
Hanski Haminasta
amis
Tracks
Viesti:

Re: Tieliikennemönkijän katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja amis »

pantterieka kirjoitti:>Suomessa ollaan.
Niin ja Eu:ssa :evil: Tirektiivit prkl!
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
juniorijussi
Tracks
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Viesti:

Re: Tieliikennemönkijän katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

pantterieka kirjoitti:Tilasin tänään Linhai 260 tieliikennemönkijän. Torstaina kävin Lohjalla kokeilemassa esittelykonetta ja samalla tuli otettua puheeksi vuosikatsastusasia. Myyjä oli ainakin sitä mieltä että laite pitää katsastaa vuosittain kuten autotkin. (Uusissa välivuodet kuten autoissakin).
Itse olen ainakin varautunut katsastamaan tulevan Linhaini ja tieliikennepelistä kun puhutaan niin kunnossahan sen pitää olla vaikka sitä ei pitäisi katsastaakaan. Aika sitten näyttää miten katsastus käytännössä toteutetaan vai onko se pelkkää mönkijäkuskien rahastusta ?
Olen kuullut huhuja siitäkin, että moottoripyörätkin pitäisi katsastaa ehkä joskus tulevaisuudessa vuosittain. Aika näyttää....>Suomessa ollaan.
Onneksi olkoon tilauksesta..Itse menen ensi viikolla tutustumaan tuohon menopeliin.

Katsastus tuskin mikään ongelma on mönkijöissä.Katsovat luultavasti jarrut,valot ehkä "nivelet".Tekeekö ne iskari testit :lol: ja noi pakokaasupäästöt.Toivottavasti ne ei koputtele pohjia onko ruosteessa.. :D
Se tosta tsoukista..tulevaisuus näyttää..

Mites on kun väittävät että puhti puuttuu Linhaista..mitä mieltä olit kun kokeilit..Minulle tarjottiin sähköpostissa jopa 155 lumilevyä..mietin vaan että jaksaako se puskee 20cm suojalunta :?:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Taisto
4WD
Mönkijä:: DH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Vastaan vaikka ei minulta kysyttykään...
Toi tehon puute ilmenee "nopealla"-puolella. Hitaalla-puolella kone kyllä jaksaa mennä, mutta nopeus ei päätä huimaa ja kierrokset on todella ylhäällä. Lumityöt onnistuu kyllä hienosti normaaleilla kieroksilla ja niissä ongelmaksi voi tulla vain nelivedon puuttuminen.
Tehoa kaipaisi lisää kun ajaa "hauskaa" eli auraamattomia metsäteitä, kelkkareittejä, missä välillä saisi kelata nopeutta ja taas välillä pusketaan läpi kinoksista. Nopea-puoli on liian nopea ja hidas-puoli taas liian hidas. Pikkasen enemmän potkua, kun olisi niin vois ajella kokoajan nopealla puolella ja jättää hidaspuoli lumitöille..
pantterieka
3WD

Mites on kun väittävät että puhti puuttuu Linhaista..mitä mieltä olit kun kokeilit..Minulle tarjottiin sähköpostissa jopa 155 lumilevyä..mietin vaan että jaksaako se puskee 20cm suojalunta ?

Tuntuihan se Linhai kokeiltaessa vähän laiskemmalta kun Rally 250, mutta uskoisin eron johtuvan siitä kun Rallyssa on vaihteet ja Linhai on variaattoripeli. Itselläni ei ole aikaisempia kokemuksia variaattorilaitteista, mutta esitteitä selatessa näkyy olevan käytössä useimmissa mönkijöissä (ainakin isommissa).
Linhaihin löytyy tarvikkeena variaattoriin "palikat" millä vääntöä saa lisää. Myynnissä on myös tehoputki, jolla pitäisi saada kone kiertämään paremmin. Saattaa olla vaan niin, ettei konstaapelit tykkää jos tieliikennepelin ominaisuuksia muutellaan tyyppikatsastuksessa hyväksytyistä ??? Itse meinaan körötellä alkuperäisillä reteleillä ja ajella nätisti pääasiassa pikkuteillä ja helpohkoissa maastoissa.

Lumivehkeistä sen verran, että tänä talvena olen lykkinyt pihaltani lumet Panther 90 mönkkärillä ja 122 cm leveällä levyllä, (alla on lumiketjut). Vaikka kone on pieni lelu, niin pienen pihan lumitöissä toimii yllättävänkin hyvin. Pantherissa on ilmajäähdytteinen kone, minkä vuoksi olen tehnyt lumihommia "hellällä kädellä"siten, ettei kone pääse kuumenemaan ainakaan liikaa ja leikkaamaan kiinne.

Linhain tilauksen yhteydessä päädyin 122 cm leveään lumilevyyn vaikka 152 cm levyinen ei olisi maksanut kuin 50 eur enemmän. Kapeamman levyn tilasin koska 30 cm leveämpi levy on hankalampi käyttää ahtaissa tiloissa ja lisäksi mönkijä on pelkästään takavetoinen. Tohon 20 cm suojalumeen en uskalla kyllä sanoa mitään, mutta jos lykkäät 20 cm suojalunta vaikka 20 m:n matkan niin taitaa levyn edessä olla tavaraa jonkun verran enemmän.
Viimeksi muokannut pantterieka, 02 Maalis 2005 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hanski Haminasta
juniorijussi
Tracks
Viesti:

En sitten ostanutkaan tieliikenne mönkijää vaan päädyin Hondan nelivetoon.Tuolla tieliikeenne verorahalla ostaa jo komeen skootterin.

Tunnustan myös että en edes käynyt tutustumassa tuohon Linhain malliin vaan päädyin järkimerkkiin jossa jälleenmyyntiarvo säilyy(toivottavasti).
Honda Foreman 500 2012
Taisto
4WD
Viesti:

No... pääasia on, että sait hankitua mönkiän ja olet itse tyytyväinen. Neliveto Honda ja Linhai pyörii aivan eri sarjoissa, joten niiden vertaaminen ei kannata... eri juttu on taas jos vertaillaan Polarista ja Linhaita...
juniorijussi
Tracks
Viesti:

Taisto kirjoitti:Neliveto Honda ja Linhai pyörii aivan eri sarjoissa, joten niiden vertaaminen ei kannata... eri juttu on taas jos vertaillaan Polarista ja Linhaita...
Tuo on ihan selvä asia.Vaikeinta olikin päättää että ottaako tieliikenne vai maastomönkijän ja tieliikenne puolella oli tuo Linhai 1 vaihtoehto ja maasto puolella kävin kisaa polariksen ja hondan kanssa.Noiden kohdalla vaikutti myös huolto/osapalvelu jotka löytyy läheltä.. :)
Honda Foreman 500 2012
pantterieka
3WD

Linhain valinnasta

Totta puhutte... Koneethan pitää hankkia sen mukaan mihin niitä on ajatellut käyttää. Itse asetin ensimmäiseksi ehdoksi tieliikennekäytön, koska peräkärryn kanssa pelaaminen on alkanut "tökkiä" kun siirtyy paikasta toiseen yleisiä teitä pitkin.... ja onhan se mukava hauskuttaa muita tiellä liikkuvia kun tälläinen yli nelikymppinen ukko ajelee kaupungilla mönkijällä.
Neliveto poltti kyllä kovasti, mutta niiden hinnat meni minulle liian kalliiksi.
Takavetosista tieliikennevehkeistä päädyin pitkän harkinnan jälkeen Linhaihin > aika näyttää oliko hyvä päätös ?
Mietin myös jälleenmyyntiarvoa ja päätökseni tueksi mietin asiaa siten, että jos ostan tunnetun (neliveto) merkin ja maksan siitä 12 000 eur ja myydessä saan siitä 50% maksamastani hinnasta > olen "hävinnyt" 6 000 eur, (eli uuden Linhain hinnan). Linhain hinta lisävarustein vähän yli 6 000 eur ja myydessäni sen puoleen hintaan itse maksamastani olen "hävinnyt" vain 3 000 eur, eli loppujen lopuksi voittanut 3 000 eur verrattuna merkkimönkijään. Kun vielä laskee hankintahinnassa säästetylle 6 000 eur:lle jonkinlaisenkin vuosikoron niin jälleenmyyntiarvon ero pienenee entisestään. Mitäs tykkäät tommosesta matikasta ??? > eli laskea voi monella monella eri tavalla, että saa perusteltua tehdyn päätöksen itselleen mieleiseksi. (Vertaa laskutapaani vaikka erilaisiin tilastoihin, joita jokainen lukija voi tulkita ihan miten itse haluaa).
Onnea ja turvallisia/vauhdikkaita kilometrejä Sinulle tekemäsi valinnan johdosta.
Hanski Haminasta
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Taisto kirjoitti:No... pääasia on, että sait hankitua mönkiän ja olet itse tyytyväinen. Neliveto Honda ja Linhai pyörii aivan eri sarjoissa, joten niiden vertaaminen ei kannata... eri juttu on taas jos vertaillaan Polarista ja Linhaita...
TAISTO!!! :evil: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Taisto
4WD
Viesti:

Heh. Ajattelinkin jo, että menikö mun provo ihan hukkaan... No tottapuhuen ei se polaris voi aivan huono olla, kun kiinalaisetkin kopioi sitä...
Odottelen kovasti Linhain 520 4WD:tä...
pantterieka
3WD

[ No tottapuhuen ei se polaris voi aivan huono olla, kun kiinalaisetkin kopioi sitä...

Onkos se tosiaan noin päin ? ...., ettei Polaris olekkaan Linhain kopio. :shock:
Hanski Haminasta
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

pantterieka kirjoitti:[ No tottapuhuen ei se polaris voi aivan huono olla, kun kiinalaisetkin kopioi sitä...

Onkos se tosiaan noin päin ? ...., ettei Polaris olekkaan Linhain kopio. :shock:
Saunan takana on tilaa... 8)
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin