pollen neliveto murhe vai ominaisuus
pollen neliveto murhe vai ominaisuus
mikähän mahtoi tulla polleen kun neliveto on aina päällä oli awd kytkin missä asennossa tahansa
myös peruutettaessa on neliveto päällä vaikka ei painettaisi keltaista nappulaa ja awd kytkin on off asennossa
polle on 700 -06
myös peruutettaessa on neliveto päällä vaikka ei painettaisi keltaista nappulaa ja awd kytkin on off asennossa
polle on 700 -06
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Vissiinkään mittarissa ei pala nelivedon valo/pakitettaessa mittarissa ei vilku tuo SLOW ?
Meinasin vaan että jos noista jompikumpi palaa saattas olla jopa sähkövika
Meinasin vaan että jos noista jompikumpi palaa saattas olla jopa sähkövika

http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Mulla taas haukkas neliveto päälle hyvin herkästi pienessäkin vauhdissa kun nappula on pelkässä takavedossa:(
Tähän asiaan voi tietenkin olla monta syytä.. mulla on ainakin ollu väärät öljyt, eli peräöljyä vaikka siellä pitäis olla napaöljyä. Ja se on mun oma moka kun oon lukenu ohjekirjaa huonosti
Sitten voi olla käyristynyt tai magnetisoitunut lukkolevy(plate armature)
Nyt kuitenkin aukaisin sen perän tarkistaakseni mahdollisia vaurioita ja mulla on ainakin rullat tehny pieniä painaumia akseleihin
Pitää huomenna tutkia haittaako ne.. kyselin osia niin sellanen akselinpätkä maksaa 295€.
Joten jos tarve vaatii niin taidan kunnostaa niitä vanhoja sorvaamalla niistä sen verran pois kun tarvii.. noin 0.06mm halkaisijasta
Tämän verran pois akseleista ei pitäis mun käsityksen mukaan vaikuttaa lukon toimintaan.. ottaen tietenkin huomioon että aivosoluja on vain muutamia..
Tähän asiaan voi tietenkin olla monta syytä.. mulla on ainakin ollu väärät öljyt, eli peräöljyä vaikka siellä pitäis olla napaöljyä. Ja se on mun oma moka kun oon lukenu ohjekirjaa huonosti

Sitten voi olla käyristynyt tai magnetisoitunut lukkolevy(plate armature)
Nyt kuitenkin aukaisin sen perän tarkistaakseni mahdollisia vaurioita ja mulla on ainakin rullat tehny pieniä painaumia akseleihin

Joten jos tarve vaatii niin taidan kunnostaa niitä vanhoja sorvaamalla niistä sen verran pois kun tarvii.. noin 0.06mm halkaisijasta
Tämän verran pois akseleista ei pitäis mun käsityksen mukaan vaikuttaa lukon toimintaan.. ottaen tietenkin huomioon että aivosoluja on vain muutamia..

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Meikäläinen ei kytke 4-vetoa koskaan pois Pollesta. ei ole syytä eikä tarvetta.
Joutava on tuo 4x4 laite leikittelyyn, sitä varten on crossivehkeet. Niillä voi leikkiä ISOSTI

Joutava on tuo 4x4 laite leikittelyyn, sitä varten on crossivehkeet. Niillä voi leikkiä ISOSTI



Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 245
- Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
- Mönkijä:: Cana 400 -11
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Eikö asfaltilla pitkiä matkoja ajellessa kuitenkin kannattaisi huilata pelkällä takavedolla. Käsittääkseni kun neliveto päällä rasittaa vetoakselistoa, varsinkin jos etu- ja takapyörien välillä on pientäkään kokoeroa. Ja ainahan niissä on.Roosa999 kirjoitti:Meikäläinen ei kytke 4-vetoa koskaan pois Pollesta. ei ole syytä eikä tarvetta.
Vai onko Pollen neliveto toteutettu niin fiksusti, että renkaiden pyörintänopeuksissa saa olla eroja ilman että kalut kärsii?
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Ne painaumat taitaa saada jäädä vielä kun ne ei näytä haittaavan.. Mulla oli magnetisoitunu levy pikkasen ja se käsiteltiin demagnetisointi laitteella.
Sit samalla kun pyörittelin niitä osia niin huomasin että laakerit ei oikein pyöri tasaiseen vaan pitäis vaihtaa nyt samalla..
Laakereita tutkiskellessa selvisi att aidossa Amerikkalaisessa koneessa on Russia laakerit
En olis kyllä uskonu sellaisia löytyvän tästä laitteesta
Onkohan ne jotain sotakorvauslaakereita
Sit samalla kun pyörittelin niitä osia niin huomasin että laakerit ei oikein pyöri tasaiseen vaan pitäis vaihtaa nyt samalla..
Laakereita tutkiskellessa selvisi att aidossa Amerikkalaisessa koneessa on Russia laakerit

En olis kyllä uskonu sellaisia löytyvän tästä laitteesta
Onkohan ne jotain sotakorvauslaakereita

taisi löytyä vika tuohon neliveto ongelmaan tuossa topikissa enemmän
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7384
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7384
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Tammi 2007 10:29
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Neliveto kytkeytyy kun takapyörät pyörivät lujempaa kuin etupyörät, ja jos tuo nopeusero on riittävän suuri vaikka sen takia että pyörät ovat tarpeeksi paljon erikokoiset, niin varmasti tulee ongelmia.webbert kirjoitti:On toteutettu juurikin niin älykkäästi. Taakse siis voi laittaa vaikka metriset kummit niin ei murra vaikka ajaa nelivedolla.
Tosin tämä toimii toki niinpäin että takapyörät ovat pienemmät kuin etupyörät.
Eli jos laittaa ne metriset takapyörät, niin ei varmaan etupyörät paljon vedä, siinä mielessä webbert on siis oikeassa.