Nyt on taas pitkästä aikaa heränny toi mönkijäkuume niin aattelin josko Nimpe nyt tietäis saako tohon keewayhin niitä raskaampia välityksiä mitenkään? Saatan tässä lähiaikoina palata variaattorin osista otettujen kuvien kanssa kun haluan tietää mikä siellä on vikana :/.
Eipä passaa mankista, eikä muustakaan moposta. Niissä kun on 420 tyypin ketjut ja rattaat ja keewayssa taasen on 428 eli sama ku kevareissa. Vaihtaa vaikka sinne lohkon sisään ne välitykset. Niitä rattaita ainakin löytyy. Tai sitten se kaikkein helpoin ratkaisu, eli erikokoset renkaat.
Miksi muuten raskaammat välit haluat? Kiihtyy muutenkin huonosti.
no välitys loppuu 70km/h mut semmonen hyvä ajonopeus sellanen 60km/h varmaa menis pidemmil väleil paremmin (nyt 19,28 ) mut se on taas kiihtyvyydestä pois.. ihan hyvä noin
no siis en nyt milleissä osaa sitä takarattaan paksuutta sanoa mut aika saman paksunen ku piikeissä.. ketju jako tais olla 428.. nopeusmittarin anturi? ei siin oo ku sen digi mittarin magneetin paikka renkaassa.. vai mitä tarkotat?
Jep kaasarin kanssa on ongelmia pakkasella, aina jäätyy melkeenpä ja tehot kärsii. TM:ssä oli kuva kaasarin jäätämis-suojasta yhdessä mopomönkkärissä. Joten ajattelin limupullosta tehdä tee se itse suoja. Eli askartelemaan vaan!
Parissa mopossa on sellainen hukkaputken näköinen joka menee kaasarille asti ja lämmittää sitä jotenkin. Siis ei ole hukkaputki, vain putkenpätkä johon ei pääse pakokaasua.
Saiskohan mönään Webastoa
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet
Juu oli tossa foxissakin vakio kaasarissa sellanen "hukkaputki" tuli siis pytyn muoveista.. kun pytyn yhteydessä vaihdoin kaasarin, pakkaset tuli ongelmat alkoivat.. ilmaahan se putsari ottaa tos tyhmästi lokarin alta minne kaikki lumi pölly yms kosteus menee.. ja kun kaasarin kylkeen tulee pakkasta rupeaa se konpensoimaan vettä sisäpuolelle ja sit imuilma sen jäädyttää.. tein nyt niin radikaalin ratkasun että ei jäädy.. vedin siis 60mm vesi putkea penkin alle kaasarin imulta ja putsari penkin alle! autto tosiaan paljon eikä enää jäädy.. en tiiä kärsiikö tehot, ei ainakaan mitään huomattavaa.. suosittelen imupaikan vaihtoa jos kaasarit jäätyy vähän väliä..
Eipä tuo mulla pahasti jäätyile vaikka onkin vapaavirtaus-suodatin. Mulla se jäätyy vähän siitä päältä ja jotenkin kohmettuu, ettei se ole täydessä toiminta tehossa tuo kaasari silloin.
mulla jäätys kaasari ekana päivänä, mut seuraavana päivänä mä vedin ilmanputsarista tuuman letkun alkukäyrän viereen ja folioo hiukan sinne päähän... kertaakaan ei oo enää jäätäny
juu no mulla jääty ihan sillee et kaasu jäi aina pohjaa ja sammuilli vähän väliä... ei taida olla oikee suunniteltu suomen talviin nää mopedit.. onko tuo varin hihnan vaihto kovakin homma? ja mitä öljyä sinne pitäs iskee? jtn normi kone öljyä vai jtn vaihteistö öljyä..?