lukekaa ihmeessä jotain muuta otsikkoa jos ei tässä pää kipeytyy. lupaan että et menetä paljoa.täällä ainakin allekirjoittanut tulee jatkossakin panostamaan enemmän selityksen MÄÄRÄÄN kuin LAATUUN.
kaikesta tästä selityksestä kuitenkin ydin on se että asiasta on aivan liian vähän tietoa kaikissa portaissa. ja jos tiedon puute vaikuttaa siten että se karsii vähän sellaisia "epävarmoja virityksiä" niin se ei yhteiskunnan kannalta ole ongelma. mutta jos tiedon puute vaikuttaa siten että viritellään aivan kontrollitta niin yhteiskunta ottaa siihen varmasti tiukemman syliotteen ja eiköhän sittenkin ala ohjeistusta tulemaan.
nyt minä ehdottaisin tällaista "aattelepa ite" tyyppistä aivoriihtä:
kuinka paljon kannattaa harrastajan mennä siihen suuntaan että tutkimuspyyntöjä ja muutosmääräyksiä joudutaan tekemään? vai olisiko vähän konservatiivisempi siinä miten rakentelee ja tekisi vain sellaisia muutoksia joihin välitöntä puuttumisen tarvetta ei ole ja jotka pystyy edes omalletunnolleen perustelemaan. sitten kun on ohjeet, jatketaan rakentelua.
jos halutaan hakeutua ristiriitatilanteisiin on se tällä hetkellä helppoa. voi sanoa että lähes kaikenlaiset muutokset aiheuttaa katsastuksessa soiton aken neuvontaan. ne ei siellä pitkään mieti kun kehottavat laittamaan koneen tehomittaukseen ja päästöselvitykseen tai käyttökieltoon. se mikä on tässä välissä on katsastaja. halutaanko tehdä hänen työnsä vaikeaksi vai helpoksi? joka tapauksessa ristiriitatapauksessa katsastaja saa haukut joka asiakkaalta tai akesta. eseimmiten molemmista. aken haukut vaan johtaa pitkällä tähtäimellä tuonne työmarkkinoille etsiskelemään sitä oikeaa työtä. asiakkaan haukut pahimmillaan paikattavaksi terppakkeskukseen.(puremat).
paasaus päättyy.
asiaan:
derbin oikea teho lienee 13 kW eli 18 hepokattia. tähän löysin eniten todisteita.
vanhemmassa autokalustossa teho ei näy otteella = ei muutoskatsastusvelvoitetta - ennenkuin jos katsastaja huomaa määräaikaiskatsastuksessa. eikä autoissa ole tuollaista parin kilowatin päässä kummittelevaa rajaa joka paiskaa ajoneuvon pois kaikista tunnetuista ajoneuvoluokista.
jos jotakuta vielä kiinnostaa niin jatketaa pyörittelyä. ei väkisellä. laittelen uutta otsikkoa jos joku merkittävä uusi tieto/ohje tulee. kyselkää mitä mieleen juolahtaa paitsi kikkelin pituutta ,täällä on niin kylmä ettei uskalla mikrometriä käyttää kun se on metallia ja voi jäädä nahkaan kiinni.
anteeksi jos olen toistellut täällä aiemmin käsiteltyjä asioita. en ole niitä itse lukenut. mistä minä tiedän vaikka kaikki mukana olevat tietäisivät näistä asioista enemmän kuin minä. tää on kuitenkin kai keskustelua varten tämä foorumi.....