KWT:ssä tuli tehtyä sellainen huomio että kun ajoi jäällä piikkipaikalla reippaampaa vauhtia niin variaattoriin meni lumipölyä. Myös epäilen että ilmanputsariin meni myös lumipölyä kun peli alkoi välillä puutumaan kesken leikin. Oliko muilla Can-Am kuskeilla samoja havaintoja?
Vaikuttaa siltä että snorkkelien teko on edessä. Onko vinkkejä miten ne kannattaa tehdä? Parissa XT:ssä oli snorkkelit laitettu mallikkaasti paikalleen ja paparazzikin tämän huomasi...
Kyllä on törmätty, ilmanputsari kotelo lainehtii vedestä ja usein miten siellä on rehellistä lunta sisällä. Ja umpi hangelle ei oo mitään asiaa, varmalla rupeaa luistaan remmi alle 2km:n. Ilman otto pitäs saada aivan muualle, ilmanputsari kotelo on päältäkin aivan märkä ku kopan ottaa pois. Rupeas piakkoin suunnitteleen siistiä snorkkelia ja pistä kuvia näkyville niin saa muutkin ottaa mallia Itse testaan ens viikolla sitä ilmanputsarin päälle tulevaa kortsua jos se auttas ongelmaan.
Häh, mitkä ongelmat..? Tulikohan ajettua KWT :ssä liian hiljaa kun mulla ei ollu vastaavia ongelmia, umpihangessakin on tullu ruvettyä kunnolla eikä oo hihna luistanut.
Ropleema tuli esille kun ajoi jäällä raanat auki. Ilmeisesti tuli putsattua jäät pois ilmanottoaukon edestä että lumipöly pääsi varin ja ilmanputsarin hormeihin
Ilmanotto on katteiden alla lokasuojien ylä/takaosassa. Se mittarikotelossa oleva ritilän näköinen koriste on feikki eikä siinä ole ilmanottoa, jos sitä tarkoitit
Itsellä samanlaisia ongelmia 650 canassa. Ummessa oleva metsäautotie tai pellon ylitys niin vetää pöllyävää pakkaslunta variaattoriin ja ilmansuodatin koteloon. Vanhassa 400 en tällaista ominaisuutta kertaakaan havainnut. Löytyisikö valmista pakettia ongelman korjaamiseen mistään vai olisiko maahantuonnissa tulossa näihin malleihin jonkin tyyppinen aktio jolla asia korjaantuisi
Koheltaja kirjoitti:KWT:ssä tuli tehtyä sellainen huomio että kun ajoi jäällä piikkipaikalla reippaampaa vauhtia niin variaattoriin meni lumipölyä. Myös epäilen että ilmanputsariin meni myös lumipölyä kun peli alkoi välillä puutumaan kesken leikin. Oliko muilla Can-Am kuskeilla samoja havaintoja?
Vaikuttaa siltä että snorkkelien teko on edessä. Onko vinkkejä miten ne kannattaa tehdä? Parissa XT:ssä oli snorkkelit laitettu mallikkaasti paikalleen ja paparazzikin tämän huomasi...
Mielenkiintoinen juttu, sillä mehän ajelimme peräkkäin, kun kerroit, että sinulla on ongelmia. Itsellä ei mitää oireita ollut, vaan Cana pelitti normaalisti, vaikka samalla lailla ajoimme. Toki olosuhteet, oli kaikkia muuta kuin tavanomaiset, sillä enpä juuri tuommoisessa kelissä ole ajellut, eikä moni ajanut, muuten kauaa tuollakaan Kangasniemellä, sillä taisi niitä kaikenlaisia ongelmia olla yhdellä jos toisella.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Mulla alkoi ne roplemat siinä vaiheessa kun hurautin koko letkan ohi piikkipaikalle, joutui pitkän matkan ajamaan raanat auki umpisessa. Se oli silloin kun sä ajelit Ranen kanssa hiukan loitommalla. Sen rykäsyn jälkeen ei voinut täydellä kaasulla ajaa, ilmeisesti röörit imaisi lumia sen verran kitusiin. Rauhallisesti kun ajoi niin ei ongelmia mutta kun yritti ajaa niinku tavallisesti niin heti alkoi remmi luistamaan ja kone puutumaan, lunta tupaan ja jäitä porstuaan
No kerpeles, ilmankos oli niin takkuista ottaa teidät kiinni, kun sinä luukutiti keulilla. Onneksi sain ajaa tuolla Ranen Tegulla, sillä Outillä ei perässä kyllä olisi pysynyt.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Joo, siinä tuli sellanen pitkä suora loikottelu selän yli niin käsimerkeillä pyysin Roosalta suunnan ja toimin hetken aikaa ladun avaajana että Roosa ja PinkPork sai hetken huilata ja ajaa valmista latua
Onneksi sain ajaa tuolla Ranen Tegulla, sillä Outillä ei perässä kyllä olisi pysynyt.
sattuuhan näitä vaikka kiihdyttää "niinku tavallisesti"...
Tuosta tuulilasista on muuten varmaankin hyötyä tuohonkin ongelmaan. Tuulilasi paikallaan ajaissani polville ei käy ollenkaan vetoa, vaikka polvet ovat n.15 senttiä alempana kuin nuo ilmanotonraot. Lisäksi lumet pysyvät paneelien kyljessä, jos ei lakaise pois. Ilmanvirrasta eivät lähde minnekkään.
Tuulilasi poistettuna ei tälläisella -20 asteen pakkasella aja Erkkikään, kun ilmanvirta puhaltaa joka paikkaan. Kenties samalla käy veto muuallekkin.