Ensimmäiset ajot ajettu 700EFIllä.. (ja muuta...)

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Mut sitten eikös ne anna takua huollolle? Antaahan? Se siinä on parempi jos huollossa huoltaa että jos jokin paikka leviää huollon jälkeen niin ei tartte kukkaroa laihdutuskuurille panne. Kukkarostahan voi tulla vaikka anoreetikko :shock:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Oman värkin huollot olen tehnyt alusta lähtien omatoimisesti, huollon jälkeen laitetaan huoltokirjaan päivämäärä, tunnit, kilometrit, tekijän puumerkki ja Aku Ankka leima :wink:

Itse olen sen varran luottavainen omiin taitoihin että en kyllä ihan heti rupee maksamaan huolloista 100-200 euroa pelkästään siitä syystä että saa valtuutetun leiman huoltokirjaan. Jos värkki sippaa takuuaikana niin kyllä se sippaamisen syyn saa selvitettyä että oliko syynä huollon laiminlyönti vai valmistevika.
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Koheltaja kirjoitti:Oman värkin huollot olen tehnyt alusta lähtien omatoimisesti, huollon jälkeen laitetaan huoltokirjaan päivämäärä, tunnit, kilometrit, tekijän puumerkki ja Aku Ankka leima :wink:

Itse olen sen varran luottavainen omiin taitoihin että en kyllä ihan heti rupee maksamaan huolloista 100-200 euroa pelkästään siitä syystä että saa valtuutetun leiman huoltokirjaan. Jos värkki sippaa takuuaikana niin kyllä se sippaamisen syyn saa selvitettyä että oliko syynä huollon laiminlyönti vai valmistevika.
Juuri noin! ;) Jos osaa tehdä huollot ja luottaa omiin kykyihinsä, niin siitä vaan ;)

Keskustelin asiasta maahantuojankin kanssa ja sanoi, että jos omaa riittävät tiedot/taidot, niin voi tehdä myös itse.

Jos joku paikka hajoaa ja herää epäilyt väärästä huoltotavasta/laiminlyömisestä, niin tarvittaessa pitää käydä näyttämässä miten on suorittanut huollon :P Vaikeasti sanottu, mutta varmasti ymmärsitte ;)

Täälläpäin meinasivat, että ensimmäiseen 25h HUOLTOON EI KUULU ÖLJYNVAIHTOA VAIKKA SE SELVÄSTIKKIN LUKEE OHJEKIRJASESSAKIN!

Tiedä sitten kuinka monta konetta on mennyt on mennyt 25tunnin huollosta läpi ilman öljyn vaihtoa... ainakin yhden tiedän :x

Itse huollon koneita saksilavoista sukellusveneisiin joka pvä joten järkevempi tehdä itse kun kiikuttaa liikkeeseen "väärin" huollettavaksi.. :P
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Avatar
mika,
4WD
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Syys 2004 17:32
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja mika, »

ei liity aiheiseen, mutta eppu normaali on polle miehiä. Kuunnelkaa tarkkaan vuonna 85 biisi. Siin sanotaan että poikanne pollella ratsastaa :D
jos pyörä ei vedä se tekee jotain muuta
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

mika, kirjoitti:ei liity aiheiseen, mutta eppu normaali on polle miehiä. Kuunnelkaa tarkkaan vuonna 85 biisi. Siin sanotaan että poikanne pollella ratsastaa :D
Loistava huomio :lol: :lol: :lol:
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Ana
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Syys 2004 19:35
Paikkakunta: Ylä-Savo Mönkijä:Polaris Sportsman 700efi -05

Viesti Kirjoittaja Ana »

Paljonko kone kiertää täysillä kierroksilla? Vielä on sisäänajo menossa enkä ole täysiä kierroksia kehdannu vielä kokeilla.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ana kirjoitti:Paljonko kone kiertää täysillä kierroksilla? Vielä on sisäänajo menossa enkä ole täysiä kierroksia kehdannu vielä kokeilla.
Riippuu miten on säädetty PowerCommanderista.No ei!Riippuen vastuksesta:kevyt 6200-6300,raskas 6500-6600. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

No niin.. nyt alkoi sitten ilmetä ongelmiakin..

Viikonlopun aikana tuli ajeltua reilut 200km ja parikertaa Polle pääsi oikein kunnolla säikäyttämään..

Eli jostakin syystä tehot häviävät yhtäkkiä :oops: ja tuhjäkäynti tippuu N:900kierrokseen.. jotenkin haiskahtais siltä, että toinen pytty tippuu välillä pois pelistä?!? Toi vika on ilmaantunut nyt 2 kertaa ja kummallakin kerralla on hävinnyt itsestään..

Tulppaa rupesin epäilemään, mutta kun kumminkin pystyy huoletta ajamaan 100km ilman mitään ongelmia ja taas yhtäkkiä tekee tuon "jutun".

Irrottelin tulpanjohdot ja annoin paineilmaan joka paikkaa,muttaei auttanut! Eli vois sanoa, että vikaa ei löydy ellei se sitten kuitenkin ole tulpissa?!?

Muilla ei vissiin ole mitään vastaavaa tapahtunut/oireillut?
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Ei ole -04 mallissa tuommoista ollut. Ja kone on aika paljon seissyt että kosteuttakin takuulla on paikkoihin päässyt, silti toimii aina moitteetta.
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

kukkumyy kirjoitti:Ei ole -04 mallissa tuommoista ollut. Ja kone on aika paljon seissyt että kosteuttakin takuulla on paikkoihin päässyt, silti toimii aina moitteetta.
No mikä Prkl.. ? :cry:

Pitääpäs koittaa selvitellä asiaa ja katsoa jos jotakin löytyis..
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Tarkista tulpanjohdot... Sammylla tais olla omassa sportsmanissa tulpanjohto poikki, ja onhan sitä tainnut olla yleisimminkin samaa vikaa...
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

amis kirjoitti:Tarkista tulpanjohdot... Sammylla tais olla omassa sportsmanissa tulpanjohto poikki, ja onhan sitä tainnut olla yleisimminkin samaa vikaa...
Koitin heilutella/painella ja repiä noita tulpanjohtoja samalla kun kävi epätäsaisesti, mutta ei vaikuttanut millään lailla.. :?

Toki niissä saattaa jotain kronaa ollakkin vaikka ei tuolla tavalla ilmennytkään..
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Panu kirjoitti:
kukkumyy kirjoitti:Ei ole -04 mallissa tuommoista ollut. Ja kone on aika paljon seissyt että kosteuttakin takuulla on paikkoihin päässyt, silti toimii aina moitteetta.
No mikä Prkl.. ? :cry:

Pitääpäs koittaa selvitellä asiaa ja katsoa jos jotakin löytyis..
vie huoltoon kerran on takuu vielä,ettei tartte ite miettiä päänsä puhki.

ei ole kivaa kun uudelle koneelle tulee tuollaisia murheita.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jenkkeissä ovat vaihdelleet noita moottorin ohjausyksiköitä -05 Polariksiin,on kuulemma ollut jotain käynti häiriöitä.Mainittu osa on muuten eri kuin -04 mallissa jossa taas ei ole ongelmia ilmennyt. :shock:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

:) 2004 :)
Vastaa Viestiin