minin katosi 15 km huippunopeudesta???

Keskustelua SMC mönkijöistä.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

minin katosi 15 km huippunopeudesta???

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

onko tää ny laitaa? ilmanputsarikannen huilu avattu pohjasta, kaasarin neula yläasennossa. takaratas 38 piikkiä eli -2. takarenkaat tuuman korkeammat.

minun ymmärttääkseni pitäisi kulkea vähän enemmän kuin ennen. mutta pah! :toimonster: laite kiittää ja kulkee enää vain 90. tehdasvarustein 115. hermot mennee....

onks tietoo? aapuaaaaa! :prayer:
maamies
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 01 Joulu 2005 21:56
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja maamies »

Täysin normaalia itsetehdyn virityksen jälkeen :wink: :lol:
alpo
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: himanka

Viesti Kirjoittaja alpo »

pitäis varmaan suutinta isontaa... kun se neula ei vaikuta kaasu auki asennossa
reppana xxc
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

viritys on onnistunut kun teho ei pudonnut ku 39% :butthead:
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Missäs tässä mallissa on nopeuden tunnistin? jos takapäässä tai jossain vaihteistossa, niin eikös nuo isommat takarenkaat ja pienempi takaratas pienennä nopeusnäyttöä vaikka todellinen nopeus ei laske. Mutta pitäs se silti kovempaa mennä... kai :roll:
veevee
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Elo 2006 15:02
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja veevee »

nopeus mitataan eturattaasta, et jos haluu oikeita lukemia kannattaa käyttää muita konsteja :lol:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ja elon laskuopin mukaan 115-90 = 25, joten menetit vähän enemmän.

Neulan nosto ei vaikuta mitenkään pääsuuttimen toimintaan, kun hanat on auki. Jos olet lisännyt koneen ilman saantia, niin toki polttoaineen saantiakin pitää lisätä. Nyt tuntuu käyvän täydellä kaasulla laihalla, joten rikkoontumisen vaarakin on olemassa.

Isompi pääsuutin kehiin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Eihän tässä vielä ole kyse virityksestä. On vaan käytännössä pidennetty välityksiä. Jos koneen tehot ja vääntö on optimoitu alkuperäisille välityksille, niin kone ei jaksa kiertää enää raskaampia välityksiä. Tällöin on selvää, että huippunopeus tippuu
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

renkaan vaihto oli tässä lähtökohtana. ryökäle vaan taukosi kulkemasta sen jälkeen, joten aloin tehdä näitä pikku muutoksia että kulku palaisi normaaliksi. pääsuutin vaihdettu 108 vakiosta 136. ei mitään vaikutusta. seuraavaksi irti koko putsarin kansi,(jos ilmeisesti rikkaalla eikä laihalla. )takaratas vakioksi. kokeillaan. jos sekään ei auta alkaa mennä virittelyn puolelle, silloin palaan takaisin lähtökohtaan. harmittaa kun ostin hyvät isot renkaat joilla laite suorastaan lentää kelkkaurilla...olisko noissa muka (näin talvellakin) niin paljon isompi vierintävastus? jospa.

onko kellää smc/derbi mennyt tuo pakoputki jotenkin tukkoon? sehän tuon selittäisi minusta paremmin muin nuo vähäiset muutokset...
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

nyt on alkuperäiset renkaat alla.neula keskiasennossa. ei kulje.

vakiosta(kulki 115) poikkeaa nyt: pikkusen isompi pääsuutin, takaratas 2 piikkiä pienenpi. ilmanotto aavistuksen avattu(putsarikannen kanavan pohja)

kiihtyy hirmuisesti mutta sitten meno puutuu 80-85 ,eikä mihinkään alamäkeenkään. vähän niinku nykisi, niinkuin olisi vesilammikoita tiessä juunou...jos hitusenkin laittaa ryyppyä sammuu. emmäätiiä. ei noilla muutoksilla pitäs mitään radikaalia tapahtua ylipäätään eikä ainakan vauhti hiipua. mystistä(!) :( :shock: kaverin vastaavassa sama juttu, siinä lisäksi ns. vapaammin virtaava änkkäri. perhana mää lähen kelkkauralle ja ajan täysiä viiden metrin hyppyjä että rauhotun!

:twisted: :twisted: :twisted:
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

auttoi. rauhotuin. kiitos. liimasin putsarikannen pohjan takaisin, huomenna uudestaan testaamaan. on se härpäke! :?
Grazzius
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Tammi 2007 22:57
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

Saa liikaa ilmaa?, liikaa bensaa?, bensassa vettä/jäätä onko masinolia laitettu? se selittäisi nykimisen tai puutumisen, kaasari jäätää? (voi jäätää jo plus asteilla) tuossa pari tarkistamisen arvoista seikkaa.

Kannattaa tarkistaa eka bensa ja ilma normiksi ne muut säädöt tuskin kulkuasi rajoittaa eli ne vain tehtaan säätöihin.

suutin voi olla talvella n.20 isompi vakiota, mutta kokeilemalla selviää paras koko, masinolia tankkiin liruloru, ilmanputsari kiinni niinkuin tehtaalta tullessa talvella hieman kenkkuja nuo ilmanotto patentit itse tehtynä ja vielä tarkista sytkät jotta ei ole muuttunut?

Tsemppiä säätämiseen kyllä se siitä
jäsen: 2321
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

nyt on putsakotelon kansi normaali. kulkee 80. nyhtää. seisonyt lämpösesssä tallissa koko ajan en usko jäätämiseen. masinoolia on.
miten tuo neulan asento kun on isompi suutin? sitä mieltä minäkin olen etteis se välityksiin puudu kun nuo renkaat on vakiokoko 05 mallissa
Grazzius
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Tammi 2007 22:57
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jos se jotenkin nykii yläkierroksil niin veikkaan ilma bensa seoksista johtuvaa , neula on hyvä pitää keskellä vaikka isompi suutin olisi, siitähän sitä voi alkaa säätämään kyllä sen säädön huomaa meneekö hunommaksi vai paremmaksi ja mitä pitää säätää, jos paljon suurempi suutin niin tarttee enempi myös ilmaa
jäsen: 2321
Grazzius
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 28 Tammi 2007 22:57
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

äänenvaimentimen huilu rikki? ootko tarkistan, tietty jos rikki tai muutenvaan irti niin ahistaa aikalailla. ilmenee mitä luultavimmin väännön puutteena, korjailkaa jos ihan mutuksi menee.
jäsen: 2321
Vastaa Viestiin