ketjujen asennus
ketjujen asennus
mites porukka on viritellyt noi ketjut paikoilleen? lähinnä niiden lukitsemisen paikoillee? pitäs alkaa valmistelemaan konetta ensviikon halkourakkaan ja laitella noi ketjut varuilta takarenkaisiin. Riittääkö kinnityksen varmistukseksi nippusiteet, vai pelaisko varman päälle ja kävis hakemassa rautakuapsta sakkelit....
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
kiitoksia...
...neuvoista... pitää alkaa värkkäämään... tosin ketjut löytyy vaan takakumeihin...Eilen juttelin paikallisen huoltomiehen kanssa ja oli sitä mieltä, ettei 400 Canaan kannata laittaa etusiin ketjuja, koska joku nivel on sen verta lähellä, että jos ketju sattuu aukeemaan, niin varmasti on kappaleina. Sano, että jos ketjut laitan ja jotain sattuu, niin ei takuu ole enää voimassa... joten en viitti suht tuoretta vehjettä alkaa rikkomaan..
Morjesta vaan!
Tilasin itsellenikin pari viikkoa sitten OFA merkkiset jääketjut 27*12*12 takarenkaille.
Eilen tulivat kauppaan ja kävin tänään hakemassa ne.
Illalla sitten hiki ottalla väsäsin ne Can-Am 800 outin renkaitten ympärille ja vähän löysällehän ne jäivät kovasta yrityksestä huolimatta.
Kendan kumeilla jää tosi vähän tilaa jousen ja kettingin väliin sisäsivulla.
Täytyy varmaan töissä sorvata 4mm prikat vanteittien väliin jotta mahtuvat pyörimään paremmin.
Tässä illalla sitten käväsin OFA;n nettisivuilla ja sieltä löytyikin varsin päteväntuntuinen asennusohje.
Tässäpä linkki sivulle:http://www.ofachain.net/_file/3166/inst ... y%20On.pdf
Tilasin itsellenikin pari viikkoa sitten OFA merkkiset jääketjut 27*12*12 takarenkaille.
Eilen tulivat kauppaan ja kävin tänään hakemassa ne.
Illalla sitten hiki ottalla väsäsin ne Can-Am 800 outin renkaitten ympärille ja vähän löysällehän ne jäivät kovasta yrityksestä huolimatta.
Kendan kumeilla jää tosi vähän tilaa jousen ja kettingin väliin sisäsivulla.
Täytyy varmaan töissä sorvata 4mm prikat vanteittien väliin jotta mahtuvat pyörimään paremmin.
Tässä illalla sitten käväsin OFA;n nettisivuilla ja sieltä löytyikin varsin päteväntuntuinen asennusohje.
Tässäpä linkki sivulle:http://www.ofachain.net/_file/3166/inst ... y%20On.pdf
moi.tänään laitoin jääketjut takasiin ja etenemis kyky parani aivan tolkuttomasti!!en itekkään uskonu kui palijo ois apuja..kiriälle sain et kumi tussuksi ketjut pääle pari rinkiä kävin ajeleen sit löysät pois ketjuista ja kummeihin ilimaa..sit tulin vielä löysiä toisee ketjuu mut sen sai kirrattua et ei tarvinu kumia tyhjätä
ja oli nii heppasen näkönen toi alkuperänen kiinitys nii pistin omilla sakkeleilla ketjut kii ja ku alkuperänen kiinitys ois jättäny ne palijo löysemälle vaikka laitto nii tiukallekko sai :-
epäselvää vaa sama se

epäselvää vaa sama se

- TGB-Jouko 400
- 3WD
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22 Joulu 2006 19:57
- Mönkijä:: Ei ole
- Paikkakunta: Hki....Ei mömkijää tälläerää ole.....nyt tuli homattua David Brown 880 implematic -1963
Mönkiän pyörä on suhteelisen pieni verattuna traktoriin,mitä minä oon laitellutmönkkäriin jääketjuja 2kin kertaapäivässä päälle ja pois.En oo koskaan ilmaa vähentäny,siitä vaan kerju maahan levälleen ja ajaa kumin ketjun päälle vetäsee ketjun päät kiinni ja alkaa kiristelee löysiä pois vetelee.Muutama minutti vaan menee nykysin operaatiossa
Ketjut päällä ei pidä ajaa kovia nopeuksia :!:Ei tule vaurioita kun maltillisesti ajaa 


Itselläni on avolavaan ketjut. Ketjut päällä tavallinen M+S renkaan etenemiskyky on samaa luokkaa kuin Valmetissa, kun umpihangessa pitää kahlata.
Hyvien ketjujen asentamisessa ei kauan nokka tuhise.
Aluksi heittää ketjut paikalleen niin tiukalle kuin ilman voimaa sen käsin saa. Sen jälkeen pitää antaa vähän heviä n. 100 m, jotta ketjut hirttävät kiinni. Sitten ulos autosta ja löysät pois, minkä jälkeen kelpaa ajella vaikka kuinka.
Kiinnitys kestää kaikkineen reilun minuutin per rengas, jos ketjut on pakattu laatikkoon oikein. Kiristys vie vajaan minuutin per rengas.
Irroittaminen vie vajaan minuutin per rengas, minkä jälkeen ketjut on parempi jättää lavalle ja viedä lämpimään kuivumaan. Kuivien ketjujen selvittäminen omaan laatikkoonsa on useimmiten kaikkein kinkkisin homma, kun ne tulee aina heitettyä lavalle miten sattuu, mutta sen voi tehdä lämpimässä kaikessa rauhassa.
Hyvien ketjujen asentamisessa ei kauan nokka tuhise.
Aluksi heittää ketjut paikalleen niin tiukalle kuin ilman voimaa sen käsin saa. Sen jälkeen pitää antaa vähän heviä n. 100 m, jotta ketjut hirttävät kiinni. Sitten ulos autosta ja löysät pois, minkä jälkeen kelpaa ajella vaikka kuinka.
Kiinnitys kestää kaikkineen reilun minuutin per rengas, jos ketjut on pakattu laatikkoon oikein. Kiristys vie vajaan minuutin per rengas.
Irroittaminen vie vajaan minuutin per rengas, minkä jälkeen ketjut on parempi jättää lavalle ja viedä lämpimään kuivumaan. Kuivien ketjujen selvittäminen omaan laatikkoonsa on useimmiten kaikkein kinkkisin homma, kun ne tulee aina heitettyä lavalle miten sattuu, mutta sen voi tehdä lämpimässä kaikessa rauhassa.
dodiii,,,,
Puitten ajo estyi viimeviikolla, mutta nyt lauantaina ois tarkotus lähteä möyrimään. Ketjut meni paikoilleen suhteellisen kivuttomasti... perä vaan ilmaan ja ketjut käsin paikoilleen... lisä varmistukset sakkeleilla ja jäi vielä kirivaroja yhen lukituksen verran, jos alkaa näyttää siltä, että löystyvät...
Taidan päästä helpolla ens kesän nurmikon leikkuusta, kun tuli hiukka bombaa testattua...
Taidan päästä helpolla ens kesän nurmikon leikkuusta, kun tuli hiukka bombaa testattua...

dodii...
nyt on puut ajettu metästä... ja ketjut pysyivät paikoillaan varsin mallikkaasti... tosin niitä en olisi välttämättä tarvinnut, koska mökillä ollut enää yhtään lunta
tuli tuossa hommattua semmonen murtosuojattu ketju, joka päällystetty kankaalla.. saapi mönkkärin lukittua ja samaa ketjun pätkää voip käyttää puunsuojaliinana... eipä tarvii ainaskaan katkeamista pelätä 

