Linhai 260

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
pantterieka
3WD

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Kokeilin molempia, Rallya ja Linhaita ennenkuin tein päätöksen ostaa Linhain. Rallyn vaihteet toimi tosi nätisti ja pehmeästi kun vertasin niitä nykyiseen Pantheriini (myös puoliautomaatti). Käyttökokemuksia ei tietysti voi paljon sanoa kun kummallakaan ei ole ajanut kuin muutaman sata metriä ja senkin tasaisella maalla. Variaattorivehkeistä ei minulla ole aikaisempaa kokemusta kuin moposkootterissa joka toimii ainakin hyvin.

Jos mietit kumpa kone kannattaa ostaa niin kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa ja kokeilemassa molempia malleja ja valita se mikä tuntuu itsestä paremmalta ja mihin käyttöön sen hankit ja millaisia ominaisuuksia siinä ITSE arvostat.

Minä tein oman valintani sillä perusteella, että Linhai tuntui enemmän "minun mönkijältäni", Rallyssä (ilmajäähdytys, tosin puhaltimella), takuu 6 kk, toimitusaika 2 kk ja Linhaissa nestejäähdytys, takuu 12 kk, toimitusaika 1 vk, joka menee kyllä muutamalla päivällä pitkäksi. Rallyn/Linhain lisävarusteet, rengaskoko, laitteen "jämäkkyys", ulkoasu, Rallyn "apteekin hinta" / Linhaissa vähän neuvotteluvaraa kun hierottiin vielä kauppaa lisävarusteista ym. ym. eli KOKONAISUUS / hinta/laatusuhde.

Aika näyttää teinkö oikean päätöksen vai menikö valintani ihan metsään. Päätös on kuitenkin tehty ja sen mukaan eletään. Rallykin tuntui ihan hyvältä peliltä, mutta jäi tällä kertaa kakkoseksi.
Hanski Haminasta
bowtie81
4WD

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

linhaissa on kait parempi vinssi ja saa sen tuulilasin joka varmaan on hyvä? Tuota, mikäs pointti noin yleensä on peukalokaasulla? Jäähdyttää peukkua? Eikö kääntökaasu olis paljon helpompi/mukavampi? Modaako monet prätkästä kaasun mönkkäreihinsä?
Onko tuo työkalurunko parempi linhaissa, oletettavasti jos kerran polariksen kanssa samanlainen, eli pollen työkalut ym. käy suoraan?
Mitä mieltä kokemusta omaavat ovat tuosta voimansiirrosta, puoliautomaatti tuntuu paremmalta ajatuksena, mutta mites käytännössä? Miltä se tuntuu ajossa, hyökkääkö se ollenkaa vai lähteekö silleen kuminauhamisesti ilman vaaraa että kuski tippuu penkistä?
Miten se vinssi toimii, onko joku kaukosäädin vai pitääkö olla naama lähellä itse laitetta odottamassa piiskan sivallusta? Vinssiin liittyen, miten paljon sillä voi hinata, miten olette käyttäneet sitä hyödyksi esim. isojen kappaleiden hinaamisessa kärryyn, vetonuppi etupuskurissa vai?

Koittakaa kestää, mulla on paljon kysymyksiä koska en omaa mitään kokemusta näistä laitteista ja koeajot on suorittamatta...

Toi nelikko olis kyllä niin kiwa, mutta toisaalta lisää tekniikkaa aika paljon, eli takavetonen on aika simppeli ja kestänee paremmin? Saahan sen vinssillä sitten ojan yli jos ei ajamalla? Linhaissa on tuo nelivedon jälkiasennus mahdollisuus (?) joka hiukan kiinnostaa... Harmi ettei siitä ole vielä kellään kokemusta...
polarisman
6WD

Viesti Kirjoittaja polarisman »

linhaissa on kait parempi vinssi ja saa sen tuulilasin joka varmaan on hyvä? Tuota, mikäs pointti noin yleensä on peukalokaasulla? Jäähdyttää peukkua? Eikö kääntökaasu olis paljon helpompi/mukavampi? Modaako monet prätkästä kaasun mönkkäreihinsä?
by: bowtie81
No siis ehdottomasti peukalokaasu eikä missään nimessä kääntökaasu siis kun puhutaan kelkoista ja mönkkäreistä.
Peukku kaasu on paljon kätevämpi kun ajelee mönkkärillä, helppo käyttää ja säädellä kunhan sen vain oppii, samoin kaasun hallinta silloin kun mönkkis on pahassa asennossa on helpompaa...kääntökaasu mönkkärissä ei ole toimiva ratkaisu...
**Huru-ukko**
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Kyllähän vinssillä voi hinata aika paljon, kunhan tarkkailee ettei ylikuumene ja ettei akku lopu.

Peukalo kaasu on varmaan kätevämpi, kun sitä niin monet käyttää. Taistolla oli kawassa kääntökaasu, se kun rakensi mönkijänsä Moottoripyörästä. Kuitenkin vaihtoi peukalokaasun ja kehui paremmaksi. Taisto varmaan kertoo mikä on parempi, sillä kun on kokemusta mönkijässä molemmista.

Linhaihin käy pollen varusteet aika hyvin, kun rakenne on erttäin läheistä pollen kanssa. Sekä myös se työkalurunko.

Itse ole vaihteiden kannalta, mutta se on makuasia. Täällä jossain oli juttua jossa verrattiin vaihteita ja varia. Päädyttiin siihen että makuasia, mutta crosit sitten asia erikseen (pakko olla kytkin). Ja kyllä ne nelivedot vaan onkestäviä, jopa kestävempiä,sillä taakse menee kardaani, ja takatuuppareissa taakse voi mennä vaan ketju(yeensä kardaani myös). Eli ei ole kestävyyden kannalta olennaisesti eroa.

Älä sinä vaan hätäile ja häpeile innokuuttasi. Kyllä me kestetään! Ja kysymällä oppii ja aina viisastuu. Jatka saman malliin. Taidettaan pojat, saada kohta yksi onnellinen (ja köyhtynyt) mönkijäharrastaja lisää!!! (älä ota tuota sanaa "köyhtynyt" niin vakavasti :wink: )
pantterieka
3WD

Tänään se sitten tuli :D . Nimittäin tilaamani Linhai 260. Kokeilemaan en vielä ehtinyt, paitsi pikkasen pihallani talliin ajaessa.

Mönkijä tuli muuten varusteltuna, mutta rekisteriote ja kilpi tulee perässä postitse (toivottavasti jo huomenna perjantaina) koska muuten ei oikein uskalla lähteä teitä pitkin ajelemaan viikonloppuna.

Kirjoittelen tänne kokemuksiani laitteesta, kunhan saan kilven paikalleen ja vähän kilometrejä kertymään mittariin. Vai oliskohan oikeampi paikka kirjoitella kohtaan päivän ajot???

Mistähän kannattaisi hankkia takatelineeseen kiinnitettävä tavarankuljetusboksi ??? (muovinen ja lukittava, sekä tietysti hinta/laatusuhteeltaan hyvä) Mielellään semmoinen mihin mahtuu myös kypärä sisään.
Hanski Haminasta
maxim
6WD
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro

Viesti Kirjoittaja maxim »

Onneks olkoon! nyt on olo kun "pikkupojalla" jouluna :D
Sitä tavaraboxia vois kysästä PP Sportista joka on itäväylällä ei varmaan hyllyssä, mutta tilaten saa tai sitten CrossiPyörä ja Motobox Keltakalliolla niistä vois löytyä ihan hyllystä.Tulihan tossa yks päivä nykästyä työkaverin kanssa reippaat 40 km lenkki ja kyl oli mukavaa.
PAK
Noppeli

Viesti Kirjoittaja PAK »

pantterieka, joko sinulla on lisää kerrottavaa ja kokemuksia Linhaista?

kyselee PAK
pantterieka
3WD

Ei ole paljon vielä kokemuksia kun ajettu on vasta n. 130 km, joka sekin lähes kokonaan teitä pitkin (ja vähän meren jäällä).

Ainoat kommentit oikeastaan on: että tyhjäkäyntiruuvia piti vähän ruuvata kertaalleen.
Jäähdyttimen puhaltimet kävi välillä päällä hetkellisesti omasta syystäni :oops: kun vauhdin pudotti "kävelyvauhtiin" ensimmäisenä ajopäivänä (ajelin puskulevy kiinnitettynä syylärin edessä).

Poliisit pysäytti kun olin ajanut vasta reilut 30 km. Toivottivat hyvää matkaa kun oli vähän aikaa juteltu mukavia mönkijöistä (ei katsoneet edes papereita).

Vähän kokeilin maastossa ajoa kelkan jälkiä pitkin ja meinasin jäädä jumiin kun ajoin liian jyrkkään mäkeen eikä ollut ketjuja.

Tuulilasi on hyvä ostos tieliikenteessä ajeltaessa> (ei tule ajoviimaa naamalle eikä käsille).

Olen ollut tyytyväinen hankintaani, ainakin toistaiseksi.
Hanski Haminasta
bowtie81
4WD

onko kellään kuvia tuosta, hirveen vähän niitä yleensä on netissä.. Minkä värinen sulla on pantterieka?
aateevee
2WD

Viesti Kirjoittaja aateevee »

En tiedä bowtie81 tarkoititko näitä.
http://www.radiokomunikacja.centrum.gli ... linhai.htm
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

http://www.radiokomunikacja.centrum.gli ... jvn037.htm

tuolle tekisin heti jotain ennenkuin se alkaa temppuilee..
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
bowtie81
4WD

joo, samaa kattelin että eikö tuossa pitäisi olla jonkinsortin "sisälokari"?
Mites muuten, onko joku kokeillu ottaa edestä pois tuota "tarakkaa", vois tulla paljo "kevyemmän" näkönen? Tietenki valot ja vilkut pitää sit heittää muualle.. Moposportissa myydään sellasta mopon "lisävaloa", sellasen voisi varmaan laittaa tuohon, onhan rallysakin sellanen "tankolisävalo"..
Pannaan vielä linkki, eikös tuon voisi modata sopimaan mönkijään? http://www.moposport.fi/sivut/carpontop.html
Zarzar
3WD

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Minä laitoin toissa päivänä All Roadista (Linhai) pari kuvaa galleriaan, ja lisää otan ja laitan tänne, jahka saan mönkkärin joskus huollosta.
Kiinostaako joku paikka erityisesti?
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Zarzar kirjoitti: Kiinostaako joku paikka erityisesti?
Takapää...... :wink: hehe :D :D :D (vitsi)

onko sulla akku esillä tuossa ilman suojaa?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Zarzar
3WD

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

blue Honda Trx kirjoitti:http://www.radiokomunikacja.centrum.gli ... jvn037.htm

tuolle tekisin heti jotain ennenkuin se alkaa temppuilee..
Tarkoitatko, että akku on aika suojaton?
Niin kuin olen aiemminkin sanonut, niin minun mielestäni Linhain rakenne on aika suojaton.

Niin kun vein omani huoltoon ja parin päivän päästä olin yhteydessä liikkeeseen erimielisyyksiemme takia (Yleistä palstalla keskustelua tästä aiheesta), niin myyjä keroi minulle akun olleen jäässä. Sanoi, että pitäisi irrottaa, jos ei aja muutamaan päivään. No minusta se kuulosti vähän hassulta (onko?). Sanoin, että tähän asti on toiminut. Nyt oli tietty seisonut jonkin aikaa, kun ei muista syistä lähtenyt käyntiin (käynnistyksen pulssianturi?)
[/u]
Vastaa Viestiin