Kestävä, yksinkertainen, vähäruokainen mönkijä x2

Keskustelua Honda mönkijöistä.
digiaslak

Kestävä, yksinkertainen, vähäruokainen mönkijä x2

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Tervehdys,

aion vaihtaa 15h ajetun Polaris 700 efi:n kahteen pienempään mönkijään. Pääsyynä tähän se että poika on kasvanut ulos Sportman 90:sestä ja isompaa tekee hänellä mieli... Itse en rauhallisena miehenä välitä mönkijän moottorin koosta, joten itsellenikin riittäisi pienempi.

Ajattelin Hondan jotain perus 300:sta 4x4 mallia, taitaa olla nykyisin 350:siä. Olisi siistiä jos pojan kanssa olisi samanlaiset härvelit käytössä. Hondalla on muutenkin aika hyvä maine pieniruokaisena ja luotettavana pelinä. Ainoa miinus on tietenkin tönkkö-perä.

Mutta itse kysymykseen. Kumpi parempi, nappivaihteet vaiko jalkavaihteet? Luulisi että jalkavaihteet kestävämpiä vai? Mitä muuta tulisi huomioida hankinnassa? Onko jalkavaihteet/pakki hankala käyttää variaattoriin tottuneelle nuorelle käyttäjälle? Noh, ei siinä vissiin kuitenkaan ole mitään mopon kytkintä kuitenkaan...

Variaattorihan olisi muuten parempi mutta kun yritetään maksimoida reissaamisen taloudellisuus, tuo variaattorihan kuulemma syö 40% moottorin tehosta ja taloudellisuudesta.

Vielä kun saisi myytyä noin uuden efi pollen pois niin...
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

saako noita jalkavaihteellisia edes enää,ettei ois vaan siirtynyt nappivaihteisiin.

minulla nappivaihteet ja toimii täydellisesti,ei mitään murheita.ainoa jos akku jostain syystä pääsee tyhjentymään niin ei toimi,mutta sitä varten löytyy työkaluista tilapäinen jalkavipu että saa vapaalle je vaihdettua.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
ARant
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700

Re: Kestävä, yksinkertainen, vähäruokainen mönkijä x2

Viesti Kirjoittaja ARant »

veli-pekka kirjoitti:Variaattorihan olisi muuten parempi mutta kun yritetään maksimoida reissaamisen taloudellisuus, tuo variaattorihan kuulemma syö 40% moottorin tehosta ja taloudellisuudesta.
Viimevuotisessa 400-kuutioisten vertailussa (MK 4/2004 ja joku Koneviesti) 100 km kulutukset meni osapuilleen näin: pykälävaihteinen Suzuki 11,6l, parin jatkuvavetoisen variaattoripelin (Catti ja Yammu) ka. 12,6l, 'löysäremmiset' variaattorit 14l tai enemmän. Automaattivaihteinen Honda oli samoilla hehtaareilla, ja maahantuoja kuulemma yritti selittää, että joutui huoltokoululaisten harjoituskohde vahingossa testiin.
Julle-77
3WD

Viesti Kirjoittaja Julle-77 »

No joopa joo,en kyllä omalla hondalla pääse millään 12L satasella..onneksi.Itse omistan 450 Honda foremanin es -04 mallin eli sähkövaihteet. Nuo sähkövaihteet on kerrassaan unelmat ku vertaan jalkavaihteisiin jotka oli mulla entisessä yamahassa. Oli aluksi hiukan opettelemista,mutta ku hetken ajeli niin rupes ihan naurattaan kuin helppoa ajaminen voi olla 8) Eikä ole vaivana luistavat variaatorit :wink:
blue Honda Trx
Tracks

Julle-77 kirjoitti:Eikä ole vaivana luistavat variaatorit :wink:
aiaiaj...nyt kävit ravistelemassa ampiaispesää.....Kuva....Kuvahehehe
kukkumyy
Tracks

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Julle-77 kirjoitti:No joopa joo,en kyllä omalla hondalla pääse millään 12L satasella..onneksi.Itse omistan 450 Honda foremanin es -04 mallin eli sähkövaihteet. Nuo sähkövaihteet on kerrassaan unelmat ku vertaan jalkavaihteisiin jotka oli mulla entisessä yamahassa. Oli aluksi hiukan opettelemista,mutta ku hetken ajeli niin rupes ihan naurattaan kuin helppoa ajaminen voi olla 8) Eikä ole vaivana luistavat variaatorit :wink:
Mutta onhan sulla vaivana vielä alitehoinen mönkijä :wink:

Taas menee OFF-TOPICix. Aina joku heittää jotain jossain muodossa... Mä lupaan yrittää parantaa tapani! Kuva
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

blue Honda Trx kirjoitti:
Julle-77 kirjoitti:Eikä ole vaivana luistavat variaatorit :wink:
aiaiaj...nyt kävit ravistelemassa ampiaispesää.....Kuva....Kuvahehehe
:lol: :lol: :lol: Nuo sun mainiot hymiöt :lol: :lol: :lol: ( 8) Kukku on päällikkö 8) )
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
kukkumyy
Tracks

vai vielä päällikkö :oops: PYH
blue Honda Trx
Tracks

CHIEF-KUKKU,UGH !
Kuva

tuo minun honda vie kanssa jonkun verran,en minä 100km yhdellä tankilla aja,riippuu ajotyylistäkin tietenkin.. :roll:
karkka
3WD

Viesti Kirjoittaja karkka »

Noista testien kulutus mittauksista on polariksen esitteessä lainaus joko mk-tai koneviesti lehdestä:
polaris sportman 400=5 l/100km
outlander 400=7 l/100km
suzuki 400F=10 l/100km
arctic cat 400=9 l/100km
honda 400=6 l/100km
yamaha 450=8 l/100km

Onko kukaan päässyt käytännössä noihin lukuihin?->Itse mitä vähäisiä ajoja on ehtinyt kertyä niin kuluttaa enenmän.Onkohan suuri ero kulutuksessa ajaako 4 veto päällä vastaan takaveto?
blue Honda Trx
Tracks

noi on kyllä jotain suoraa ajoa 50-60km/h....silloin vois ehkä päästä noihin lukemiin.
kukkumyy
Tracks

Jee ja polle on taloudellisin :lol:
blue Honda Trx
Tracks

kukkumyy kirjoitti:Jee ja polle on taloudellisin :lol:
onhan se kun ei ole tehojakaan :D :D :wink:
pantterieka
3WD

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Karkka kysyi > Onko kukaan päässyt käytännössä noihin lukuihin?

Noista merkeistä en tiedä, mutta Linhai 260 kulutus maantieajossa (rauhallista sisäänajoa) kulutus on melko jempti 6 litraa/100 km.

Maasto- / työkäytössä kulutuksesta ei ole vielä kokemusta.

Bensankulutuksesta on muutamia kirjoituksia myös kohdassa Linhai > Linhain bensankulutus
Hanski Haminasta
aateevee
2WD

Viesti Kirjoittaja aateevee »

Linhai-260
Vaihtelevaa työkäyttöä>n.4l/h.
Kilometreista en osaa sanoa.
En ole harkinnut Pollen DIESELIÄ! :D
Vastaa Viestiin