Kestävä, yksinkertainen, vähäruokainen mönkijä x2
Kestävä, yksinkertainen, vähäruokainen mönkijä x2
Tervehdys,
aion vaihtaa 15h ajetun Polaris 700 efi:n kahteen pienempään mönkijään. Pääsyynä tähän se että poika on kasvanut ulos Sportman 90:sestä ja isompaa tekee hänellä mieli... Itse en rauhallisena miehenä välitä mönkijän moottorin koosta, joten itsellenikin riittäisi pienempi.
Ajattelin Hondan jotain perus 300:sta 4x4 mallia, taitaa olla nykyisin 350:siä. Olisi siistiä jos pojan kanssa olisi samanlaiset härvelit käytössä. Hondalla on muutenkin aika hyvä maine pieniruokaisena ja luotettavana pelinä. Ainoa miinus on tietenkin tönkkö-perä.
Mutta itse kysymykseen. Kumpi parempi, nappivaihteet vaiko jalkavaihteet? Luulisi että jalkavaihteet kestävämpiä vai? Mitä muuta tulisi huomioida hankinnassa? Onko jalkavaihteet/pakki hankala käyttää variaattoriin tottuneelle nuorelle käyttäjälle? Noh, ei siinä vissiin kuitenkaan ole mitään mopon kytkintä kuitenkaan...
Variaattorihan olisi muuten parempi mutta kun yritetään maksimoida reissaamisen taloudellisuus, tuo variaattorihan kuulemma syö 40% moottorin tehosta ja taloudellisuudesta.
Vielä kun saisi myytyä noin uuden efi pollen pois niin...
aion vaihtaa 15h ajetun Polaris 700 efi:n kahteen pienempään mönkijään. Pääsyynä tähän se että poika on kasvanut ulos Sportman 90:sestä ja isompaa tekee hänellä mieli... Itse en rauhallisena miehenä välitä mönkijän moottorin koosta, joten itsellenikin riittäisi pienempi.
Ajattelin Hondan jotain perus 300:sta 4x4 mallia, taitaa olla nykyisin 350:siä. Olisi siistiä jos pojan kanssa olisi samanlaiset härvelit käytössä. Hondalla on muutenkin aika hyvä maine pieniruokaisena ja luotettavana pelinä. Ainoa miinus on tietenkin tönkkö-perä.
Mutta itse kysymykseen. Kumpi parempi, nappivaihteet vaiko jalkavaihteet? Luulisi että jalkavaihteet kestävämpiä vai? Mitä muuta tulisi huomioida hankinnassa? Onko jalkavaihteet/pakki hankala käyttää variaattoriin tottuneelle nuorelle käyttäjälle? Noh, ei siinä vissiin kuitenkaan ole mitään mopon kytkintä kuitenkaan...
Variaattorihan olisi muuten parempi mutta kun yritetään maksimoida reissaamisen taloudellisuus, tuo variaattorihan kuulemma syö 40% moottorin tehosta ja taloudellisuudesta.
Vielä kun saisi myytyä noin uuden efi pollen pois niin...
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
saako noita jalkavaihteellisia edes enää,ettei ois vaan siirtynyt nappivaihteisiin.
minulla nappivaihteet ja toimii täydellisesti,ei mitään murheita.ainoa jos akku jostain syystä pääsee tyhjentymään niin ei toimi,mutta sitä varten löytyy työkaluista tilapäinen jalkavipu että saa vapaalle je vaihdettua.
minulla nappivaihteet ja toimii täydellisesti,ei mitään murheita.ainoa jos akku jostain syystä pääsee tyhjentymään niin ei toimi,mutta sitä varten löytyy työkaluista tilapäinen jalkavipu että saa vapaalle je vaihdettua.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Re: Kestävä, yksinkertainen, vähäruokainen mönkijä x2
Viimevuotisessa 400-kuutioisten vertailussa (MK 4/2004 ja joku Koneviesti) 100 km kulutukset meni osapuilleen näin: pykälävaihteinen Suzuki 11,6l, parin jatkuvavetoisen variaattoripelin (Catti ja Yammu) ka. 12,6l, 'löysäremmiset' variaattorit 14l tai enemmän. Automaattivaihteinen Honda oli samoilla hehtaareilla, ja maahantuoja kuulemma yritti selittää, että joutui huoltokoululaisten harjoituskohde vahingossa testiin.veli-pekka kirjoitti:Variaattorihan olisi muuten parempi mutta kun yritetään maksimoida reissaamisen taloudellisuus, tuo variaattorihan kuulemma syö 40% moottorin tehosta ja taloudellisuudesta.
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 26 Elo 2004 17:24
- Paikkakunta: Oulainen Mönkijä: Honda Foreman 450 -04
No joopa joo,en kyllä omalla hondalla pääse millään 12L satasella..onneksi.Itse omistan 450 Honda foremanin es -04 mallin eli sähkövaihteet. Nuo sähkövaihteet on kerrassaan unelmat ku vertaan jalkavaihteisiin jotka oli mulla entisessä yamahassa. Oli aluksi hiukan opettelemista,mutta ku hetken ajeli niin rupes ihan naurattaan kuin helppoa ajaminen voi olla
Eikä ole vaivana luistavat variaatorit 


- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Mutta onhan sulla vaivana vielä alitehoinen mönkijäJulle-77 kirjoitti:No joopa joo,en kyllä omalla hondalla pääse millään 12L satasella..onneksi.Itse omistan 450 Honda foremanin es -04 mallin eli sähkövaihteet. Nuo sähkövaihteet on kerrassaan unelmat ku vertaan jalkavaihteisiin jotka oli mulla entisessä yamahassa. Oli aluksi hiukan opettelemista,mutta ku hetken ajeli niin rupes ihan naurattaan kuin helppoa ajaminen voi ollaEikä ole vaivana luistavat variaatorit

Taas menee OFF-TOPICix. Aina joku heittää jotain jossain muodossa... Mä lupaan yrittää parantaa tapani!

- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
-
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 11:56
- Paikkakunta: oulu mönkijä:polaris sportsman 570 nordic pro
Noista testien kulutus mittauksista on polariksen esitteessä lainaus joko mk-tai koneviesti lehdestä:
polaris sportman 400=5 l/100km
outlander 400=7 l/100km
suzuki 400F=10 l/100km
arctic cat 400=9 l/100km
honda 400=6 l/100km
yamaha 450=8 l/100km
Onko kukaan päässyt käytännössä noihin lukuihin?->Itse mitä vähäisiä ajoja on ehtinyt kertyä niin kuluttaa enenmän.Onkohan suuri ero kulutuksessa ajaako 4 veto päällä vastaan takaveto?
polaris sportman 400=5 l/100km
outlander 400=7 l/100km
suzuki 400F=10 l/100km
arctic cat 400=9 l/100km
honda 400=6 l/100km
yamaha 450=8 l/100km
Onko kukaan päässyt käytännössä noihin lukuihin?->Itse mitä vähäisiä ajoja on ehtinyt kertyä niin kuluttaa enenmän.Onkohan suuri ero kulutuksessa ajaako 4 veto päällä vastaan takaveto?
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 17:30
- Paikkakunta: Hamina Linhai 260 (tieliikenne)
Karkka kysyi > Onko kukaan päässyt käytännössä noihin lukuihin?
Noista merkeistä en tiedä, mutta Linhai 260 kulutus maantieajossa (rauhallista sisäänajoa) kulutus on melko jempti 6 litraa/100 km.
Maasto- / työkäytössä kulutuksesta ei ole vielä kokemusta.
Bensankulutuksesta on muutamia kirjoituksia myös kohdassa Linhai > Linhain bensankulutus
Noista merkeistä en tiedä, mutta Linhai 260 kulutus maantieajossa (rauhallista sisäänajoa) kulutus on melko jempti 6 litraa/100 km.
Maasto- / työkäytössä kulutuksesta ei ole vielä kokemusta.
Bensankulutuksesta on muutamia kirjoituksia myös kohdassa Linhai > Linhain bensankulutus
Hanski Haminasta