paha pakkanen

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
mikki
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 01 Maalis 2005 19:43
Mönkijä:: rene
Paikkakunta: hamina

paha pakkanen

Viesti Kirjoittaja mikki »

mistä johtuu kun 600 twinin vaihteen valitsin ei liiku jos seisoo pakkases käyttämättä jonkin aikaa.vähän aikaa kun käyttää ja runkkaa vaihekeppii voimal nii sit alkaa liikkuu.Toinen vika on ku laittaa katkasiast taka vedolle nii silti etupää yrittää mukaa?[/b]
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

se nyt vaan mun mielestä on niin yksinkertaista että paikat jähmettyy pakkasessa :D ,öljyt ja kaikki menee paksuksi ja jäykäksi.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
mikki
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 01 Maalis 2005 19:43
Mönkijä:: rene
Paikkakunta: hamina

pakkasest

Viesti Kirjoittaja mikki »

se etuveto yrittää päälle vaik ei ois pakkastakaa,mut kun ot tot takuuta viel vähä nii täytyy käyttää takuu korjaamol siel on huollotkii tehty et öljyt pitäis olla kunnos.joskus siit kyselin nii meinasvat et 2/4wd valitsimes vikaa
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Kyllä itsekin epäilisin sitä öljyn jähmeyttä pakkasella vaikka omassa 500 vaihteet pelaa aina niin kuin kesällä. Kerran kysyin polariksen huollosta että minkä takia etuveto rupeaa vetämään joskus kun takapyörät sutii vaikka pitäisi olla takavedolla niin ne meinasi että se on sen neliveto tekniikan ominaisuus eikä niinkään vika, onhan se hyvä että neliveto ainakin toimii :wink:
mikki
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 01 Maalis 2005 19:43
Mönkijä:: rene
Paikkakunta: hamina

vaihti efiin

Viesti Kirjoittaja mikki »

no tulihan selvyyttä niihin ongelmii.seuraava ja kalliimpi ongelma on se et on alkan himottaa efi 700 tai 800 kun touring kelkat menee jääl ohi et heilahtaa omast 6 satasest.no ei se teho oo pää asia mut perämoottoris huomasin et efi on aika herkku kaasarikoneen jälkeen,ei tarvi ryypytellä.ei se tehokaa tietyst haitaks oo.onko 800 efis kui iso ero 600 twinii.
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Saat alkaa virittämään mönkijää kun mönkijää jos aiot jäällä kelkoille pärjätä.
Kyllä ne sentään vielä mönkijän voittaa tai ainakin mönkijä kuskia alkaa pelottaa ekana.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

saa olla juu aika ärtsy mönkijä että pysyis niiden vauhdissa mukana.

menköön ohi..kelkkamiehet sylkee maahan kesällä kun näkevät kun ajetaan mönkijällä niiden ohi ja kelkat seisoo tallissa :lol:

lumikelkka on lumikelkka ja mönkijä on mönkijä
Viimeksi muokannut blue Honda Trx, 01 Maalis 2005 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Niin ja koitas kelkalla aurata pihaa :lol:
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Aina kun pysäköit,laita vaihde N tai P asentoon.Silloin vaiteiston osat pyösii moottorin mukana ja lämpenee/öljyt notkistuu.Hetken lämmityskäytön jälkeen vaiteisto toimii kuin kesällä.Takavedolla ajaessa,neliveto EI saa yrittää kytkeytyä.Seurauksena saattaa olla voimansiirron vautioituminen. :shock: Molle molle korjaamolle.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Toi että kelkat kulkee mönkijää kovempaa on ihan luonnollinen asia. Jos vaikkapa verrataan kelkkaa mönkijään niin kelkkahan on samanpainoinen, mutta kelkassa on 2t-kone ja enemmän tehoja! Yleensä on tehoputket ja tuplakaasarit... Mutta oottakaahan kun joku virittää mönkijään 600cc 2t- kelkan koneen. Jo alkaa kelkat jäällä jäämään... tai sitten ei, ei uskalla mennä niin kovaa että kelkat jää. Mutta loppuenlopuksi turha verrata kelkka ja mönkkistä. Eihän kukaan vertaa polkupyörämopoa ja 1000cc kyykkyä, eihän :wink:
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

anton kirjoitti:Toi että kelkat kulkee mönkijää kovempaa on ihan luonnollinen asia. Jos vaikkapa verrataan kelkkaa mönkijään niin kelkkahan on samanpainoinen, mutta kelkassa on 2t-kone ja enemmän tehoja! Yleensä on tehoputket ja tuplakaasarit... Mutta oottakaahan kun joku virittää mönkijään 600cc 2t- kelkan koneen. Jo alkaa kelkat jäällä jäämään... tai sitten ei, ei uskalla mennä niin kovaa että kelkat jää. Mutta loppuenlopuksi turha verrata kelkka ja mönkkistä. Eihän kukaan vertaa polkupyörämopoa ja 1000cc kyykkyä, eihän :wink:
Kelkka on kelkka vaikka voissa paistais ;)

Onhan noita kelkkojakin nelitahtisia ollut jo hetken markkinoilla.. ja kulkevat vielä kaiken lisäksi niin satanasti!

Kaverilla on Yamahan RX1 joka kulkee POLIISIn tutkan mukaan 150km/h (mittari näyttää 180-190km/h)..

Tuommosen koneen kun heittäis mönkkäriin niin kyllä lähtis ;)
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
hesus carlos
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 17 Marras 2004 14:28
Paikkakunta: oulu mönkijä polle 600 twin -03

Viesti Kirjoittaja hesus carlos »

amis kirjoitti:Niin ja koitas kelkalla aurata pihaa :lol:
oon muuten nähny semmoisenki ihmeen että on ollu pikkunen, ite tehty "alueaura" lynxin 5900:sen keulalla ja kuulemma ihan hyvin aurasi (meinattiin ukon kanssa ostaa se mutta hintaa oli liikaa, aikaa ennen mönkijää)

ja tuo että etuperä ottaa takaveollakin kiinni niin se johtuu aika varmasti öljyistä. itellä samaa ong..ominaisuutta. saattaa olla että kannattaa pitää neliveto asennossa kytkintä, se nimittäin ku takaveolla pyörittää isolla kaasulla ja keula ottaa täyestä vauhista kiinni ni siinä voi vaan arvailla seuraukset...
ride across mud, snow and sand
BOMBARDIER 400
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Tammi 2005 16:54

Viesti Kirjoittaja BOMBARDIER 400 »

Kaverilla on 600 twin siinä oli sama ongelma vaihteitten kanssa.öljyt vaihdettiin moneen moneen kertaan kunnes vei sen huoltoon (pirttilään)niin siellä oli vettä jossain vaihdevivustossa en paikkaa tiedä missä mutta se teki sen ettei pykät meinannu mennä päälle.tuotti pienelläkin pakkasella ongelmia.ongelmat loppu huollon jälkeen.kannattaa kysyä sieltä pirttilästä neuvoa.
Polle kuski

Viesti Kirjoittaja Polle kuski »

Itellä oli nyt alakutalavesta sama onkelma eli vaihevipu ei liikkunu mihkään ku oli vähänki pakkasta.
Vähäaikaa asijoo pähkäilin ja rupesin purkaan vaihevivun sen laatikon, se laatikko siinä tankin vieressä(ainaki -96v. mallissa). Ja siellähän oli sentti vettä pohjalla, ei tarvinu ennää miettiä miks ei vaihekeppi liikkunu! :D Nekun tyhjensin ja suhhautin vähä öljysprayta ni johan toimii vaik ois päälle 20 pakkasta.
Sitä jos ruppee purkamaan niin siellä on sitte aika väkevät jouset että niitä kannattaa vähä varua. Ja sehän on se yks hajotuskuvasivusto täällä jossaki ni niitä ku tutkii nii selittyy aika moni asia. :wink:
Ne vaihevipujen kiinnitykset kannattee aina välillä tarkistaa, ruukaavat vähä löystyä.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

mistähän vaihdevivusta puhutte?...Kuvahehe
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Vastaa Viestiin