Polaris 600, jää veto päälle
Polaris 600, jää veto päälle
Mun 600:nen ei tahdo "kytkeä vapaalle"
Välillä toimii aivan kuin pitääkin, eli pysähtyy, mutta välillä jää veto päälle = vaihteita ei saa vaihdettua eikä tietenkin kapistus pysähdy kuin kunnolla jarrutamalla vai sammuttamalla moottoria.
Ja, joo tyhjäkäynti on kohdallaan ja ehkä turhankin matalalla.
Ja, säätäminen on kokeiltu myös sieltä missä ohjekirjassa lukee eli kaasuvivun säätimestä. Jos sen ruuvaa liian kiinni niin moottori sammuu, jos taas ruuvaa auki niin kierrokset nousee, mutta ei vaikuta mitenkään tähän ongelmaan.
Onko vaihdelaatikossa jokin vapaakytkin (niin että remmin pitää pyöriä koko ajan) vai tuleeko remmin pysähtyä silloin kun mönkijä ei liiku?
Välillä toimii aivan kuin pitääkin, eli pysähtyy, mutta välillä jää veto päälle = vaihteita ei saa vaihdettua eikä tietenkin kapistus pysähdy kuin kunnolla jarrutamalla vai sammuttamalla moottoria.
Ja, joo tyhjäkäynti on kohdallaan ja ehkä turhankin matalalla.
Ja, säätäminen on kokeiltu myös sieltä missä ohjekirjassa lukee eli kaasuvivun säätimestä. Jos sen ruuvaa liian kiinni niin moottori sammuu, jos taas ruuvaa auki niin kierrokset nousee, mutta ei vaikuta mitenkään tähän ongelmaan.
Onko vaihdelaatikossa jokin vapaakytkin (niin että remmin pitää pyöriä koko ajan) vai tuleeko remmin pysähtyä silloin kun mönkijä ei liiku?
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä
Commanche 110 lastenmönkijä
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Sulla saattaa olla seuraavissa asioissa hämminkiä:
1. Kytkimen ( moottorissa kiinni oleva variaatton osa) jousi on poikki ja päästää kytkimen ottamaan kiinni koko ajan.
2. Taaemman variaattorin lautaset ovat liian lähellä toisiaan ja kiristää hihnan liian kireäksi. Jos näin, niin hihna kipuaa lautasien yläpuolelle
3. Moottori liikkunut suhtessa vaihdelatikkoon ja hihna on liian kireällä.
Noista nyt alkuun. Variaattoriin pääset käsiksi, purkamalla astin laudan pois ja sitten kymmenkunta ruuvia auki varikotelosta. Sen jälkeen näet kaikki komponentit ja voit aloittaa hämmästelyn.
1. Kytkimen ( moottorissa kiinni oleva variaatton osa) jousi on poikki ja päästää kytkimen ottamaan kiinni koko ajan.
2. Taaemman variaattorin lautaset ovat liian lähellä toisiaan ja kiristää hihnan liian kireäksi. Jos näin, niin hihna kipuaa lautasien yläpuolelle
3. Moottori liikkunut suhtessa vaihdelatikkoon ja hihna on liian kireällä.
Noista nyt alkuun. Variaattoriin pääset käsiksi, purkamalla astin laudan pois ja sitten kymmenkunta ruuvia auki varikotelosta. Sen jälkeen näet kaikki komponentit ja voit aloittaa hämmästelyn.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-Vaihdelaatikossa ei siis ole erillistä vapaakytkintä, vaan hihnan pitää luistaa variattorilla silloin kun moottori on käynnissä muutta vehje ei liiku?
-Moottoria ja vaihdelaatikon etäisyys toisistaanhan ei saa säädettyä. Nehän on kiinteästi pultattu toisiinsa kiinni, eikös?
-Moottoria ja vaihdelaatikon etäisyys toisistaanhan ei saa säädettyä. Nehän on kiinteästi pultattu toisiinsa kiinni, eikös?
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä
Commanche 110 lastenmönkijä
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Juu, erillistä kytkintä ei ole, vaan hihna luistaa kun veto ei ole päällä.
Kone ja vaihdelaatikko ovat erillisiä, joten ne on säädettäviä toisiinsa nähden. Sitä etäisyyttä ja linjausta varten on ihan erillinen työkalukin. Ainakin huoltomanuaalissa sellainen mainitaan, mutta sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään.
Kone ja vaihdelaatikko ovat erillisiä, joten ne on säädettäviä toisiinsa nähden. Sitä etäisyyttä ja linjausta varten on ihan erillinen työkalukin. Ainakin huoltomanuaalissa sellainen mainitaan, mutta sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Toisiovariaattori (?)
Varaattori on nyt avattu ja oletan että vika on toisiovariattorissa (?) siis siinä takimmaisessa. Hihnä kiipeää liika ylös/ulos ja jää liian kireälle.
Kuvia on kuvablogissa.
Miten sen sitten saa säädettyä?
Iroaako se ihan irottamalla pultin keskeltä ja poistamalla lukitusrenkaan vai tarvitaanko siihen samantyyppinen ulosvetäjä kuin itse variaattoriin?
http://kuvablogi.com/blog/5757/
Kuvia on kuvablogissa.
Miten sen sitten saa säädettyä?
Iroaako se ihan irottamalla pultin keskeltä ja poistamalla lukitusrenkaan vai tarvitaanko siihen samantyyppinen ulosvetäjä kuin itse variaattoriin?
http://kuvablogi.com/blog/5757/
Polaris 600 Sportsman 2003 (voisi olla myytävänä)
Commanche 110 lastenmönkijä
Commanche 110 lastenmönkijä
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Pollessa on useampia eri variaattoreita. Itselläni ei variaattoria varsinaisesti voi säätää, vaan lautasten väliin laitettiin prikkoja, joilla säädettiin. Itse muistaisin, että joissakin Pollen malleissa on säätö, joten se kannattaa avata. Takavariaattori lähtee siitä kuningaspultista irti. ainakaan omassani en tarvinnut ulosvetäjää. Huomioi prikkojen määrät eri kohdissa, sillä niillä on merkitystä linjaukseen.
HUOMIO.
kun otat takavariaattorin irti, niin merkkaa tussilla kaikki osat, että tulee samaan asentoon. Variaattori on tasapainotettu ja se menee metsään, jos osia kiertää toisiinsa nähden.
HUOMIO.
kun otat takavariaattorin irti, niin merkkaa tussilla kaikki osat, että tulee samaan asentoon. Variaattori on tasapainotettu ja se menee metsään, jos osia kiertää toisiinsa nähden.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
pollessa tuo remmi tahtoo kiivetä takavarilla hiukan yli lautasen ja noita kuvia katellessa näyttäis että tuon verran on kyllä noussut aukasemissani vehkeissä pysähdyksissä eikä näissä peleissä ole ollut kuvailemiasi ongelmia !
pienestähän tuo toki voi olla kiinni mutta lähtisin silti ensimmäisenä tarkistamaan tuota linjausta enempi purkamatta ja eritoteen moottorin etummainen kumityyny vaikuttaa pirusti linjaan josko vaikka siirtynyt sivulle tai hajonnut
pienestähän tuo toki voi olla kiinni mutta lähtisin silti ensimmäisenä tarkistamaan tuota linjausta enempi purkamatta ja eritoteen moottorin etummainen kumityyny vaikuttaa pirusti linjaan josko vaikka siirtynyt sivulle tai hajonnut

http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Siinä ei ole säätöä tossa variaattorissa, mutta webbertiltä saat sellasen prikan sinne lautasten väliin, ja linjarautakin löytynee tuosta prikasta siellä ei ole mitään haittaa vaikka linjaus olisikin kunnossa.
Variaattori ei tosiaan ole hankala purkaa, lukkosokka vaan takaa auki ja lautaset on erillään ja niitä ei oikeastaan väärin saa kasaan kun booreissa on vaan yks kohta missä paketin saa kasaan
Variaattori ei tosiaan ole hankala purkaa, lukkosokka vaan takaa auki ja lautaset on erillään ja niitä ei oikeastaan väärin saa kasaan kun booreissa on vaan yks kohta missä paketin saa kasaan