vielä virityksestä

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
ntjt
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Loka 2006 15:24
Paikkakunta: Kuortane, kunnan ainoa kymco ;) ja eka mopomönkkäri.

vielä virityksestä

Viesti Kirjoittaja ntjt »

olisko kuvallisia ohjeita ton variaattorin holkin poistamiseen mxu viiskymppisestä? ja samaa etsiskelen ilmanputsarin holkin irrottamiselle.

jos hyvin käy niin joku teistä vois antaa yks koht ohjeet... vai voisko?

tiiän että tästä on paljon aiheita, mutta ykskään ei ole antanut vastausta.
olen käyttänyt hakua ja kokeillut jopa googlea mutta en löydö =(
ei tuu meitä suurempaa...
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Onko siellä varmasti rajoitettu holkki?Ei välttämättä ole kun noissa 50cc malleissa on muutenkin niin vähän tehoja.Samalla periaatteella ne kaikki variaattorit aukeaa.
melda
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 05 Marras 2005 19:31

Viesti Kirjoittaja melda »

Ilmanputsarin holkista tais olla jollain nettisivulla räjäytyskuva mönkijästä siinä se oli.. ehkä..

Variaattorissa ei ole rajoitettua holkkia jonka poistolla saisi lisää nopeutta, kymcon skoottereissa on. Ei tässä :(
Kiihdyttäjä-Kauno
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Elo 2006 22:32

MXU 50

Viesti Kirjoittaja Kiihdyttäjä-Kauno »

Viisikymppisen variaattorissa ei ole holkkia.
Putsarissa on, ota putsarin kannen 5 ruuvia irti. Kuminen holkki on siinä, missä putsarin kannessa oleva letku liittyy kanteen - sisäpuolella. Lähtee irti ehjänä etusormella ja on helposti laitettavissa takaisin.

Välityksiä voi muuttaa vaihtamalla isompi eturatas (vakio 14, saatavilla 15, 16 ja 17).

Uusilla ketjuilla tosin 15 on isoin, jonka säätövaran puitteissa saa paikoilleen.

Variaattorin voi vaihtaa Malossin multivariin, mutta jos kone on muuten sylinterin ja putken osalta vakio, kannattaa vaihtaa pelkkä etulimppu. Erittäin helppo homma. Variaattorin kopan 10 ruuvia vain auki ja vähän koputtelee pelkääjän puolelta. Kopassa on ohjainholkit, jotka ahdistavat hiukan irrottaessa. Käynnistyspoljinta ei tarvitse irrottaa.

Etuvarin keskellä kampiakselin päässä on 17mm mutteri, jonka avaamalla variaattori "jää käteen". Sieltä ei lennä mitään ja rakenne on erittäin yksinkertainen.


Kolmas vaihtoehto on purkaa koko kone ja vaihtaa ensiövedon hammaspyörät, Malossin virityssellaisiin - mutta se on jo vähän isompi homma.

Sitten on vielä saatavissa Saksasta erilaisia takavarin kiekkoja, vääntöä tai huippunopeutta lisääviä.
Avatar
ntjt
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Loka 2006 15:24
Paikkakunta: Kuortane, kunnan ainoa kymco ;) ja eka mopomönkkäri.

Viesti Kirjoittaja ntjt »

löysin ne ruuvit ja kotelon
Viimeksi muokannut ntjt, 30 Maalis 2007 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei tuu meitä suurempaa...
Avatar
ntjt
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Loka 2006 15:24
Paikkakunta: Kuortane, kunnan ainoa kymco ;) ja eka mopomönkkäri.

Viesti Kirjoittaja ntjt »

onko se holkki sellanen jossa on "kierteet" ja neliö juttu toises pääs,
sitte siinä on sellanen uloke jossa on pieni reikä ja se oli kiinni pienes tikus siel putsarin kotelon sisällä.

tarvis pikasen vastauksen ihan sama keneltä. kiitos.
ei tuu meitä suurempaa...
Avatar
Daimler
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 12 Huhti 2006 19:56
Paikkakunta: Raisio Mönkijä: Kymco MXU 50 "Reverse"

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Juu se on just se kumipalanen, itekki vihdoin ymmärsin et se on se kuri :D
"Napalm is natures toothpaste"
Avatar
Daimler
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 12 Huhti 2006 19:56
Paikkakunta: Raisio Mönkijä: Kymco MXU 50 "Reverse"

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Niin mistä sellasen Multivarin isomman etulimpun saikaan?
"Napalm is natures toothpaste"
unlucky
6WD
Viestit: 274
Liittynyt: 05 Kesä 2007 22:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja unlucky »

Daimler kirjoitti:Niin mistä sellasen Multivarin isomman etulimpun saikaan?
moposportista. käy kato mxu 50 foorumi sivu 10-> niin löydät sen osa numeron...
Vastaa Viestiin