vielä virityksestä
- ntjt
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 26 Loka 2006 15:24
- Paikkakunta: Kuortane, kunnan ainoa kymco ;) ja eka mopomönkkäri.
vielä virityksestä
olisko kuvallisia ohjeita ton variaattorin holkin poistamiseen mxu viiskymppisestä? ja samaa etsiskelen ilmanputsarin holkin irrottamiselle.
jos hyvin käy niin joku teistä vois antaa yks koht ohjeet... vai voisko?
tiiän että tästä on paljon aiheita, mutta ykskään ei ole antanut vastausta.
olen käyttänyt hakua ja kokeillut jopa googlea mutta en löydö =(
jos hyvin käy niin joku teistä vois antaa yks koht ohjeet... vai voisko?
tiiän että tästä on paljon aiheita, mutta ykskään ei ole antanut vastausta.
olen käyttänyt hakua ja kokeillut jopa googlea mutta en löydö =(
ei tuu meitä suurempaa...
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 12 Elo 2006 22:32
MXU 50
Viisikymppisen variaattorissa ei ole holkkia.
Putsarissa on, ota putsarin kannen 5 ruuvia irti. Kuminen holkki on siinä, missä putsarin kannessa oleva letku liittyy kanteen - sisäpuolella. Lähtee irti ehjänä etusormella ja on helposti laitettavissa takaisin.
Välityksiä voi muuttaa vaihtamalla isompi eturatas (vakio 14, saatavilla 15, 16 ja 17).
Uusilla ketjuilla tosin 15 on isoin, jonka säätövaran puitteissa saa paikoilleen.
Variaattorin voi vaihtaa Malossin multivariin, mutta jos kone on muuten sylinterin ja putken osalta vakio, kannattaa vaihtaa pelkkä etulimppu. Erittäin helppo homma. Variaattorin kopan 10 ruuvia vain auki ja vähän koputtelee pelkääjän puolelta. Kopassa on ohjainholkit, jotka ahdistavat hiukan irrottaessa. Käynnistyspoljinta ei tarvitse irrottaa.
Etuvarin keskellä kampiakselin päässä on 17mm mutteri, jonka avaamalla variaattori "jää käteen". Sieltä ei lennä mitään ja rakenne on erittäin yksinkertainen.
Kolmas vaihtoehto on purkaa koko kone ja vaihtaa ensiövedon hammaspyörät, Malossin virityssellaisiin - mutta se on jo vähän isompi homma.
Sitten on vielä saatavissa Saksasta erilaisia takavarin kiekkoja, vääntöä tai huippunopeutta lisääviä.
Putsarissa on, ota putsarin kannen 5 ruuvia irti. Kuminen holkki on siinä, missä putsarin kannessa oleva letku liittyy kanteen - sisäpuolella. Lähtee irti ehjänä etusormella ja on helposti laitettavissa takaisin.
Välityksiä voi muuttaa vaihtamalla isompi eturatas (vakio 14, saatavilla 15, 16 ja 17).
Uusilla ketjuilla tosin 15 on isoin, jonka säätövaran puitteissa saa paikoilleen.
Variaattorin voi vaihtaa Malossin multivariin, mutta jos kone on muuten sylinterin ja putken osalta vakio, kannattaa vaihtaa pelkkä etulimppu. Erittäin helppo homma. Variaattorin kopan 10 ruuvia vain auki ja vähän koputtelee pelkääjän puolelta. Kopassa on ohjainholkit, jotka ahdistavat hiukan irrottaessa. Käynnistyspoljinta ei tarvitse irrottaa.
Etuvarin keskellä kampiakselin päässä on 17mm mutteri, jonka avaamalla variaattori "jää käteen". Sieltä ei lennä mitään ja rakenne on erittäin yksinkertainen.
Kolmas vaihtoehto on purkaa koko kone ja vaihtaa ensiövedon hammaspyörät, Malossin virityssellaisiin - mutta se on jo vähän isompi homma.
Sitten on vielä saatavissa Saksasta erilaisia takavarin kiekkoja, vääntöä tai huippunopeutta lisääviä.