CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
force
4WD

Viesti Kirjoittaja force »

Joo, variaattoripelihän se NFM on. En huomannutkaan mainita. Rajoittaa tosiaan tuota leikkimistä siltä osin.
Sumppi_
4WD
Mönkijä:: Dinli 560

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

Derbin pituus on 1640mm,sassin 1635mm ja cpi 1800mm muut mitat cpissä hiukan isommat kuin nuissa kahdessa mutta ton pituuden huomaa aika hyvin jos on isonkokoinen kuski tai ajelee kahdestaan...
Grazzius
2WD

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

jepjep... luulen et silti passaa mulle ja emännälle esim. tuo derbi kun emme ole mitään suuria ihmisiä (mä n.178cm/63kg & emäntä n.163/47k) luulen että mahdutaan istumaan ja jaksaa vielä kulkeakkin :D mut tosiaan jos jolakin tietoa mistä vois löytää joitakin videoita kyseisitä laitteista niin olisi kiva kyl.
Lamosoy
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lamosoy »

Grazzius kirjoitti:jepjep... luulen et silti passaa mulle ja emännälle esim. tuo derbi kun emme ole mitään suuria ihmisiä (mä n.178cm/63kg & emäntä n.163/47k) luulen että mahdutaan istumaan ja jaksaa vielä kulkeakkin :D mut tosiaan jos jolakin tietoa mistä vois löytää joitakin videoita kyseisitä laitteista niin olisi kiva kyl.

Tuo nyt ei ole haluamastasi laitteesta ja on aika heikko kuvanlaatu mutta video kumminkin.
http://fast-toys.de/512k_stream.mov
Grazzius
2WD

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

Lamosoy kirjoitti:
Grazzius kirjoitti:jepjep... luulen et silti passaa mulle ja emännälle esim. tuo derbi kun emme ole mitään suuria ihmisiä (mä n.178cm/63kg & emäntä n.163/47k) luulen että mahdutaan istumaan ja jaksaa vielä kulkeakkin :D mut tosiaan jos jolakin tietoa mistä vois löytää joitakin videoita kyseisitä laitteista niin olisi kiva kyl.

Tuo nyt ei ole haluamastasi laitteesta ja on aika heikko kuvanlaatu mutta video kumminkin.
http://fast-toys.de/512k_stream.mov

kiitos tuosta kovin vähän on videoita mönkijöistä näin kotimaasta :( teidän kellä mönkijä on pitäs enempi kuvata kurvailuja ;D mun pitää viel hetki oottaa rahotuspaperit on kyllä jo pankilla mutta päätöksestä ei ole tietoa :(
sniveri
4WD
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Tulihan tällanen CPI sitten hankittua. Kerkesin ajamaan n. 600 metriä jonka jälkeen jarrupolkimen yhteydessä olevan nestesäiliön korkki oli hävinnyt(lapset ei kai jaksaneet kiertää korkkia kiinni) ja kun seuraavaksi koitin sitten peruuttaa laitteella, jäi pakki päälle lopullisesti.

Se hirveä tarakanraato joka oli jostain syystä siihen ruuvattu, jota en ollut halunnut oli sekin vain näennäisesti kiinni kun ruuvit oli vain kierteen huulille laitettu. Pitää kai tarkistella ruuveja kun saan laitteen pois huollosta.

Positiivista laitteessa on sen suuri koko, muuhun en osaa ottaa kantaa vielä tässä vaiheessa kun jäi tuo ajaminen niin vähille :D Täytyy vain toivoa että oli sitä uutuuden karheutta tuo pakin juuttumisvika.
DeRBidxr
3WD

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

eihän noikaan sen laitteen vikoja ole,vaan sen kuka sen on kasannu:Dne kuitenki tulee liikkeisiin pahvilaatikoissa

mä ainakin voin suositella :D ja kyllä se menee ihan mukavasti vaikka emäntä onki kyydissä,derbi siis
sniveri
4WD

Ei ollu ihmeellinen vika, suunnanvaihdon vaijerit oli vaan turhan löysällä ja oli tippuneet pois paikaltaan. Nyt viikon ajellu ilman mitään suurempia ongelmia, tosin tänään nopeusmittari alkoi sekoilemaan yli 70km/h nopeuksissa näyttäen randomina erilaisia lukuja väliltä 50-150. Missähän ton nopeusmittarin anturi on jos vaikka siinä ois jotain hämärää?

Aurauskulmiakin kaiketi vois jossain käydä säädättämässä kun tuntuu että ei ihan ole tuo ohjaus sellainen kuin pitäisi. Minkälaisissa säädöissä muilla on yleensä noi kulmat ollu?

Kaikenkaikkiaan kuitenkin hintaansa nähden ihan asiallinen peli vielä kun saa nuo pikkujutut pois päiväjärjestyksestä.
sniveri
4WD

Taitaa olla vika jännitteentasaajassa kun se nopeusmittari sekoilee ihan mitä sattuu ja kun kierroksia on koneessa reilusti niin vilkutkin vilkkuu turhan tiheään.

Suunnanvaihtokin alkoi vaihteeksi reistaamaan niin että ei pystynyt ajamaan eteenpäin ollenkaan ennenkuin kiristeli taas vaijereita. Tuli mukavana yllätyksenä kesken ajon kaupungissa kun yhtäkkiä häviää veto.. Kuinkakohan monta metriä nuo vaijerit vielä venyy ennenkuin ne on tarpeeks kireellä :D
Mönkkääjä
Noppeli

CPI:tä ja hälytin

Viesti Kirjoittaja Mönkkääjä »

Ostin itelleni tossa viikko sitte juuri tuon CPI XS 250 SPORTin.
On huomattavasti isomman kokoinen kun esin Derbi, eli on mukavamman tuntunen istua päällä. Tostaiseksi ei murheita vaikkakin vasta 150km takana. Jännä juttu, kun SMC:ssä eka huotoväli on 100km jälkeen ni tossa on taas 500km jälkeen vaikka sama moottori.
Toi lamokselta satava hälytin toimii mulla ihan moitteetta eikä maksa ku vähän päälle satasen. Heiluttelusta ei ala hälyttämään mutta tärähdyksestä kyllä. Siinä on myös herkkyyden säädin jota meinaan kyllä vähän säätää ettei niin helpolla ala vinkumaan. Tossa muutama päivä sitte lähti parkkipaikalta yks iso customi suorilla putkilla ja se resonoi jo siinä määrin että alkoi hälyttämään.
Mönkkääjä
Noppeli

--
Viimeksi muokannut Mönkkääjä, 04 Huhti 2007 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sniveri
4WD

Itellä mittarissa 1300km, tullu muutamas viikossa nyt kun tuo suunnanvaihtaja vihdoin alkaa asettumaan, ei edelleenkään täydellisesti toimi mutta joten kuten sen kanssa pystyy elämään. Vilkut ja mittari temppuilee edelleen, saa nähdä keksivätkö huollossa missä on vikaa.

Itelläni kans Lamoksen häly, tosin jätin kytkemättä sen kaukokäynnistyksen kun sitte olis mun mielestä tarvinu puukottaa pikkasen liikaa noita sähköjä(varsinkin kun niissä tuntuu olevan muutenkin ihan tarpeeks vikaa). Muuten toi häly kyllä tosiaan toimii erittäin hyvin.

Välityksiä pitäs kai jostaa kysästä tähän vehkeeseen, joskohan Lamokselta kaverit ois jo tähänki sopivat palikat löytäny..
Jonska
6WD
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Positiivista laitteessa on sen suuri koko, muuhun en osaa ottaa kantaa vielä tässä vaiheessa kun jäi tuo ajaminen niin vähille :D Täytyy vain toivoa että oli sitä uutuuden karheutta tuo pakin juuttumisvika.[/quote]

Valitettavasti ei näin ole!

Mulla on jo toinen CPI joissa molemmissa ollut tuo pakkivaijerin sekoilu.

Lisäksi takaiskari kesti 800 km, runko 1200 km.

Nuo ruuvit on myyjäliikkeen jäljiltä löysällä ja todennäköisesti myös se jarrunestesäiliön korkkikin. Koneethan tulee rakennussarjoina myyjille, jotka sitten kasaa ne jos osaavat.
sniveri
4WD

Sain mönkijän eilen huollosta. Vilkuista yksi oli menny rikki niin että johdot oli menneet poikki ja tämän seurauksena oli välillä oikosulkuja vilkuissa ja aiheutti kummalliset ilmiöt.

Suunnanvaihto tuntuu nyt pelaavan ihan ok.

Toinen pakoputki oli mennyt poikki ja vaihdepolkimesta kierteet. Näköjään ihan sama vaikka ajais ilman pakoputkia kun en äänessä mitään eroa huomannut.

Mittariston vikaa ei ole vielä selvitetty. Nyt siis tällä hetkellä enää mittarissa jotain hämärää, mutta muuten kaikki pelaa niinkuin pitääkin. Kilometrejä tällä hetkellä takana n. 1500 ja tuntuu että nyt se ajaminen vasta alkaa.

Päijät-Hämeen alueella näköjään paras CPI:n huolto on tuolla Padasjoella, josta sain erittäin asiallista palvelua ja kohtuulliseen hintaan. Muista liikkeistä olen saanut hieman negatiivisen kuvan.
Mönkkääjä
Noppeli

Että kestääkö...

Minkälaisella "repimisellä" sait Jonska ton iskarin ja rungon rikki noin lyhyessä ajassa?
Et ole vissiin ihan asfaltilla hissukseen körötellyt vai???
Vastaa Viestiin