minin katosi 15 km huippunopeudesta???
ainaki dynojetin suuttimilla ja suzukin orkkis suuttimilla on juurikin tuota pituuseroa joka vaikuttaa sopan saantiin, jolloin niitä ei kokonumeron perusteella voi verrata keskenään. näin kertoi minun vehkeen säätänyt ammatipaja. tuli tosiaan ite kokeiltua muutamia kokoja, pääsääntöisesti ihan liian isoja..DeRBidxr kirjoitti:ja jos se suutin on pidempi ni voihan se vaikuttaa..
kokeiles laittaa se orkkis suutin.
huh hah hei ja masinoolia pullo!
nyt se kulkee 95 taas
ei tuosta mosasta saa vakiota enempää irti millään perinteisillä keinoilla huomaan. pakoputki+suutin+putsari muutoksen jälkeen pirunmoisen säätelyn ja päänvaivan jälkeen kulkee saman kuin vakio! tässä vaiheessa totean projektin olleen kannattamaton.
(MOT)
kiihtyy kyllä hienosti ja äänet on ihan komiat! bensaa palaa litra enemmän sadalla kilsalla.
vaan mitä sanoo raati? :onko laitteeni nyt ns. viritetty?






ei tuosta mosasta saa vakiota enempää irti millään perinteisillä keinoilla huomaan. pakoputki+suutin+putsari muutoksen jälkeen pirunmoisen säätelyn ja päänvaivan jälkeen kulkee saman kuin vakio! tässä vaiheessa totean projektin olleen kannattamaton.

kiihtyy kyllä hienosti ja äänet on ihan komiat! bensaa palaa litra enemmän sadalla kilsalla.
vaan mitä sanoo raati? :onko laitteeni nyt ns. viritetty?

aikaisemmin olet sen verran kapinoinut virittämistä vastaan, että yhden miehen raatini sanoo, että yrität vaan todistella virittämisen kannattamattomuutta! voihan se olla, että "aihio" on ollut huono, tai että säädöt on persiillään.
omani sääti bikedoctor tampereelta ja lopputulos oli hyvä suurinpiirtein samoilla vireillä = kokoputki ilman kattia, dynonsetti, putsari ja putsarikopan modaus.
vehje säädettiin ajamalla mittalaitteet paikoillaan useita kertoja +2 asteen lämpötilassa, ei siis persedynolla ja korvakuulolla!
http://www.bikedoctor.fi/viritys.htm
niin ja siitä kulutuksesta, työmatka-ajossa pysy ennallaan.
omani sääti bikedoctor tampereelta ja lopputulos oli hyvä suurinpiirtein samoilla vireillä = kokoputki ilman kattia, dynonsetti, putsari ja putsarikopan modaus.
vehje säädettiin ajamalla mittalaitteet paikoillaan useita kertoja +2 asteen lämpötilassa, ei siis persedynolla ja korvakuulolla!
http://www.bikedoctor.fi/viritys.htm
niin ja siitä kulutuksesta, työmatka-ajossa pysy ennallaan.
mitä mieltä raati on siitä pitäisikö "harrastaminen" rajata tuonne tieliikenteen ulkopuolelle?
toisaalta mikä on tuollaisen oikean yrityksen moraali joka tekee virityksiä tieliikennepeleihin? laskuttaa siitä että tekee kaverille laittoman ajopelin?
jos tähän survoisin oman mielipiteeni ihan vaan haukuttavaksi tai kommentoitavaksi: "harrastajan" tarvitsee tietää mikä on turhaa, mikä vaarallista ja mikä lain ja asetusten vastaista. kun tietää saa minun puolestani harrastaa kun varmistuu siitä ettei vahingoita muita ja ei aiheuta pahennusta ja negatiivista huomiota koko lajille esim. pelottelemalla mummoja kylillä. tehot ei näy nousevan harrastamisen seurauksena juurikaan joten sen mukanaan tuomat ongelmat ovat vähäisiä. katalysaattorin poistamisen tuomitsisin kyllä armotta myös omalla kohdallani.
se että yritys tekee tieliikennekoneista laittomia ajopelejä on kovin kyseenalaista. esim. vastuukysymykset onnettomuustapauksissa, moottorivauriot/takuukysymykset. vakuutuskysymykset. on ongelmallista jos ajoneuvo ei kuulu enää mhinkään ajoneuvoluokkaan ja se sattuu olemaan aiheuttavana osapuolena liikennevahingossa. tällaisia yrityksiä tullaan varmasti tulevaisuudessa valvomaan viranomaistoiminnoilla. osien myyminen ei lainsäädännön mukaan ole kiellettyä mutta kun mennään yrityksen toimesta niitä asentamaan astutaan rajan yli. siitä voi tulla seuraamuksia. suosittelen että tällä palstalla ei enää esitettäisi avoimesti tällaisten yritysten yhteystietoja, sillä niiden antaminen siinä mielessä että yritys täten liitetään laittomaan toimintaan voi vahingoitaa yritystä oli liittäminen aiheeton eli ei. seurauksena voi olla todistajan lausuntojen antamista eri oikeusasteissa ja muuta ajanhukkaa.
ja plaapatiplaa ja plaapatiplaa. asiaan. eli harrastamiseen: sehän se on homman perustarkoitus ja löpinät sikseen:
ootteko kokeilleet mitä tuo kone tykkää siitä jos laittaa imupuolelle vähän putkea kanavaksi
. kivikautisten oppien mukaan imukanavan pituuden optimoimisella saataisiin vääntöa...saisko sillä isommat takapyörät pyörimään täysillä kierroksilla
toisaalta mikä on tuollaisen oikean yrityksen moraali joka tekee virityksiä tieliikennepeleihin? laskuttaa siitä että tekee kaverille laittoman ajopelin?
jos tähän survoisin oman mielipiteeni ihan vaan haukuttavaksi tai kommentoitavaksi: "harrastajan" tarvitsee tietää mikä on turhaa, mikä vaarallista ja mikä lain ja asetusten vastaista. kun tietää saa minun puolestani harrastaa kun varmistuu siitä ettei vahingoita muita ja ei aiheuta pahennusta ja negatiivista huomiota koko lajille esim. pelottelemalla mummoja kylillä. tehot ei näy nousevan harrastamisen seurauksena juurikaan joten sen mukanaan tuomat ongelmat ovat vähäisiä. katalysaattorin poistamisen tuomitsisin kyllä armotta myös omalla kohdallani.
se että yritys tekee tieliikennekoneista laittomia ajopelejä on kovin kyseenalaista. esim. vastuukysymykset onnettomuustapauksissa, moottorivauriot/takuukysymykset. vakuutuskysymykset. on ongelmallista jos ajoneuvo ei kuulu enää mhinkään ajoneuvoluokkaan ja se sattuu olemaan aiheuttavana osapuolena liikennevahingossa. tällaisia yrityksiä tullaan varmasti tulevaisuudessa valvomaan viranomaistoiminnoilla. osien myyminen ei lainsäädännön mukaan ole kiellettyä mutta kun mennään yrityksen toimesta niitä asentamaan astutaan rajan yli. siitä voi tulla seuraamuksia. suosittelen että tällä palstalla ei enää esitettäisi avoimesti tällaisten yritysten yhteystietoja, sillä niiden antaminen siinä mielessä että yritys täten liitetään laittomaan toimintaan voi vahingoitaa yritystä oli liittäminen aiheeton eli ei. seurauksena voi olla todistajan lausuntojen antamista eri oikeusasteissa ja muuta ajanhukkaa.
ja plaapatiplaa ja plaapatiplaa. asiaan. eli harrastamiseen: sehän se on homman perustarkoitus ja löpinät sikseen:




ootteko kokeilleet mitä tuo kone tykkää siitä jos laittaa imupuolelle vähän putkea kanavaksi

vaikka yritys vehkeestä laittoman tekee vastuu on täysin käyttäjällä. ei bisneksessä monesti moraalista ole kyse! kuka halvattu nyt omaa pesään paskantaa ja sanoo, että en mie koske tuohon, ku sitä ei saa virittää!
meidän käyttis menee digituningiin ja pitää nyt omantunnon kanssa painia, että muutoskatsastanko sen.. ko. homma ei näy päästömittauksissa jne. ja onnettumuustilanteissa tuskin hommataan riittävää ohjelmistoa, että voidaan tutkia onko auto ollut laillinen tai viedään se tehomittaukseen.
kuinka moottoripyörät oletko perehtynyt? pyörien rekisteriotteessa on teholuku joka vaikuttaa joissain vakuutusyhtiössä vakuutusmaksujen suuruuteen. kuinka monella on enempi? nykyruiskuista saa helposti köyhänmiehenvireillä jossain tapauksissa tietyn rajapyykin ylittävät luvut!
minun pyörän penkityslapussa ainakin on kilowatteja jopa 6kpl enempi mitä rekisteriotteessa (tuskin vaikuttaa mihinkään).
kyllä näistä vatsahaavan saa, jos oikeen elämäntyöksi asian ottaa.
ja eiköhän poliisilla ole muutankin tekemistä, kun kytätä porukan ajoneuvoja, tai jonku yrityksen virityskohteita, jos itse ajaminen on normaalia eikä aiheuta kellekkään mitään vaaraa/haittaa!
meidän käyttis menee digituningiin ja pitää nyt omantunnon kanssa painia, että muutoskatsastanko sen.. ko. homma ei näy päästömittauksissa jne. ja onnettumuustilanteissa tuskin hommataan riittävää ohjelmistoa, että voidaan tutkia onko auto ollut laillinen tai viedään se tehomittaukseen.
kuinka moottoripyörät oletko perehtynyt? pyörien rekisteriotteessa on teholuku joka vaikuttaa joissain vakuutusyhtiössä vakuutusmaksujen suuruuteen. kuinka monella on enempi? nykyruiskuista saa helposti köyhänmiehenvireillä jossain tapauksissa tietyn rajapyykin ylittävät luvut!
minun pyörän penkityslapussa ainakin on kilowatteja jopa 6kpl enempi mitä rekisteriotteessa (tuskin vaikuttaa mihinkään).
kyllä näistä vatsahaavan saa, jos oikeen elämäntyöksi asian ottaa.
ja eiköhän poliisilla ole muutankin tekemistä, kun kytätä porukan ajoneuvoja, tai jonku yrityksen virityskohteita, jos itse ajaminen on normaalia eikä aiheuta kellekkään mitään vaaraa/haittaa!
toisaalta mikä on tuollaisen oikean yrityksen moraali joka tekee virityksiä tieliikennepeleihin? laskuttaa siitä että tekee kaverille laittoman ajopelin?
se että yritys tekee tieliikennekoneista laittomia ajopelejä on kovin kyseenalaista. esim. vastuukysymykset onnettomuustapauksissa, moottorivauriot/takuukysymykset. vakuutuskysymykset. on ongelmallista jos ajoneuvo ei kuulu enää mhinkään ajoneuvoluokkaan ja se sattuu olemaan aiheuttavana osapuolena liikennevahingossa. tällaisia yrityksiä tullaan varmasti tulevaisuudessa valvomaan viranomaistoiminnoilla
No joo, on se todella moraalitonta kun ammattilaiset virittelee vehkeitä.
Dee Äksärtti pikkaisen "sipaisee viilalla" niin ei siinä sitten mitään..ootteko kokeilleet mitä tuo kone tykkää siitä jos laittaa imupuolelle vähän putkea kanavaksi . kivikautisten oppien mukaan imukanavan pituuden optimoimisella saataisiin vääntöa...saisko sillä isommat takapyörät pyörimään täysillä kierroksilla
Laitonta kumminkin päin. Kun viritykset tekee harrastaja joka ei edes aina tiedä mitä on tekemässä, voi lopputuloksena olla helvatun paljon vaarallisempi vehje, kun se että muutokset tekee ammmattilainen.
Moraalitonta on puhua yleensäkään SMC:n virityksestä. Nysä kulkee vakiona 100km/h, mutta ajo-ominaisuudet tipahtaa kyydistä viimeistään kahdeksankympin jälkeen.
Muistutukseksi Äksärtille, tieliikenteessä kulkee myös ihmisiä.
Omasta puolestani, tehkää koneelle mitä haluatte, kunhan mönkijän muut ominaisuudet riittää, kun ja jos tulee metelin lisäksi tehojakin lisää.
tripuliteelle: auto tai moottoripyörä ei ole samassa kurjassa tilanteessa kuin tielikennemönkijä siinä että jos teho vähän nousee mönkijä ei kuulu enää mihinkään ajoneuvoluokkaan(yli 15 kW). auton ja mp:n virittely tuo vain sen ongelman että ajoneuvo ei vastaa rekisteritietoja. mönkijä lakkaa olemasta jos teho ylittää ajoneuvoluokalle sallitun. se ei ole enää mikään ajoneuvo. tällä jos tekee liikennevahingon, kinnostaako vakuutusyhtiötä korvata? tämän takia olen huolissani niistä jotka eivät tiedä mitä tekevät ja kauhistunut niistä jotka yrityksenä tällaista tieten tekevät. viiilailu ja harrastaminen jos tietää mitä siitä voi seurata olkoon...vastuu juridisestikin vain tekijällä. mutta kun jonkun viripajan tekemällä koneella äitinpoika tekee itsestään kasvin ja tappaa samalla naapurin tytön voi tuolla äidillä käydä mielessä että mikä on viripajan vastuu kun alkaa korvauslaskuja tulla maksetavaksi itselle sen surunkin keskellä. huolestutavaa minusta. jos poika on itse viilannut ei vastuuta jaeta sinne missä on varaa maksaa eli yritykselle. se on nykyään maan tapa että korvausvaatimuksia esitetään sellaisille joilla on rahaa maksaa oli ne moraalisesti syyllisiä tai ei. turha vaatia mitään sellaiselta joka ei maksa vaikka olisikin syyllinen.
tämä raja 15kW saattaa olla juurikin ajo-ominaisuuksien takia asetettu ehkä, tai sitten vain siksi että vakkutusmaksuluokka pysyisi alhaisena
huippunopeutta ei olisi tavoitteena lisätä tässä minun projektissa. se jos laite kiihtyy vähän nopeammin ei sen vaarallisuutta lisää. ja ettei se huuda täysiä kierrooksia kaupunkinopeuksilla ei sen ominaisuuksia huononna. vääntöä pitäisi saada pikkuisen lisää että se kulkisi saman kuin "vakiona" ettei autojen olisi pakko tehdä ohituksia maantiellä ja näin aiheuttaa vaaratilanteita. välitykset ovat muuten paremmat ja ajettavammat tie/maasto nyt.
katalysaattori takaisin sitten kun vekotin muuten alkaa pelittää. akrapovitzin katti maksaa satkun. ei ahista hengitystä. melu ei nouse(mitattu) eikä tehokaan kuin korkeintaan marginaalisesti. jos tämä projekti onnistuu siinä rikotaan henkisesti vähän tyyppihyväksyntää vastaan mutta kukaan tuskin siitä loukkaantuu. hyödyt ovat merkittävämpiä.
tosin voi olla että kun saadaan asetuksia ja ohjeita jotka tätä ajoneuvoluokkaa koskevat tämäkin muutos voi osoittautua "laittomammaksi" kuin sen tällä hetkellä olevien asetusten valossa itse koen. sitten mennän takasin sinne vakioon. mitään peruuttamattomia muutoksia ei tehdä.
tämä raja 15kW saattaa olla juurikin ajo-ominaisuuksien takia asetettu ehkä, tai sitten vain siksi että vakkutusmaksuluokka pysyisi alhaisena
huippunopeutta ei olisi tavoitteena lisätä tässä minun projektissa. se jos laite kiihtyy vähän nopeammin ei sen vaarallisuutta lisää. ja ettei se huuda täysiä kierrooksia kaupunkinopeuksilla ei sen ominaisuuksia huononna. vääntöä pitäisi saada pikkuisen lisää että se kulkisi saman kuin "vakiona" ettei autojen olisi pakko tehdä ohituksia maantiellä ja näin aiheuttaa vaaratilanteita. välitykset ovat muuten paremmat ja ajettavammat tie/maasto nyt.
katalysaattori takaisin sitten kun vekotin muuten alkaa pelittää. akrapovitzin katti maksaa satkun. ei ahista hengitystä. melu ei nouse(mitattu) eikä tehokaan kuin korkeintaan marginaalisesti. jos tämä projekti onnistuu siinä rikotaan henkisesti vähän tyyppihyväksyntää vastaan mutta kukaan tuskin siitä loukkaantuu. hyödyt ovat merkittävämpiä.
tosin voi olla että kun saadaan asetuksia ja ohjeita jotka tätä ajoneuvoluokkaa koskevat tämäkin muutos voi osoittautua "laittomammaksi" kuin sen tällä hetkellä olevien asetusten valossa itse koen. sitten mennän takasin sinne vakioon. mitään peruuttamattomia muutoksia ei tehdä.
minun ymmärttääkseni pitäisi kulkea vähän enemmän kuin ennen. mutta pah! laite kiittää ja kulkee enää vain 90. tehdasvarustein 115. hermot mennee....
Kateellinen olen ainoastaan älykkäille ihmisille. Mulla menee pelkästään silmät kieroon kun yritän verrata keskenään noita kahta lainausta..huippunopeutta ei olisi tavoitteena lisätä tässä minun projektissa

barossa: Moraalitonta on puhua yleensäkään SMC:n virityksestä. Nysä kulkee vakiona 100km/h, mutta ajo-ominaisuudet tipahtaa kyydistä viimeistään kahdeksankympin jälkeen.
Muistutukseksi Äksärtille, tieliikenteessä kulkee myös ihmisiä.
Omasta puolestani, tehkää koneelle mitä haluatte, kunhan mönkijän muut ominaisuudet riittää, kun ja jos tulee metelin lisäksi tehojakin lisää.
Eläs nyt tuomitse. Tuo 300smc on vallan tukeva peli. Ja kulkeekin hyvänä päivänä oman mittarin mukaan 122. Tosin siinä vaudissa on jo kyyti hurjaa mut satasta mennään kyllä ihan tasaisesti. ja mitä niihin muihin ihmisiin tulee, onhan tuossa jarrut
Muistutukseksi Äksärtille, tieliikenteessä kulkee myös ihmisiä.
Omasta puolestani, tehkää koneelle mitä haluatte, kunhan mönkijän muut ominaisuudet riittää, kun ja jos tulee metelin lisäksi tehojakin lisää.
Eläs nyt tuomitse. Tuo 300smc on vallan tukeva peli. Ja kulkeekin hyvänä päivänä oman mittarin mukaan 122. Tosin siinä vaudissa on jo kyyti hurjaa mut satasta mennään kyllä ihan tasaisesti. ja mitä niihin muihin ihmisiin tulee, onhan tuossa jarrut

mistä muuten johtuu että jos alan harrastukseen vihkiytyneellä sivustolla vaihdetaan viritysvinkkejä niin sinne ilmestyy joku jeesustelemaan että älkääs nyt virittäkö kun niin ei saa tehdä. Älkää ihmeessä itse virittäkö jos se niin paljon vaivaa. Mutta että pitää tulla muiden virityksestä pauhaamaan niin hohhoijaa. en nyt tarkoita välttämättä tässä triidissä keskustelleita vaan yleisesti. alko vaan nyppiä ja piti avautua.