minin katosi 15 km huippunopeudesta???

Keskustelua SMC mönkijöistä.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

muistatko sopiiko se sumuputki tulemaan alakautta pois? vai otitko kaasarin irti.
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 11:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

DeRBidxr kirjoitti:ja jos se suutin on pidempi ni voihan se vaikuttaa..
kokeiles laittaa se orkkis suutin.
ainaki dynojetin suuttimilla ja suzukin orkkis suuttimilla on juurikin tuota pituuseroa joka vaikuttaa sopan saantiin, jolloin niitä ei kokonumeron perusteella voi verrata keskenään. näin kertoi minun vehkeen säätänyt ammatipaja. tuli tosiaan ite kokeiltua muutamia kokoja, pääsääntöisesti ihan liian isoja..
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

hyvin tuli alakautta suutinputki poies. tuli oma ennätys: suuttimen vaihto ja putken putsaus 7 minuuttia :lol:
ei kun kaittakaa paremmaksi 8)
nyt on 110 suutin. vastaa kaasuun kuin mummo potkuun! jospanyt kulkisi...baanalle :shock:
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ei kule mihkään. 85 alamäkeen :evil: 120 suutin takas ja neulaa pykälä ylös. olkoon . en jaksa enää. täytyy keskittyä ajamiseen. kiitos apuvoimista! :lol:
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

huh hah hei ja masinoolia pullo! :twisted: nyt se kulkee 95 taas :P :P :P :P :P
ei tuosta mosasta saa vakiota enempää irti millään perinteisillä keinoilla huomaan. pakoputki+suutin+putsari muutoksen jälkeen pirunmoisen säätelyn ja päänvaivan jälkeen kulkee saman kuin vakio! tässä vaiheessa totean projektin olleen kannattamaton. :cry: (MOT)
kiihtyy kyllä hienosti ja äänet on ihan komiat! bensaa palaa litra enemmän sadalla kilsalla.

vaan mitä sanoo raati? :onko laitteeni nyt ns. viritetty? :shock:
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 11:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

aikaisemmin olet sen verran kapinoinut virittämistä vastaan, että yhden miehen raatini sanoo, että yrität vaan todistella virittämisen kannattamattomuutta! voihan se olla, että "aihio" on ollut huono, tai että säädöt on persiillään.
omani sääti bikedoctor tampereelta ja lopputulos oli hyvä suurinpiirtein samoilla vireillä = kokoputki ilman kattia, dynonsetti, putsari ja putsarikopan modaus.
vehje säädettiin ajamalla mittalaitteet paikoillaan useita kertoja +2 asteen lämpötilassa, ei siis persedynolla ja korvakuulolla!
http://www.bikedoctor.fi/viritys.htm
niin ja siitä kulutuksesta, työmatka-ajossa pysy ennallaan.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

en ole missään vaiheessa kritisoinut virittelyä niiden kohdalla jotka tietää mitä tekee. mutta ne jotka eivät tiedä vaan tekevät siitä huolimatta ovat selkeästi päänvaiva. pyrin osoittamaan kokeella juuri sen että jos ei tiedä mitä tekee ei kannata tehdä mitään. piste. 8)
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

deeäksär kirjoitti:...ne jotka eivät tiedä vaan tekevät siitä huolimatta...
Tuota kutsutaan harrastamiseksi. :lol:
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

mitä mieltä raati on siitä pitäisikö "harrastaminen" rajata tuonne tieliikenteen ulkopuolelle?

toisaalta mikä on tuollaisen oikean yrityksen moraali joka tekee virityksiä tieliikennepeleihin? laskuttaa siitä että tekee kaverille laittoman ajopelin?

jos tähän survoisin oman mielipiteeni ihan vaan haukuttavaksi tai kommentoitavaksi: "harrastajan" tarvitsee tietää mikä on turhaa, mikä vaarallista ja mikä lain ja asetusten vastaista. kun tietää saa minun puolestani harrastaa kun varmistuu siitä ettei vahingoita muita ja ei aiheuta pahennusta ja negatiivista huomiota koko lajille esim. pelottelemalla mummoja kylillä. tehot ei näy nousevan harrastamisen seurauksena juurikaan joten sen mukanaan tuomat ongelmat ovat vähäisiä. katalysaattorin poistamisen tuomitsisin kyllä armotta myös omalla kohdallani.

se että yritys tekee tieliikennekoneista laittomia ajopelejä on kovin kyseenalaista. esim. vastuukysymykset onnettomuustapauksissa, moottorivauriot/takuukysymykset. vakuutuskysymykset. on ongelmallista jos ajoneuvo ei kuulu enää mhinkään ajoneuvoluokkaan ja se sattuu olemaan aiheuttavana osapuolena liikennevahingossa. tällaisia yrityksiä tullaan varmasti tulevaisuudessa valvomaan viranomaistoiminnoilla. osien myyminen ei lainsäädännön mukaan ole kiellettyä mutta kun mennään yrityksen toimesta niitä asentamaan astutaan rajan yli. siitä voi tulla seuraamuksia. suosittelen että tällä palstalla ei enää esitettäisi avoimesti tällaisten yritysten yhteystietoja, sillä niiden antaminen siinä mielessä että yritys täten liitetään laittomaan toimintaan voi vahingoitaa yritystä oli liittäminen aiheeton eli ei. seurauksena voi olla todistajan lausuntojen antamista eri oikeusasteissa ja muuta ajanhukkaa.

ja plaapatiplaa ja plaapatiplaa. asiaan. eli harrastamiseen: sehän se on homman perustarkoitus ja löpinät sikseen: :lol: :lol: :lol: :lol:

ootteko kokeilleet mitä tuo kone tykkää siitä jos laittaa imupuolelle vähän putkea kanavaksi :?: . kivikautisten oppien mukaan imukanavan pituuden optimoimisella saataisiin vääntöa...saisko sillä isommat takapyörät pyörimään täysillä kierroksilla
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 11:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

vaikka yritys vehkeestä laittoman tekee vastuu on täysin käyttäjällä. ei bisneksessä monesti moraalista ole kyse! kuka halvattu nyt omaa pesään paskantaa ja sanoo, että en mie koske tuohon, ku sitä ei saa virittää!
meidän käyttis menee digituningiin ja pitää nyt omantunnon kanssa painia, että muutoskatsastanko sen.. ko. homma ei näy päästömittauksissa jne. ja onnettumuustilanteissa tuskin hommataan riittävää ohjelmistoa, että voidaan tutkia onko auto ollut laillinen tai viedään se tehomittaukseen.
kuinka moottoripyörät oletko perehtynyt? pyörien rekisteriotteessa on teholuku joka vaikuttaa joissain vakuutusyhtiössä vakuutusmaksujen suuruuteen. kuinka monella on enempi? nykyruiskuista saa helposti köyhänmiehenvireillä jossain tapauksissa tietyn rajapyykin ylittävät luvut!
minun pyörän penkityslapussa ainakin on kilowatteja jopa 6kpl enempi mitä rekisteriotteessa (tuskin vaikuttaa mihinkään).

kyllä näistä vatsahaavan saa, jos oikeen elämäntyöksi asian ottaa.
ja eiköhän poliisilla ole muutankin tekemistä, kun kytätä porukan ajoneuvoja, tai jonku yrityksen virityskohteita, jos itse ajaminen on normaalia eikä aiheuta kellekkään mitään vaaraa/haittaa!
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

toisaalta mikä on tuollaisen oikean yrityksen moraali joka tekee virityksiä tieliikennepeleihin? laskuttaa siitä että tekee kaverille laittoman ajopelin?
se että yritys tekee tieliikennekoneista laittomia ajopelejä on kovin kyseenalaista. esim. vastuukysymykset onnettomuustapauksissa, moottorivauriot/takuukysymykset. vakuutuskysymykset. on ongelmallista jos ajoneuvo ei kuulu enää mhinkään ajoneuvoluokkaan ja se sattuu olemaan aiheuttavana osapuolena liikennevahingossa. tällaisia yrityksiä tullaan varmasti tulevaisuudessa valvomaan viranomaistoiminnoilla

No joo, on se todella moraalitonta kun ammattilaiset virittelee vehkeitä.
ootteko kokeilleet mitä tuo kone tykkää siitä jos laittaa imupuolelle vähän putkea kanavaksi . kivikautisten oppien mukaan imukanavan pituuden optimoimisella saataisiin vääntöa...saisko sillä isommat takapyörät pyörimään täysillä kierroksilla
Dee Äksärtti pikkaisen "sipaisee viilalla" niin ei siinä sitten mitään..

Laitonta kumminkin päin. Kun viritykset tekee harrastaja joka ei edes aina tiedä mitä on tekemässä, voi lopputuloksena olla helvatun paljon vaarallisempi vehje, kun se että muutokset tekee ammmattilainen.

Moraalitonta on puhua yleensäkään SMC:n virityksestä. Nysä kulkee vakiona 100km/h, mutta ajo-ominaisuudet tipahtaa kyydistä viimeistään kahdeksankympin jälkeen.
Muistutukseksi Äksärtille, tieliikenteessä kulkee myös ihmisiä.

Omasta puolestani, tehkää koneelle mitä haluatte, kunhan mönkijän muut ominaisuudet riittää, kun ja jos tulee metelin lisäksi tehojakin lisää.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

tripuliteelle: auto tai moottoripyörä ei ole samassa kurjassa tilanteessa kuin tielikennemönkijä siinä että jos teho vähän nousee mönkijä ei kuulu enää mihinkään ajoneuvoluokkaan(yli 15 kW). auton ja mp:n virittely tuo vain sen ongelman että ajoneuvo ei vastaa rekisteritietoja. mönkijä lakkaa olemasta jos teho ylittää ajoneuvoluokalle sallitun. se ei ole enää mikään ajoneuvo. tällä jos tekee liikennevahingon, kinnostaako vakuutusyhtiötä korvata? tämän takia olen huolissani niistä jotka eivät tiedä mitä tekevät ja kauhistunut niistä jotka yrityksenä tällaista tieten tekevät. viiilailu ja harrastaminen jos tietää mitä siitä voi seurata olkoon...vastuu juridisestikin vain tekijällä. mutta kun jonkun viripajan tekemällä koneella äitinpoika tekee itsestään kasvin ja tappaa samalla naapurin tytön voi tuolla äidillä käydä mielessä että mikä on viripajan vastuu kun alkaa korvauslaskuja tulla maksetavaksi itselle sen surunkin keskellä. huolestutavaa minusta. jos poika on itse viilannut ei vastuuta jaeta sinne missä on varaa maksaa eli yritykselle. se on nykyään maan tapa että korvausvaatimuksia esitetään sellaisille joilla on rahaa maksaa oli ne moraalisesti syyllisiä tai ei. turha vaatia mitään sellaiselta joka ei maksa vaikka olisikin syyllinen.

tämä raja 15kW saattaa olla juurikin ajo-ominaisuuksien takia asetettu ehkä, tai sitten vain siksi että vakkutusmaksuluokka pysyisi alhaisena

huippunopeutta ei olisi tavoitteena lisätä tässä minun projektissa. se jos laite kiihtyy vähän nopeammin ei sen vaarallisuutta lisää. ja ettei se huuda täysiä kierrooksia kaupunkinopeuksilla ei sen ominaisuuksia huononna. vääntöä pitäisi saada pikkuisen lisää että se kulkisi saman kuin "vakiona" ettei autojen olisi pakko tehdä ohituksia maantiellä ja näin aiheuttaa vaaratilanteita. välitykset ovat muuten paremmat ja ajettavammat tie/maasto nyt.
katalysaattori takaisin sitten kun vekotin muuten alkaa pelittää. akrapovitzin katti maksaa satkun. ei ahista hengitystä. melu ei nouse(mitattu) eikä tehokaan kuin korkeintaan marginaalisesti. jos tämä projekti onnistuu siinä rikotaan henkisesti vähän tyyppihyväksyntää vastaan mutta kukaan tuskin siitä loukkaantuu. hyödyt ovat merkittävämpiä.

tosin voi olla että kun saadaan asetuksia ja ohjeita jotka tätä ajoneuvoluokkaa koskevat tämäkin muutos voi osoittautua "laittomammaksi" kuin sen tällä hetkellä olevien asetusten valossa itse koen. sitten mennän takasin sinne vakioon. mitään peruuttamattomia muutoksia ei tehdä.
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

minun ymmärttääkseni pitäisi kulkea vähän enemmän kuin ennen. mutta pah! laite kiittää ja kulkee enää vain 90. tehdasvarustein 115. hermot mennee....
huippunopeutta ei olisi tavoitteena lisätä tässä minun projektissa
Kateellinen olen ainoastaan älykkäille ihmisille. Mulla menee pelkästään silmät kieroon kun yritän verrata keskenään noita kahta lainausta.. :oops:
k-mies
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:11
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja k-mies »

barossa: Moraalitonta on puhua yleensäkään SMC:n virityksestä. Nysä kulkee vakiona 100km/h, mutta ajo-ominaisuudet tipahtaa kyydistä viimeistään kahdeksankympin jälkeen.
Muistutukseksi Äksärtille, tieliikenteessä kulkee myös ihmisiä.

Omasta puolestani, tehkää koneelle mitä haluatte, kunhan mönkijän muut ominaisuudet riittää, kun ja jos tulee metelin lisäksi tehojakin lisää.

Eläs nyt tuomitse. Tuo 300smc on vallan tukeva peli. Ja kulkeekin hyvänä päivänä oman mittarin mukaan 122. Tosin siinä vaudissa on jo kyyti hurjaa mut satasta mennään kyllä ihan tasaisesti. ja mitä niihin muihin ihmisiin tulee, onhan tuossa jarrut :lol:
k-mies
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:11
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja k-mies »

mistä muuten johtuu että jos alan harrastukseen vihkiytyneellä sivustolla vaihdetaan viritysvinkkejä niin sinne ilmestyy joku jeesustelemaan että älkääs nyt virittäkö kun niin ei saa tehdä. Älkää ihmeessä itse virittäkö jos se niin paljon vaivaa. Mutta että pitää tulla muiden virityksestä pauhaamaan niin hohhoijaa. en nyt tarkoita välttämättä tässä triidissä keskustelleita vaan yleisesti. alko vaan nyppiä ja piti avautua.
Vastaa Viestiin