Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Onko kellään tietoa minkä kokonen toi vakio kaasari on?(26,28mm)?
- luistin halkaisija oli 24mm (taisin laittaa yleiseen hawai threadiin!?) En sitten osaa sanoa paljon ns. kaasarin/ulostulon koko on..

Onkos kukaan kurkannut minkä kokonen suutin tossa 200 tl-mallissa on?
- Eipä ole vielä tullut kurkattua..

Mahtaakohan muuten tosta pakokaasun kierrätysjärjestelmästä olla teho haittaa?

-Missäs moinen laitos sijaitsee :?:
Jos autoihin vertaa niin ei pitäisi olla haittaa, ne ei yleensä kierrätä "täyskaasulla", toki näissä voi olla erilailla..
TL Comanche 200cc..
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

eipä oo kaasarin koosta tietoa, pitäis varmaan tönärillä ottaa mitat ku jaksaa, kait se katos suuttimen koko riippuu siitä mikä nippula on kiinassa kasaajan käteen osunut :roll:
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

Itsellä on ainakin 30mm keihin kopio.

EDIT: ja hawai kyseessä, jos sillä on mitään merkitystä...
Kiina ihmeellä mennään...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jogilla kait TL mallin Comanche, ja siinä 24mm luisti?

Kun taas jaalella Hawaissa 30mm kaasari.... Eli mistä kohtaa kaasari on sen 30mm? Tuskin kuitenkaan siitä luistin kohdasta?

Vai olisko noissa rinnakaismalleissa sittenkin eri kokoisia kaasareita, joka selittäisi myös sitä, että jollain 120 suutin on hyvä, ja jollain 100.
xvillex
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Maalis 2007 23:36
Paikkakunta: Rovaniemi Honda Cb750f -80

Viesti Kirjoittaja xvillex »

tiedä häntä mullakin on myös 30mm joku ihme kiinanpoikien oma kaasari...
If you don't GO, you NEVER know!
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Jogi kirjoitti:
Mahtaakohan muuten tosta pakokaasun kierrätysjärjestelmästä olla teho haittaa?

-Missäs moinen laitos sijaitsee :?:
Jos autoihin vertaa niin ei pitäisi olla haittaa, ne ei yleensä kierrätä "täyskaasulla", toki näissä voi olla erilailla..
No niin tänään tuli perehdyttyä siihen kierrätysjärjestelmään, joka sijaitsee oikealla(edestä/keulasta päin katsottuna). Se mötikkä bensahanan luona ottaa korvaus ilman lampun takaa ja imukaulaan menevä letku ottaa pakokaasu/ilma seoksen ja kerrättää sen :) Tovottavasti ymmärrätte :? Juuh eipä oo tehohaittaa( onneks :lol: ). Ihan normaali päästörajoituksia varten ovat kiinanpoijat ton kyhäilleet :D Seuraavaksi otan pakoputken tarkasteluun. On meinaan nuhasemman tuntunen kuin tossa crossimallissa, äänet peheämmät/hiljaisemmat, joka on kyllä plussaa. En meinaan niin välitä mistään kovasta metelistä, sekä säilyy kyläläistenki mielenrauha kömpijöitä kohtaan. Täytyypähän vilkuilla mikäli putkesta löytyisi jotain kivoja "ahdistuksia", "prikkoja" tms... :D Ilmoittelen sitten ku lisää selviää :roll: Ainakin tohon kattiin olisi hauska perehtyä, mikäli ostais vaikka uuden putken, niin sais sitten kummiski katsastukseen "vakio"putken :)
Pipo silmille ja menoX...
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

jaaha, no eipä ollu se 100 suutinkaan sopiva, yläkierrokset toimii mutta nyt on pätkimistä keskialueella jota ei saa neulalla korjattua. Eli lauantaina hakemaan 105 suutin, myös eturatas olisi hyvä vaihtaa 12 piikkiseen että radalla alkais osumaan vaihteet / välitykset paikalleen.
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Mikä tyhjäkäyntisuutin sielä on? Jos sitä suurentais vaikka 5-10:llä.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

enpäs nyt ulkoa muista mikä siellä on paikallaan, se on se vakio mikä siellä on ollutkin, oiskohan luokkaa 60....ihan villi veikkaus, noh tänään irti koko kaasari ja taas ihmettelee suuttimia..jos testais sitä orggis 97 suutinta tyhjäkäyntiin jos se vaikka mahtuis sinne :D

On kyllä sit ihan liian iso mutta ainakin huomaa eron..
----- Yamaha YFZ 450 ------
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Tulipa se rasvanippakin laitettua taka-akselipesään. Oli helppo homma ja itse tein sen ihan irottamatta koko mötikkää. Porauspurut tulivat hiljaa poratessa varsin mainiosti ulos. Tässä rautalangasta väännettynä ao. tapahtuma.
0. 6mm nippa.
1. poraus 3mm poralla vaakasuunnassa pikkusen yli nipan kierteiden syvyyden, eli ei läpi vielä.
2. poraus 5.5mm poralla nipan kierteiden syvyyteen.
3. poraus 6mm poralla n. 1-2mm, auttaa nippaa lähtemään kierteille.
4. kevyt poraus viisteiden poisto esim. 8-9mm poranterällä.
5. poraus 3mm terällä hiljakseen että päästään läpi, tämä varovasti että puruja ei mene akselipesään, tyyliin kevyt poraus, kurkistus, poraus, kurkistus, jne. kunnes saatu reikä aikaiseksi.
6. putsataan poraus tähteet reijästä (jääneet siihen isomman reijän kohdalle, ei puhalleta niitä sitten sinne sisään :) )
7. nippa huulille ja sopivasti tukitulla hylsyllä kierretään sisään. (normaalisti nippa uppoaa hylsyyn, itse laitoin pikkasen paperia hylsyn pohjalle tukoksi) HUOM. tämä on sarjassamme itsekierteytystä, tuntui nippa hyvin uppoavan tuohon alumiiniin.

Siinä se, nyt on itselläni kysymys että millaiset rasvat tuonne voi laittaa, käykö moly pohjainen? Ja miten paljon? (Kunnes tursuu stefan välistä vai vähempikin?)
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Oliskohan ideaa porata siihen nipan viereen ns. ylivuotoreikä? (tai esim toiselle puolelle, jos sinne sopii)
Samaan tyyliin kuin tuo nipan asennus, mutta nipan sijasta asentaa ihan lopuksi siihen reikään 6mm pidätinruuvin. Tai ajaisihan se toinen nippakin saman asian... Mutta periaate on kuitenkin se, että rasvaa sisään painettaessa ylimääräiset pääsevät poistumaan tuosta toisesta, silloin vielä avoimesta reiästä. Noin sinne ei jäisi painetta, ja stefat pysyisi paikoillaan.
Rasvaksi kait normaalia laakerivaseliinia? Mutta ainakin talveksi jotain mahdollisimman notkeaa pakkasenkestävää kamaa. Vai pystyisiköhän jollain "specialprässillä" painamaan sinne perä öljyä? Mahtaisiko se vaan pysyä sielä sisällä...

Kun nyt vain saisi omansa, että voisi rassaus alkaa... :( No, ensi viikolla, eli vk. 15 toivottavasti paperit kunnossa, että voivat luovuttaa laitteet asiakkaille. (edit: eipä taida tulla vielä tälläkään viikolla)
Viimeksi muokannut PK, 11 Huhti 2007 14:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Hyvä idea, joku pieni pihinä reikäkin riittäisi niin pääsisi paineet ulos rasvoja laitettaessa. Pitääkin katsoa jos tommosen laittais..
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jogi kirjoitti:Hyvä idea, joku pieni pihinä reikäkin riittäisi niin pääsisi paineet ulos rasvoja laitettaessa. Pitääkin katsoa jos tommosen laittais..
Niin, voishan sen yhtä hyvin tukkia jollain 3mm top-ruuvillakin. Mutta tukossa se pitää ajon aikana olla, ettei sinne mene vesi ja pöly laakereita kuluttamaan.

Ps. nappaa kuva siitä sun nipasta, ja laita tänne kuva, niin osaavat muutkin tehdä yhtä hyvän. :wink:
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

PK kirjoitti:
Jogi kirjoitti:Hyvä idea, joku pieni pihinä reikäkin riittäisi niin pääsisi paineet ulos rasvoja laitettaessa. Pitääkin katsoa jos tommosen laittais..
Niin, voishan sen yhtä hyvin tukkia jollain 3mm top-ruuvillakin. Mutta tukossa se pitää ajon aikana olla, ettei sinne mene vesi ja pöly laakereita kuluttamaan.

Ps. nappaa kuva siitä sun nipasta, ja laita tänne kuva, niin osaavat muutkin tehdä yhtä hyvän. :wink:
Jep,kuvia kehiin!!! osaa sitten meikäläinenkin joskus kesäkuussa kunhan mönkkäri saapuu niin laitella nipat paikoilleen..
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Meinasin rakentelun kuvata mutta tuntu että reikä perämötikässä on aika mitään sanomaton :) Mutta nipasta nyt kuvan nappasin, pasha juttu vaan että web tilani palveluntarjoajalla on jotain rikki kun ei ole eilisestä asti sivut toimineet :evil: Tuossa linkki siihen sitten kun toimii http://www.websaitti.com/kuvat/atv/nippa/nippa.jpg
ja hmm.. laitampa tuonne galleriaankin... no en laitakkaan kun sekään ei toimi :evil:
TL Comanche 200cc..
Vastaa Viestiin