CF-Moto vikalista

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Niksutin@
3WD
Viestit: 73
Liittynyt: 23 Loka 2005 15:08
Paikkakunta: Parikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

Hihnan vinkaisu ei ole vika vaan ominaisuus/käyttövirhe. Motossa on ns.kiinteävariaattori, kuten esikuvassaan Yamahassa. eli variaattori ei avaudu vapaalle, kuten esim,Polariksessa vaan kampuran ja variaattorin välissä on märkä keskipakokytkin.
Vinkaisu ilmenee yleensä silloin kun on esim liukkaalla pysähdytty lukkojarrutuksella, jolloin variaattori jää siihen välitysasentoon kun se oli painettaessa jarrut lukkoon.. pitää muistaa antaa moton rullata muutama metri ennen pysäyttämistä että variaattori kerkeää palautua pienimmälle välitykselle, tai jos esim joudut paksussa lumessa pysäyttämään kovemmasta vauhdista, niin käytä vaihde vapaalla ja anna vähän kierroksia ,ennenkuin lähdet liikkeelle,niin vinkumista ei tapahdu :wink:
Oppia ikä kaikki,
Onkos kuka selvittäny mikä olis Moton koneeseen käypä öljynsuodatin? kun lähimpään huoltoon on kuitenkin yli 200km..
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Flekti ei toimi.
Huomasin ongelman vinssin asennuksen jälkeen(ec:ssä).
Oliskohan joku piuha jääny irti tai jotain?
Sulaketta ei flektille ilmeisesti ole.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
ramppu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Maalis 2007 09:23
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja ramppu »

ainakin sähkökaavion mukaan 10 A sulake suoraan akusta termostaatin kautta flektille olisi sähkön kulku
sähkökaavio on cf-moton osiossa jossain pdf-muodossa
Avatar
Levin357
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 18 Maalis 2007 21:25
Mönkijä:: rene 07 800 optio
Paikkakunta: Wahto TEAM Vetelän Marttyyrit ex cf mopo ex AC 500 ex Arctic Cat 650 V2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Levin357 »

nonii leipos etu perä :oops: ny korjattu ec tänää kotii :lol: ja 27 km tänää tiellä perän sisään ajoo ja motti leipos :oops: :oops: :oops: :oops:
Avatar
Pikkarainen
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 13 Helmi 2007 21:25
Mönkijä:: TGB Blade 525
Paikkakunta: I-U

Viesti Kirjoittaja Pikkarainen »

Tänään kävin kokeilemassa kaadon jälkeen miten antaa käsi periksi ajaa, ja antaahan se kun ei välitä kivusta :wink:
Mutta myöskään ongelmatonta ei ollut ajaminen seuraavat viat ilmeni noin 8 km lenkillä;

* Nopeusmittari lopetti toiminnan, myöskään kokonaiskilometrit ei lisäänny vaikka näkyy ruudulla.

* Lämpömittarin viisari vääntyy noin klo 14 kun kääntää virrat päälle ja pysyy siinä laittaa koneen käyntii tahi ei

* Samon polttoainemittari osoittaa taasen klo 22 kokoajan kun kääntää virrat päälle, ei nouse eikä laske vaikka täyttää tai tyhjentää tankin.

* Vilkut lopetti toiminnan ja samoin nelivilkut

On se ihanaa viedä kone takuuhuoltoon, toivottavasti EC:llä ei ole törkeetä jonoa...

[EDIT] Löysin muuten "rattilukon" omasta motosta, oikean eturenkaan päältä kun vilkuilee niin näkee, jää hieman johtojen taakse jemmaan mutta kaksi pientä punaistapistettä paljastaa sen...
pessimistin näkemys: optimistille ei koskaan tule iloisia yllätyksiä

TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Jupe-K
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 12 Helmi 2007 19:12
Paikkakunta: Heinola, CF Moto 500 tl

Viesti Kirjoittaja Jupe-K »

Pikkarainen kirjoitti:
[EDIT] Löysin muuten "rattilukon" omasta motosta, oikean eturenkaan päältä kun vilkuilee niin näkee, jää hieman johtojen taakse jemmaan mutta kaksi pientä punaistapistettä paljastaa sen...

kannetäänkö siitä ruuvimeisselillä sitä tappi sinne koloo ?
Avatar
Pikkarainen
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 13 Helmi 2007 21:25
Mönkijä:: TGB Blade 525
Paikkakunta: I-U

Viesti Kirjoittaja Pikkarainen »

Jupe-K kirjoitti:

kannetäänkö siitä ruuvimeisselillä sitä tappi sinne koloo ?
Ohjausputkessa on hitsattuna lämiskä kiinni jossa on kolo mihin se uppoaa, mutta renkaat pitää olla käännetty ihan vasempaan äärilaitaan

En ole kokeillut ruuvarilla, mutta ainakin virta-avain käy siihen ihan morjens vaan...
pessimistin näkemys: optimistille ei koskaan tule iloisia yllätyksiä

TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
Levin357
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 18 Maalis 2007 21:25
Mönkijä:: rene 07 800 optio
Paikkakunta: Wahto TEAM Vetelän Marttyyrit ex cf mopo ex AC 500 ex Arctic Cat 650 V2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Levin357 »

elikkäs siitä suli mäntä ainaki en tiiä muuta ollu ec llä sit taas yhe vit... kuukaude koht eikä oo valmis

tää mun kone tykkää olla nii paljo ec llä et on ollu siellä jo kauemmin ko mulla koto :evil:
Avatar
garrett
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Touko 2006 22:35
Mönkijä:: LM 550
Paikkakunta: LM 550

Viesti Kirjoittaja garrett »

Seisontajarru jäi vähän laahaamaan, jostain syystä mekanismi ei löystynyt vaikka vaijeri oli löysällä ( jäi myös se säätömutteri sieltä vaijerin päästä jonnekin matkan varrelle kun pääsi vapaasti pyörimään pois). Jarrulevy ja kardaanin takimmainen ristikko lämpesivät ja lievää savun muodostusta oli havaittavissa (ristikon rasvathan siellä kärysivät).

Muuten toiminut ihan hyvin, kilometrejä 250 takana. Ja astinlaudan hajoamisesta ei voi konetta syyttää :evil: ( tuli kanto läpi), 6 mm pohjapanssarimuovikin oli jo hankittuna, mutta ei vielä paikallaan :oops:
CFMoto 500 tl -07
sundgren
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:44
Paikkakunta: Kotka Mönkijä: Cf moto 500a TL

Viesti Kirjoittaja sundgren »

Vilkut korjattu nyt.. vilkkurele sulaa, liitos sisältä irti.
Koneen yläkorvake meni poikki, huomasin kun oli hemmetinmoinen pultti tullut astinlaudalle.. mulpero paikka ottaa pois.
Käsijarru lopetti pidon. vika löytyi vaihteen siirtäjästä. siellä messinki holkki levähtännyt.. eli jos kiristää takaanta vaijeria liikaa niin tahtoo messinki holkki levähtää vaihdevivusta..

Vinssi levähti.. juuri kun sitä oltiin saappaan varteen asti savessa, niin se alkoi hyppiä hampailtaan yli... ui se moto yllättävän syvällä.


Tässähän näitä normaalia pieniä vikoja ..
eipä taida ollakkaan sellaista peliä missä ei vikaa olisikaan
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Vasen sisempi etuvetarin kumi. Hankautunut rikki koska on asennettu liian tiukasti, ulompi
poimu syönyt sisemmän puhki. Oikealla puolella sama juttu mutta ei ole vielä puhki.
Takana ei samaa ongelmaa.Eli perä reilassa :roll: .Ai niin, flekti ei myös pelaa, ollu rikki siitä
asti kun hajos se jännitteensäädin.Voi olla että flekti toimiikin mutta ei ainakaan lyö sitä päälle.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

vaughan kirjoitti:Vasen sisempi etuvetarin kumi. Hankautunut rikki koska on asennettu liian tiukasti, ulompi
poimu syönyt sisemmän puhki. Oikealla puolella sama juttu mutta ei ole vielä puhki.
Siis tuota nyt en käsitä miten se voi hankautua puhki poimusta...
Olisiko jotain kuvaa tms. tarkempaa kuvausta?
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Meikäläisen motosta kului puhki 1200km:n kohdilla sama suojakumi.

Kokeilin autotarvike vastaavaa... höh, paskempi kuin alk.peräinen.

Voin huomenna laittaa kuvan :)
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Kuva
No nyt on kuvia.Ensimmäinen on oikealta puolelta mikä onkin vielä ehjä.
Sekin tosin kulunut jo niin paljon että urat tuntuu sormenpäällä kun koittaa.
Eli noi "puhtaat" kohdat tossa kumissa.Tällänen hätänen nytheti diagnoosi
asiaa sen paremmin ymmärtämättä on että kumit on laitettu liian tiukalle kun
pitäis olla enemmän "haitari auki".
Kuva
Tämä on vasemman puolen jo puhki kulunut kumi.
Kuva
Vielä toinenkin mutta yhtä huono kuva.Toivottavasti saatte käsityksen miten on kulunut
puhki, pakko mennä takuuseen.Ei voi vetarin kumit kulua puhki 1500km.Jos näin olis
niin esim. autoihin ei mitään muuta kerkeis tekemäänkään kuin vaihtaa vetarinkumeja.
Ja sitten jos joku alkaa mussuttaa että auto ja mönkkäri on vähän eri asia niin... :finga:
Noh, kumminkin olen ollut motoon enemmän kuin tyytyväinen, enkä ostais tälläkään
hetkellä muuta.Äkkiä vaan nippuun ja HANAA! :wink:
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

joo-o, kyllähän tuo siltä näyttää, nyt ymmärsin mistä on kysymys.
Ei muuta kun onnea takuun hakemiseen, saat kaiken tukeni siihen.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Vastaa Viestiin