Hawkeye 4x4

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
heppu
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Maalis 2007 15:30

Viesti Kirjoittaja heppu »

Haukka tuuppaa öljyt ilmanputsariin, peli on uusi tehnyt sen jo 4 kertaa. ollut huollossa asia ei korjaantunut. On taas huollossa,tai siellähän se on ollut melkein koko ajan. Onko muille tullut tälläisiä ongelmia haukasta. Tässä alkaa käymään vitsit vähiin. Mitä kannattaisi tehdä?
Avatar
cosu
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Helmi 2007 19:35
Paikkakunta: pirkanmaa mönkijä:haukanpersesilmä

Viesti Kirjoittaja cosu »

itselläni ei kyllä vastaavaa vikaa ole ilmennyt. edestä vetareita napsuu yhtenä kyr*änä, liekö syy liian "pitkälle" kääntyvä ohjaus???
heppu
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Maalis 2007 15:30

Viesti Kirjoittaja heppu »

Huohotin järjestelmä uusittu. Kiitokset huollolle ja maahantuojalle asiaan paneutumisesta.
MBL
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 16 Loka 2005 12:49
Paikkakunta: Suomi - FIN

Viesti Kirjoittaja MBL »

Onko kenelläkään Hawkeye kuskilla ajokuvia missään galleriassa?

Olis mukava nähdä minkälaisissa paikoista muiden haukat joutuu rypeen :twisted:
*Polaris Hawkeye 300 4x4 -06*
Cross
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2007 18:19
Paikkakunta: Kuopio/Espoo

Viesti Kirjoittaja Cross »

Tietääks kukaa mitään tuosta 2x4 mallista? Tiedän että sellainen on olemassa mutta mistä niitä saa?
- Polaris Sportsman X2 500E EFI -07 -
Avatar
cosu
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Helmi 2007 19:35
Paikkakunta: pirkanmaa mönkijä:haukanpersesilmä

Viesti Kirjoittaja cosu »

tuolla muutama kuva magnumista ja hawkeyestä www.elisanet.fi/tihkukytkin
Avatar
jartse
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Touko 2007 11:17
Paikkakunta: Pohjois-savo Mönkijä:polaris ATP500

isompia renkaita/vanteita mistä?

Viesti Kirjoittaja jartse »

Mistä ootte hankkinut niitä isompia vanteita ja renkaita, kun paikallinen polariskauppias täällä savossa osasi kertoa että ei ole hawkeye:n saatavana isompia renkaita!

ja muutenkin laittakaahan tuoreita kokemuksia miten on polle toiminut, kun olisi tarkoitus ostaa kyseinen malli pikapuoliin.
segrei
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2007 08:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja segrei »

Miten noilla isommilla 24 tai 25 tuumaisilla renkailla riittää vääntöä hitaassa vauhdissa? Nouseeko huippuvauhti:)? Maastossa HawkEye kaipaisi kyllä lisää maavaraa ja ylittäväthän isommat renkaat muutenkin esteet paremmin. Olisiko isompi rengaskoko sitten järkevä parannus maastoajoon?

Löytyykö noita rengaskokoja alkuperäisille vanteille vai pitääkö nekin vaihtaa?
Polaris Hawkeye 4x4 300 -07
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Koska Hawkeye:ssä ei ole hidasta vaihteistoa erikseen, tulee ainakin variaattoria virittää isommille renkaille. Tämä muutos ei vaikuta variaattorin osalta huippunopeuteen, vaan pitää välityksen lyhyenä pidempää, jotta isommat renkaat jaksavat pyöriä alla kunnialla. Uusia jousia ja painoja kannattaa kysellä asiantuntevalta Polaris huollolta. Sen minkä renkaan halkaisijassa voittaa ja näin teoriassa kasvattaisi huippunopeutta, saatetaan hävitä suuremman ja karkeamman renkaan vierintävastukseen.

Noin konetta ajaneena voisin sanoa, että 25" on maksimi mitä tuohon laitteeseen kannattaa laittaa. 300 kuutiota kuitenkin rajoittaa jonkin verran koneen kykyä kestää isompia renkaita.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
kariap
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Heinä 2006 10:20
Paikkakunta: kiuruvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kariap »

Kyllä löytyy renkaita. Ostin itse haukan pari viikkoa sitten ja liikkeessä
sanottiin heti, että suositellaan isompia renkaita ja lisähinta olisi 300 e.
Jätin tarjouksessa olevat lisukkeet (puskulevy tai peräkärry) käyttämättä
ja laitoin nekin rahat isompiin renkaisiin. Renkaat tulivat alkuperäisille
vanteille ja olivat kokoa 24x8-12 ja 24x11-12. Renkaat ovat ilmeisesti
samat kuin pollen isommissa malleissa.
Olen renkaisiin erittäin tyytyväinen, ensinnäkin ulkonäkö tuli huomattavasti paremmaksi eikä näytä enää mopolta, kuvio on paljon karkeampi, pito parempi ja maavaraa on nyt takana 28 cm, keskellä
25 cm ja edessä 27 cm.
Maastossa jaksaa kulkea hyvin myös hitaissa ja vaikeissa paikoissa.
Tosin aivan mahdottomiin paikkoihin en ole vielä joutunut.
weddy
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Tammi 2005 20:59

Viesti Kirjoittaja weddy »

Mites on kertyny isompirenkaisilla haukoilla tunteja ja miten on päässy/kestäny? Tai onko tullu mitään muuta ongelmia vehkeen kans? Itellä himottas ostaa kyseinen laitos myöskin, tai no sportsman se nykyään on mut sama peli kuitenki. 4990€ maksas uus kampe. Piti käyä tuossa viime viikolla vähän koittelemassa ja hyvältä vehkeeltä tuntu kiinan ihmeen jälkeen. Ja varsinki tuo hinta ois mulle sopiva. Mutta mutta kertokaahan kokemuksia lisää.
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

mites tolla pärjää jos lähtee kunnolla metsään möyrimään? riittääkö tehot vetämään painavaa kuormaa?
Toni T
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 27 Loka 2007 19:09
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Toni T »

kariap kirjoitti:Kyllä löytyy renkaita. Ostin itse haukan pari viikkoa sitten ja liikkeessä
sanottiin heti, että suositellaan isompia renkaita ja lisähinta olisi 300 e.
Jätin tarjouksessa olevat lisukkeet (puskulevy tai peräkärry) käyttämättä
ja laitoin nekin rahat isompiin renkaisiin. Renkaat tulivat alkuperäisille
vanteille ja olivat kokoa 24x8-12 ja 24x11-12.
Menikö renkaan vaihtokauppa niin, että ottivat vaihdossa ne alkuperäiset kumit ja sait sitten laittamalla 300e lisää nuo suuremmat ? Vai jäikö sinulle myös käteen ne alkuperäiset kumit ?
segrei
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Elo 2007 08:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja segrei »

Taas on haukka kokenut pientä tuunausta. Takaa heitettiin kallistuksenvakain hiiteen. Maasto-ominaisuudet paranivat huomattavasti. Aiemmin järkyn kova takajousitus toimii nyt sopivan pehmeästi. Ei nostele enää etunurkkaa niin helposti eli pitoa on huomattavasti enemmän. Tiellä ajaessa pitää tietysti huomioida pehmentynyt alusta ja siirtää painoa enemmän sisäkurvin puolelle mutta helposti ei kuitenkaan kaadu.

Kaksi puolen vuoden sisällä rikkoutunutta Horse Power vinssiä sai riittää ja otin rahat takaisin. Veli asensi keulalla TML 2500 vinssin ja onpa ihan eri tekoa. Käytetty tosin ei ole vielä paljoa mutta jo äänistä kuulee olevan laadukkaampi. Vaihdoin vielä vaijerin tilalle dyneemaköyden. Kuopion Bella-Centerissä on nyt 1050 daN vahvuista 5mm dyneemaa 1,46€ metrihintaan.

Hitsailtiin vielä takaritsille kaide ja siihen kiinni sammutin. Pohjapanssarin laajennus olisi seuraavana listalla. Kun olisi vielä aikaa värkäillä...

Onko muilla muuten kuinka paljon välyksiä takanavoissa ja tukivarsissa? Huollosta tulleessa koneessa oli hirmu välykset. Olivat sitten laittaveen vaseliinia vain näkyvillä oleviin nippoihin. Muut puslat oli ihan kuivia... Rasvauksella saatiin välyksiä vähemmäksi mutta vielä tuntuu turhan väljältä. Kilometrejä on kertynyt 1800 pääosin maastossa ja pikkuteillä.
Polaris Hawkeye 4x4 300 -07
Toni T
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 27 Loka 2007 19:09
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Toni T »

segrei kirjoitti:Taas on haukka kokenut pientä tuunausta. Takaa heitettiin kallistuksenvakain hiiteen. Maasto-ominaisuudet paranivat huomattavasti. Aiemmin järkyn kova takajousitus toimii nyt sopivan pehmeästi. Ei nostele enää etunurkkaa niin helposti eli pitoa on huomattavasti enemmän. Tiellä ajaessa pitää tietysti huomioida pehmentynyt alusta ja siirtää painoa enemmän sisäkurvin puolelle mutta helposti ei kuitenkaan kaadu.

Onko muilla muuten kuinka paljon välyksiä takanavoissa ja tukivarsissa? Huollosta tulleessa koneessa oli hirmu välykset. Olivat sitten laittaveen vaseliinia vain näkyvillä oleviin nippoihin. Muut puslat oli ihan kuivia... Rasvauksella saatiin välyksiä vähemmäksi mutta vielä tuntuu turhan väljältä. Kilometrejä on kertynyt 1800 pääosin maastossa ja pikkuteillä.
Herkästi juu tarjoaa etupyörää ilmaan kun kaasua painaa mutkassa hieman enemmän.

Takarenkaita tuntuu syövän mukavasti, vasta 380km mittarissa, ja huomaa selvästi että useampi milli lähtenyt pois. Ilmeisesti kulutus tavaraa nuo takarenkaat.

Ekaan huoltoon pitäisi viedä, mutta paikallinen piste on heinäkuun lomilla, Vantaan BikeWorldiin kuukauden jono.

Mitäs vaseliiniä nippoihin voisi laittaa itse (käykä perus traktori rasva), vai pitääkö hankkia jotain Polariksen erikois vaseliinia ?
Vastaa Viestiin