maailman ympäri...
maailman ympäri...
jep, tuntuu siltä että maailman ympäri olisi kierretty ja kaikkea mahollista härveliä kokeiltu ja rahaa poltettu hirmuisia määriä leikkiessä vaikka millä... Taitaa vain käydä nyt se perinteinen, että vaikka mitä kokkeilhena se pikkuruinen Lynxi ja aatteen punainen näppärä Honda ovat ne luottopakit jotka sopivat Lappilaiseen maisemhan kuin Lapinkoira pihhaan.
Eli...
350:stä ei enää misthän saanut, joten 420:nen punainen honda on kokkeiltu, hyväksi havaittu ja tilattu. Kiitos Jannelle ja kumppaneille suosituksista. Vähän pelottaa boxit ja ruiskut, vaan keveä ja kapea on laite, kuin jänkä-kirppu ikään.
Martta kirjotutti seinätaulhun lupaukseni, ettei laite vaihdu sen takuu-aikana. Noh, kyllähän sen 1 vuoden takuun jaksaa jotenkin tässä odotella...
t.Veli-Pekka
Eli...
350:stä ei enää misthän saanut, joten 420:nen punainen honda on kokkeiltu, hyväksi havaittu ja tilattu. Kiitos Jannelle ja kumppaneille suosituksista. Vähän pelottaa boxit ja ruiskut, vaan keveä ja kapea on laite, kuin jänkä-kirppu ikään.
Martta kirjotutti seinätaulhun lupaukseni, ettei laite vaihdu sen takuu-aikana. Noh, kyllähän sen 1 vuoden takuun jaksaa jotenkin tässä odotella...
t.Veli-Pekka
- J.O.B
- Tracks
- Viestit: 953
- Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.
Onneksi olkoon Veli-Pekka uudesta laitteesta taas jälleen kerran.
Hyvä kampe se tuo pikku Honda on, pieni ja kevyt.
Janne 450r.n kanssa on ajeltu jonkun verran ja kyllä se hienosti menee juuri keveytensä ja kokonsa ansiosta.
Viimeksi ajeltiin Rengossa ja siellä on semmonen kivikko jossa luulisi lukkoa tarviivan, minä Motolla ja Jalo KQ.lla mentiin kivien yli mutta Jannepa ajoi pikkuisella Hondallaan kivien välistä
Harvinaisen ketterälaite, vielä kun olisi risuperä.....

Hyvä kampe se tuo pikku Honda on, pieni ja kevyt.
Janne 450r.n kanssa on ajeltu jonkun verran ja kyllä se hienosti menee juuri keveytensä ja kokonsa ansiosta.
Viimeksi ajeltiin Rengossa ja siellä on semmonen kivikko jossa luulisi lukkoa tarviivan, minä Motolla ja Jalo KQ.lla mentiin kivien yli mutta Jannepa ajoi pikkuisella Hondallaan kivien välistä


Harvinaisen ketterälaite, vielä kun olisi risuperä.....
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Joulu 2006 12:13
- Paikkakunta: Oulu Mönkijä: Honda TRX 350 FE -06
Onnittelut uudesta laitteesta! Teit hyvän valinnan. Kyllä tuosta keveydestä/ketteryydestä on mielestäni aika pirun paljon hyötyä eikä etulukon puutekaan haittaa yhtään. Tuollaista kevyttä kampetta on niin nätti käsitellä tuolla ryteikössä. Kaiken lisäksi kulkevat melkein pelkällä bensan hajulla nuo Hondat...
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Onnea vaan. Mikäs päristin sitten vaihtuu seuraavaksi?
Mies vaihtaa koneita, kuin eräs vähemmistöryhmä ennen hevosiaan.
Mites, kun martta ei sovi enää vierelle neuvomaan?
Lumityöt jää tekemättä ja yms. raskaammat työt. Mielenkiinnolla kyllä seuraan, että mikä mylly tulee vp:lle hondan jälkeen.


Mies vaihtaa koneita, kuin eräs vähemmistöryhmä ennen hevosiaan.

Mites, kun martta ei sovi enää vierelle neuvomaan?
Lumityöt jää tekemättä ja yms. raskaammat työt. Mielenkiinnolla kyllä seuraan, että mikä mylly tulee vp:lle hondan jälkeen.


Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
No niin tulihan se Veli-Pekka takaisin järkiinsä.......ainakin vähäksi aikaa.
Miten muuten sulla vaan 1 vuoden takuu, onko jotain poromies juttuja vai pelkästään martalle kerrottua

Nuo sun kaasuiskarit tekee varmasti hyvää, muuten kovahkolle alustalle ja etulukon puute ei oo ainakaan mua haitannu vielä pätkääkään.
Kaikkien Hondamiesten kannattaa opetella etujarrun käyttö, se jeesaa pahassa paikassa eteen päin.
Tokkiinsa V-P sen varmasti jo "vanhana" Hondamiehenä tiesikin, kunhan kirjuuttelin.
Onnea vielä uudelle asuntovaunulle
Sekin on varmasti hyvä kampe siellä lapissa, kun lähellekin on piiitkä matka.
Miten muuten sulla vaan 1 vuoden takuu, onko jotain poromies juttuja vai pelkästään martalle kerrottua


Nuo sun kaasuiskarit tekee varmasti hyvää, muuten kovahkolle alustalle ja etulukon puute ei oo ainakaan mua haitannu vielä pätkääkään.
Kaikkien Hondamiesten kannattaa opetella etujarrun käyttö, se jeesaa pahassa paikassa eteen päin.
Tokkiinsa V-P sen varmasti jo "vanhana" Hondamiehenä tiesikin, kunhan kirjuuttelin.
Onnea vielä uudelle asuntovaunulle

Sekin on varmasti hyvä kampe siellä lapissa, kun lähellekin on piiitkä matka.
Ei se ole ihme kun Honda menee hyvin, vetäähän se koko ajan neljällä pyörällä ilman lukkoja, kun siinä on ainutlaatuinen etuperä. Ja pahassa paikassa sidotaan jarrulla etupää kiinni ja taas mennään, jos vaan yksikin pyörä saa riittävästi pitoa alleen. Honda miehet pitäkää tasainen veto päällä älkääkä päästäkö pyöriä turhaan suttaamaan niin renkaatkin säästyy.
Se jarrun painelu ei auta jos pyörät pyörii hulluna ja sonta lentää. Opetelkaa käyttämään Hondaanne oikein.
Se jarrun painelu ei auta jos pyörät pyörii hulluna ja sonta lentää. Opetelkaa käyttämään Hondaanne oikein.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Juu, sen minäkin haluan nähdä. Ei sillä etteikö voisi olla, mutta en vaan ole missään Hondan perän räjärissä sitä nähnyt.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ei siellä ole mitään torsen lukkoa. Siellä ei ole mitään varsinaista lukkoa vaan, etuperä on rakennettu siten, että salmiakin malliset luistit jakavat voimaa akseleiden kesken. Vedon ollessa tasaista ja suoraa ajettaessa luisteissa oleva kitka jakaa veto voiman tasaisesti molemmille pyörille. Käännettäessä ulommainen etupyörä alkaa pyörimään nopeammin jolloin luistilta katoaa kitka ja luistit alkavat liikkua ja sallivat toisen pyörän pyöriä nopeammin. Sama tilanne tulee myös silloin kun vain toinen etupyörä on pitävällä pinnalla ja kaikki kolme pyörää pyörii tyhjää. Jarrun painamien ei auta etupyörien nopeuseron ollessa suuri, mutta kun jumissa ollessa pysäytetään veto ja painetaan etujarrua niin luisteihin palautuu kitka ja etupyörät pyörivät tasatahtiin ja Honda lähtee liikkeelle. Honda käyttää perästä nimitystä Sure track( varmaotteinen ).
Käytänönossä testasin aihetta 6 tuntia metsäkoneen urissa, kalliolla ja kivillä. Olin kymmeniä kertoja tilanteessa, jossa kolmepyörää suttas ja etujarrun painamisella matka aina jatkui, tosin kolme kertaa oli pakko käyttää vinssiä, kun neljännen renkaankin pito loppui.
Siis Hondassa ei ole mitään mekaanista lukkoa, mutta osaava Hondamies etenee hymyssä suin varmaotteisen automaatti etuperän voimin.
Käytänönossä testasin aihetta 6 tuntia metsäkoneen urissa, kalliolla ja kivillä. Olin kymmeniä kertoja tilanteessa, jossa kolmepyörää suttas ja etujarrun painamisella matka aina jatkui, tosin kolme kertaa oli pakko käyttää vinssiä, kun neljännen renkaankin pito loppui.
Siis Hondassa ei ole mitään mekaanista lukkoa, mutta osaava Hondamies etenee hymyssä suin varmaotteisen automaatti etuperän voimin.
Tommoinen linkki löytyi http://www.rinconriders.com/wiki/index.cfm/TorSen
siinä mainitaan että torsen on vain rinconissa mutta on myös uusissa rubiconeissa, muista malleista en löytänyt. en ole mennyt rincosta purkamaan mutta kyllä siellä jotain ylimääräistä sälää on korjaamokirjan mukaan.
siinä mainitaan että torsen on vain rinconissa mutta on myös uusissa rubiconeissa, muista malleista en löytänyt. en ole mennyt rincosta purkamaan mutta kyllä siellä jotain ylimääräistä sälää on korjaamokirjan mukaan.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
jonne kirjoitti:Ei siellä ole mitään torsen lukkoa. Siellä ei ole mitään varsinaista lukkoa vaan, etuperä on rakennettu siten, että salmiakin malliset luistit jakavat voimaa akseleiden kesken. Vedon ollessa tasaista ja suoraa ajettaessa luisteissa oleva kitka jakaa veto voiman tasaisesti molemmille pyörille. Käännettäessä ulommainen etupyörä alkaa pyörimään nopeammin jolloin luistilta katoaa kitka ja luistit alkavat liikkua ja sallivat toisen pyörän pyöriä nopeammin. Sama tilanne tulee myös silloin kun vain toinen etupyörä on pitävällä pinnalla ja kaikki kolme pyörää pyörii tyhjää. Jarrun painamien ei auta etupyörien nopeuseron ollessa suuri, mutta kun jumissa ollessa pysäytetään veto ja painetaan etujarrua niin luisteihin palautuu kitka ja etupyörät pyörivät tasatahtiin ja Honda lähtee liikkeelle. Honda käyttää perästä nimitystä Sure track( varmaotteinen ).
Käytänönossä testasin aihetta 6 tuntia metsäkoneen urissa, kalliolla ja kivillä. Olin kymmeniä kertoja tilanteessa, jossa kolmepyörää suttas ja etujarrun painamisella matka aina jatkui, tosin kolme kertaa oli pakko käyttää vinssiä, kun neljännen renkaankin pito loppui.
Siis Hondassa ei ole mitään mekaanista lukkoa, mutta osaava Hondamies etenee hymyssä suin varmaotteisen automaatti etuperän voimin.
Hienosti selitetty, tuosta tyhmempikin ymmärtää miten Hondan etuperä toimii

Itse olen tehnyt vastaavia havaintoja, sekä koittanut opetella käyttämään sitä oikein ja hyvin on huilannu.