HAWAI 200cc kokemuksia
Kerros Jogi lisää ajotuntumasta, kallisteleeko paljon/helposti ? Onko jarrut kuis tehokkaat (vaatiiko paljon voimaa) Mites on Wihosen sivujen mukaan levyjarrut edessä ja takana vaikka joidenkin kuvien perusteella rummut edessä.
"Vaikuttaisi siltä että etuset alkaa vemputtamaan tuossa 45-50+ vauhdissa" Siis epätasapainossako ?
Osaako joku sanoa paljonko on Comachen iskareiden pituus silmästä silmään ? Pulttireikien koko ? Iskareiden min/max pituudet ?
"Vaikuttaisi siltä että etuset alkaa vemputtamaan tuossa 45-50+ vauhdissa" Siis epätasapainossako ?
Osaako joku sanoa paljonko on Comachen iskareiden pituus silmästä silmään ? Pulttireikien koko ? Iskareiden min/max pituudet ?
Niipä olis mullakin. Mutta Keskisen "kyläkauppa" ei myy itse noita 200cc TL malleja ollenkaan. (kysytty juttu) Mutta liikkeitähän on paljon pitkin Suomea. Suurin osa alkaa vaan mainostamaan noita vasta sitten kun laitteet kolahtaa pihaan.Tzorbas kirjoitti:Paljonkohan TL Comanchet maksaa Keskisellä ? Olis paljon lähempänä kuin Wihonen.
Jaa'a, kyllä jalkajarru joka käskee etu & taka jarruja hiukan voimaa vaatii että esim. takaset asfaltilla lukkiintuisi, en ole kyllä mitään paniikki jarrutus harjoituksia vielä kerinnyt kokeilla. Levyt on edessä ja takana(yksi siellä siis
.
Kyllähän tuo etupää kallistuu jos jyrkkää mutkaa kääntää, ei nyt sitten ole vertailukohtaa että onko se kallistelu paljon vai vähän. Etupään jousitus on ns. pintakova, ei mitään leppoisia kyytejä asfaltilla saa. Mutta tässäkin, ei oikein voi verrata, mopoon, moottoripyörään tai autoon niin mikä on mitäkin sitten.
Etuset on tosiaan epätasapainossa, semmosta ylös alas vemputusta, ei niinkään sivusuunnassa.
Vaimo kävi päräyttämässä tuolla muutaman kilometrin lenkin ja ei se huonoksi sitä ajettavuutta sanonut, että en tiedä tekikö meikäläisen 0.1 tonnin paino sitten enemmän "hötkyilyä" vai olinko vaan liian kriittinen..
edit:ja se vesiletku: http://www.websaitti.com/kuvat/atv/vesiletku.jpg
Aivan liian piukkaa letkua ovat laittaneet, tai ei ainakaan kestänyt sitä letku putken laajennusta..

Kyllähän tuo etupää kallistuu jos jyrkkää mutkaa kääntää, ei nyt sitten ole vertailukohtaa että onko se kallistelu paljon vai vähän. Etupään jousitus on ns. pintakova, ei mitään leppoisia kyytejä asfaltilla saa. Mutta tässäkin, ei oikein voi verrata, mopoon, moottoripyörään tai autoon niin mikä on mitäkin sitten.
Etuset on tosiaan epätasapainossa, semmosta ylös alas vemputusta, ei niinkään sivusuunnassa.
Vaimo kävi päräyttämässä tuolla muutaman kilometrin lenkin ja ei se huonoksi sitä ajettavuutta sanonut, että en tiedä tekikö meikäläisen 0.1 tonnin paino sitten enemmän "hötkyilyä" vai olinko vaan liian kriittinen..
edit:ja se vesiletku: http://www.websaitti.com/kuvat/atv/vesiletku.jpg
Aivan liian piukkaa letkua ovat laittaneet, tai ei ainakaan kestänyt sitä letku putken laajennusta..
Tzorbas kirjoitti:Kerros Jogi lisää ajotuntumasta, kallisteleeko paljon/helposti ? Onko jarrut kuis tehokkaat (vaatiiko paljon voimaa) Mites on Wihosen sivujen mukaan levyjarrut edessä ja takana vaikka joidenkin kuvien perusteella rummut edessä.
"Vaikuttaisi siltä että etuset alkaa vemputtamaan tuossa 45-50+ vauhdissa" Siis epätasapainossako ?
TL Comanche 200cc..
Sain tälläisen vastauksen kun kysyin punaisia tai mustia Comancheja Keskiseltä:
"Morjes,
ja kiitos kiinnostuksesta Comanche mönkijöitämme kohtaan.
Kyseisiä värejä tulee kyllä lähiviikkoina.
Ongelmana on ollut tieliikenne papereiden valmistuminen AKE:lla.
Ilmeisesti olet yksityinen ihminen joten meidän tukun kautta emme voi myydä suoraan vaan myynti tapahtuu jälleenmyyjiemme kautta joita on toista sataa ympäri maata.
Toki meillä on myös myynnissä omalla kaupallamme josta voit sen myös hakea.
Terveisin,
Ismo Alhainen
Sales Manager/Myyntipäällikkö
Veljekset Keskinen Oy"
"Morjes,
ja kiitos kiinnostuksesta Comanche mönkijöitämme kohtaan.
Kyseisiä värejä tulee kyllä lähiviikkoina.
Ongelmana on ollut tieliikenne papereiden valmistuminen AKE:lla.
Ilmeisesti olet yksityinen ihminen joten meidän tukun kautta emme voi myydä suoraan vaan myynti tapahtuu jälleenmyyjiemme kautta joita on toista sataa ympäri maata.
Toki meillä on myös myynnissä omalla kaupallamme josta voit sen myös hakea.
Terveisin,
Ismo Alhainen
Sales Manager/Myyntipäällikkö
Veljekset Keskinen Oy"
PK kirjoitti:Niipä olis mullakin. Mutta Keskisen "kyläkauppa" ei myy itse noita 200cc TL malleja ollenkaan. (kysytty juttu) Mutta liikkeitähän on paljon pitkin Suomea. Suurin osa alkaa vaan mainostamaan noita vasta sitten kun laitteet kolahtaa pihaan.Tzorbas kirjoitti:Paljonkohan TL Comanchet maksaa Keskisellä ? Olis paljon lähempänä kuin Wihonen.
Aha. Muutama viikko sitten kun soittelin kaupan puolelle, niin vastaus oli, että ei ole omassa myynnissä. Asiaa kovasti ihmettelin myyjän kanssa ja tuntui olevan myös sitä mieltä, että kannattaisi myydä. Liekö sitten myyjät saaneet niin paljon kyselyä tuosta, että ottivatkin myyntiin.
Tzorbas kirjoitti:Sain tälläisen vastauksen kun kysyin punaisia tai mustia Comancheja Keskiseltä:
"Morjes,
ja kiitos kiinnostuksesta Comanche mönkijöitämme kohtaan.
Kyseisiä värejä tulee kyllä lähiviikkoina.
Ongelmana on ollut tieliikenne papereiden valmistuminen AKE:lla.
Ilmeisesti olet yksityinen ihminen joten meidän tukun kautta emme voi myydä suoraan vaan myynti tapahtuu jälleenmyyjiemme kautta joita on toista sataa ympäri maata.
Toki meillä on myös myynnissä omalla kaupallamme josta voit sen myös hakea.
Terveisin,
*********
Veljekset Keskinen Oy"
PK kirjoitti:Niipä olis mullakin. Mutta Keskisen "kyläkauppa" ei myy itse noita 200cc TL malleja ollenkaan. (kysytty juttu) Mutta liikkeitähän on paljon pitkin Suomea. Suurin osa alkaa vaan mainostamaan noita vasta sitten kun laitteet kolahtaa pihaan.Tzorbas kirjoitti:Paljonkohan TL Comanchet maksaa Keskisellä ? Olis paljon lähempänä kuin Wihonen.
Kävi comanchessa ihme juttu, kytkin saattaa joskus ottaa hätäsesti, tuossa rupesin peruuttamaan ja kytkin otti kiinni tarpeeksi suhteessa kaasuun ja commani mun sammahti. Ei siinä mittään mutta kun virrat hävis samantien. Siitä olikin "pää" sulake palanut mutta onneksi sulake kotelossa oli vara sulake ja homma lähti pelittämään.
Mutta mutta, tämä on tämmönen perus lasiputki sulake mutta omituisella koolla, F 15A 250V !! Laittaako tähän nyt jatkossa 15A 12V vai jatkaa tuolla 15A 250V pulikalla?? Vai onko edes väliä, virta on virtaa mutta kai noissa jonkin takia jännite määritekin on?? Manuskassa on vain maininta 15A sulake.
Mutta mutta, tämä on tämmönen perus lasiputki sulake mutta omituisella koolla, F 15A 250V !! Laittaako tähän nyt jatkossa 15A 12V vai jatkaa tuolla 15A 250V pulikalla?? Vai onko edes väliä, virta on virtaa mutta kai noissa jonkin takia jännite määritekin on?? Manuskassa on vain maininta 15A sulake.
TL Comanche 200cc..
Virta ratkaisee ja 250voltin jännite on vain maksimi millä tuota sulaketta saa käyttää.Jogi kirjoitti:Kävi comanchessa ihme juttu, kytkin saattaa joskus ottaa hätäsesti, tuossa rupesin peruuttamaan ja kytkin otti kiinni tarpeeksi suhteessa kaasuun ja commani mun sammahti. Ei siinä mittään mutta kun virrat hävis samantien. Siitä olikin "pää" sulake palanut mutta onneksi sulake kotelossa oli vara sulake ja homma lähti pelittämään.
Mutta mutta, tämä on tämmönen perus lasiputki sulake mutta omituisella koolla, F 15A 250V !! Laittaako tähän nyt jatkossa 15A 12V vai jatkaa tuolla 15A 250V pulikalla?? Vai onko edes väliä, virta on virtaa mutta kai noissa jonkin takia jännite määritekin on?? Manuskassa on vain maininta 15A sulake.
Tuohon pieneen hapertuneeseen vesiletkuun liittyen... sen toinen pää menee kaasarin vasemmalla puolella olevaan sylinteriin kiinnittyvään "pompulaan" johon myös ylempi paksumpi vesiletku tulee. Sen puolen pääkin oli hapertunut
En oikein koko letkulle keksinyt muuta virkaa kuin että se olisi pieni ohivirtaus kanava, jos termostaatti on kiinni (liekkö tuossa edes sellaista
) niin pääsee pikkasen vettä kiertoon että pumppu ei junnaa samaa lientä kokoajan.
Syylärin puolen kiinnitys tuossa letkussa on muuten n. 6mm mutta sylinterin puoleinen vain 4-5mm..


Syylärin puolen kiinnitys tuossa letkussa on muuten n. 6mm mutta sylinterin puoleinen vain 4-5mm..
TL Comanche 200cc..
Voi rähmä, sulake paloi taas ennenkuin kerkisin edes käynnistää
En nyt kerinnyt havaitsemaan että paloiko sulake pikkusen ennenkuin kosketin starttinappulaa vai juuri starttinappulaa hipastaessa..
Eipä tuossa taida virran viejiä ennen starttia olla kuin jarruvalo ja digimittari..
Mittasin nyt jarruvalon, ei ollut oikosessa.. ziikailin sitten siinä akun lähellä olevia johtoja ja tarkastelin liitoksia. Akun + napa oli hieman löyhällä mutta ei pahasti, toisaalta starttireleen päävirta kaapeli oli löysällä, heilui ihan ilman suurempaa voimaa. Mutta eipä tuo sitten olekaan pääsulakkeen takana... huoh... eipä ollut lähi huoltamolla sitten sopivia sulakkeita joten vian etsintä jatkunee huomenna,.. .ja jos vielä alkaa vastaavia ihmeellisyyksiä ilmetä niin saapi takuu huolto selvitellä

Eipä tuossa taida virran viejiä ennen starttia olla kuin jarruvalo ja digimittari..
Mittasin nyt jarruvalon, ei ollut oikosessa.. ziikailin sitten siinä akun lähellä olevia johtoja ja tarkastelin liitoksia. Akun + napa oli hieman löyhällä mutta ei pahasti, toisaalta starttireleen päävirta kaapeli oli löysällä, heilui ihan ilman suurempaa voimaa. Mutta eipä tuo sitten olekaan pääsulakkeen takana... huoh... eipä ollut lähi huoltamolla sitten sopivia sulakkeita joten vian etsintä jatkunee huomenna,.. .ja jos vielä alkaa vastaavia ihmeellisyyksiä ilmetä niin saapi takuu huolto selvitellä

TL Comanche 200cc..
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
- Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ensimmäiset kilometrit nyt ajettu. Tässä vähän "tuntoja".
Levottoman oloinen ajaa "kovaa" asfaltilla. Hiekalla ja hiljaisemmissa vauhdeissa"kivempi".
Kylmänä oli jotensakin vaikea saada käyntiin ja pysymään käynnissä, pirun kranttu ryypystä. Kun sai käyntiin, piti iryyppyä pitää todella pitkään päällä. Lämpimänä taas oli vaikea saada käyntiin ilman ryyppyä, mutta jos sitä oli liikaa niin ilmeisesti kasteli tulpan. Jos lähti käyntiin niin kierrättämällä sai pysymään käynnissä.
Eli pikkasen on alkuvaikeuksi ja totuttelemista kamppeeseen, mutta eiköhän se tästä...
Öljyt noista kannattanee ilmeisesti vaihtaa heti? Entäs jäähdytysnesteet tai tulppa?
(Kampe on muuten ostettu Puuilosta (eli Ilmat Pois -liikkeestä) Kajaanista. Myyjän ja kuitin mukaan vuoden takuulla.)
Edit: imu->ryyppy
Levottoman oloinen ajaa "kovaa" asfaltilla. Hiekalla ja hiljaisemmissa vauhdeissa"kivempi".
Kylmänä oli jotensakin vaikea saada käyntiin ja pysymään käynnissä, pirun kranttu ryypystä. Kun sai käyntiin, piti iryyppyä pitää todella pitkään päällä. Lämpimänä taas oli vaikea saada käyntiin ilman ryyppyä, mutta jos sitä oli liikaa niin ilmeisesti kasteli tulpan. Jos lähti käyntiin niin kierrättämällä sai pysymään käynnissä.
Eli pikkasen on alkuvaikeuksi ja totuttelemista kamppeeseen, mutta eiköhän se tästä...
Öljyt noista kannattanee ilmeisesti vaihtaa heti? Entäs jäähdytysnesteet tai tulppa?
(Kampe on muuten ostettu Puuilosta (eli Ilmat Pois -liikkeestä) Kajaanista. Myyjän ja kuitin mukaan vuoden takuulla.)
Edit: imu->ryyppy
Viimeksi muokannut Rusty, 25 Huhti 2007 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rusty: Imusta? ryyppyä kai meinaat
Toden totta, omakin vaatii lisäbensaa ryypyn kautta aika helkutin pitkään. Voin vain veikata että ovat laittaneet aika laihalle pysyäkseen näissä EU normeissa. On katalysaattori, lisäilman syöttö pakokanavaan, ja kaasari laihalla.. Jollaihan taisi kinkkipelissä pakosarja hehkua punaisena cruisailuajossa ja se korjaantu neulan nostolla.

TL Comanche 200cc..
Rusty saanut vuoden takuun
(onnittelut siitä)
Neulan nosto/tyhjäkäyntisuuttimen suurennus auttaa luultavasti noihin käyntihäiriöihin. Ja kaipa se pääsuutinkin pitää kaikkien vaihtaa, kun muotia on.
Sähköhäiriöihin (tai siis niiden välttämiseen) meinaan ainakin itse avata kaikki liittimet, kiristää abikot, ruiskaus suojarasvaa liittimiin ettei hapetu, ja lopuksi liittimien päälle itsevulkanoituvaa teippiä, jolla liitoksista saa vesitiiviit.
Eilen taas kyselin omaa Comancheani kauppiaalta, mutta ei vieläkään. Vähintään 1,5kk tässä on jo odoteltu.
Pistäkääs tuleen paikkoja, jossa noita on jo ihan oikeesti olemassa/luovutettu asiakkaille.

Neulan nosto/tyhjäkäyntisuuttimen suurennus auttaa luultavasti noihin käyntihäiriöihin. Ja kaipa se pääsuutinkin pitää kaikkien vaihtaa, kun muotia on.

Sähköhäiriöihin (tai siis niiden välttämiseen) meinaan ainakin itse avata kaikki liittimet, kiristää abikot, ruiskaus suojarasvaa liittimiin ettei hapetu, ja lopuksi liittimien päälle itsevulkanoituvaa teippiä, jolla liitoksista saa vesitiiviit.
Eilen taas kyselin omaa Comancheani kauppiaalta, mutta ei vieläkään. Vähintään 1,5kk tässä on jo odoteltu.
Pistäkääs tuleen paikkoja, jossa noita on jo ihan oikeesti olemassa/luovutettu asiakkaille.
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
- Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuolla Puuilossa saattaa olla vielä yksi. Tarrojen mukaan kampe on merkiltään Catbrier (tai jotain) ATV200.
Sotkamon Maatalous Tuhkaselta soittelivat eilen että sinne ovat myös saaneet nyt noita. Sotkamossa pitäisi olla Comanche-merkillä.
Sotkamon Maatalous Tuhkaselta soittelivat eilen että sinne ovat myös saaneet nyt noita. Sotkamossa pitäisi olla Comanche-merkillä.
Viimeksi muokannut Rusty, 26 Huhti 2007 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.