Gps-laitteet

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
vinssimestari
6WD

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

mites karttaplotterit :roll: ois ainaki näytössä kokoa :lol:
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Koheltaja kirjoitti:GPS pitäisi hankkia ja vaikka luin viestiketjun läpi niin oon edelleen yhtä tietämätön gepsin hankinnasta kuin ennen lukemista :oops:

Tarviin helppokäyttöisen, luotettavan ja mahdollisimman isolla näytöllä olevan Gepsin mihin saa Topo-kartat.

Ehdotuksia?
Garmin C276, siinä oiva laite mönkimis, veneily, auto ja vaikka tasku käyttöön.
Siihen saa sitten kaikenlaisia karttoja, tarkkoja ja vielä tarkempia.

Vaihtoehto C278, siinä opastavat tie-kartastot kiinteästi ladattuna.

Itselläni on Garmin quest 1 ja nyt C276. Jälkimmäisestä ei vielä kokemusta käytössä, mutta sisä räpläilyn perusteella 276 on monipuolisempi, helpompi käyttää(koordinaatit) ja on isolla näytöllä josta näkee itsensä maastossakin ilman pysähtymistä.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Koheltaja kirjoitti:GPS pitäisi hankkia ja vaikka luin viestiketjun läpi niin oon edelleen yhtä tietämätön gepsin hankinnasta kuin ennen lukemista :oops:

Tarviin helppokäyttöisen, luotettavan ja mahdollisimman isolla näytöllä olevan Gepsin mihin saa Topo-kartat.

Ehdotuksia?
http://www.tracker.fi/DowebEasyCMS/?Page=outdoor

Käytössäni on series v2 (nokia 6260), ja mielenkiinnolla odottelen uutta versiota (nokia E70) puhelimeni.

-M-
PK
6WD

Viesti Kirjoittaja PK »

Mulla käytössä Nokian S60 kännykkä, ja GPS softana SmartComGPS. Parempi kuin MyWay, eikä maksa juuri mitään. Kaverin/kaverien seuranta onnistyy myös. Melkein yhtä monipuolinen ilmaisversio MapViewGPS toimii myös hienosti, mutta siinä ei ole tuota muiden seurantaa.
Kartat saa tehtyä ja kalibroitua kohdalleen vaikka itse. On lisäksi OziExplorer yhteensopivia. Karttoina esim mulla GT kartat pohjana ja 1:16000 maastokartat tarkkuusnavigointiin.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

KännykkäGepsit on pois suljettu vaihtoehto koska noi kalliit kännykät ei kestä mun käytössä vaan pitää olla se kumipintainen iskun ja vedenkestävä "duunarimalli" :wink:

Jannen ehdotus vaikuttaa aika lupaavalta ja näyttää olevan monta eri hintaa 650-999€, onko noissa ero varustelussa vai miksi hinnat vaihtelee noin paljon?

Onko tästä Magellanista kokemuksia? Arveluttaa toi kosketusnäyttö, miten mahtaa toimia hanskat kädessä ja pakkasella vai toimiiko ollenkaan?
Kylätason mönkijäkuski
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mulla oli eilen koekäytössä Magellan CrossOver.

Nopean testin jälkeen erittäin helppokäyttöinen, tarkalla ja kirkkaalla kosketusnäytöllä oleva IPX-4-kosteusluokiteltu monitoimiGPS.

Tarkempaa raporttia ja esittelyjä viimeistään Raajärvellä, minne kyseisen merkkiset kapistukset tulee esille.

http://www.gps.fi/index.php?page=tuotte ... =crossover
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)

Hiinaltaan Magellan houkuttelee enemmän kun vastaava Garmin, laita Roosa kokemuksia esille jo ennen Pariuraa. Sinne pitäisi saada Gepsi käyttöön jos sattuu eksymään porukasta tai tulee lähdettyä omille teille :wink:
Kylätason mönkijäkuski
prkl007
6WD
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Ainakin aikoinaan magellanin maastokartat eivät vetäneet tarkkuudessaan ja monipuolisuudessa vertoja Garminin kartoille (esim. Erätukun TOPO plus -kartat).

Onkohan vielä tilanne sama?

Itselläni on Garminin 60CSx, ja tyytyväinen olen siihen toistaiseksi ollut. Näyttö ei ole kovin iso, mutta toisaalta se tekee laitteesta hieman kestävämmän kovissakin olosuhteissa.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, totta on, että Erätukun kartat ovat tarkempia, mutta niitä on vaivannut usein Reitttien ja kohteiden tietokantojen korruptoituminen ainakin Garminin 270 sarjalaisissa ja Questissä. Lisäksi materiaali on sen verran raskasta myös pienimmällä resoluutiolla, että Questista loppuu vääntö kesken ja ruutuja päivitetään välillä tskaisenkin hitaasti. Toki pitää muistaa, että Quest, rupaa olemaan näistä plottereista jo ehtoopuolella ja siten onkin ainakin minulla aika päivittää uudempaan masiinaan. Nyt vaan hämmästelen että mihin...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
prkl007
6WD

Juuri näin! Vanhassa 60CS -koneessani uudempia topoja ei voinut pyörittää lainkaan, kun tehot ei riittäneen kääntämään karttaa...eli noi uudet topot tosiaan vaatii UUDEN laitteen, jotka tietysti on muutenkin parempia huomattavasti herkempien ja parempien gps-sirujen vuoksi.

Itse en ole kuullut kaveripiirissä mitään korruptio-ongelmista...

Mulle on tärkeetä tarkat topot (lähes koko) Euroopasta, ja ne saa Garminiin ja toimii. Jos olisi varaa ja viisautta, niin kannattaisi toki ostaa erilaisia laitteita eri tarkoituksiin - 4-5kpl saattaisi riittää. :)
Koheltaja
Koheltaja (r)

Mä ymmärrän että yritysmaaimassa ja politiikassa voidaan korruptoitua mutta mitä se tarkoittaa GPS:sä? :?

Mites tämä Garmin, saako sen pelittämään maastokartoilla?
Kylätason mönkijäkuski
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Koheltaja kirjoitti:KännykkäGepsit on pois suljettu vaihtoehto koska noi kalliit kännykät ei kestä mun käytössä vaan pitää olla se kumipintainen iskun ja vedenkestävä "duunarimalli" :wink:

Jannen ehdotus vaikuttaa aika lupaavalta ja näyttää olevan monta eri hintaa 650-999€, onko noissa ero varustelussa vai miksi hinnat vaihtelee noin paljon?

Onko tästä Magellanista kokemuksia? Arveluttaa toi kosketusnäyttö, miten mahtaa toimia hanskat kädessä ja pakkasella vai toimiiko ollenkaan?
Liikkeiden esillä olevat hinnat heittää keskenään aika paljon.
Erona C276 ja C278 ainakin on tiekartasto, joka on 278:ssa ladattu kiinteästi koneeseen, eikä näin ollen haittaa muiden karttojen latauksia/käyttöä.
Kun taas 276:n joudut ostamaan erikseen tie-kartat ja hinta ero pienenee.

Seka käyttöön itse ostaisin Garmin C278, halvalla ei hyvää saa ja Gps:ssä ei kannata säästää.
tompula
4WD
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs

Viesti Kirjoittaja tompula »

Itsellä käytössä nyt navigaattorina Magellan 2200T, johon piti jo maaliskuun lopulla tulla päivitys Crossover-versioksi.
Normarkin poijaat vaan ei oo vielä huomannut että maaliskuu on jo loppunut.

Kertoilen kokemuksia enemmän kun saadaan uudet softat

http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... 0t&tuote=Y
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
prkl007
6WD

Koheltajalle tiedoksi, että topot wörkkii kyllä tossa Garmin Zumossa...
vaski
6WD

Viesti Kirjoittaja vaski »

Muuten tuo Zumo vaikuttaa hyvältä mutta olenkohan ymmärtänyt oikein ettei se osaa Suomea ollenkaan ja niin maasto kuin vesistökään ei kuulu sen vahvuuksiin. Hintakin taitaa olla liki parisataa kalliimpi riippuen kaupasta.
Vastaa Viestiin